SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Opel nechce vyrábať Dacie, vylúčil aj dvojvalce

Automobilky musia skĺbiť požiadavky zákazníka s nutnosťou znižovania emisií. Opel nevylúčil trojvalec s možnosťou vypínania jedného valca.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Opel)

Tento týždeň sme sa zúčastnili prvej jazdy na maskovanej Astre novej generácie. Naše prvé dojmy z ručne vyrobeného prototypu vám prinesieme v krátkom čase.

Už teraz môžeme prezradiť, že sa Opel zameral najmä na zníženie hmotnosti a podľa oficiálnych informácií spravila Astra v tejto oblasti výrazný pokrok.

Popri testovaní očakávanej novej generácie asi najdôležitejšieho modelu automobilky s bleskom v znaku, sme sa zamerali na pohľad výrobcu do budúcnosti.

Krátka debata s členom predstavenstva a viceprezidentom Oplu pre komunikáciu Johanom Willemsom, nám aspoň v hrubých kontúrach načrtla smerovanie značky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Okrem iného vyvrátil špekulácie, ktoré pred pár mesiacmi prebehli automobilovými webmi o produkcii lacných vozidiel pre východnú Európu na spôsob Dacie.

Priznal, že mínusom pomaly dosluhujúcej Astry je vyššia hmotnosť. S vyššou hmotnosťou strácate všade, na brzdách, v zákrutách, na dynamike aj na spotrebe, priznal v neformálnom rozhovore Willemson.

Problémom sú emisie verzus požiadavky zákazníka

V súčasnosti jedným z najväčších problémov pre automobilky a pre Opel je podľa Willemsona kompromis, potrebný pre splnenie požiadaviek zákazníka na dnešné autá a splnenie emisných limitov do roku 2020.

Ako jeden z príkladov uviedol módnu vlnu crossoverov, ktorá sa nezlučuje s cieľom znižovania emisií minimálne kvôli horšej aerodynamike.

Kritikou nešetril na spôsobe, akým chce Európa dosiahnuť zníženie emisií produkovaných automobilmi. Súčasný systém podľa neho dostatočne nemotivuje členov cestnej premávky k nízkej tvorbe emisií.

SkryťVypnúť reklamu

Aj tento svoj názor podoprel príkladom.

"Fanúšik objemných motorov si kúpi dvanásťvalec vo veľkom americkom aute, ktoré využíva výnimočne, dajme tomu počas letných víkendov. Reálne vyprodukuje menšie množstvo emisii, ako vodič malého auta jazdiaci denne", poznamenal Willemson.

Spravodlivejšie riešenie vidí v nepopulárnom opatrení, na ktoré chýba politická odvaha – vo zvýšení cien pohonných látok. Koľko benzínu spáliš a ovzdušia znečistíš, toľko zaplatíš.

Výsledkom by zrejme bol záujem ľudí o menšie, úspornejšie autá, čo by v konečnom dôsledku motivovalo automobilky v ich vývoji.

Ampera dostane nástupcu

Ani Opel sa v najbližšej budúcnosti nevyhne väčšiemu využitiu hybridných technológií. Logicky ich ponúkne najmä vo väčších modeloch.

SkryťVypnúť reklamu

Rúškom tajomstva ostáva zahalený nástupca modelu Ampera. Johan Willemson nám potvrdil iba to, že sa ho dočkáme. Bližšie informácie o technológii, prípadne časovom horizonte odmietol komentovať.

Za slabšími predajmi Ampery vidí hlavne príchod tohto vozidla v nesprávnom čase.

Insignia trojvalec nedostane

Dôraz Oplu na downsizing je nepopierateľný. Svedčí o tom využívanie prepĺňaného litrového trojvalca. Svoje uplatnenie nájde aj v nadchádzajúcej generácii Oplu Astra.

Na otázku kolegu, či sa dočkáme litrového motora aj v Insignii, odpovedali predstavitelia značky záporne. Problém nevidia v nedostatočnom výkone, ale v prijatí tohto riešenia zákazníkmi.

Všetko však môže zmeniť prípadná pozitívna reakcia zákazníkov na konkurenčný Ford Mondeo, ktorý vo svojej ponuke má aj agregát s objemom 1,0 l.

SkryťVypnúť reklamu

Dvojvalce nie sú v pláne

V neformálnych rozhovoroch predstavitelia značky vylúčili aktuálnosť príchodu dvojvalcových motorov. Vývoj sa zameriava hlavne na vylepšenie technológie trojvalcových pohonných jednotiek.

Nápadov je údajne veľa. Jedným z nich je aj možnosť vypínania jedného valca. Hovoriť o tom, či sa podobné riešenie objaví v praxi, je momentálne predčasné.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  3. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 677
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 336
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 8 598
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 501
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 030
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 790
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 685
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 2 915
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


2 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


22 h
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Eva Fedurcová: Zmeníme systém, alebo systém zmení nás.
  2. Jozo Peric: Pokles cien ropy sa blíži
  3. Štefan Vidlár: Hybrid Volvo
  4. Peter Svoreň: Ako sa darí farmaceutickým spoločnostiam, po tom ako sa Covid upokojil
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  6. Vladimír Krátky: RTVS je podivuhodná, periférna, rurálno, mysticko, roduverná, akože verejnoprávna inštitúcia .
  7. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.7.1922)
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 265
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 295
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 6 284
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 5 625
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 164
  6. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 3 960
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 797
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 377
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu