Terénny Mercedes-Benz G 500 dostal motor zo športového modelu

Mercedes opäť modernizoval terénnu triedu G. Model, ktorý na trhu figuruje už 35 rokov, dostal novšie motory s vyšším výkonom a spotrebou nižšou o 16 %.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Medzi vynovenými verziami sa objavil aj Mercedes-Benz G500. Nový osemvalcový motor V8 so zdvihovým objemom štyri litre, s priamym vstrekovaním a preplňovaním pomocou dvoch turbodúchadiel, oslavuje premiéru v Triede G.

Agregát vychádza z novej generácie osemvalcových motorov V8 vyvinutých značkou Mercedes-AMG, ktorý poháňa aj Mercedes-AMG GT a Mercedes-AMG C 63. Prepĺňaný motor prispôsobený pre triedu G dosahuje výkon 310 kW (422 k) a krútiaci moment 610 Nm.

Dvojica turbodúchadiel si svoje miesto našla medzi dvoma radmi valcov, v takzvanom „horúcom vnútornom V“.

Toto umiestnenie by malo zabezpečiť optimálne reakcie motora a nízke emisie výfukových plynov.

Popri verzii G500 značka dopriala optimalizáciu aj ďalším modelom. G350 si polepší o 25 kW a motor tak ponúkne 180 kW (245 k) a krútiaci moment 600 Nm.

Výkon verzie AMG G 63 konštruktéri zvýšili o 20 kW na 420 kW (571 k). Krútiaci moment sa vyšplhal na 760 Nm.

Najsilnejšia verzia AMG G 65 dosahuje namiesto 450 kW (612 k) výkon 463 kW (630 k) s krútiacim momentom rovných 1.000 Nm.

Modely G 350 d, G 500 a AMG G 63 sú sériovo vybavené funkciou ECO štart – stop.

Viac sebavedomia v teréne

Sériový podvozok bol nanovo zosúladený s optimalizovanými tlmičmi. Vďaka tomu poskytne lepšiu kontrolu pohybu karosérie a ešte vyšší jazdný komfort na vozovke. Prispôsobené vyladenie stabilizačného programu má zabezpečiť vyššiu jazdnú dynamiku a zvýšiť jazdnú stabilitu a bezpečnosť.

Optimalizáciou regulácie pretáčania hnacích kolies ASR a protiblokovacieho systému ABS dosiahol Mercedes lepšiu trakciu a kratšie brzdné dráhy.

Model G 500 je na želanie dostupný aj s novým nastaviteľným tlmením so športovým a komfortným stupňom tlmenia. Mercedesu G by tak mal získať agilnejší výkon v teréne v športovom režime bez obmedzenia terénnych schopností vozidla, spolu so zníženým nakláňaním karosérie v zákrutách.

Široké blatníky figurujú v sériovej výbave AMG

Po dizajnovej stránke nemecká značka upravila dizajn nárazníkov a rozšírených blatníkov v prípade AMG verzií, ktoré sa dostali do sériovej výbavy. Model G 350 d okrem toho v sériovej výbave obsahuje disky z ľahkej zliatiny s priemerom 45,7 cm (18 palcov) s 5-lúčovým dizajnom.

V interiéri modelov G 350 d a G 500 má upútať združený prístroj so vzhľadom dvoch tubusov s multifunkčným displejom s uhlopriečkou 11,4 cm, ako aj ručičkami a ciferníkmi s novým vzhľadom. Združený prístroj s novým dizajnom sa nachádza aj v obidvoch modeloch AMG.

Viac športových prvkov prinesie špeciálna edícia

Mercedes-AMG prináša novým špeciálnym modelom EDITION 463 do Triedy G nové športové prvky.

K vybraným prvkom výbavy interiéru patria okrem iného dvojfarebná prístrojová doska, dvojfarebné sedadlá v ušľachtilej koži „designo“ s bočnicami sedadla v koži so vzhľadom uhlíkového vlákna a kontrastnými ozdobnými švami, stredovými výplňami dverí a sedadiel s kosoštvorcovým dizajnom, ozdobné prvky z uhlíkových vlákien, ako aj držadlá na zatváranie dverí v koži napa.

Exkluzivitu športového modelu v exteriéri zvýrazňujú ochrana spodku vozidla z ušľachtilej ocele, bočné športové pruhy AMG, ochranná lišta so vzhľadom čierneho hliníka, ako aj exkluzívne kované disky s priemerom 21 palcov.

Špeciálny model EDITION 463 dodá Mercedes vo verziách Mercedes-AMG G 63 a Mercedes-AMG G 65. Objednávky modelov Triedy G so zvýšeným výkonom začal prijímať aj slovenský importér.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  2. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  3. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  4. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  5. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  6. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  7. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  8. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  9. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  10. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 509
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 095
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 175
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 298
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 097
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 655
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 275
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 102
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 789
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 2 813

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéfa ÚPN Krajňáka považovali za cuciaka, teraz je pre koalíciu diktátor

Šéf Ústavu pamäti národa viedol spor s českým ministrom financií Andrejom Babišom a zamestnancami, ktorí mali blízko k extrémizmu.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce Sweptail je historicky najdrahšie nové auto

Vyrobený je len jeden kus a jeho cena sa vyšplhala až na 13 miliónov dolárov.

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.