SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Do predaja sa dostáva Focus ST aj v naftovej verzii

Automobilka Ford pripravila Focus ST tak, aby nemeckého konkurenta prekonal výkonom a podliezol cenou. Chýba mu však automatická prevodovka.

(Zdroj: Ford)

Slovenský importér vozidiel Ford do svojej ponuky zaradil aj modernizovaný športový model Focus ST v dvoch karosárskych verziách: hatchback i kombi.

Globálny športový model po prvý raz disponuje aj naftovým motorom. Agregát 2.0 TDCi Duratorq produkuje výkon 136 kW (185 k) a krútiaci moment 400 Nm. Ponúka tak o 20 Nm krútiaceho momentu a symbolicky o 1 kW výkonu naviac voči svojmu úhlavnému nepriateľovi z dielne Volkswagen, modelu Golf GTD.

Pri priamom porovnaní podlieza Focus ST vo verzii R Volkswagen Golf GTD aj cenou a to o 800 eur.

Ďalšou nespornou výhodou je aj možnosť vybrať si karosériu typu kombi a výrazne tak navýšiť praktické schopnosti vozidla.

Focus ST ťahá za kratší koniec výberom prevodoviek, pretože ponúka len manuálnu šesťstupňovú prevodovku. Keďže v prípade modelu ST nejde o extrémny športový model, absencia automatickej prevodovky môže vybranej skupine zákazníkov vadiť.

Popri novom naftovom motore je v ponuke aj verzia Focusu ST so známym benzínovým štvorvalcom 2.0 EcoBoost s výkonom 184 kW (250 k) a krútiacim momentom 360 Nm. Aj v tomto prípade si dali vo Forde pozor na to, aby bol výkon vyšší ako v prípade Golfu GTI.

Paradoxne však Golf GTD aj GTI vykazujú rovnaké alebo lepšie dynamické parametre, čo môžeme pripísať napríklad aj nižšej pohotovostnej hmotnosti. Pre predstavu sme porovnali obe vozidlá v tabuľke.

Ford Focus ST 2.0 EcoBoost

Ford Focus ST 2.0 TDCi Duratorq

VW Golf GTI

VW Golf GTD

Palivo

benzín

nafta

benzín

nafta

Objem

1999 cm3

1997 cm3

1984 cm3

1968 cm3

Výkon

184 kW (250 k) pri 5500 ot.min.

136 kW(185 k) pri 3500 ot.min.

162 kW (220 k) 4500 – 6200 ot.min.

135 kW (184 k) pri 3500 – 4000 ot.min.

Krútiaci moment

360 Nm (2000-4500 ot.min.)

400 Nm (2000-2750 ot.min.)

350 (1500 – 4400 ot.min.)

380 Nm (1750 – 3250 ot.min.)

Prevodovka

6 st. mech.

6 st. mech.

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

6,5 s

8,1 s

6,5

7,5 s

Max. rýchlosť

248 km/h

217 km/h

246 km/h

230 km/h

Priemerná komb. spotreba

7,2 l/100 km

4,2 l/100 km

6 l/100 km

4,2 l/100 km

Poh. hmotnosť

1437 kg

1464 kg

1351 kg

1377 kg

Rázvor

2648 mm

2637 mm

2631 mm

Objem kufra

363 litrov

380 litrov

Cena od

26.990 eur

26.990 eur

27.370 eur

27.790 eur

Zákazníci tohto segmentu tak nebudú mať ľahké rozhodovanie. Ford vsadil na príťažlivejší dizajn a možnosť vybrať si Focus ST aj vo verzii kombi. Volkswagen vyššiu cenu a nižší výkon kompenzuje účinnými motormi, nižšou hmotnosťou a ponukou automatickej prevodky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  4. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  5. Vytvor si svoju budúcnosť
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 15 643
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 911
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 5 738
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 555
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 056
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 1 673
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 428
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 131
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Michal Pavlík: Ako rastú výdavky slovenských domácností
  2. Unicef Slovensko: Ilustrácie, ktoré zachraňujú životy
  3. Dada Vozáriková: Namíbijský denník (6): Ako sme zablúdili
  4. Viktor Pamula: Futbalový klub- záchrana
  5. Anna Miľanová: Závislosť na droge... 2022
  6. Rudolfa Vallová: Mečiarizmus - problém uvalený na celú epochu
  7. Jozef Kozár: Vianočný Mars na večernej oblohe
  8. Ján Škerko: Temné sily toto kolo vyhrali
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 214 250
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 824
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 140
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 548
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 033
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 993
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 832
  8. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 528
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu