SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Česko-slovenský okruhový špeciál Praga R1R uvidíme čoskoro aj na bežných cestách

Ľahký športový automobil s hmotnosťou približne 600 kg získa výkon okolo 400 konských síl.

(Zdroj: Praga-Export)

Za slovenskou spoločnosťou Praga Cars, ktorá vznikla začiatkom roka 2010, stoja slovenskí i českí majitelia. Ich prvým dielom je ľahký okruhový pretekársky automobil Praga R1.

Spoločnosť Praga Cars a česká firma Praga-Export, sa netajili tým, že chcú okruhový automobil dostať aj na bežné cesty. Po niekoľkých rokoch snahy a príprave upraveného automobilu do verzie Praga R1R, bola homologizácia udelená v polovici marca tohto roka.

Rovnako ako Praga R1, aj základom cestného variantu je karbónový monokok s úpravami potrebnými pre premávku na bežných cestách. Na upravenej karosérii si svoje miesto našli nové svetlá, smerovky a prispôsobené aerodynamické prvky.

Spoločnosť neprezradila výkon automobilu, no oznámila aspoň pomer výkonu a hmotnosti: 550 konských síl na jednu tonu, čo je na úrovni tých najlepší superšportových automobilov.

Okruhová verzia Pragy R1 váži len približne 580 kg. Ak by v cestnom prevedení narástla hmotnosť o 100 kg (čo nepredpokladáme), tak by sa výkon motora mohol vyšplhať približne na 276 kW (375 k), možno aj k hranici 400 konských síl.

Myslíme si, že aj v prípade cestnej verzie by na pohon mohol slúžiť prepĺňaný benzínový štvorvalec Renault so zdvihovým objemom dva litre. Automobil by mal konkurovať vozidlám ako Ariel Atom, či Caterham.

Fotografie celého vozidla očakávame v najbližšom období.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 747
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 002
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 900
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 324
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 746
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 123
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 594
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 500
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 349
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson