Stopky na našom testovacom okruhu ukázali skrytú rýchlosť bieleho kombi s oranžovými kolesami. Okrem motora exceloval navonok neutrálny podvozok, ktorý dokáže eliminovať dlhý zadok karosérie kombi.
Seat leon ST Cupra 280 s manuálnou prevodovkou zvládol náš okruh najrýchlejšie spomedzi všetkých sériovo vyrábaných áut, ktoré sme tam zatiaľ testovali.
Škoda, že skúšaná verzia nemala pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, ktoré majú ešte lepšiu priľnavosť než použité Bridgestone Potenza.
Strácali sme najmä na štarte pri skúške zrýchlenia z pokoja na 100 kilometrovú rýchlosť. Na naše prekvapenie sme zaostávali oproti údajom výrobcu o viac ako sekundu.
Napokon trápiť auto v šprinte sme viac nechceli a radšej sme ho preverili v slalome a rýchlostnej skúške s letmým štartom.
Z testovacieho zápisníka
Značka a model | Seat Leon ST |
Verzia | Cupra 280 |
Cena modelu ST Cupra od/verzia od (eur) | 25.840/27.710 |
Motor | 2,0 TFSI |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 206 (280) / 5600 - 6500 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 350 / 1700 - 5600 |
Typ prevodovky/počet stupňov | manuálna/6 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 6,1 (7,57) |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | 38,95 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 2,51 na 3. stupni |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | 3,48 na 4. stupni |
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.) | 2050 na 6. stupni |
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.) | 2950 na 6. stupni |
Stav tachometra (km) | 3200 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 6,7 (8,4) |
Čas v slalome (s) | 12,67 |
Čas na testovacom okruhu (m:s) | 01:03,62 |
Typ a rozmer pneumatík | Bridgestone Potenza 235/35 R19 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1466 |
Objem batožinového priestoru (l) | 587 / 1470 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2636, 4535,1816,1451 |