Organizácia Euro NCAP v spolupráci so svojou austrálskou sestrou ANCAP vykonali prieskum nehodovosti v piatich európskych krajinách a v Austrálii.
Z výsledkov vyplýva, že riziko nárazu do zadnej časti vozidla je v prípade absencie mestského autonómneho systému brzdenia vyššie o 38 percent.
Prieskum potvrdzuje predchádzajúce štúdie
Týka sa to rovnako mestského aj vidieckeho prostredia. Toto samozrejme platí pre rýchlosti do 30 km/h, prípadne do 50 km/h v závislosti od konkrétneho autonómneho systému.
Automobilky totiž využívajú vlastné technológie s rôznymi parametrami a názvami. Ford napríklad ponúka Active City Stop, Volvo City Safety a Volkswagen City Emergency Braking.
Súčasný prieskum len potvrdzuje predchádzajúce štúdie, ktoré predpovedali výrazný pokles nárazov do zadnej časti vozidiel.
Systém je potrebné zaviesť do väčšiny vozidiel
Euro NCAP a ANCAP už dnes tlačí na výrobcov, aby podobný systém vo svojich autách ponúkali. Zisk piatich hviezdičiek v testoch bezpečnosti podmieňujú prítomnosťou tohto systému vo vozidle.
Pre maximálny efekt je podľa spomínaných organizácii nutné postupne rozšíriť autonómny systém brzdenia do väčšiny vozidiel.
V praxi sme sa stretli aj so situáciou, keď systém nevyhodnotil situáciu správne a nečakane zabrzdil vozidlo. Štatistika Euro NCAP však ukazuje, že v konečnom dôsledku má tento autonómny systém pozitívny vplyv na nehodovosť.