Nový Peugeot 208 vám sused kľúčom nedoškrabe

Okrem odolného matného laku má novinka benzínový motor s turbom a novú automatickú prevodovku. Naladenie podvozka konštruktéri nemenili.

(Zdroj: Peugeot)

Peugeot pri premiére modernizovaného modelu 208 upozornil najmä na úspornú naftovú verziu 1,6 Blue HDi, ktorá má priemerne spotrebovať len tri litre nafty.

Pre jej spropagovanie urobil špeciálny test na okruhu a vďaka drobným úpravám dosiahol s prehustenými pneumatikami, bez vetra a bez vplyvu premávky len dvojlitrovú spotrebu.

Tri výkonové verzie naftového motora 1,6 HDi síce potešia, ale nás na prvých testovacích jazdách v okolí rakúskeho mesta Graz zaujal benzínový motor.

Vydarený trojvalec 1,2 PureTech prichádza v kombinácii s automatickou prevodovkou.

Model 208 má po troch rokoch výroby métu milión predaných kusov na dosah a zadné LED svetlá s 3D grafikou už v sérii. Viac než inokedy pútajú pozornosť aj nové laky karosérie.

Znesie to, čo bežný lak nie

Pochopiteľne najviac udrie do očí uvádzacia farba Orange Power, hoci najväčšou novinkou modernizovaného modelu sú textúrované a patentované laky Ice Grey a Ice Silver.

Po štvorročnom vývoji laku s výrazne odolnejším povrchom ho dokáže automobilka aplikovať aj robotmi na výrobnej linke.

Kým takéto ručne nanášané matné laky s podobnými vlastnosťami stoja okolo 6000 eur, teraz je cena laku 800 eur. Teda oproti metalizovaným lakom bude príplatok len 180 až 200 eur.

p_svetlo_lak_res_r2552.jpg

Samozrejme, že nám ten lak „ruky podával“ a skúsili sme odolnosť voči kľúčom aj minciam. Pochopiteľne, pri extrémnom zaťažení ho dokážete poškrabať.

Lenže pri takom šúchaní kľúčom, ktoré na bežnom laku spôsobí viditeľné škrabance, na novom laku nič nevidieť. Dva nové praktické laky majú význam v ochrane karosérie a navyše auto v nich vyzerá dobre.

Benzín zaujal viac

Z troch naftových a pätice benzínových verzií sme si na krátky test vybrali zlatý stred a najdôležitejšiu novinku.

Popri modernizovaných motoroch 1,2 PureTech a 1,6 THP pribudol v ponuke preplňovaný trojvalec 1,2 PureTech s výkonom 81 kW a s krútiacim momentom 205 Nm.

Nový trojvalec nie je tak dobre odhlučnený ako v modeloch 308, ale dynamické vlastnosti mu ostali. Ľahký Peugeot 208 (len 1080 kg) s ním výborne zrýchľuje a nová automatická šesťstupňová prevodovka efektívne využíva krútiaci moment.

S autom sa ľahko predbieha od nízkych otáčok a spotreba bude tiež prijateľná. Pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h dosahuje motor len 2750 otáčok.

p_interier_res_r3167.jpg

Automat pri výraznom poklese rýchlosti pekne podraďuje a nečaká na opätovné pridanie plynu, aby potom zaradil rýchlosť.

Nepreraďuje tak rýchlo ako dvojspojkové prevodovky, lenže ani zbytočne nepodraďuje. Kombinácia nového trojvalca a automatu robí kompromis medzi každodennými krátkymi a tiež dlhými trasami.

Okrajovo sme vyskúšali najsilnejšiu naftovú verziu 1,6 BlueHDi (88 kW) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Dynamika autu nechýba, ale diesel nám do 208 nepasuje tak, ako nové benzínové motory.

5. Z testovacieho zápisníka skúšanej verzie

značka

Peugeot

model

208 (Ice Gray)

motorizácia

1,2 PureTech

objem (cm 3)/ počet valcov

1199 / 3

výkon (kW (k))

81 (110) pri 5500 ot./min.

krútiaci moment (Nm)

205 pri 1500 ot./min.

dojmy z motora

výborne ťahá od nízkych otáčok, nie je hlučný, hoci odfiltrovanie zvuku a jemných vibrácií je slabšie oproti modelom Peugeot 308, pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a spotrebu je to vydarený motor

reakcia na plyn/štart stop

vozidlo vydrží veľa opakovaní vypnutia motora a zvláda aj niekoľko minútové pauzy bez naštartovania, pri natáčaní videa nás to trochu otravovalo, tak sme systém vypli

pohotovostná hmotnosť (kg)

1080-1090

prevodovka/ počet stupňov

automatická / 6

kvalita radenia

lahodná zmena stupňov, komfort povýšený nad rýchlosť, necháva vyniknúť krútiaci moment motora aj v kopcoch, pekne podraďuje pri spomalení, trochu nerozhodná elektronika medzi 1 a 2 stupňom v križovatkách a na kruhových objazdoch

typ pohonu

predný pohon

rozmer a typ pneumatík

Michelin Energy Saver 205/45 R17

celkový dojem

Nový motor 1,2 PureTech (110) autu jedoznačne prospel a kombinácia s automatom tvorí zaujímavú alternatívu pre mesto aj dlhé trate, najmä ak je Peugeot 208 jediným autom v rodine.

V meste zabrzdí aj sám

Medzigeneračné vylepšenie nezmenilo zásadné nastavenie podvozka a menili sa len detaily. Dokonca pribudli pneumatiky s extrémne zníženým valivým odporom, ktoré budú pochopiteľne tvrdšie na spojoch asfaltu.

Peugeot 208 má po modernizácii cúvaciu kameru a kontrastné zobrazenie priestoru za autom na displeji. Kamera dobre zvláda prechod zo svetla do tieňa.

Nad spätným zrkadlom pribudol laserový radar a dva snímače, aby Peugeot zabránil zrážke, prípadne znížil následky mestskej kolízie.

Systém City Brake dokáže bezpečne zastaviť auto namiesto nepozorného vodiča do rýchlosti 20 km/h na suchom povrchu.

Na mokrom to stihne do 15 km/h a do 30 km/h vie výrazne znížiť následky nárazu. Z pohľadu užívateľa vyzerá lákavo nový MirrorScreen medzi mobilným telefónom na platforme Android a autom.

p_mirror_res_r3876.jpg

Takto si nemusíte kupovať drahú navigáciu, ale stačí použiť navigáciu Sygic z mobilného telefónu. „Zrkadlenie“ s telefónmi iPhone príde do ponuky na jeseň.

Peugeot prepracoval ponuku diskov kolies, pribudol nový dizajn a ako to býva aj nová maska chladiča. Nás zaujali lepšie prepracované detaily interiéru, nový lak a najviac nová kombinácia benzínového motora a prevodovky.

S prepĺňaným trojvalcom 1,2 PureTech (81kW) je radosť jazdiť. Modernizácia neobišla ani vrcholnú verziu Gti (153 kW, 300 Nm), ktorá okrem základnej verzie prichádza aj vo vyhotovení GTi by Peugeot Sport.

Model Peugeot Sport vznikol z jubilejnej verzie k 30. výročiu skratky GTi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 404
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 309
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 328
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 092
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 980
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 174
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 007
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 580
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 877
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 571

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Výroba áut v Rusku v januári stúpla medziročne o viac ako 60 %

V minulom roku celková výroba medziročne klesla.

Prieskum spoľahlivosti J.D. Power: Kórejci sa zlepšujú, Fiat prepadol

Najlepšie sa umiestnil koncern Toyota, získal až 10 z 18 ocenení v jednotlivých segmentoch.

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop