Fordu Focus diesel vôbec nechýba

Výrobca odstránil z auta neželané veci a prepracoval benzínový štvorvalec. V zmenenom interiéri sa už pohľadom nestratíte.

Ford Focus prešiel podstatnejšími zmenami ako je zmena prednej masky.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Kým sme namerané údaje a poznatky z testu pretavili do reportáže, zmizol sneh a aj akciová verzia 1,5 EcoBoost Titanium X z cenníka modernizovaného modelu Focus.

Nový motor s objemom zníženým z 1,6 na 1,5 litra však kraľuje ponuke naďalej. Rovnako ešte stále si mnohí dávajú otázku, či dať prednosť tomuto modernizovanému motoru s výkonom 110 kW alebo kúpiť litrový EcoBoost (92 kW).

Po teste vieme, že motoru 1,5 EcoBoost zníženie objemu neublížilo, a že je v skutočnosti rýchlejší než naznačujú pocity. Tiež sme ocenili nový a prehľadnejší interiér s menším množstvom tlačidiel.

Na používateľa lepšie pôsobí nový dotykový displej. Jednoducho Ford zareagoval na kritiku a v polčase tretej generácie vylepšil informačno technologické pole na palube. Najmä vizuálne stvárnenie a jednoduchosť ovládania napredovali.

Ticho maskuje dynamiku

Prvou prednosťou benzínového motora 1,5 EcoBoost je tichá jazda, ktorú zdedil po verzii 1,6 EcoBoost. Motor ostáva utlmený aj vo vyšších otáčkach a dokonca zanecháva pocit veľmi vláčneho zrýchlenia.

Dokonca si poviete, že litrový EcoBoost (125k) je živší ako táto drahšia a výkonnejšia verzia. Údaje z telemetrie o zrýchlení zo 70 na 100 km/h v našej archívnej tabuľke však celkom vynikajú.

Ford Focus 1,5 EcoBoost je dokonca o niečo rýchlejší ako rovnako výkonný dvojlitrový diesel (150 k, 340 Nm) v konkurenčnom kompaktnom aute.

Nový benzínový motor zaujme dynamikou pri predbiehaní.

Podľa našich meraní Focus „pružnosťou“ motora dorovnáva šesťvalcové motory v ťažších autách strednej triedy. Spotreba počas testu veľmi kolísala a citeľne reagovala na prácu turbodúchadla.

V nízkych otáčkach a bez pričinenia turbodúchadla dokáže spotreba zliezť na 5,5 litra. V diaľničnom tempe pri 130 km/h a 2750 otáčkach už rastie plniaci tlak turba a spotreba stúpa na 7,5 litra.

Motor mal len 3000 kilometrov a zimné plášte. To mohlo spôsobiť, že nebol na diaľnici tak úsporný ako predchodca. Vlastne spotreba v prípade tohto testu bol jediný parameter, v ktorom novinka nekráča v šľapajách 1,6 EcoBoost.

Z volantu viete ovládať všetky zásadné veci s výstupom na malom displeji uprostred prístrojov.

Ford Focus 1,5 EcoBoost v teste potvrdil, že najlepšie autá na kúpu sú tie, ktoré prejdu modernizáciou, teda dnes populárnym faceliftom v polčase svojej existencie.

Ford dokonca k vylepšeniu praktických detailov pridal novú masku v štýle Aston Martin, aby tí, čo si nekúpili tretiu generáciu hneď na začiatku, neprišli skrátka a majú akože nový model.

Z praktického hľadiska života motoristu je podstatnejšia záruka rozšírená na päť rokov alebo 120.000 kilometrov. Test Fordu Focus tiež upozornil na zlé vlastnosti zimných pneumatík v teple.

Informačný displej palubného systému a navigácie sa zmenil k lepšiemu.

Hoci bol na kopcoch sneh, v údolí stúpla teplota na 13 stupňov a brzdá dráha sa vďaka zimným plášťom výrazne predĺžila. Zimné pneumatiky v teple negatívne ovplyvnili zrýchlenie z pokoja na 100 kilometrovú rýchlosť a zrejme aj spotrebu paliva v diaľničnom tempe.

Vo výbere motora pre Ford Focus máme tiež jasno. Na základe skúseností by sme jednoznačne siahli po benzínových motoroch a napriek tomu, že pocitovo sa to tak nezdá, nový 1,5 EcoBoost je výrazne dynmickejší ako 1,0 EcoBoost.

Ovládanie klimatizácie nám príde z pozície vodiča ako nepraktické.

Priplatiť sa oplatí však len vtedy, ak potrebujete naozaj veľa jazdiť a občasne si chcete jazdu aj vyslovenie užívať. Vtedy stojí drahší motor za hriech. Inak radšej ušetrite prostriedky a kúpte slabšie benzínové turbo.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Ford Focus

Verzia

1.5 EcoBoost (110k) Titanium X

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

12.590/18.980/20.880

Motor

(benzínový štvorvalec; prepĺňanie turbodúchadlom Continental s nízkou zotrvačnosťou; 1499 (cm3);motor s kompresným pomerom 10:1 využíva nezávislé časovanie vačkových hriadeľov; rozvod poháňa remeň v olejovom kúpeli; hlava aj blok motora sú z hliníkovej zliatiny;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

240/1600-4000

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/ 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

8,9 / 9,57

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

45,15

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,59 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,89 na 4. stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1950 na 6. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2750 na 6. stupni

Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h)

45/84/124

Stav tachometra (km)

3082

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,5/6,9

Objem palivovej nádrže (l)

55

Typ a rozmer pneumatík

GoodYear UG 8 215/50/ R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1380/520

Objem batožinového priestoru (l)

316 – 363 (bez rezervy) - 1062

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2648/4328/1823/1484

Motor

výborné odhlučnenie; lahodný nástup do otáčok; spotreba veľmi citlivá na plniaci tlak turbodúchadla; na relatívne surovom motore sme dosahovali veľký rozptyl spotreby od 5,6 do 7,9 l/100 km; pri kultivovanom prejave motora sa pocitovo nezdá, že dosahuje takú dynamiku ako ukazuje telemetria

Prevodovka

dobre navrhnuté dlhšie prevody aj do mesta; klasická kulisa Ford so stredne dlhými dráhami páky; do mesta a pre komfort však stojí za úvahu automat

Podvozok

podvozok dosahuje dnes bežné parametre a očakávaný komfort; už nie je tak šoférsky orientovaný ako u predchádzajúcej generácie, ktorá bola v triede výnimočná

Interiér

kokpit je prehľadnejší ako pred modernizáciou, zrozumiteľnejšie ovládanie, auto pôsobí útulnejšie

Posed vodiča a výhľad

pri veľmi šikmom čelnom skle dobrý výhľad, príjemný posed šoféra, dobrá poloha volantu

Ovládanie palubného systému/navigácie

ovládač klimatizácie má tvarovo neodlíšené tlačidlá, sú pomerne nízko a ťažšie sa v nich orientuje najmä pri kontrastných svetelných podmienkach; oceňujeme vypínanie displeja priamo na stredovej konzole; dotykový displej má stredne rýchlu odozvu; prehľadné ovládanie palubného systému na volante; tempomat sa nám teraz ovládal horšie; celkovo v ovládaní krok vpred

Jazyk auta/navigácie

CZ/ENG

Grafika displejov a zobrazovanie

displeje prehľadnejšie než predtým a grafika zrozumiteľnejšia, primeraná dnešku

Predné svetlá technika a účinok

halogénové svetlá H7 majú priemerný účinok, celkom pekné denné LED svetlá

Odomykanie/vstup do auta

Ford kombinuje štartovanie vozidla tlačidlom s klasickým diaľkovým ovládačom centrálneho uzamykania

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nastupovanie dozadu je na kompaktnú triedu na slušnej úrovni; vpredu má prístrojovka pomerne vypuklú časť v mieste otvorenia dverí, čo môže prekážať kolenám

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

v testovanej verzii titaniumX si môže vodič aj spolujazdec nastavovať sedadlá výškovo, na oboch predných sedadlách nastaviteľná bedrová opierka

Sklápanie operadiel v druhom rade

zadné operadlá možno sklápať len z kabíny, pri opätovnom vyklopení treba jednou rukou odtiahnuť bezpečnostný pás pred privretím do zámku sedadla

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

testovaná verzia nemala kovové oká, len jednu gumičku a vytvarované plastové háčiky na tašky, ak potrebujete vybrať alebo vrátiť plato, pripravte sa na horšiu manipuláciu;

Rezervné koleso - prístup

dojazdové rezervné koleso s dorým prístupom

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

praktické bezuzáverové hrdlo nádrže; nízke a široké prahy; predná kapota bez plynovej vzpery, dobre prístupné hrdlo ostrekovača ; intuitívne otváranie kapoty; otázne je, či lankový mechanizmus odistenia kapoty nemôže v zime zamrznúť

Vnútorné rozmery batožinového priestoru (metodika auto.sme.sk)

nakladacia hrana von (mm)

715

nakladacia hrana dnu (mm)

105,5

šírka kufra min./maximálna (mm)

1030/1140

výška kufra po roletu (mm)

475

nakladací otvor výška/šírka(mm)

790/755/910

dĺžka kufra min./max (mm)

800/1590

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1420

šírka lakte vpredu (mm)

1470

výška na hlavu šofér max. (mm)

1020

dĺžka sedáku šofér (mm)

510

šírka v ramenách vzadu (mm)

1310

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1420

výška krajné sedadlá (mm)

925

výška stredné sedadlo (mm)

910

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

440/470

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 16 233
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 059
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 739
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 564
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 386
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 151
  7. Kam do tepla v januári? 1 926
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 722
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 523
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 908