Terénny Mercedes-Benz G 500 dostal motor zo športového modelu

Mercedes opäť modernizoval terénnu triedu G. Model, ktorý na trhu figuruje už 35 rokov, dostal novšie motory s vyšším výkonom a spotrebou nižšou o 16 %.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Medzi vynovenými verziami sa objavil aj Mercedes-Benz G500. Nový osemvalcový motor V8 so zdvihovým objemom štyri litre, s priamym vstrekovaním a preplňovaním pomocou dvoch turbodúchadiel, oslavuje premiéru v Triede G.

Agregát vychádza z novej generácie osemvalcových motorov V8 vyvinutých značkou Mercedes-AMG, ktorý poháňa aj Mercedes-AMG GT a Mercedes-AMG C 63. Prepĺňaný motor prispôsobený pre triedu G dosahuje výkon 310 kW (422 k) a krútiaci moment 610 Nm.

Dvojica turbodúchadiel si svoje miesto našla medzi dvoma radmi valcov, v takzvanom „horúcom vnútornom V“.

Toto umiestnenie by malo zabezpečiť optimálne reakcie motora a nízke emisie výfukových plynov.

Popri verzii G500 značka dopriala optimalizáciu aj ďalším modelom. G350 si polepší o 25 kW a motor tak ponúkne 180 kW (245 k) a krútiaci moment 600 Nm.

Výkon verzie AMG G 63 konštruktéri zvýšili o 20 kW na 420 kW (571 k). Krútiaci moment sa vyšplhal na 760 Nm.

Najsilnejšia verzia AMG G 65 dosahuje namiesto 450 kW (612 k) výkon 463 kW (630 k) s krútiacim momentom rovných 1.000 Nm.

Modely G 350 d, G 500 a AMG G 63 sú sériovo vybavené funkciou ECO štart – stop.

Viac sebavedomia v teréne

Sériový podvozok bol nanovo zosúladený s optimalizovanými tlmičmi. Vďaka tomu poskytne lepšiu kontrolu pohybu karosérie a ešte vyšší jazdný komfort na vozovke. Prispôsobené vyladenie stabilizačného programu má zabezpečiť vyššiu jazdnú dynamiku a zvýšiť jazdnú stabilitu a bezpečnosť.

Optimalizáciou regulácie pretáčania hnacích kolies ASR a protiblokovacieho systému ABS dosiahol Mercedes lepšiu trakciu a kratšie brzdné dráhy.

Model G 500 je na želanie dostupný aj s novým nastaviteľným tlmením so športovým a komfortným stupňom tlmenia. Mercedesu G by tak mal získať agilnejší výkon v teréne v športovom režime bez obmedzenia terénnych schopností vozidla, spolu so zníženým nakláňaním karosérie v zákrutách.

Široké blatníky figurujú v sériovej výbave AMG

Po dizajnovej stránke nemecká značka upravila dizajn nárazníkov a rozšírených blatníkov v prípade AMG verzií, ktoré sa dostali do sériovej výbavy. Model G 350 d okrem toho v sériovej výbave obsahuje disky z ľahkej zliatiny s priemerom 45,7 cm (18 palcov) s 5-lúčovým dizajnom.

V interiéri modelov G 350 d a G 500 má upútať združený prístroj so vzhľadom dvoch tubusov s multifunkčným displejom s uhlopriečkou 11,4 cm, ako aj ručičkami a ciferníkmi s novým vzhľadom. Združený prístroj s novým dizajnom sa nachádza aj v obidvoch modeloch AMG.

Viac športových prvkov prinesie špeciálna edícia

Mercedes-AMG prináša novým špeciálnym modelom EDITION 463 do Triedy G nové športové prvky.

K vybraným prvkom výbavy interiéru patria okrem iného dvojfarebná prístrojová doska, dvojfarebné sedadlá v ušľachtilej koži „designo“ s bočnicami sedadla v koži so vzhľadom uhlíkového vlákna a kontrastnými ozdobnými švami, stredovými výplňami dverí a sedadiel s kosoštvorcovým dizajnom, ozdobné prvky z uhlíkových vlákien, ako aj držadlá na zatváranie dverí v koži napa.

Exkluzivitu športového modelu v exteriéri zvýrazňujú ochrana spodku vozidla z ušľachtilej ocele, bočné športové pruhy AMG, ochranná lišta so vzhľadom čierneho hliníka, ako aj exkluzívne kované disky s priemerom 21 palcov.

Špeciálny model EDITION 463 dodá Mercedes vo verziách Mercedes-AMG G 63 a Mercedes-AMG G 65. Objednávky modelov Triedy G so zvýšeným výkonom začal prijímať aj slovenský importér.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  3. Bayer posilňuje svoju značku
  4. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  5. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  6. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  7. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  2. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  3. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  4. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  5. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Bayer posilňuje svoju značku
  8. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  10. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 934
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 526
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 035
  4. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 11 667
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 217
  6. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 9 103
  7. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 8 798
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 087
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 315
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 238

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ministerkou vnútra bude Saková, ku Kaliňákovi má blízko

Zákazka, z ktorej mal mať podľa Špirka provízie aj Kaliňák. Aj to má za sebou nová ministerka vnútra Denisa Saková.

NITRA

Kiskova dcéra: Na Slovensku sme brutálni rasisti

Prezidentova dcéra, župan a matematik, ktorého očarilo právo.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí