SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Automobilky nechcú novú metodiku merania spotreby

O odloženie nového cyklu na meranie priemernej spotreby o tri roky bojujú európske automobilky. S novým cyklom je splnenie emisných limitov v nedohľadne.

Európska asociácia výrobcov vozidiel ACEA, ktorej členmi sú automobilky BMW, Volkswagen, či Fiat Chrysler, sa podľa portálu autoexpress.co.uk snaží o posunutie zavedenia nového systému testovania spotreby áut na rok 2020.

Európska komisia plánuje zaviesť nový testovací cyklus WLTP v roku 2017 a nahradiť tak súčasný - výrazne sa od reality odkláňajúci cyklus NEDC.

Automobilky zneužívajú nedokonalosť súčasného systému

Rozdiel v priemernej spotrebe medzi reálnymi údajmi a číslami uvádzanými automobilkami dnes činí až 38 percent.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

V roku 2008 pri predstavení emisných pravidiel to bolo 15%. Nový testovací cyklus WLTP má okrem iného zaplátať medzery, ktoré automobilky pri súčasnom cykle zneužívali.

Medzi ne patrí prednabitie batérií najmä v prípade plug-in hybridov, nereálne odľahčovanie vozidiel a zlepšovanie ich aerodynamiky prelepovaním otvorov karosérie.

Za všetkým je snaha o splnenie tvrdých emisných limitov CO2. Do roku 2021 má klesnúť priemerná hodnota emisií všetkých predaných vozidiel pod hranicu 95 g/km CO2.

Za prekročenie limitu je pokuta

(opravená pôvodná informácia o pokute) V prípade, že priemer emisií všetkých predaných vozidiel výrobcu prekročí spomínanú hranicu, zaplatí výrobca pokutu 95 eur za každé vozidlo a každý miligram navyše.

Auto, ktorému podľa súčasného cyklu namerajú emisie CO2 95g/km, vyprodukuje podľa údajov získaných z cyklu WLTP až 110 g/km.

Skryť Vypnúť reklamu

Tento rozdiel je spôsobený len zmenou samotného cyklu, ktorý lepšie simuluje reálnu premávku. Ak sa skutočne zakáže aj prednabitie batérií, či nereálne odľahčovanie vozidiel, tak rovnakému vozidlu namerajú emisie CO2 na úrovni 120g/km.

Spolu s rastúcou nervozitou automobiliek, tak rastie aj tlak na zmäkčenie plánu ohľadne emisií pre rok 2021.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 357
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 13 517
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 204
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 165
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 185
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 450
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 804
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 925
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 766
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 744
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.