Na podujatí Concorso d’Eleganza Villa d’Este, kde vystavovatelia predvádzajú odvážne dizajnérske štúdie a automobilové skvosty z čias dávno minulých, uvedie BMW štúdiu BMW 3.0 CSL Hommage. Týmto automobilom chce BMW pripomenúť nadčasové kupé BMW 3.0 CSL zo 70. rokov.
Kým v 70. rokoch bol pri výrobe použitý hliník, dnešné karbónové vlákno – či plast vystužený karbónovými vláknami (CFRP) – už ponúka optimálny pomer hmotnosti a pevnosti.
BMW 3.0 CSL Hommage využíva prednosti moderného kompozitu, aby pôvodný koncept odľahčenej konštrukcie preniesol do dnešných čias.
Aerodynamické prvky zaručujú optimálne prúdenie vzduchu pozdĺž vozidla aj napriek jeho väčším rozmerom. Predný veterný deflektor umožňuje vetranie priestoru motora a krídla nad zadnými kolesami optimalizujú obtekanie vzduchu.
Odpor vzduchu znižujú aj malé cúvacie kamery. Veľký zadný spojler vytvára prítlak na zadnú nápravu, čím sa zlepšuje prenos krútiaceho momentu na vozovku.
Strecha je cielene rozdelená do troch sekcií tak, aby evokovala originálnu vrchnú časť BMW 3.0 CS – jedného z prvých coupé, kde strecha plynulo neprechádzala do ukončenia vozidla.
Interiér modelu BMW 3.0 CSL Hommage okresali dizajnéri len na funkčné minimum. Za povšimnutie stoja škrupinové sedadlá so šesťbodovými pásmi a červenými eloxovanými bezpečnostnými prvkami a hasiacim systémom.
V zadnej časti vozidla si voje miesto našli dve prilby integrované do tunela hnacieho ústrojenstva. Na mieste zadných sedadiel sa nachádzajú kryty akumulátorov funkcie eBoost.
Dvere vozidla sa otvárajú pomocou popruhov s otváracím mechanizmom integrovaným v držadlách z pôvodného BMW 3.0 CSL.
Automobilka BMW neprezradila aké pohonné ústrojenstvo sa ukrýva pod kapotou vystavenej štúdie.