Pred niekoľkými dňami sme písali o ďalšom vývoji trojvalcového motora EcoBoost a systéme odpájania tretieho valca v prospech spotreby.
Na sympóziu Vienna Motor Symposium aj Volkswagen predstavil svoju víziu vývoja maloobjemových trojvalcových pohonných jednotiek.
Konštruktéri nemeckého koncernu by chceli z malého motora vydolovať výkon údajne až 272 konských síl.
Na získanie tak veľkého výkonu chce značka použiť na prepĺňanie elektrický kompresor, dopĺňajúci štandardné turbo. Základ tvorí trojvalec TSI s objemom jeden liter, ktorý po danej úprave poskytne krútiaci moment 270 Nm.
Cieľom extrémne výkonnej malej pohonnej jednotky je v prvom rade demonštrovať zatiaľ nehasnúci potenciál spaľovacích agregátov. Jej pôvod musíme hľadať v motoršporte, konkrétne v rely a špeciále Volkswagen Polo WRC.
V produkčnej podobe a sériových autách sa s motorom v tejto chvíli nepočíta.