SME
Nedeľa, 24. september, 2023 | Meniny má Ľuboš, Ľubor
reklama

Terénny Mercedes-Benz G 500 dostal motor zo športového modelu

Mercedes opäť modernizoval terénnu triedu G. Model, ktorý na trhu figuruje už 35 rokov, dostal novšie motory s vyšším výkonom a spotrebou nižšou o 16 %.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Medzi vynovenými verziami sa objavil aj Mercedes-Benz G500. Nový osemvalcový motor V8 so zdvihovým objemom štyri litre, s priamym vstrekovaním a preplňovaním pomocou dvoch turbodúchadiel, oslavuje premiéru v Triede G.

Agregát vychádza z novej generácie osemvalcových motorov V8 vyvinutých značkou Mercedes-AMG, ktorý poháňa aj Mercedes-AMG GT a Mercedes-AMG C 63. Prepĺňaný motor prispôsobený pre triedu G dosahuje výkon 310 kW (422 k) a krútiaci moment 610 Nm.

Dvojica turbodúchadiel si svoje miesto našla medzi dvoma radmi valcov, v takzvanom „horúcom vnútornom V“.

Toto umiestnenie by malo zabezpečiť optimálne reakcie motora a nízke emisie výfukových plynov.

Popri verzii G500 značka dopriala optimalizáciu aj ďalším modelom. G350 si polepší o 25 kW a motor tak ponúkne 180 kW (245 k) a krútiaci moment 600 Nm.

Výkon verzie AMG G 63 konštruktéri zvýšili o 20 kW na 420 kW (571 k). Krútiaci moment sa vyšplhal na 760 Nm.

Najsilnejšia verzia AMG G 65 dosahuje namiesto 450 kW (612 k) výkon 463 kW (630 k) s krútiacim momentom rovných 1.000 Nm.

Modely G 350 d, G 500 a AMG G 63 sú sériovo vybavené funkciou ECO štart – stop.

Viac sebavedomia v teréne

Sériový podvozok bol nanovo zosúladený s optimalizovanými tlmičmi. Vďaka tomu poskytne lepšiu kontrolu pohybu karosérie a ešte vyšší jazdný komfort na vozovke. Prispôsobené vyladenie stabilizačného programu má zabezpečiť vyššiu jazdnú dynamiku a zvýšiť jazdnú stabilitu a bezpečnosť.

Optimalizáciou regulácie pretáčania hnacích kolies ASR a protiblokovacieho systému ABS dosiahol Mercedes lepšiu trakciu a kratšie brzdné dráhy.

Model G 500 je na želanie dostupný aj s novým nastaviteľným tlmením so športovým a komfortným stupňom tlmenia. Mercedesu G by tak mal získať agilnejší výkon v teréne v športovom režime bez obmedzenia terénnych schopností vozidla, spolu so zníženým nakláňaním karosérie v zákrutách.

Široké blatníky figurujú v sériovej výbave AMG

Po dizajnovej stránke nemecká značka upravila dizajn nárazníkov a rozšírených blatníkov v prípade AMG verzií, ktoré sa dostali do sériovej výbavy. Model G 350 d okrem toho v sériovej výbave obsahuje disky z ľahkej zliatiny s priemerom 45,7 cm (18 palcov) s 5-lúčovým dizajnom.

V interiéri modelov G 350 d a G 500 má upútať združený prístroj so vzhľadom dvoch tubusov s multifunkčným displejom s uhlopriečkou 11,4 cm, ako aj ručičkami a ciferníkmi s novým vzhľadom. Združený prístroj s novým dizajnom sa nachádza aj v obidvoch modeloch AMG.

Viac športových prvkov prinesie špeciálna edícia

Mercedes-AMG prináša novým špeciálnym modelom EDITION 463 do Triedy G nové športové prvky.

K vybraným prvkom výbavy interiéru patria okrem iného dvojfarebná prístrojová doska, dvojfarebné sedadlá v ušľachtilej koži „designo“ s bočnicami sedadla v koži so vzhľadom uhlíkového vlákna a kontrastnými ozdobnými švami, stredovými výplňami dverí a sedadiel s kosoštvorcovým dizajnom, ozdobné prvky z uhlíkových vlákien, ako aj držadlá na zatváranie dverí v koži napa.

Exkluzivitu športového modelu v exteriéri zvýrazňujú ochrana spodku vozidla z ušľachtilej ocele, bočné športové pruhy AMG, ochranná lišta so vzhľadom čierneho hliníka, ako aj exkluzívne kované disky s priemerom 21 palcov.

Špeciálny model EDITION 463 dodá Mercedes vo verziách Mercedes-AMG G 63 a Mercedes-AMG G 65. Objednávky modelov Triedy G so zvýšeným výkonom začal prijímať aj slovenský importér.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  2. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  5. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  6. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  7. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Hladinka smeruje do Košíc!
  2. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  3. Union zdravotná poisťovňa prináša novinku vo vzdelávaní
  4. Tento domáci nápoj vzpruží lepšie než káva, šlofík a energiťák
  5. Geniálne, čo dokáže minca v mrazničke!
  6. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom
  7. Novesta predstavuje novú kolekciu pre jeseň/zimu 2023
  8. Katolícka univerzita vykročila na ďalšiu misiu
  1. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 887
  2. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 9 752
  3. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 6 318
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 3 771
  5. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 592
  6. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 230
  7. Hladinka smeruje do Košíc! 3 173
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 2 937
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jadrová bomba Mark 15, aká sa stratila pri ostrove Tybee.

Čína a Rusko o svojich nehovoria.


21. sep
Španielsky režisér J.A. Bayona si pri svojom filme mohol pomôcť tým, že pasažieri sa pofotili.

Hráči rugby prežili v mrazivých Andách 72 dní.


3 h
Detská psychologička Simona Šimková (43) z Košíc. Je riaditeľkou centra pre deti so zdravotným znevýhodnením.

Nevzdali to s touto krajinou.


3 h
George Soros a Rudolf Chmel v roku 2010.

Viacerí sme sa stretli na princípe otvorenej spoločnosti ako fundamente.


Rudolf Chmel 21. sep
reklama

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica.
  2. Rado Surovka: Trpaslíci s veľkými egami, ĎAKUJEME.
  3. Ján Valchár: Štvrtý Aljoša II.
  4. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť!
  5. Tupou Ceruzou: Fico, Eset a Čaputová
  6. Petka Slivková: Tradičná slovenská klávesnicová nenávisť
  7. Ján Šeďo: Aké bizarnosti skrýva Stanišovská jaskyňa v Jánskej doline ?
  8. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank.
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 63 971
  2. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 28 751
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 22 870
  4. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 11 303
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 10 771
  6. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 402
  7. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 7 334
  8. Adriana Boysová: Kto mrzačí naše deti? 6 609
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu