Fordu Focus diesel vôbec nechýba

Výrobca odstránil z auta neželané veci a prepracoval benzínový štvorvalec. V zmenenom interiéri sa už pohľadom nestratíte.

Ford Focus prešiel podstatnejšími zmenami ako je zmena prednej masky.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Kým sme namerané údaje a poznatky z testu pretavili do reportáže, zmizol sneh a aj akciová verzia 1,5 EcoBoost Titanium X z cenníka modernizovaného modelu Focus.

Nový motor s objemom zníženým z 1,6 na 1,5 litra však kraľuje ponuke naďalej. Rovnako ešte stále si mnohí dávajú otázku, či dať prednosť tomuto modernizovanému motoru s výkonom 110 kW alebo kúpiť litrový EcoBoost (92 kW).

Po teste vieme, že motoru 1,5 EcoBoost zníženie objemu neublížilo, a že je v skutočnosti rýchlejší než naznačujú pocity. Tiež sme ocenili nový a prehľadnejší interiér s menším množstvom tlačidiel.

Na používateľa lepšie pôsobí nový dotykový displej. Jednoducho Ford zareagoval na kritiku a v polčase tretej generácie vylepšil informačno technologické pole na palube. Najmä vizuálne stvárnenie a jednoduchosť ovládania napredovali.

Ticho maskuje dynamiku

Prvou prednosťou benzínového motora 1,5 EcoBoost je tichá jazda, ktorú zdedil po verzii 1,6 EcoBoost. Motor ostáva utlmený aj vo vyšších otáčkach a dokonca zanecháva pocit veľmi vláčneho zrýchlenia.

Dokonca si poviete, že litrový EcoBoost (125k) je živší ako táto drahšia a výkonnejšia verzia. Údaje z telemetrie o zrýchlení zo 70 na 100 km/h v našej archívnej tabuľke však celkom vynikajú.

Ford Focus 1,5 EcoBoost je dokonca o niečo rýchlejší ako rovnako výkonný dvojlitrový diesel (150 k, 340 Nm) v konkurenčnom kompaktnom aute.

Nový benzínový motor zaujme dynamikou pri predbiehaní.

Podľa našich meraní Focus „pružnosťou“ motora dorovnáva šesťvalcové motory v ťažších autách strednej triedy. Spotreba počas testu veľmi kolísala a citeľne reagovala na prácu turbodúchadla.

V nízkych otáčkach a bez pričinenia turbodúchadla dokáže spotreba zliezť na 5,5 litra. V diaľničnom tempe pri 130 km/h a 2750 otáčkach už rastie plniaci tlak turba a spotreba stúpa na 7,5 litra.

Motor mal len 3000 kilometrov a zimné plášte. To mohlo spôsobiť, že nebol na diaľnici tak úsporný ako predchodca. Vlastne spotreba v prípade tohto testu bol jediný parameter, v ktorom novinka nekráča v šľapajách 1,6 EcoBoost.

Z volantu viete ovládať všetky zásadné veci s výstupom na malom displeji uprostred prístrojov.

Ford Focus 1,5 EcoBoost v teste potvrdil, že najlepšie autá na kúpu sú tie, ktoré prejdu modernizáciou, teda dnes populárnym faceliftom v polčase svojej existencie.

Ford dokonca k vylepšeniu praktických detailov pridal novú masku v štýle Aston Martin, aby tí, čo si nekúpili tretiu generáciu hneď na začiatku, neprišli skrátka a majú akože nový model.

Z praktického hľadiska života motoristu je podstatnejšia záruka rozšírená na päť rokov alebo 120.000 kilometrov. Test Fordu Focus tiež upozornil na zlé vlastnosti zimných pneumatík v teple.

Informačný displej palubného systému a navigácie sa zmenil k lepšiemu.

Hoci bol na kopcoch sneh, v údolí stúpla teplota na 13 stupňov a brzdá dráha sa vďaka zimným plášťom výrazne predĺžila. Zimné pneumatiky v teple negatívne ovplyvnili zrýchlenie z pokoja na 100 kilometrovú rýchlosť a zrejme aj spotrebu paliva v diaľničnom tempe.

Vo výbere motora pre Ford Focus máme tiež jasno. Na základe skúseností by sme jednoznačne siahli po benzínových motoroch a napriek tomu, že pocitovo sa to tak nezdá, nový 1,5 EcoBoost je výrazne dynmickejší ako 1,0 EcoBoost.

Ovládanie klimatizácie nám príde z pozície vodiča ako nepraktické.

Priplatiť sa oplatí však len vtedy, ak potrebujete naozaj veľa jazdiť a občasne si chcete jazdu aj vyslovenie užívať. Vtedy stojí drahší motor za hriech. Inak radšej ušetrite prostriedky a kúpte slabšie benzínové turbo.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Ford Focus

Verzia

1.5 EcoBoost (110k) Titanium X

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

12.590/18.980/20.880

Motor

(benzínový štvorvalec; prepĺňanie turbodúchadlom Continental s nízkou zotrvačnosťou; 1499 (cm3);motor s kompresným pomerom 10:1 využíva nezávislé časovanie vačkových hriadeľov; rozvod poháňa remeň v olejovom kúpeli; hlava aj blok motora sú z hliníkovej zliatiny;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/6000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

240/1600-4000

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/ 6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

8,9 / 9,57

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

45,15

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,59 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,89 na 4. stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1950 na 6. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2750 na 6. stupni

Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h)

45/84/124

Stav tachometra (km)

3082

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,5/6,9

Objem palivovej nádrže (l)

55

Typ a rozmer pneumatík

GoodYear UG 8 215/50/ R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1380/520

Objem batožinového priestoru (l)

316 – 363 (bez rezervy) - 1062

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2648/4328/1823/1484

Motor

výborné odhlučnenie; lahodný nástup do otáčok; spotreba veľmi citlivá na plniaci tlak turbodúchadla; na relatívne surovom motore sme dosahovali veľký rozptyl spotreby od 5,6 do 7,9 l/100 km; pri kultivovanom prejave motora sa pocitovo nezdá, že dosahuje takú dynamiku ako ukazuje telemetria

Prevodovka

dobre navrhnuté dlhšie prevody aj do mesta; klasická kulisa Ford so stredne dlhými dráhami páky; do mesta a pre komfort však stojí za úvahu automat

Podvozok

podvozok dosahuje dnes bežné parametre a očakávaný komfort; už nie je tak šoférsky orientovaný ako u predchádzajúcej generácie, ktorá bola v triede výnimočná

Interiér

kokpit je prehľadnejší ako pred modernizáciou, zrozumiteľnejšie ovládanie, auto pôsobí útulnejšie

Posed vodiča a výhľad

pri veľmi šikmom čelnom skle dobrý výhľad, príjemný posed šoféra, dobrá poloha volantu

Ovládanie palubného systému/navigácie

ovládač klimatizácie má tvarovo neodlíšené tlačidlá, sú pomerne nízko a ťažšie sa v nich orientuje najmä pri kontrastných svetelných podmienkach; oceňujeme vypínanie displeja priamo na stredovej konzole; dotykový displej má stredne rýchlu odozvu; prehľadné ovládanie palubného systému na volante; tempomat sa nám teraz ovládal horšie; celkovo v ovládaní krok vpred

Jazyk auta/navigácie

CZ/ENG

Grafika displejov a zobrazovanie

displeje prehľadnejšie než predtým a grafika zrozumiteľnejšia, primeraná dnešku

Predné svetlá technika a účinok

halogénové svetlá H7 majú priemerný účinok, celkom pekné denné LED svetlá

Odomykanie/vstup do auta

Ford kombinuje štartovanie vozidla tlačidlom s klasickým diaľkovým ovládačom centrálneho uzamykania

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

nastupovanie dozadu je na kompaktnú triedu na slušnej úrovni; vpredu má prístrojovka pomerne vypuklú časť v mieste otvorenia dverí, čo môže prekážať kolenám

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

v testovanej verzii titaniumX si môže vodič aj spolujazdec nastavovať sedadlá výškovo, na oboch predných sedadlách nastaviteľná bedrová opierka

Sklápanie operadiel v druhom rade

zadné operadlá možno sklápať len z kabíny, pri opätovnom vyklopení treba jednou rukou odtiahnuť bezpečnostný pás pred privretím do zámku sedadla

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

testovaná verzia nemala kovové oká, len jednu gumičku a vytvarované plastové háčiky na tašky, ak potrebujete vybrať alebo vrátiť plato, pripravte sa na horšiu manipuláciu;

Rezervné koleso - prístup

dojazdové rezervné koleso s dorým prístupom

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

praktické bezuzáverové hrdlo nádrže; nízke a široké prahy; predná kapota bez plynovej vzpery, dobre prístupné hrdlo ostrekovača ; intuitívne otváranie kapoty; otázne je, či lankový mechanizmus odistenia kapoty nemôže v zime zamrznúť

Vnútorné rozmery batožinového priestoru (metodika auto.sme.sk)

nakladacia hrana von (mm)

715

nakladacia hrana dnu (mm)

105,5

šírka kufra min./maximálna (mm)

1030/1140

výška kufra po roletu (mm)

475

nakladací otvor výška/šírka(mm)

790/755/910

dĺžka kufra min./max (mm)

800/1590

Rozmery priestoru na sedenie

šírka v ramenách vpredu (mm)

1420

šírka lakte vpredu (mm)

1470

výška na hlavu šofér max. (mm)

1020

dĺžka sedáku šofér (mm)

510

šírka v ramenách vzadu (mm)

1310

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1420

výška krajné sedadlá (mm)

925

výška stredné sedadlo (mm)

910

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

440/470

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 333
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 150
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 621
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 411
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 041
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 012
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 898
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 797
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 613
  10. Inteligencia vo všetkom 1 550

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

Veteránisti po zime vyprázdňovali garáže na burze v Brne

Predviedli sa aj čerstvo zrenovované kúsky.

Naučte sa rozumieť reči vášho auta. Čo spôsobuje pazvuky v aute?

Niektoré môžeme ignorovať, iné pomôžu predísť katastrofe.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop