Automobilky nechcú novú metodiku merania spotreby

O odloženie nového cyklu na meranie priemernej spotreby o tri roky bojujú európske automobilky. S novým cyklom je splnenie emisných limitov v nedohľadne.

Európska asociácia výrobcov vozidiel ACEA, ktorej členmi sú automobilky BMW, Volkswagen, či Fiat Chrysler, sa podľa portálu autoexpress.co.uk snaží o posunutie zavedenia nového systému testovania spotreby áut na rok 2020.

Európska komisia plánuje zaviesť nový testovací cyklus WLTP v roku 2017 a nahradiť tak súčasný - výrazne sa od reality odkláňajúci cyklus NEDC.

Automobilky zneužívajú nedokonalosť súčasného systému

Rozdiel v priemernej spotrebe medzi reálnymi údajmi a číslami uvádzanými automobilkami dnes činí až 38 percent.

V roku 2008 pri predstavení emisných pravidiel to bolo 15%. Nový testovací cyklus WLTP má okrem iného zaplátať medzery, ktoré automobilky pri súčasnom cykle zneužívali.

Medzi ne patrí prednabitie batérií najmä v prípade plug-in hybridov, nereálne odľahčovanie vozidiel a zlepšovanie ich aerodynamiky prelepovaním otvorov karosérie.

Za všetkým je snaha o splnenie tvrdých emisných limitov CO2. Do roku 2021 má klesnúť priemerná hodnota emisií všetkých predaných vozidiel pod hranicu 95 g/km CO2.

Za prekročenie limitu je pokuta

(opravená pôvodná informácia o pokute) V prípade, že priemer emisií všetkých predaných vozidiel výrobcu prekročí spomínanú hranicu, zaplatí výrobca pokutu 95 eur za každé vozidlo a každý miligram navyše.

Auto, ktorému podľa súčasného cyklu namerajú emisie CO2 95g/km, vyprodukuje podľa údajov získaných z cyklu WLTP až 110 g/km.

Tento rozdiel je spôsobený len zmenou samotného cyklu, ktorý lepšie simuluje reálnu premávku. Ak sa skutočne zakáže aj prednabitie batérií, či nereálne odľahčovanie vozidiel, tak rovnakému vozidlu namerajú emisie CO2 na úrovni 120g/km.

Spolu s rastúcou nervozitou automobiliek, tak rastie aj tlak na zmäkčenie plánu ohľadne emisií pre rok 2021.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  2. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  3. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  4. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  5. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  6. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  7. Cíťte sa v priestore príjemne
  8. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 704
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 433
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 351
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 314
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 882
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 817
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 829
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 703
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 856
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 1 312

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Andrássyovci milovali ženy, na Gemeri dodnes žijú ich potomkovia

Betliar je miesto, kde ožívajú časy Andrássyovcov, hovorí Július Barczi. Vládne tu zmes nostalgie a sentimentu

KOMENTÁRE

Fico, Danko a Bugár slabnú. Kto miesto nich zosilnel?

Podľa preferencií by koalícia nezostavila vládu.

SVET

Máme plán B, chváli sa Erdogan. Európu už nepotrebuje

Turecko potrebuje Európu viac ako Európa Turecko.

Neprehliadnite tiež

Záujemcovia o Teslu Model 3 sú nedočkaví, vadí im slabá výbava aj Musk

Ani niekoľko mesiacov po zložení zálohy 1 000 dolárov nemajú žiadne informácie o termíne dodania alebo výbave.

Moderné autá majú príliš utesnenú kabínu, vydýchaný vzduch je nebezpečný

Pri dlhšej jazde môže oxid uhličitý predstavovať zdravotné riziko, či dokonca prispieť k havárii.

Viete, čo všetko môžete šoférovať s vodičákom na auto?

Vyskúšať môžete skúter, štvorkolku aj malotraktor.

Mitsubishi predstavuje rodinné MPV, zabudlo mu dať meno

MPV novej generácie má zaujať predovšetkým priestrannosťou a robustným dizajnom.