Nový Peugeot 208 vám sused kľúčom nedoškrabe

Okrem odolného matného laku má novinka benzínový motor s turbom a novú automatickú prevodovku. Naladenie podvozka konštruktéri nemenili.

(Zdroj: Peugeot)

Peugeot pri premiére modernizovaného modelu 208 upozornil najmä na úspornú naftovú verziu 1,6 Blue HDi, ktorá má priemerne spotrebovať len tri litre nafty.

Pre jej spropagovanie urobil špeciálny test na okruhu a vďaka drobným úpravám dosiahol s prehustenými pneumatikami, bez vetra a bez vplyvu premávky len dvojlitrovú spotrebu.

Tri výkonové verzie naftového motora 1,6 HDi síce potešia, ale nás na prvých testovacích jazdách v okolí rakúskeho mesta Graz zaujal benzínový motor.

Vydarený trojvalec 1,2 PureTech prichádza v kombinácii s automatickou prevodovkou.

Model 208 má po troch rokoch výroby métu milión predaných kusov na dosah a zadné LED svetlá s 3D grafikou už v sérii. Viac než inokedy pútajú pozornosť aj nové laky karosérie.

Znesie to, čo bežný lak nie

Pochopiteľne najviac udrie do očí uvádzacia farba Orange Power, hoci najväčšou novinkou modernizovaného modelu sú textúrované a patentované laky Ice Grey a Ice Silver.

Po štvorročnom vývoji laku s výrazne odolnejším povrchom ho dokáže automobilka aplikovať aj robotmi na výrobnej linke.

Kým takéto ručne nanášané matné laky s podobnými vlastnosťami stoja okolo 6000 eur, teraz je cena laku 800 eur. Teda oproti metalizovaným lakom bude príplatok len 180 až 200 eur.

p_svetlo_lak_res_r2552.jpg

Samozrejme, že nám ten lak „ruky podával“ a skúsili sme odolnosť voči kľúčom aj minciam. Pochopiteľne, pri extrémnom zaťažení ho dokážete poškrabať.

Lenže pri takom šúchaní kľúčom, ktoré na bežnom laku spôsobí viditeľné škrabance, na novom laku nič nevidieť. Dva nové praktické laky majú význam v ochrane karosérie a navyše auto v nich vyzerá dobre.

Benzín zaujal viac

Z troch naftových a pätice benzínových verzií sme si na krátky test vybrali zlatý stred a najdôležitejšiu novinku.

Popri modernizovaných motoroch 1,2 PureTech a 1,6 THP pribudol v ponuke preplňovaný trojvalec 1,2 PureTech s výkonom 81 kW a s krútiacim momentom 205 Nm.

Nový trojvalec nie je tak dobre odhlučnený ako v modeloch 308, ale dynamické vlastnosti mu ostali. Ľahký Peugeot 208 (len 1080 kg) s ním výborne zrýchľuje a nová automatická šesťstupňová prevodovka efektívne využíva krútiaci moment.

S autom sa ľahko predbieha od nízkych otáčok a spotreba bude tiež prijateľná. Pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h dosahuje motor len 2750 otáčok.

p_interier_res_r3167.jpg

Automat pri výraznom poklese rýchlosti pekne podraďuje a nečaká na opätovné pridanie plynu, aby potom zaradil rýchlosť.

Nepreraďuje tak rýchlo ako dvojspojkové prevodovky, lenže ani zbytočne nepodraďuje. Kombinácia nového trojvalca a automatu robí kompromis medzi každodennými krátkymi a tiež dlhými trasami.

Okrajovo sme vyskúšali najsilnejšiu naftovú verziu 1,6 BlueHDi (88 kW) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Dynamika autu nechýba, ale diesel nám do 208 nepasuje tak, ako nové benzínové motory.

5. Z testovacieho zápisníka skúšanej verzie

značka

Peugeot

model

208 (Ice Gray)

motorizácia

1,2 PureTech

objem (cm 3)/ počet valcov

1199 / 3

výkon (kW (k))

81 (110) pri 5500 ot./min.

krútiaci moment (Nm)

205 pri 1500 ot./min.

dojmy z motora

výborne ťahá od nízkych otáčok, nie je hlučný, hoci odfiltrovanie zvuku a jemných vibrácií je slabšie oproti modelom Peugeot 308, pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a spotrebu je to vydarený motor

reakcia na plyn/štart stop

vozidlo vydrží veľa opakovaní vypnutia motora a zvláda aj niekoľko minútové pauzy bez naštartovania, pri natáčaní videa nás to trochu otravovalo, tak sme systém vypli

pohotovostná hmotnosť (kg)

1080-1090

prevodovka/ počet stupňov

automatická / 6

kvalita radenia

lahodná zmena stupňov, komfort povýšený nad rýchlosť, necháva vyniknúť krútiaci moment motora aj v kopcoch, pekne podraďuje pri spomalení, trochu nerozhodná elektronika medzi 1 a 2 stupňom v križovatkách a na kruhových objazdoch

typ pohonu

predný pohon

rozmer a typ pneumatík

Michelin Energy Saver 205/45 R17

celkový dojem

Nový motor 1,2 PureTech (110) autu jedoznačne prospel a kombinácia s automatom tvorí zaujímavú alternatívu pre mesto aj dlhé trate, najmä ak je Peugeot 208 jediným autom v rodine.

V meste zabrzdí aj sám

Medzigeneračné vylepšenie nezmenilo zásadné nastavenie podvozka a menili sa len detaily. Dokonca pribudli pneumatiky s extrémne zníženým valivým odporom, ktoré budú pochopiteľne tvrdšie na spojoch asfaltu.

Peugeot 208 má po modernizácii cúvaciu kameru a kontrastné zobrazenie priestoru za autom na displeji. Kamera dobre zvláda prechod zo svetla do tieňa.

Nad spätným zrkadlom pribudol laserový radar a dva snímače, aby Peugeot zabránil zrážke, prípadne znížil následky mestskej kolízie.

Systém City Brake dokáže bezpečne zastaviť auto namiesto nepozorného vodiča do rýchlosti 20 km/h na suchom povrchu.

Na mokrom to stihne do 15 km/h a do 30 km/h vie výrazne znížiť následky nárazu. Z pohľadu užívateľa vyzerá lákavo nový MirrorScreen medzi mobilným telefónom na platforme Android a autom.

p_mirror_res_r3876.jpg

Takto si nemusíte kupovať drahú navigáciu, ale stačí použiť navigáciu Sygic z mobilného telefónu. „Zrkadlenie“ s telefónmi iPhone príde do ponuky na jeseň.

Peugeot prepracoval ponuku diskov kolies, pribudol nový dizajn a ako to býva aj nová maska chladiča. Nás zaujali lepšie prepracované detaily interiéru, nový lak a najviac nová kombinácia benzínového motora a prevodovky.

S prepĺňaným trojvalcom 1,2 PureTech (81kW) je radosť jazdiť. Modernizácia neobišla ani vrcholnú verziu Gti (153 kW, 300 Nm), ktorá okrem základnej verzie prichádza aj vo vyhotovení GTi by Peugeot Sport.

Model Peugeot Sport vznikol z jubilejnej verzie k 30. výročiu skratky GTi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 969
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 897
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 764
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 387
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 275
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 151
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 725
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 648
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 498
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 234

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 263
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 080
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 847
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 006
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 795
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 744