Podľa prieskumu autonómne brzdiace systémy výrazne znižujú riziko nehody

V mestských rýchlostiach je riziko nárazu do zadnej časti vozidla až o 38 percent nižšie vďaka autonómnemu systému brzdenia.

(Zdroj: Volvo)

Organizácia Euro NCAP v spolupráci so svojou austrálskou sestrou ANCAP vykonali prieskum nehodovosti v piatich európskych krajinách a v Austrálii.

Z výsledkov vyplýva, že riziko nárazu do zadnej časti vozidla je v prípade absencie mestského autonómneho systému brzdenia vyššie o 38 percent.

Prieskum potvrdzuje predchádzajúce štúdie

Týka sa to rovnako mestského aj vidieckeho prostredia. Toto samozrejme platí pre rýchlosti do 30 km/h, prípadne do 50 km/h v závislosti od konkrétneho autonómneho systému.

Automobilky totiž využívajú vlastné technológie s rôznymi parametrami a názvami. Ford napríklad ponúka Active City Stop, Volvo City Safety a Volkswagen City Emergency Braking.

Súčasný prieskum len potvrdzuje predchádzajúce štúdie, ktoré predpovedali výrazný pokles nárazov do zadnej časti vozidiel.

Systém je potrebné zaviesť do väčšiny vozidiel

Euro NCAP a ANCAP už dnes tlačí na výrobcov, aby podobný systém vo svojich autách ponúkali. Zisk piatich hviezdičiek v testoch bezpečnosti podmieňujú prítomnosťou tohto systému vo vozidle.

Pre maximálny efekt je podľa spomínaných organizácii nutné postupne rozšíriť autonómny systém brzdenia do väčšiny vozidiel.

V praxi sme sa stretli aj so situáciou, keď systém nevyhodnotil situáciu správne a nečakane zabrzdil vozidlo. Štatistika Euro NCAP však ukazuje, že v konečnom dôsledku má tento autonómny systém pozitívny vplyv na nehodovosť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 001
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 680
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 672
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 283
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 751
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 657
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 414
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 906
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 888
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 833

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.