SME
Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

Po šesťročnej premene je z dodávky superšport

Volkswagen Transporter T1 disponuje výkonom 530 koní a krútiacim momentom 757 Nm.

(Zdroj: Fred Bernhard)

Na brehoch rakúskeho jazera Wörthersee, počas stretnutia priaznivcov Volkswagenu GTI, budú môcť návštevníci obdivovať aj zrejme najrýchlejší Volkswagen Transporter T1 z roku 1962.

Švajčiar Fred Bernhard obetoval reštaurovaniu a premene starého VW Transportera na „superšport“ celých šesť rokov a to údajne pre svoj zmysel pre precíznosť.

Autobus ukrýva motor Porsche

Po nespočetných mechanických úpravách, zosilnení karosérie a použití karbónovej strechy sa srdcom VW T1 stal vzduchom chladený hliníkový šesťvalcový motor z Porsche 993 so zdvihovým objemom 3.6 litra.

Prepĺňanie zabezpečujú dve turbodúchadlá a tak sa výkon pohonnej jednotky vyšplhal na 390 kW (530 k) a krútiaci moment na 757 Nm.

Brzdy a riadenie tiež pôvodne slúžilo modelu 993. Agregát spolupracuje so šesťstupňovou prevodovkou z Porsche 996 GT3.

Na okruhu prekoná 200 km/h

„Autobus“ roluje na 18-palcových diskoch kolies BBS z ľahkej zliatiny, obuté do pneumatík s rozmerom 235/35 vpredu a 285/30 vzadu.

Aj vďaka použitiu karbónových prvkov sa podarilo pohotovostnú hmotnosť udržať na hranici 1.500 kg. Interiér ukrýva štyri samostatné škrupinové sedadlá.

Na pretekárskom okruhu je Volkswagen Transporter T1, teraz už s menom FB1 Race-Taxi schopný zrýchliť až na 230 km/h.

Rozsiahlu fotogalériu z priebehu prác ponúka stránka majiteľa vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 10 998
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 377
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 506
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 654
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 149
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 021
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová dorazila do Kyjeva vo štvrtok.

Kyjev vie, že najväčším problémom je korupcia. Pokračuje v zásahoch.


3 h
Jaroslav Halák.

Sezóna 2022/23 pripomína Halákovu kariéru ako takú.


4 h
Ivan Chrenko (3 ku 2)

Chrenko vybudoval najväčšieho slovenského developera, hoci nie všetky projekty mu vyšli.


11 h
Fínska premiérka Sanna Marin a švédsky premiér Ulf Kristersson.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 21 h

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


6 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  2. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  3. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  4. Martin Sukupčák: Neskutočný pokrytec Fico
  5. Miriam Studeničová: Koniec duchovného tuláctva a duchovného bezdomovectva
  6. Irena Šimuneková: Keď sme na SME II.
  7. Štefan Vidlár: Šampáňo - kampáňo
  8. Ján Šeďo: Trojročného syna som musel od seba odtrhnúť násilím.
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 626
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 740
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 881
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 3 790
  5. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 758
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 687
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 919
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 721
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu