SME

Nový Peugeot 208 vám sused kľúčom nedoškrabe

Okrem odolného matného laku má novinka benzínový motor s turbom a novú automatickú prevodovku. Naladenie podvozka konštruktéri nemenili.

(Zdroj: Peugeot)

Peugeot pri premiére modernizovaného modelu 208 upozornil najmä na úspornú naftovú verziu 1,6 Blue HDi, ktorá má priemerne spotrebovať len tri litre nafty.

Pre jej spropagovanie urobil špeciálny test na okruhu a vďaka drobným úpravám dosiahol s prehustenými pneumatikami, bez vetra a bez vplyvu premávky len dvojlitrovú spotrebu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tri výkonové verzie naftového motora 1,6 HDi síce potešia, ale nás na prvých testovacích jazdách v okolí rakúskeho mesta Graz zaujal benzínový motor.

Vydarený trojvalec 1,2 PureTech prichádza v kombinácii s automatickou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Model 208 má po troch rokoch výroby métu milión predaných kusov na dosah a zadné LED svetlá s 3D grafikou už v sérii. Viac než inokedy pútajú pozornosť aj nové laky karosérie.

Znesie to, čo bežný lak nie

Pochopiteľne najviac udrie do očí uvádzacia farba Orange Power, hoci najväčšou novinkou modernizovaného modelu sú textúrované a patentované laky Ice Grey a Ice Silver.

Po štvorročnom vývoji laku s výrazne odolnejším povrchom ho dokáže automobilka aplikovať aj robotmi na výrobnej linke.

Kým takéto ručne nanášané matné laky s podobnými vlastnosťami stoja okolo 6000 eur, teraz je cena laku 800 eur. Teda oproti metalizovaným lakom bude príplatok len 180 až 200 eur.

p_svetlo_lak_res_r2552.jpg

Samozrejme, že nám ten lak „ruky podával“ a skúsili sme odolnosť voči kľúčom aj minciam. Pochopiteľne, pri extrémnom zaťažení ho dokážete poškrabať.

SkryťVypnúť reklamu

Lenže pri takom šúchaní kľúčom, ktoré na bežnom laku spôsobí viditeľné škrabance, na novom laku nič nevidieť. Dva nové praktické laky majú význam v ochrane karosérie a navyše auto v nich vyzerá dobre.

Benzín zaujal viac

Z troch naftových a pätice benzínových verzií sme si na krátky test vybrali zlatý stred a najdôležitejšiu novinku.

Popri modernizovaných motoroch 1,2 PureTech a 1,6 THP pribudol v ponuke preplňovaný trojvalec 1,2 PureTech s výkonom 81 kW a s krútiacim momentom 205 Nm.

Nový trojvalec nie je tak dobre odhlučnený ako v modeloch 308, ale dynamické vlastnosti mu ostali. Ľahký Peugeot 208 (len 1080 kg) s ním výborne zrýchľuje a nová automatická šesťstupňová prevodovka efektívne využíva krútiaci moment.

S autom sa ľahko predbieha od nízkych otáčok a spotreba bude tiež prijateľná. Pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h dosahuje motor len 2750 otáčok.

SkryťVypnúť reklamu

p_interier_res_r3167.jpg

Automat pri výraznom poklese rýchlosti pekne podraďuje a nečaká na opätovné pridanie plynu, aby potom zaradil rýchlosť.

Nepreraďuje tak rýchlo ako dvojspojkové prevodovky, lenže ani zbytočne nepodraďuje. Kombinácia nového trojvalca a automatu robí kompromis medzi každodennými krátkymi a tiež dlhými trasami.

Okrajovo sme vyskúšali najsilnejšiu naftovú verziu 1,6 BlueHDi (88 kW) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Dynamika autu nechýba, ale diesel nám do 208 nepasuje tak, ako nové benzínové motory.

5. Z testovacieho zápisníka skúšanej verzie

značka

Peugeot

model

208 (Ice Gray)

motorizácia

1,2 PureTech

objem (cm 3)/ počet valcov

1199 / 3

výkon (kW (k))

81 (110) pri 5500 ot./min.

krútiaci moment (Nm)

205 pri 1500 ot./min.

dojmy z motora

výborne ťahá od nízkych otáčok, nie je hlučný, hoci odfiltrovanie zvuku a jemných vibrácií je slabšie oproti modelom Peugeot 308, pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a spotrebu je to vydarený motor

reakcia na plyn/štart stop

vozidlo vydrží veľa opakovaní vypnutia motora a zvláda aj niekoľko minútové pauzy bez naštartovania, pri natáčaní videa nás to trochu otravovalo, tak sme systém vypli

pohotovostná hmotnosť (kg)

1080-1090

prevodovka/ počet stupňov

automatická / 6

kvalita radenia

lahodná zmena stupňov, komfort povýšený nad rýchlosť, necháva vyniknúť krútiaci moment motora aj v kopcoch, pekne podraďuje pri spomalení, trochu nerozhodná elektronika medzi 1 a 2 stupňom v križovatkách a na kruhových objazdoch

typ pohonu

predný pohon

rozmer a typ pneumatík

Michelin Energy Saver 205/45 R17

celkový dojem

Nový motor 1,2 PureTech (110) autu jedoznačne prospel a kombinácia s automatom tvorí zaujímavú alternatívu pre mesto aj dlhé trate, najmä ak je Peugeot 208 jediným autom v rodine.

V meste zabrzdí aj sám

Medzigeneračné vylepšenie nezmenilo zásadné nastavenie podvozka a menili sa len detaily. Dokonca pribudli pneumatiky s extrémne zníženým valivým odporom, ktoré budú pochopiteľne tvrdšie na spojoch asfaltu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Peugeot 208 má po modernizácii cúvaciu kameru a kontrastné zobrazenie priestoru za autom na displeji. Kamera dobre zvláda prechod zo svetla do tieňa.

Nad spätným zrkadlom pribudol laserový radar a dva snímače, aby Peugeot zabránil zrážke, prípadne znížil následky mestskej kolízie.

Systém City Brake dokáže bezpečne zastaviť auto namiesto nepozorného vodiča do rýchlosti 20 km/h na suchom povrchu.

Na mokrom to stihne do 15 km/h a do 30 km/h vie výrazne znížiť následky nárazu. Z pohľadu užívateľa vyzerá lákavo nový MirrorScreen medzi mobilným telefónom na platforme Android a autom.

p_mirror_res_r3876.jpg

Takto si nemusíte kupovať drahú navigáciu, ale stačí použiť navigáciu Sygic z mobilného telefónu. „Zrkadlenie“ s telefónmi iPhone príde do ponuky na jeseň.

Peugeot prepracoval ponuku diskov kolies, pribudol nový dizajn a ako to býva aj nová maska chladiča. Nás zaujali lepšie prepracované detaily interiéru, nový lak a najviac nová kombinácia benzínového motora a prevodovky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S prepĺňaným trojvalcom 1,2 PureTech (81kW) je radosť jazdiť. Modernizácia neobišla ani vrcholnú verziu Gti (153 kW, 300 Nm), ktorá okrem základnej verzie prichádza aj vo vyhotovení GTi by Peugeot Sport.

Model Peugeot Sport vznikol z jubilejnej verzie k 30. výročiu skratky GTi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  5. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  6. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 450
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 116
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 7 008
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 655
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 067
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 931
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky? 2 587
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 539
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.4.1925)
  2. Jozef Foltýn: Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka
  3. Ján Škerko: Obchodné deficity? Žiadny problém! Trump má vzorec na clá ako z Harryho Pottera
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Jaroslav Furman: Nekonečný príbeh - Prvá časť
  6. Vladimír Krátky: Škoda, že aj Škoda ... .
  7. Norbert Kaník: Najlepší vyjednávač vo vesmíre, ruský agent alebo len šašo a klamár?
  8. Rastislav Strhan: Trumpova skúška viery
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 101 146
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 971
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 40 064
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 328
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 637
  6. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 869
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 17 857
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 10 291
  1. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  3. Tupou Ceruzou: Medvede
  4. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  5. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  6. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  8. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
SkryťZatvoriť reklamu