Le Figaro: Brzdy sú najväčšou slabinou vozidiel vo Francúzsku

Paríž 13.januára (TASR) Stav francúzskeho automobilového parku sa v roku 2002 v porovnaní s predchádzajúcim rokom zlepšil, ale veľký pokrok treba ešte ...

Paríž 13.januára (TASR) Stav francúzskeho automobilového parku sa v roku 2002 v porovnaní s predchádzajúcim rokom zlepšil, ale veľký pokrok treba ešte urobiť najmä v oblasti údržby brzdového systému. To je hlavný záver správy o technickej kontrole automobilov, ktorú vypracovali a uverejnili organizácie služieb zaisťujúcich bezpečnosť cestnej premávky, uvádza v dnešnom čísle denník Le Figaro.

Počet predpísaných kontrol v servisných zariadeniach sa oproti roku 2001 znížil, konštatovali predstavitelia Centrálneho technického strediska, administratívnej organizácie, spravujúcej kontroly motorových vozidiel pre ministerstvo vnútra v Paríži. Z celkového počtu 17,7 milióna povinných návštev v približne 5 027 servisných zariadeniach bolo potrebné nariadiť ďalšiu kontrolu v servise v 19,5 % prípadov. Na porovnanie, v roku 2001 sa dodatočnej kontrole muselo podrobiť 20,3 % áut.

Z analýzy technických nedostatkov motorových vozidiel vyplynulo, že najčastejšie sa chyby týkali brzdového systému. Zlé fungovanie tohto systému sa vzťahovalo na 1,4 milióna automobilov, čo predstavuje 9 % nedostatkov. Uvedené percento je napriek tomu zlepšením oproti stavu z roku 2001, keď sa nedostatky brzdového systému týkali 9,55 % prípadov.

Mierne zlepšenie sa konštatovalo aj v dvoch ďalších, inak často nedostatkových oblastiach. Na jednej strane fungovanie svetiel a smeroviek bolo mimo normy u 1,16 milióna automobilov, čo predstavuje 7,65 % chýb, zistených v minulom roku. V roku 2001 to bolo v 8,22 % prípadov. Na druhej strane ochrana pred znečisťovaním životného prostredia nebola v norme v prípade 746 000 kontrolovaných vozidiel, čo predstavuje 4,90 % nariadení na opakovanú kontrolu v servise. V roku 2001 to bolo 5,54 prípadov. Ďalšie zistené nedostatky boli v minulom roku v porovnaní s predchádzajúcim, stabilné.

Relatívne zlepšenie výsledkov stavu francúzskych áut je dôsledkom omladenia vozidlového parku v krajine. Ako zdôraznil Le Figaro, zo 17,7 milióna kontrolovaných áut bolo 15,2 milióna prvýkrát na technickej kontrole v štvrtom roku po uvedení do prevádzky.

* 12 roi gl

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 28 369
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 180
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 141
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 023
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 019
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 984
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 978
  8. Používate make-up? Potom spozornite 969
  9. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 965
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 899

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Róbert Bezák: Za pápežmi som bol trikrát, chodil som aj za kardinálmi

Diskusia SME NAŽIVO s Róbertom Bezákom a Marie Vrabcovou.

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.