Opel nechce vyrábať Dacie, vylúčil aj dvojvalce

Automobilky musia skĺbiť požiadavky zákazníka s nutnosťou znižovania emisií. Opel nevylúčil trojvalec s možnosťou vypínania jedného valca.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Opel)

Tento týždeň sme sa zúčastnili prvej jazdy na maskovanej Astre novej generácie. Naše prvé dojmy z ručne vyrobeného prototypu vám prinesieme v krátkom čase.

Už teraz môžeme prezradiť, že sa Opel zameral najmä na zníženie hmotnosti a podľa oficiálnych informácií spravila Astra v tejto oblasti výrazný pokrok.

Popri testovaní očakávanej novej generácie asi najdôležitejšieho modelu automobilky s bleskom v znaku, sme sa zamerali na pohľad výrobcu do budúcnosti.

Krátka debata s členom predstavenstva a viceprezidentom Oplu pre komunikáciu Johanom Willemsom, nám aspoň v hrubých kontúrach načrtla smerovanie značky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem iného vyvrátil špekulácie, ktoré pred pár mesiacmi prebehli automobilovými webmi o produkcii lacných vozidiel pre východnú Európu na spôsob Dacie.

Priznal, že mínusom pomaly dosluhujúcej Astry je vyššia hmotnosť. S vyššou hmotnosťou strácate všade, na brzdách, v zákrutách, na dynamike aj na spotrebe, priznal v neformálnom rozhovore Willemson.

Problémom sú emisie verzus požiadavky zákazníka

V súčasnosti jedným z najväčších problémov pre automobilky a pre Opel je podľa Willemsona kompromis, potrebný pre splnenie požiadaviek zákazníka na dnešné autá a splnenie emisných limitov do roku 2020.

Ako jeden z príkladov uviedol módnu vlnu crossoverov, ktorá sa nezlučuje s cieľom znižovania emisií minimálne kvôli horšej aerodynamike.

Kritikou nešetril na spôsobe, akým chce Európa dosiahnuť zníženie emisií produkovaných automobilmi. Súčasný systém podľa neho dostatočne nemotivuje členov cestnej premávky k nízkej tvorbe emisií.

Aj tento svoj názor podoprel príkladom.

"Fanúšik objemných motorov si kúpi dvanásťvalec vo veľkom americkom aute, ktoré využíva výnimočne, dajme tomu počas letných víkendov. Reálne vyprodukuje menšie množstvo emisii, ako vodič malého auta jazdiaci denne", poznamenal Willemson.

Spravodlivejšie riešenie vidí v nepopulárnom opatrení, na ktoré chýba politická odvaha – vo zvýšení cien pohonných látok. Koľko benzínu spáliš a ovzdušia znečistíš, toľko zaplatíš.

Výsledkom by zrejme bol záujem ľudí o menšie, úspornejšie autá, čo by v konečnom dôsledku motivovalo automobilky v ich vývoji.

Ampera dostane nástupcu

Ani Opel sa v najbližšej budúcnosti nevyhne väčšiemu využitiu hybridných technológií. Logicky ich ponúkne najmä vo väčších modeloch.

Rúškom tajomstva ostáva zahalený nástupca modelu Ampera. Johan Willemson nám potvrdil iba to, že sa ho dočkáme. Bližšie informácie o technológii, prípadne časovom horizonte odmietol komentovať.

Za slabšími predajmi Ampery vidí hlavne príchod tohto vozidla v nesprávnom čase.

Insignia trojvalec nedostane

Dôraz Oplu na downsizing je nepopierateľný. Svedčí o tom využívanie prepĺňaného litrového trojvalca. Svoje uplatnenie nájde aj v nadchádzajúcej generácii Oplu Astra.

Na otázku kolegu, či sa dočkáme litrového motora aj v Insignii, odpovedali predstavitelia značky záporne. Problém nevidia v nedostatočnom výkone, ale v prijatí tohto riešenia zákazníkmi.

Všetko však môže zmeniť prípadná pozitívna reakcia zákazníkov na konkurenčný Ford Mondeo, ktorý vo svojej ponuke má aj agregát s objemom 1,0 l.

Dvojvalce nie sú v pláne

V neformálnych rozhovoroch predstavitelia značky vylúčili aktuálnosť príchodu dvojvalcových motorov. Vývoj sa zameriava hlavne na vylepšenie technológie trojvalcových pohonných jednotiek.

Nápadov je údajne veľa. Jedným z nich je aj možnosť vypínania jedného valca. Hovoriť o tom, či sa podobné riešenie objaví v praxi, je momentálne predčasné.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  2. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  5. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  6. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  9. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  10. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  1. Jubilujúca DNA - miláčik prírody
  2. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  3. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  4. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  5. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  6. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  9. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  10. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 748
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 450
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 11 334
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 10 912
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 8 149
  6. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018 6 385
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 236
  8. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 4 539
  9. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 3 641
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 510

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Matečná na východe nepochodila, farmárov len rozčúlila

Viac ako sto farmárov z rôznych oblastí Slovenska sa stretlo so zástupcami ministerstva pôdohospodárstva, polície a prokuratúry.

SVET

Nový začiatok a mier? Kórejské rokovania sa skončili

Kim prekročil vojenskú demarkačnú líniu.

EKONOMIKA

Dovolenkári sa neboja moslimských krajín

Ľudia zo Slovenska sa chystajú najmä do Turecka, ale aj do Egypta.

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.