SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Nový Peugeot 208 vám sused kľúčom nedoškrabe

Okrem odolného matného laku má novinka benzínový motor s turbom a novú automatickú prevodovku. Naladenie podvozka konštruktéri nemenili.

(Zdroj: Peugeot)

Peugeot pri premiére modernizovaného modelu 208 upozornil najmä na úspornú naftovú verziu 1,6 Blue HDi, ktorá má priemerne spotrebovať len tri litre nafty.

Pre jej spropagovanie urobil špeciálny test na okruhu a vďaka drobným úpravám dosiahol s prehustenými pneumatikami, bez vetra a bez vplyvu premávky len dvojlitrovú spotrebu.

Tri výkonové verzie naftového motora 1,6 HDi síce potešia, ale nás na prvých testovacích jazdách v okolí rakúskeho mesta Graz zaujal benzínový motor.

Vydarený trojvalec 1,2 PureTech prichádza v kombinácii s automatickou prevodovkou.

Model 208 má po troch rokoch výroby métu milión predaných kusov na dosah a zadné LED svetlá s 3D grafikou už v sérii. Viac než inokedy pútajú pozornosť aj nové laky karosérie.

Znesie to, čo bežný lak nie

Pochopiteľne najviac udrie do očí uvádzacia farba Orange Power, hoci najväčšou novinkou modernizovaného modelu sú textúrované a patentované laky Ice Grey a Ice Silver.

Po štvorročnom vývoji laku s výrazne odolnejším povrchom ho dokáže automobilka aplikovať aj robotmi na výrobnej linke.

Kým takéto ručne nanášané matné laky s podobnými vlastnosťami stoja okolo 6000 eur, teraz je cena laku 800 eur. Teda oproti metalizovaným lakom bude príplatok len 180 až 200 eur.

p_svetlo_lak_res_r2552.jpg

Samozrejme, že nám ten lak „ruky podával“ a skúsili sme odolnosť voči kľúčom aj minciam. Pochopiteľne, pri extrémnom zaťažení ho dokážete poškrabať.

Lenže pri takom šúchaní kľúčom, ktoré na bežnom laku spôsobí viditeľné škrabance, na novom laku nič nevidieť. Dva nové praktické laky majú význam v ochrane karosérie a navyše auto v nich vyzerá dobre.

Benzín zaujal viac

Z troch naftových a pätice benzínových verzií sme si na krátky test vybrali zlatý stred a najdôležitejšiu novinku.

Popri modernizovaných motoroch 1,2 PureTech a 1,6 THP pribudol v ponuke preplňovaný trojvalec 1,2 PureTech s výkonom 81 kW a s krútiacim momentom 205 Nm.

Nový trojvalec nie je tak dobre odhlučnený ako v modeloch 308, ale dynamické vlastnosti mu ostali. Ľahký Peugeot 208 (len 1080 kg) s ním výborne zrýchľuje a nová automatická šesťstupňová prevodovka efektívne využíva krútiaci moment.

S autom sa ľahko predbieha od nízkych otáčok a spotreba bude tiež prijateľná. Pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h dosahuje motor len 2750 otáčok.

p_interier_res_r3167.jpg

Automat pri výraznom poklese rýchlosti pekne podraďuje a nečaká na opätovné pridanie plynu, aby potom zaradil rýchlosť.

Nepreraďuje tak rýchlo ako dvojspojkové prevodovky, lenže ani zbytočne nepodraďuje. Kombinácia nového trojvalca a automatu robí kompromis medzi každodennými krátkymi a tiež dlhými trasami.

Okrajovo sme vyskúšali najsilnejšiu naftovú verziu 1,6 BlueHDi (88 kW) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Dynamika autu nechýba, ale diesel nám do 208 nepasuje tak, ako nové benzínové motory.

5. Z testovacieho zápisníka skúšanej verzie

značka

Peugeot

model

208 (Ice Gray)

motorizácia

1,2 PureTech

objem (cm 3)/ počet valcov

1199 / 3

výkon (kW (k))

81 (110) pri 5500 ot./min.

krútiaci moment (Nm)

205 pri 1500 ot./min.

dojmy z motora

výborne ťahá od nízkych otáčok, nie je hlučný, hoci odfiltrovanie zvuku a jemných vibrácií je slabšie oproti modelom Peugeot 308, pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a spotrebu je to vydarený motor

reakcia na plyn/štart stop

vozidlo vydrží veľa opakovaní vypnutia motora a zvláda aj niekoľko minútové pauzy bez naštartovania, pri natáčaní videa nás to trochu otravovalo, tak sme systém vypli

pohotovostná hmotnosť (kg)

1080-1090

prevodovka/ počet stupňov

automatická / 6

kvalita radenia

lahodná zmena stupňov, komfort povýšený nad rýchlosť, necháva vyniknúť krútiaci moment motora aj v kopcoch, pekne podraďuje pri spomalení, trochu nerozhodná elektronika medzi 1 a 2 stupňom v križovatkách a na kruhových objazdoch

typ pohonu

predný pohon

rozmer a typ pneumatík

Michelin Energy Saver 205/45 R17

celkový dojem

Nový motor 1,2 PureTech (110) autu jedoznačne prospel a kombinácia s automatom tvorí zaujímavú alternatívu pre mesto aj dlhé trate, najmä ak je Peugeot 208 jediným autom v rodine.

V meste zabrzdí aj sám

Medzigeneračné vylepšenie nezmenilo zásadné nastavenie podvozka a menili sa len detaily. Dokonca pribudli pneumatiky s extrémne zníženým valivým odporom, ktoré budú pochopiteľne tvrdšie na spojoch asfaltu.

Peugeot 208 má po modernizácii cúvaciu kameru a kontrastné zobrazenie priestoru za autom na displeji. Kamera dobre zvláda prechod zo svetla do tieňa.

Nad spätným zrkadlom pribudol laserový radar a dva snímače, aby Peugeot zabránil zrážke, prípadne znížil následky mestskej kolízie.

Systém City Brake dokáže bezpečne zastaviť auto namiesto nepozorného vodiča do rýchlosti 20 km/h na suchom povrchu.

Na mokrom to stihne do 15 km/h a do 30 km/h vie výrazne znížiť následky nárazu. Z pohľadu užívateľa vyzerá lákavo nový MirrorScreen medzi mobilným telefónom na platforme Android a autom.

p_mirror_res_r3876.jpg

Takto si nemusíte kupovať drahú navigáciu, ale stačí použiť navigáciu Sygic z mobilného telefónu. „Zrkadlenie“ s telefónmi iPhone príde do ponuky na jeseň.

Peugeot prepracoval ponuku diskov kolies, pribudol nový dizajn a ako to býva aj nová maska chladiča. Nás zaujali lepšie prepracované detaily interiéru, nový lak a najviac nová kombinácia benzínového motora a prevodovky.

S prepĺňaným trojvalcom 1,2 PureTech (81kW) je radosť jazdiť. Modernizácia neobišla ani vrcholnú verziu Gti (153 kW, 300 Nm), ktorá okrem základnej verzie prichádza aj vo vyhotovení GTi by Peugeot Sport.

Model Peugeot Sport vznikol z jubilejnej verzie k 30. výročiu skratky GTi.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  2. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  3. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  4. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  5. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  6. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 817
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 753
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 933
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 340
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 271
  6. Od Česka až po Jadran 3 970
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 149
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 107
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 847
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Inšpekcia má odposluchy aj videozáznamy.


3 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet 18m
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 1 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


11 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl