Medzi vynovenými verziami sa objavil aj Mercedes-Benz G500. Nový osemvalcový motor V8 so zdvihovým objemom štyri litre, s priamym vstrekovaním a preplňovaním pomocou dvoch turbodúchadiel, oslavuje premiéru v Triede G.
Agregát vychádza z novej generácie osemvalcových motorov V8 vyvinutých značkou Mercedes-AMG, ktorý poháňa aj Mercedes-AMG GT a Mercedes-AMG C 63. Prepĺňaný motor prispôsobený pre triedu G dosahuje výkon 310 kW (422 k) a krútiaci moment 610 Nm.
Dvojica turbodúchadiel si svoje miesto našla medzi dvoma radmi valcov, v takzvanom „horúcom vnútornom V“.
Toto umiestnenie by malo zabezpečiť optimálne reakcie motora a nízke emisie výfukových plynov.
Popri verzii G500 značka dopriala optimalizáciu aj ďalším modelom. G350 si polepší o 25 kW a motor tak ponúkne 180 kW (245 k) a krútiaci moment 600 Nm.
Výkon verzie AMG G 63 konštruktéri zvýšili o 20 kW na 420 kW (571 k). Krútiaci moment sa vyšplhal na 760 Nm.
Najsilnejšia verzia AMG G 65 dosahuje namiesto 450 kW (612 k) výkon 463 kW (630 k) s krútiacim momentom rovných 1.000 Nm.
Modely G 350 d, G 500 a AMG G 63 sú sériovo vybavené funkciou ECO štart – stop.
Viac sebavedomia v teréne
Sériový podvozok bol nanovo zosúladený s optimalizovanými tlmičmi. Vďaka tomu poskytne lepšiu kontrolu pohybu karosérie a ešte vyšší jazdný komfort na vozovke. Prispôsobené vyladenie stabilizačného programu má zabezpečiť vyššiu jazdnú dynamiku a zvýšiť jazdnú stabilitu a bezpečnosť.
Optimalizáciou regulácie pretáčania hnacích kolies ASR a protiblokovacieho systému ABS dosiahol Mercedes lepšiu trakciu a kratšie brzdné dráhy.
Model G 500 je na želanie dostupný aj s novým nastaviteľným tlmením so športovým a komfortným stupňom tlmenia. Mercedesu G by tak mal získať agilnejší výkon v teréne v športovom režime bez obmedzenia terénnych schopností vozidla, spolu so zníženým nakláňaním karosérie v zákrutách.
Široké blatníky figurujú v sériovej výbave AMG
Po dizajnovej stránke nemecká značka upravila dizajn nárazníkov a rozšírených blatníkov v prípade AMG verzií, ktoré sa dostali do sériovej výbavy. Model G 350 d okrem toho v sériovej výbave obsahuje disky z ľahkej zliatiny s priemerom 45,7 cm (18 palcov) s 5-lúčovým dizajnom.
V interiéri modelov G 350 d a G 500 má upútať združený prístroj so vzhľadom dvoch tubusov s multifunkčným displejom s uhlopriečkou 11,4 cm, ako aj ručičkami a ciferníkmi s novým vzhľadom. Združený prístroj s novým dizajnom sa nachádza aj v obidvoch modeloch AMG.
Viac športových prvkov prinesie špeciálna edícia
Mercedes-AMG prináša novým špeciálnym modelom EDITION 463 do Triedy G nové športové prvky.
K vybraným prvkom výbavy interiéru patria okrem iného dvojfarebná prístrojová doska, dvojfarebné sedadlá v ušľachtilej koži „designo“ s bočnicami sedadla v koži so vzhľadom uhlíkového vlákna a kontrastnými ozdobnými švami, stredovými výplňami dverí a sedadiel s kosoštvorcovým dizajnom, ozdobné prvky z uhlíkových vlákien, ako aj držadlá na zatváranie dverí v koži napa.
Exkluzivitu športového modelu v exteriéri zvýrazňujú ochrana spodku vozidla z ušľachtilej ocele, bočné športové pruhy AMG, ochranná lišta so vzhľadom čierneho hliníka, ako aj exkluzívne kované disky s priemerom 21 palcov.
Špeciálny model EDITION 463 dodá Mercedes vo verziách Mercedes-AMG G 63 a Mercedes-AMG G 65. Objednávky modelov Triedy G so zvýšeným výkonom začal prijímať aj slovenský importér.