Na brehoch rakúskeho jazera Wörthersee, počas stretnutia priaznivcov Volkswagenu GTI, budú môcť návštevníci obdivovať aj zrejme najrýchlejší Volkswagen Transporter T1 z roku 1962.
Švajčiar Fred Bernhard obetoval reštaurovaniu a premene starého VW Transportera na „superšport“ celých šesť rokov a to údajne pre svoj zmysel pre precíznosť.
Autobus ukrýva motor Porsche
Po nespočetných mechanických úpravách, zosilnení karosérie a použití karbónovej strechy sa srdcom VW T1 stal vzduchom chladený hliníkový šesťvalcový motor z Porsche 993 so zdvihovým objemom 3.6 litra.
Prepĺňanie zabezpečujú dve turbodúchadlá a tak sa výkon pohonnej jednotky vyšplhal na 390 kW (530 k) a krútiaci moment na 757 Nm.
Brzdy a riadenie tiež pôvodne slúžilo modelu 993. Agregát spolupracuje so šesťstupňovou prevodovkou z Porsche 996 GT3.
Na okruhu prekoná 200 km/h
„Autobus“ roluje na 18-palcových diskoch kolies BBS z ľahkej zliatiny, obuté do pneumatík s rozmerom 235/35 vpredu a 285/30 vzadu.
Aj vďaka použitiu karbónových prvkov sa podarilo pohotovostnú hmotnosť udržať na hranici 1.500 kg. Interiér ukrýva štyri samostatné škrupinové sedadlá.
Na pretekárskom okruhu je Volkswagen Transporter T1, teraz už s menom FB1 Race-Taxi schopný zrýchliť až na 230 km/h.
Rozsiahlu fotogalériu z priebehu prác ponúka stránka majiteľa vozidla.