SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Renault môže šokovať stratégov Volkswagenu lacným terénnym modelom

Francúzi dokazujú, že sa vhodnými, nie drahými vozidlami, dá celkom slušne zarobiť. Kwid je ešte lacnejší než modely rumunského závodu Renaultu.

(Zdroj: Renault)

Vyvážené krivky, svieže vstupy chladenia a slušný priestor medzi podvozkom a terénom, ktorý má Kwid, nový model SUV francúzskeho koncernu Renault, sa na pohľad sotva odlišuje od bežného západného typu terénnych vozidiel. Informuje o tom manager magazin online.

Renault predstavil v nedeľu (24.5.) Kwid v Indii, lebo je určený predovšetkým pre jej trh. Do indických autopredajní sa dostane už v druhej polovici tohto roku.

Prečítajte si tiež:Renault predstavil malé SUV s názvom Kwid za päťtisíc eurČítajte 

Predstavením Kwidu hodili Francúzi rukavicu konkurencii. Renault chce zvýšiť svoj podiel na celkovom predaji osobných áut v Indii zo súčasných dvoch na 5 %.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Útočí cenou

Konkurenciu sa rozhodli poraziť cenou Kwidu. Bude tam stáť 4000 až 5000 eur. Za takú cenu sa v Európe zvyčajne kupuje staršie auto.

Francúzi dokazujú, že sa vhodnými, nie drahými vozidlami, dá celkom slušne zarobiť. Potvrdzuje to už roky ich Dacia. Kwid je ešte lacnejší než modely rumunského závodu Renaultu.

Superlacné francúzske SUV môže priviesť do zúfalstva stratégov Volkswagenu (VW). Už roky sa vo Wolfsburgu trápia s programom modelu lacného auta pre rozvojové krajiny. Avšak projekt lacného auta (budget car) sa vo Wolfsburgu nerozvíja pod šťastnou hviezdou.

Spolupráca so Suzuki nevyšla

VW najprv spájal projekt lacného auta s japonskou automobilkou Suzuki. Zámer skrachoval. Potom začala skupina vývojárov pod vedením bývalého manažéra Opelu Hansa Demanta intenzívne pracovať na vlastných lacných modeloch.

SkryťVypnúť reklamu

Návrhy však cenovo nevyhovovali pre trhy podobné čínskemu. Dva modely by mali prísť na indický trh v roku 2016. Ich ceny majú byť však nad 6000 eur. V Indii toľko stojí auto strednej triedy. V krajine sa za lacné vozidlá pokladajú tie, ktoré stoja menej ako 4000 eur.

Kwidom sa Renault zameriava na základnú skupinu záujemcov, ktorí na subkontinente už majú prostriedky na nové auto, ale nemôžu pomýšľať ani na najmenší luxus.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Spacák na kozmetiku?
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 026
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 328
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 7 907
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 947
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 692
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 115
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 239
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 188
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  2. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  3. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  4. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  5. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  6. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  7. Anna Miľanová: Cestovanie... 2021
  8. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 429
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 418
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 887
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 884
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 798
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 449
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 185
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 108
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu