SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Opel nechce vyrábať Dacie, vylúčil aj dvojvalce

Automobilky musia skĺbiť požiadavky zákazníka s nutnosťou znižovania emisií. Opel nevylúčil trojvalec s možnosťou vypínania jedného valca.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Opel)

Tento týždeň sme sa zúčastnili prvej jazdy na maskovanej Astre novej generácie. Naše prvé dojmy z ručne vyrobeného prototypu vám prinesieme v krátkom čase.

Už teraz môžeme prezradiť, že sa Opel zameral najmä na zníženie hmotnosti a podľa oficiálnych informácií spravila Astra v tejto oblasti výrazný pokrok.

Popri testovaní očakávanej novej generácie asi najdôležitejšieho modelu automobilky s bleskom v znaku, sme sa zamerali na pohľad výrobcu do budúcnosti.

Krátka debata s členom predstavenstva a viceprezidentom Oplu pre komunikáciu Johanom Willemsom, nám aspoň v hrubých kontúrach načrtla smerovanie značky.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Okrem iného vyvrátil špekulácie, ktoré pred pár mesiacmi prebehli automobilovými webmi o produkcii lacných vozidiel pre východnú Európu na spôsob Dacie.

Priznal, že mínusom pomaly dosluhujúcej Astry je vyššia hmotnosť. S vyššou hmotnosťou strácate všade, na brzdách, v zákrutách, na dynamike aj na spotrebe, priznal v neformálnom rozhovore Willemson.

Problémom sú emisie verzus požiadavky zákazníka

V súčasnosti jedným z najväčších problémov pre automobilky a pre Opel je podľa Willemsona kompromis, potrebný pre splnenie požiadaviek zákazníka na dnešné autá a splnenie emisných limitov do roku 2020.

Ako jeden z príkladov uviedol módnu vlnu crossoverov, ktorá sa nezlučuje s cieľom znižovania emisií minimálne kvôli horšej aerodynamike.

Kritikou nešetril na spôsobe, akým chce Európa dosiahnuť zníženie emisií produkovaných automobilmi. Súčasný systém podľa neho dostatočne nemotivuje členov cestnej premávky k nízkej tvorbe emisií.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj tento svoj názor podoprel príkladom.

"Fanúšik objemných motorov si kúpi dvanásťvalec vo veľkom americkom aute, ktoré využíva výnimočne, dajme tomu počas letných víkendov. Reálne vyprodukuje menšie množstvo emisii, ako vodič malého auta jazdiaci denne", poznamenal Willemson.

Spravodlivejšie riešenie vidí v nepopulárnom opatrení, na ktoré chýba politická odvaha – vo zvýšení cien pohonných látok. Koľko benzínu spáliš a ovzdušia znečistíš, toľko zaplatíš.

Výsledkom by zrejme bol záujem ľudí o menšie, úspornejšie autá, čo by v konečnom dôsledku motivovalo automobilky v ich vývoji.

Ampera dostane nástupcu

Ani Opel sa v najbližšej budúcnosti nevyhne väčšiemu využitiu hybridných technológií. Logicky ich ponúkne najmä vo väčších modeloch.

Skryť Vypnúť reklamu

Rúškom tajomstva ostáva zahalený nástupca modelu Ampera. Johan Willemson nám potvrdil iba to, že sa ho dočkáme. Bližšie informácie o technológii, prípadne časovom horizonte odmietol komentovať.

Za slabšími predajmi Ampery vidí hlavne príchod tohto vozidla v nesprávnom čase.

Insignia trojvalec nedostane

Dôraz Oplu na downsizing je nepopierateľný. Svedčí o tom využívanie prepĺňaného litrového trojvalca. Svoje uplatnenie nájde aj v nadchádzajúcej generácii Oplu Astra.

Na otázku kolegu, či sa dočkáme litrového motora aj v Insignii, odpovedali predstavitelia značky záporne. Problém nevidia v nedostatočnom výkone, ale v prijatí tohto riešenia zákazníkmi.

Všetko však môže zmeniť prípadná pozitívna reakcia zákazníkov na konkurenčný Ford Mondeo, ktorý vo svojej ponuke má aj agregát s objemom 1,0 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Dvojvalce nie sú v pláne

V neformálnych rozhovoroch predstavitelia značky vylúčili aktuálnosť príchodu dvojvalcových motorov. Vývoj sa zameriava hlavne na vylepšenie technológie trojvalcových pohonných jednotiek.

Nápadov je údajne veľa. Jedným z nich je aj možnosť vypínania jedného valca. Hovoriť o tom, či sa podobné riešenie objaví v praxi, je momentálne predčasné.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Päť chýb pri zateplení strechy
  6. Vitajte v postapokalyptickom svete
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 21 226
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 200
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 002
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 665
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 860
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 916
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 603
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 510
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 292
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 282
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Laboratóriá odhalili 1728 nových prípadov, krízový štáb rokuje o lockdowne (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
NAKA zadržala Dušana Kováčika.
Momentka z Giro d'Italia 2020.
Beata Javorcik
Cynická obluda

Zázrak v parlamente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson