priznala, že 30 rokov systematicky zatajovala odvolávanie vozidiel a ich opravy vykonávala bez povinného oznámenia na ministerstve dopravy.
Polícia uvádza, že ide o prvé odporúčanie tohto druhu od roka 1969, keď vznikol systém odvolávania vozidiel. Medzi deviatimi navrhovanými členmi vedenia sú dvaja bývalí viceprezidenti Hikoiči Motojama (64) a Satoru Tojama (62), zodpovední za divíziu kontroly kvality, ktorá sa zaoberá aj sťažnosťami klientov.
Členovia vedenia údajne polícii oznámili, že systematické zatajovanie malo chrániť imidž spoločnosti a zabrániť finančným stratám. V dôsledku tohto škandálu v septembri odstúpil prezident Mitsubishi Kacuhiko Kawasoe.
Podľa posledných správ spoločnosť od júla minulého roka odvolala viac než 600 000 vozidiel a zatajila 98% z celkovo 4 496 sťažností zákazníkov. Polícia našla dôkazy, že automobilka neorganizovala odvolávanie vozidiel s vážnymi chybami, ale namiesto toho nariadila predajcom opravy bez upozornenia klientov na závažnosť chyby.
Tokijský okresný súd v októbri pokutoval Mitsubishi štyrmi miliónmi jenov (34 400 USD) za nelegálne zatajovanie chýb vozidiel.