SME

Opel nechce vyrábať Dacie, vylúčil aj dvojvalce

Automobilky musia skĺbiť požiadavky zákazníka s nutnosťou znižovania emisií. Opel nevylúčil trojvalec s možnosťou vypínania jedného valca.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Opel)

Tento týždeň sme sa zúčastnili prvej jazdy na maskovanej Astre novej generácie. Naše prvé dojmy z ručne vyrobeného prototypu vám prinesieme v krátkom čase.

Už teraz môžeme prezradiť, že sa Opel zameral najmä na zníženie hmotnosti a podľa oficiálnych informácií spravila Astra v tejto oblasti výrazný pokrok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Popri testovaní očakávanej novej generácie asi najdôležitejšieho modelu automobilky s bleskom v znaku, sme sa zamerali na pohľad výrobcu do budúcnosti.

Krátka debata s členom predstavenstva a viceprezidentom Oplu pre komunikáciu Johanom Willemsom, nám aspoň v hrubých kontúrach načrtla smerovanie značky.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem iného vyvrátil špekulácie, ktoré pred pár mesiacmi prebehli automobilovými webmi o produkcii lacných vozidiel pre východnú Európu na spôsob Dacie.

Priznal, že mínusom pomaly dosluhujúcej Astry je vyššia hmotnosť. S vyššou hmotnosťou strácate všade, na brzdách, v zákrutách, na dynamike aj na spotrebe, priznal v neformálnom rozhovore Willemson.

Problémom sú emisie verzus požiadavky zákazníka

V súčasnosti jedným z najväčších problémov pre automobilky a pre Opel je podľa Willemsona kompromis, potrebný pre splnenie požiadaviek zákazníka na dnešné autá a splnenie emisných limitov do roku 2020.

Ako jeden z príkladov uviedol módnu vlnu crossoverov, ktorá sa nezlučuje s cieľom znižovania emisií minimálne kvôli horšej aerodynamike.

Kritikou nešetril na spôsobe, akým chce Európa dosiahnuť zníženie emisií produkovaných automobilmi. Súčasný systém podľa neho dostatočne nemotivuje členov cestnej premávky k nízkej tvorbe emisií.

SkryťVypnúť reklamu

Aj tento svoj názor podoprel príkladom.

"Fanúšik objemných motorov si kúpi dvanásťvalec vo veľkom americkom aute, ktoré využíva výnimočne, dajme tomu počas letných víkendov. Reálne vyprodukuje menšie množstvo emisii, ako vodič malého auta jazdiaci denne", poznamenal Willemson.

Spravodlivejšie riešenie vidí v nepopulárnom opatrení, na ktoré chýba politická odvaha – vo zvýšení cien pohonných látok. Koľko benzínu spáliš a ovzdušia znečistíš, toľko zaplatíš.

Výsledkom by zrejme bol záujem ľudí o menšie, úspornejšie autá, čo by v konečnom dôsledku motivovalo automobilky v ich vývoji.

Ampera dostane nástupcu

Ani Opel sa v najbližšej budúcnosti nevyhne väčšiemu využitiu hybridných technológií. Logicky ich ponúkne najmä vo väčších modeloch.

SkryťVypnúť reklamu

Rúškom tajomstva ostáva zahalený nástupca modelu Ampera. Johan Willemson nám potvrdil iba to, že sa ho dočkáme. Bližšie informácie o technológii, prípadne časovom horizonte odmietol komentovať.

Za slabšími predajmi Ampery vidí hlavne príchod tohto vozidla v nesprávnom čase.

Insignia trojvalec nedostane

Dôraz Oplu na downsizing je nepopierateľný. Svedčí o tom využívanie prepĺňaného litrového trojvalca. Svoje uplatnenie nájde aj v nadchádzajúcej generácii Oplu Astra.

Na otázku kolegu, či sa dočkáme litrového motora aj v Insignii, odpovedali predstavitelia značky záporne. Problém nevidia v nedostatočnom výkone, ale v prijatí tohto riešenia zákazníkmi.

Všetko však môže zmeniť prípadná pozitívna reakcia zákazníkov na konkurenčný Ford Mondeo, ktorý vo svojej ponuke má aj agregát s objemom 1,0 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dvojvalce nie sú v pláne

V neformálnych rozhovoroch predstavitelia značky vylúčili aktuálnosť príchodu dvojvalcových motorov. Vývoj sa zameriava hlavne na vylepšenie technológie trojvalcových pohonných jednotiek.

Nápadov je údajne veľa. Jedným z nich je aj možnosť vypínania jedného valca. Hovoriť o tom, či sa podobné riešenie objaví v praxi, je momentálne predčasné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 77 936
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 385
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 090
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 023
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 210
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 202
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 274
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  4. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  5. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  6. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  7. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  8. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 616
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 556
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 52 764
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 310
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 338
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 949
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 634
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 611
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu