SME

Opel doplnil ďalšie informácie o novej Astre

Kompaktný automobil schudol výraznejšie ako tvrdili prvé informácie. O pohon sa môže starať aj nový 1,4-litrový motor alebo prepĺňaný trojvalec.

(Zdroj: Opel)

Automobilka Opel rýchlo reagovala na uniknuté oficiálne fotografie. Do sveta vypustila obrázky aj oficiálne a doplnila ich o niektoré nové informácie.

Najpodstatnejším upresnením je odľahčenie novej generácie. Opel tvrdí, že nová Astra schudla najmenej o 120 kg a vybrané modely až o 200 kg.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takáto výrazná redukcia váhy by sa mala zásadne prejaviť na ovládateľnosti auta a samozrejme i na spotrebe.

Prečítajte si tiež: Jazdili sme prototypom novej Astry, výrazne schudla Čítajte 

Opel sľubuje kompaktný automobil s menšími vonkajšími mierami, no väčším vnútorným priestorom. Dokazuje to aj dĺžka vozidla 4.370 mm, čo je o takmer 50 mm menej ako Astra predchádzajúcej generácie.

SkryťVypnúť reklamu

Nový Opel je zároveň o 26 mm nižší ako jeho predchodca.

Zmenené rozmery prospievajú aerodynamike a tým aj celkovej účinnosti. Nový Opel Astra má koeficient aerodynamického odporu menej ako 0,30.

Menšia z vonka, väčšia z vnútra

Napriek sľubovanému väčšiemu vnútornému priestoru, Opel netradične skrátil aj rázvor vozidla a to o 20 mm.

Podľa oficiálnych informácií ale pasažieri na zadných sedadlám majú na nohy viac priestoru o 35 mm.

Pod kapotou každej verzie bude výlučne agregát z nového portfólia motorov, ktorého výkonové rozpätie siaha od 70 kW (95 k) do 147 kW (200 k).

Turbodiesel 1.6 CDTI je k dispozícii v niekoľkých výkonových stupňoch od 70 kW (95 k). Základným benzínovým agregátom je trojvalec 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonom 77 kW (105 k).

SkryťVypnúť reklamu

Premiéru v modelovom rade značky Opel má nový štvorvalec 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, ktorý pochádza z rovnakého konštrukčného radu ako malý, prepĺňaný trojvalec s objemom 1,0 litra.

Celohliníkový motor debutuje vo verzii s výkonom 107 kW (145 k) a krútiacim momentom 250 Nm.

Bez internetu ani kilometer

Astra novej generácie bude prvým modelom značky Opel, ktorý bude od začiatku predaja vybavený online asistenčným a servisným systémom Opel OnStar. Opel OnStar poskytuje zákazníkom širokú ponuku bezpečnostných a komfortných služieb.

Napríklad keď sa pri nehode nafúkne airbag, OnStar automaticky vyšle núdzové volanie. Operátor v záchrannom dispečingu sa spojí s posádkou vozidla, aby zistil, akú pomoc potrebuje. Okrem toho sa nová Astra vďaka systému Opel OnStar stáva mobilným hotspotom WiFi 4G/LTE s možnosťou pripojiť sedem koncových zariadení.

SkryťVypnúť reklamu

V novom modelovom rade Astra má premiéru aj nová generácia systému IntelliLink. Umožňuje pripojiť k vozidlu smartfón prostredníctvom Android Auto a Apple CarPlay.

Jednotlivé funkcie sa dajú ovládať prostredníctvom veľkého farebného dotykového monitora s uhlopriečkou 20,3 cm na stredovej konzole, multifunkčného volantu (hlasitosť) alebo hlasového ovládania.

Pripomenieme ešte nové svetlá IntelliLux LED, ktoré umožňujú jazdu s trvalo zapnutými diaľkovými svetlami bez oslňovania iných účastníkov cestnej premávky.

Nový systém tvorí 16 segmentov zo svietiacich diód LED – po 8 na každej strane vozidla – ktoré automaticky a kontinuálne adaptujú dosah a rozdelenie svetelného lúča podľa momentálnej situácie v premávke.

Systém využíva kameru Opel Eye na monitorovanie pohybu iných vozidiel. Hneď ako vozidlo opustí obec, diaľkové svetlá sa automaticky zapnú – a zostanú trvalo zapnuté.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Systém nepotrebuje mechanický pohyb – individuálne segmenty LED sa zapínajú a vypínajú podľa potreby.

Elektronické hračky nechýbajú

Opel dopĺňa sadu elektronických asistentov v Astre o rozpoznávanie dopravných značiek, asistenčný systém pre jazdu v jazdnom pruhu, indikáciu odstupu od vozidla s núdzovým brzdením, aktívny parkovací asistent ale aj asistenčný systém pre zmenu jazdného pruhu.

Nemecká značka chce vyzdvihnúť aj nové sedadlá. To vodičove je možné nastaviť v 18 parametroch a obe predné kreslá môžu mať aj masážnu funkciu, ventiláciu a elektropneumatické nastavovanie bočných častí sedáka a operadla.

Aj pasažierom vzadu dopriali konštruktéri viac pohodlia: okrem sľubovaného väčšieho priestoru môžu byť na želanie obidve vonkajšie miesta vzadu vyhrievané.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 467
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 905
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 426
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 134
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 741
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 310
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu