Terénny Mercedes-Benz G 500 dostal motor zo športového modelu

Mercedes opäť modernizoval terénnu triedu G. Model, ktorý na trhu figuruje už 35 rokov, dostal novšie motory s vyšším výkonom a spotrebou nižšou o 16 %.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Medzi vynovenými verziami sa objavil aj Mercedes-Benz G500. Nový osemvalcový motor V8 so zdvihovým objemom štyri litre, s priamym vstrekovaním a preplňovaním pomocou dvoch turbodúchadiel, oslavuje premiéru v Triede G.

Agregát vychádza z novej generácie osemvalcových motorov V8 vyvinutých značkou Mercedes-AMG, ktorý poháňa aj Mercedes-AMG GT a Mercedes-AMG C 63. Prepĺňaný motor prispôsobený pre triedu G dosahuje výkon 310 kW (422 k) a krútiaci moment 610 Nm.

Dvojica turbodúchadiel si svoje miesto našla medzi dvoma radmi valcov, v takzvanom „horúcom vnútornom V“.

Toto umiestnenie by malo zabezpečiť optimálne reakcie motora a nízke emisie výfukových plynov.

Popri verzii G500 značka dopriala optimalizáciu aj ďalším modelom. G350 si polepší o 25 kW a motor tak ponúkne 180 kW (245 k) a krútiaci moment 600 Nm.

Výkon verzie AMG G 63 konštruktéri zvýšili o 20 kW na 420 kW (571 k). Krútiaci moment sa vyšplhal na 760 Nm.

Najsilnejšia verzia AMG G 65 dosahuje namiesto 450 kW (612 k) výkon 463 kW (630 k) s krútiacim momentom rovných 1.000 Nm.

Modely G 350 d, G 500 a AMG G 63 sú sériovo vybavené funkciou ECO štart – stop.

Viac sebavedomia v teréne

Sériový podvozok bol nanovo zosúladený s optimalizovanými tlmičmi. Vďaka tomu poskytne lepšiu kontrolu pohybu karosérie a ešte vyšší jazdný komfort na vozovke. Prispôsobené vyladenie stabilizačného programu má zabezpečiť vyššiu jazdnú dynamiku a zvýšiť jazdnú stabilitu a bezpečnosť.

Optimalizáciou regulácie pretáčania hnacích kolies ASR a protiblokovacieho systému ABS dosiahol Mercedes lepšiu trakciu a kratšie brzdné dráhy.

Model G 500 je na želanie dostupný aj s novým nastaviteľným tlmením so športovým a komfortným stupňom tlmenia. Mercedesu G by tak mal získať agilnejší výkon v teréne v športovom režime bez obmedzenia terénnych schopností vozidla, spolu so zníženým nakláňaním karosérie v zákrutách.

Široké blatníky figurujú v sériovej výbave AMG

Po dizajnovej stránke nemecká značka upravila dizajn nárazníkov a rozšírených blatníkov v prípade AMG verzií, ktoré sa dostali do sériovej výbavy. Model G 350 d okrem toho v sériovej výbave obsahuje disky z ľahkej zliatiny s priemerom 45,7 cm (18 palcov) s 5-lúčovým dizajnom.

V interiéri modelov G 350 d a G 500 má upútať združený prístroj so vzhľadom dvoch tubusov s multifunkčným displejom s uhlopriečkou 11,4 cm, ako aj ručičkami a ciferníkmi s novým vzhľadom. Združený prístroj s novým dizajnom sa nachádza aj v obidvoch modeloch AMG.

Viac športových prvkov prinesie špeciálna edícia

Mercedes-AMG prináša novým špeciálnym modelom EDITION 463 do Triedy G nové športové prvky.

K vybraným prvkom výbavy interiéru patria okrem iného dvojfarebná prístrojová doska, dvojfarebné sedadlá v ušľachtilej koži „designo“ s bočnicami sedadla v koži so vzhľadom uhlíkového vlákna a kontrastnými ozdobnými švami, stredovými výplňami dverí a sedadiel s kosoštvorcovým dizajnom, ozdobné prvky z uhlíkových vlákien, ako aj držadlá na zatváranie dverí v koži napa.

Exkluzivitu športového modelu v exteriéri zvýrazňujú ochrana spodku vozidla z ušľachtilej ocele, bočné športové pruhy AMG, ochranná lišta so vzhľadom čierneho hliníka, ako aj exkluzívne kované disky s priemerom 21 palcov.

Špeciálny model EDITION 463 dodá Mercedes vo verziách Mercedes-AMG G 63 a Mercedes-AMG G 65. Objednávky modelov Triedy G so zvýšeným výkonom začal prijímať aj slovenský importér.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 045
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 551
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 035
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 499
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 143
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 705
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 458
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 877
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 442
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 206