Variabilný Renault 16 oslavuje päťdesiatku

V základnej výbave mal dvojrýchlostné stierače, ale aj elektrické predné okná. Neskôr pribudlo aj centrálne zamykanie.

(Zdroj: Renault)

Tento rok uplynie 50 rokov od uvedenia Renaultu 16 na trh. Začiatkom roka 1965 na medzinárodnom autosalóne v Ženeve francúzska značka predstavila inovatívny hatchback.

„Musíme zvoliť nový prístup, autá nemôžu pozostávať len zo štyroch miest na sedenie a kufra. Musia byť videné ako priestor,“ nechal sa počuť vtedajší šéf Renaultu Pierre Dreyfus.

Odpoveďou na jeho vyhlásenie bol práve Renault 16, ktorý bol akousi kombináciou limuzíny a vanu. Na svoju dobu bol vnútri mimoriadne variabilný.

Vynikal variabilitou vnútorného priestoru

V závislosti od jednej zo štyroch možností usporiadania batožinového priestoru sa jeho objem menil od 346 do 1200 l. To všetko vďaka posúvaniu, sklápaniu, prípadne úplnému vybratiu zadnej lavice. Aj dnes v testoch hodnotíme autá s podobnou variabilitou ako praktické.

Vnútorný priestor sa dal vďaka sklápateľným sedadlám premeniť na lôžkovú konfiguráciu pre dvoch. Renault vytvoril v tej dobe auto, ktoré sa od konkurencie odlišovalo od základov.

Pohon predných kolies síce nebol v danej dobe novinkou, ale stále bol v tejto triede výnimočný. Motor, umiestnený v strede vpredu, prevodovka a hlavy valcov boli vyrobené tlakovým liatím hliníka.

Elektrické okná dostal v základnej výbave

V roku 1968 s príchodom verzie TS (Tourisme Sportif) sa dostalo množstvo doplnkov do štandardnej výbavy vrátane rozmrazovania zadného okna, prídavných svetiel, dvojrýchlostných stieračov so štyrmi tryskami ostrekovača, spolu s elektricky ovládanými prednými oknami, elektrickým strešným oknom a koženými poťahmi.

Rok po svojom predstavení v Ženeve získal Renault 16 ocenenie auto roka, keď predstihol aj Rolls-Royce Silver Shadow.

Od roku 1973 až do ukončenia jeho výroby v roku 1980 bola šestnástka dostupná aj vo verzii TX. Pod jej kapotou pracoval motor s výkonom 93 koní a objemom 1647 cm3. Na okruhu dosiahol maximálnu rýchlosť 175 km/h. Do výbavy sa dostalo centrálne zamykanie a samonavíjacie bezpečnostné pásy. Z Renaultu 16 sa vyrobilo za 15 rokov 1 851 502 kusov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Bayer posilňuje svoju značku
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  6. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  2. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  3. Bayer posilňuje svoju značku
  4. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  5. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  6. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  7. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  8. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  9. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 926
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 165
  3. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 14 184
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 022
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 108
  6. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 10 875
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 061
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 314
  9. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 3 598
  10. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave 3 137

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Vodič dodávky vrazil do chodcov v Toronte, zahynulo desať ľudí

Podozrivý muž nie je spojený so žiadnou teroristickou organizáciou.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí