Do predaja sa dostáva Focus ST aj v naftovej verzii

Automobilka Ford pripravila Focus ST tak, aby nemeckého konkurenta prekonal výkonom a podliezol cenou. Chýba mu však automatická prevodovka.

(Zdroj: Ford)

Slovenský importér vozidiel Ford do svojej ponuky zaradil aj modernizovaný športový model Focus ST v dvoch karosárskych verziách: hatchback i kombi.

Globálny športový model po prvý raz disponuje aj naftovým motorom. Agregát 2.0 TDCi Duratorq produkuje výkon 136 kW (185 k) a krútiaci moment 400 Nm. Ponúka tak o 20 Nm krútiaceho momentu a symbolicky o 1 kW výkonu naviac voči svojmu úhlavnému nepriateľovi z dielne Volkswagen, modelu Golf GTD.

Pri priamom porovnaní podlieza Focus ST vo verzii R Volkswagen Golf GTD aj cenou a to o 800 eur.

Ďalšou nespornou výhodou je aj možnosť vybrať si karosériu typu kombi a výrazne tak navýšiť praktické schopnosti vozidla.

Focus ST ťahá za kratší koniec výberom prevodoviek, pretože ponúka len manuálnu šesťstupňovú prevodovku. Keďže v prípade modelu ST nejde o extrémny športový model, absencia automatickej prevodovky môže vybranej skupine zákazníkov vadiť.

Popri novom naftovom motore je v ponuke aj verzia Focusu ST so známym benzínovým štvorvalcom 2.0 EcoBoost s výkonom 184 kW (250 k) a krútiacim momentom 360 Nm. Aj v tomto prípade si dali vo Forde pozor na to, aby bol výkon vyšší ako v prípade Golfu GTI.

Paradoxne však Golf GTD aj GTI vykazujú rovnaké alebo lepšie dynamické parametre, čo môžeme pripísať napríklad aj nižšej pohotovostnej hmotnosti. Pre predstavu sme porovnali obe vozidlá v tabuľke.

Ford Focus ST 2.0 EcoBoost

Ford Focus ST 2.0 TDCi Duratorq

VW Golf GTI

VW Golf GTD

Palivo

benzín

nafta

benzín

nafta

Objem

1999 cm3

1997 cm3

1984 cm3

1968 cm3

Výkon

184 kW (250 k) pri 5500 ot.min.

136 kW(185 k) pri 3500 ot.min.

162 kW (220 k) 4500 – 6200 ot.min.

135 kW (184 k) pri 3500 – 4000 ot.min.

Krútiaci moment

360 Nm (2000-4500 ot.min.)

400 Nm (2000-2750 ot.min.)

350 (1500 – 4400 ot.min.)

380 Nm (1750 – 3250 ot.min.)

Prevodovka

6 st. mech.

6 st. mech.

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

6,5 s

8,1 s

6,5

7,5 s

Max. rýchlosť

248 km/h

217 km/h

246 km/h

230 km/h

Priemerná komb. spotreba

7,2 l/100 km

4,2 l/100 km

6 l/100 km

4,2 l/100 km

Poh. hmotnosť

1437 kg

1464 kg

1351 kg

1377 kg

Rázvor

2648 mm

2637 mm

2631 mm

Objem kufra

363 litrov

380 litrov

Cena od

26.990 eur

26.990 eur

27.370 eur

27.790 eur

Zákazníci tohto segmentu tak nebudú mať ľahké rozhodovanie. Ford vsadil na príťažlivejší dizajn a možnosť vybrať si Focus ST aj vo verzii kombi. Volkswagen vyššiu cenu a nižší výkon kompenzuje účinnými motormi, nižšou hmotnosťou a ponukou automatickej prevodky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 975
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 010
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 711
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 161
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 013
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 351
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 758

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.