SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Automobilky nechcú novú metodiku merania spotreby

O odloženie nového cyklu na meranie priemernej spotreby o tri roky bojujú európske automobilky. S novým cyklom je splnenie emisných limitov v nedohľadne.

Európska asociácia výrobcov vozidiel ACEA, ktorej členmi sú automobilky BMW, Volkswagen, či Fiat Chrysler, sa podľa portálu autoexpress.co.uk snaží o posunutie zavedenia nového systému testovania spotreby áut na rok 2020.

Európska komisia plánuje zaviesť nový testovací cyklus WLTP v roku 2017 a nahradiť tak súčasný - výrazne sa od reality odkláňajúci cyklus NEDC.

Automobilky zneužívajú nedokonalosť súčasného systému

Rozdiel v priemernej spotrebe medzi reálnymi údajmi a číslami uvádzanými automobilkami dnes činí až 38 percent.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

V roku 2008 pri predstavení emisných pravidiel to bolo 15%. Nový testovací cyklus WLTP má okrem iného zaplátať medzery, ktoré automobilky pri súčasnom cykle zneužívali.

Medzi ne patrí prednabitie batérií najmä v prípade plug-in hybridov, nereálne odľahčovanie vozidiel a zlepšovanie ich aerodynamiky prelepovaním otvorov karosérie.

Za všetkým je snaha o splnenie tvrdých emisných limitov CO2. Do roku 2021 má klesnúť priemerná hodnota emisií všetkých predaných vozidiel pod hranicu 95 g/km CO2.

Za prekročenie limitu je pokuta

(opravená pôvodná informácia o pokute) V prípade, že priemer emisií všetkých predaných vozidiel výrobcu prekročí spomínanú hranicu, zaplatí výrobca pokutu 95 eur za každé vozidlo a každý miligram navyše.

Auto, ktorému podľa súčasného cyklu namerajú emisie CO2 95g/km, vyprodukuje podľa údajov získaných z cyklu WLTP až 110 g/km.

Skryť Vypnúť reklamu

Tento rozdiel je spôsobený len zmenou samotného cyklu, ktorý lepšie simuluje reálnu premávku. Ak sa skutočne zakáže aj prednabitie batérií, či nereálne odľahčovanie vozidiel, tak rovnakému vozidlu namerajú emisie CO2 na úrovni 120g/km.

Spolu s rastúcou nervozitou automobiliek, tak rastie aj tlak na zmäkčenie plánu ohľadne emisií pre rok 2021.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  2. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  3. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  4. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  5. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 820
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 656
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 756
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 233
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 057
  6. Od Česka až po Jadran 3 972
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 152
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 971
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 939
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Obvinenie opisuje manipulácie, ale nie systém, o ktorom hovorí Fico.


9 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet a 1 ďalší 7 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


17 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl