SME

TEST: Kombi Seat Leon ST Cupra 280 ukázal športiakom chrbát

Seat urobil z Leonu extrémne rýchle kompaktné auto a zároveň neubral rodinnému kombi nič z praktických vlastností.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Stopky na našom testovacom okruhu ukázali skrytú rýchlosť bieleho kombi s oranžovými kolesami. Okrem motora exceloval navonok neutrálny podvozok, ktorý dokáže eliminovať dlhý zadok karosérie kombi.

Seat leon ST Cupra 280 s manuálnou prevodovkou zvládol náš okruh najrýchlejšie spomedzi všetkých sériovo vyrábaných áut, ktoré sme tam zatiaľ testovali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Škoda, že skúšaná verzia nemala pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, ktoré majú ešte lepšiu priľnavosť než použité Bridgestone Potenza.

Strácali sme najmä na štarte pri skúške zrýchlenia z pokoja na 100 kilometrovú rýchlosť. Na naše prekvapenie sme zaostávali oproti údajom výrobcu o viac ako sekundu.

SkryťVypnúť reklamu

Napokon trápiť auto v šprinte sme viac nechceli a radšej sme ho preverili v slalome a rýchlostnej skúške s letmým štartom.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Seat Leon ST

Verzia

Cupra 280

Cena modelu ST Cupra od/verzia od (eur)

25.840/27.710

Motor

2,0 TFSI

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

206 (280) / 5600 - 6500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

350 / 1700 - 5600

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

6,1 (7,57)

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

38,95

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

2,51 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,48 na 4. stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2050 na 6. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2950 na 6. stupni

Stav tachometra (km)

3200

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,7 (8,4)

Čas v slalome (s)

12,67

Čas na testovacom okruhu (m:s)

01:03,62

Typ a rozmer pneumatík

Bridgestone Potenza 235/35 R19

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1466

Objem batožinového priestoru (l)

587 / 1470

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2636, 4535,1816,1451

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 73 896
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 297
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 978
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 315
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 182
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 143
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 207
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  2. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  3. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  4. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  5. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXII
  7. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  8. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 457
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 537
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 61 927
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 294
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 924
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 493
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu