SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Fordu Focus diesel vôbec nechýba

Výrobca odstránil z auta neželané veci a prepracoval benzínový štvorvalec. V zmenenom interiéri sa už pohľadom nestratíte.

Ford Focus prešiel podstatnejšími zmenami ako je zmena prednej masky.Ford Focus prešiel podstatnejšími zmenami ako je zmena prednej masky. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Kým sme namerané údaje a poznatky z testu pretavili do reportáže, zmizol sneh a aj akciová verzia 1,5 EcoBoost Titanium X z cenníka modernizovaného modelu Focus.

Nový motor s objemom zníženým z 1,6 na 1,5 litra však kraľuje ponuke naďalej. Rovnako ešte stále si mnohí dávajú otázku, či dať prednosť tomuto modernizovanému motoru s výkonom 110 kW alebo kúpiť litrový EcoBoost (92 kW).

Po teste vieme, že motoru 1,5 EcoBoost zníženie objemu neublížilo, a že je v skutočnosti rýchlejší než naznačujú pocity. Tiež sme ocenili nový a prehľadnejší interiér s menším množstvom tlačidiel.

Na používateľa lepšie pôsobí nový dotykový displej. Jednoducho Ford zareagoval na kritiku a v polčase tretej generácie vylepšil informačno technologické pole na palube. Najmä vizuálne stvárnenie a jednoduchosť ovládania napredovali.

Ticho maskuje dynamiku

Prvou prednosťou benzínového motora 1,5 EcoBoost je tichá jazda, ktorú zdedil po verzii 1,6 EcoBoost. Motor ostáva utlmený aj vo vyšších otáčkach a dokonca zanecháva pocit veľmi vláčneho zrýchlenia.

Dokonca si poviete, že litrový EcoBoost (125k) je živší ako táto drahšia a výkonnejšia verzia. Údaje z telemetrie o zrýchlení zo 70 na 100 km/h v našej archívnej tabuľke však celkom vynikajú.

Ford Focus 1,5 EcoBoost je dokonca o niečo rýchlejší ako rovnako výkonný dvojlitrový diesel (150 k, 340 Nm) v konkurenčnom kompaktnom aute.

Nový benzínový motor zaujme dynamikou pri predbiehaní.

Podľa našich meraní Focus „pružnosťou“ motora dorovnáva šesťvalcové motory v ťažších autách strednej triedy. Spotreba počas testu veľmi kolísala a citeľne reagovala na prácu turbodúchadla.

V nízkych otáčkach a bez pričinenia turbodúchadla dokáže spotreba zliezť na 5,5 litra. V diaľničnom tempe pri 130 km/h a 2750 otáčkach už rastie plniaci tlak turba a spotreba stúpa na 7,5 litra.

Motor mal len 3000 kilometrov a zimné plášte. To mohlo spôsobiť, že nebol na diaľnici tak úsporný ako predchodca. Vlastne spotreba v prípade tohto testu bol jediný parameter, v ktorom novinka nekráča v šľapajách 1,6 EcoBoost.

Z volantu viete ovládať všetky zásadné veci s výstupom na malom displeji uprostred prístrojov.

Ford Focus 1,5 EcoBoost v teste potvrdil, že najlepšie autá na kúpu sú tie, ktoré prejdu modernizáciou, teda dnes populárnym faceliftom v polčase svojej existencie.

Ford dokonca k vylepšeniu praktických detailov pridal novú masku v štýle Aston Martin, aby tí, čo si nekúpili tretiu generáciu hneď na začiatku, neprišli skrátka a majú akože nový model.

Z praktického hľadiska života motoristu je podstatnejšia záruka rozšírená na päť rokov alebo 120.000 kilometrov. Test Fordu Focus tiež upozornil na zlé vlastnosti zimných pneumatík v teple.

Informačný displej palubného systému a navigácie sa zmenil k lepšiemu.

Hoci bol na kopcoch sneh, v údolí stúpla teplota na 13 stupňov a brzdá dráha sa vďaka zimným plášťom výrazne predĺžila. Zimné pneumatiky v teple negatívne ovplyvnili zrýchlenie z pokoja na 100 kilometrovú rýchlosť a zrejme aj spotrebu paliva v diaľničnom tempe.

Vo výbere motora pre Ford Focus máme tiež jasno. Na základe skúseností by sme jednoznačne siahli po benzínových motoroch a napriek tomu, že pocitovo sa to tak nezdá, nový 1,5 EcoBoost je výrazne dynmickejší ako 1,0 EcoBoost.

Ovládanie klimatizácie nám príde z pozície vodiča ako nepraktické.

Priplatiť sa oplatí však len vtedy, ak potrebujete naozaj veľa jazdiť a občasne si chcete jazdu aj vyslovenie užívať. Vtedy stojí drahší motor za hriech. Inak radšej ušetrite prostriedky a kúpte slabšie benzínové turbo.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Ford Focus

Verzia

1.5 EcoBoost (110k) Titanium X

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

12.590/18.980/20.880

Motor

(benzínový štvorvalec; prepĺňanie turbodúchadlom Continental s nízkou zotrvačnosťou; 1499 (cm3);motor s kompresným pomerom 10:1 využíva nezávislé časovanie vačkových hriadeľov; rozvod poháňa remeň v olejovom kúpeli; hlava aj blok motora sú z hliníkovej zliatiny;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

240/1600-4000

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/ 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

8,9 / 9,57

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

45,15

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,59 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,89 na 4. stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1950 na 6. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2750 na 6. stupni

Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h)

45/84/124

Stav tachometra (km)

3082

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,5/6,9

Objem palivovej nádrže (l)

55

Typ a rozmer pneumatík

GoodYear UG 8 215/50/ R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1380/520

Objem batožinového priestoru (l)

316 – 363 (bez rezervy) - 1062

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2648/4328/1823/1484

Motor

výborné odhlučnenie; lahodný nástup do otáčok; spotreba veľmi citlivá na plniaci tlak turbodúchadla; na relatívne surovom motore sme dosahovali veľký rozptyl spotreby od 5,6 do 7,9 l/100 km; pri kultivovanom prejave motora sa pocitovo nezdá, že dosahuje takú dynamiku ako ukazuje telemetria

Prevodovka

dobre navrhnuté dlhšie prevody aj do mesta; klasická kulisa Ford so stredne dlhými dráhami páky; do mesta a pre komfort však stojí za úvahu automat

Podvozok

podvozok dosahuje dnes bežné parametre a očakávaný komfort; už nie je tak šoférsky orientovaný ako u predchádzajúcej generácie, ktorá bola v triede výnimočná

Interiér

kokpit je prehľadnejší ako pred modernizáciou, zrozumiteľnejšie ovládanie, auto pôsobí útulnejšie

Posed vodiča a výhľad

pri veľmi šikmom čelnom skle dobrý výhľad, príjemný posed šoféra, dobrá poloha volantu

Ovládanie palubného systému/navigácie

ovládač klimatizácie má tvarovo neodlíšené tlačidlá, sú pomerne nízko a ťažšie sa v nich orientuje najmä pri kontrastných svetelných podmienkach; oceňujeme vypínanie displeja priamo na stredovej konzole; dotykový displej má stredne rýchlu odozvu; prehľadné ovládanie palubného systému na volante; tempomat sa nám teraz ovládal horšie; celkovo v ovládaní krok vpred

Jazyk auta/navigácie

CZ/ENG

Grafika displejov a zobrazovanie

displeje prehľadnejšie než predtým a grafika zrozumiteľnejšia, primeraná dnešku

Predné svetlá technika a účinok

halogénové svetlá H7 majú priemerný účinok, celkom pekné denné LED svetlá

Odomykanie/vstup do auta

Ford kombinuje štartovanie vozidla tlačidlom s klasickým diaľkovým ovládačom centrálneho uzamykania

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nastupovanie dozadu je na kompaktnú triedu na slušnej úrovni; vpredu má prístrojovka pomerne vypuklú časť v mieste otvorenia dverí, čo môže prekážať kolenám

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

v testovanej verzii titaniumX si môže vodič aj spolujazdec nastavovať sedadlá výškovo, na oboch predných sedadlách nastaviteľná bedrová opierka

Sklápanie operadiel v druhom rade

zadné operadlá možno sklápať len z kabíny, pri opätovnom vyklopení treba jednou rukou odtiahnuť bezpečnostný pás pred privretím do zámku sedadla

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

testovaná verzia nemala kovové oká, len jednu gumičku a vytvarované plastové háčiky na tašky, ak potrebujete vybrať alebo vrátiť plato, pripravte sa na horšiu manipuláciu;

Rezervné koleso - prístup

dojazdové rezervné koleso s dorým prístupom

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

praktické bezuzáverové hrdlo nádrže; nízke a široké prahy; predná kapota bez plynovej vzpery, dobre prístupné hrdlo ostrekovača ; intuitívne otváranie kapoty; otázne je, či lankový mechanizmus odistenia kapoty nemôže v zime zamrznúť

Vnútorné rozmery batožinového priestoru (metodika auto.sme.sk)

nakladacia hrana von (mm)

715

nakladacia hrana dnu (mm)

105,5

šírka kufra min./maximálna (mm)

1030/1140

výška kufra po roletu (mm)

475

nakladací otvor výška/šírka(mm)

790/755/910

dĺžka kufra min./max (mm)

800/1590

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1420

šírka lakte vpredu (mm)

1470

výška na hlavu šofér max. (mm)

1020

dĺžka sedáku šofér (mm)

510

šírka v ramenách vzadu (mm)

1310

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1420

výška krajné sedadlá (mm)

925

výška stredné sedadlo (mm)

910

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

440/470

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 23 978
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 359
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 12 414
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 023
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 554
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 709
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 562
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 558
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 335
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 313
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.

Koronavírus na Slovensku: PCR testy odhalili 1 909 nakazených, pribudlo 111 úmrtí (minúta po minúte)

Od začiatku pandémie zomrelo v súvislosti s covidom 3 637 osôb, vyliečilo sa 173 761 ľudí.

Plošné testovanie na Covid-19:Zdravotník odoberá vzorku.

Premiér obhajuje testovanie aj dátami, ktoré neexistujú

Hrozbou pre testovaných môže byť britská mutácia koronavírusu.

Plošné testovanie na Covid: Premiér Matovič oznámil plán Zachráňme spolu životy.
Riadil niekto napadnutie Kapitolu?

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Polo Harlekin

Američan predával ojazdené Subaru, odkúpil ho samotný výrobca

Nájazd takmer 350-tisíc kilometrov na aute nepoznať.

Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.

Nenápadný Citroen C4 sa vracia ako imidžové kupé-SUV (test)

Podarené auto brzdí slabšia ponuka motorov.

Citroën C4