Automobilka Opel rýchlo reagovala na uniknuté oficiálne fotografie. Do sveta vypustila obrázky aj oficiálne a doplnila ich o niektoré nové informácie.
Najpodstatnejším upresnením je odľahčenie novej generácie. Opel tvrdí, že nová Astra schudla najmenej o 120 kg a vybrané modely až o 200 kg.
Takáto výrazná redukcia váhy by sa mala zásadne prejaviť na ovládateľnosti auta a samozrejme i na spotrebe.

Opel sľubuje kompaktný automobil s menšími vonkajšími mierami, no väčším vnútorným priestorom. Dokazuje to aj dĺžka vozidla 4.370 mm, čo je o takmer 50 mm menej ako Astra predchádzajúcej generácie.
Nový Opel je zároveň o 26 mm nižší ako jeho predchodca.
Zmenené rozmery prospievajú aerodynamike a tým aj celkovej účinnosti. Nový Opel Astra má koeficient aerodynamického odporu menej ako 0,30.
Menšia z vonka, väčšia z vnútra
Napriek sľubovanému väčšiemu vnútornému priestoru, Opel netradične skrátil aj rázvor vozidla a to o 20 mm.
Podľa oficiálnych informácií ale pasažieri na zadných sedadlám majú na nohy viac priestoru o 35 mm.
Pod kapotou každej verzie bude výlučne agregát z nového portfólia motorov, ktorého výkonové rozpätie siaha od 70 kW (95 k) do 147 kW (200 k).
Turbodiesel 1.6 CDTI je k dispozícii v niekoľkých výkonových stupňoch od 70 kW (95 k). Základným benzínovým agregátom je trojvalec 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonom 77 kW (105 k).
Premiéru v modelovom rade značky Opel má nový štvorvalec 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, ktorý pochádza z rovnakého konštrukčného radu ako malý, prepĺňaný trojvalec s objemom 1,0 litra.
Celohliníkový motor debutuje vo verzii s výkonom 107 kW (145 k) a krútiacim momentom 250 Nm.
Bez internetu ani kilometer
Astra novej generácie bude prvým modelom značky Opel, ktorý bude od začiatku predaja vybavený online asistenčným a servisným systémom Opel OnStar. Opel OnStar poskytuje zákazníkom širokú ponuku bezpečnostných a komfortných služieb.
Napríklad keď sa pri nehode nafúkne airbag, OnStar automaticky vyšle núdzové volanie. Operátor v záchrannom dispečingu sa spojí s posádkou vozidla, aby zistil, akú pomoc potrebuje. Okrem toho sa nová Astra vďaka systému Opel OnStar stáva mobilným hotspotom WiFi 4G/LTE s možnosťou pripojiť sedem koncových zariadení.
V novom modelovom rade Astra má premiéru aj nová generácia systému IntelliLink. Umožňuje pripojiť k vozidlu smartfón prostredníctvom Android Auto a Apple CarPlay.
Jednotlivé funkcie sa dajú ovládať prostredníctvom veľkého farebného dotykového monitora s uhlopriečkou 20,3 cm na stredovej konzole, multifunkčného volantu (hlasitosť) alebo hlasového ovládania.
Pripomenieme ešte nové svetlá IntelliLux LED, ktoré umožňujú jazdu s trvalo zapnutými diaľkovými svetlami bez oslňovania iných účastníkov cestnej premávky.
Nový systém tvorí 16 segmentov zo svietiacich diód LED – po 8 na každej strane vozidla – ktoré automaticky a kontinuálne adaptujú dosah a rozdelenie svetelného lúča podľa momentálnej situácie v premávke.
Systém využíva kameru Opel Eye na monitorovanie pohybu iných vozidiel. Hneď ako vozidlo opustí obec, diaľkové svetlá sa automaticky zapnú – a zostanú trvalo zapnuté.
Systém nepotrebuje mechanický pohyb – individuálne segmenty LED sa zapínajú a vypínajú podľa potreby.
Elektronické hračky nechýbajú
Opel dopĺňa sadu elektronických asistentov v Astre o rozpoznávanie dopravných značiek, asistenčný systém pre jazdu v jazdnom pruhu, indikáciu odstupu od vozidla s núdzovým brzdením, aktívny parkovací asistent ale aj asistenčný systém pre zmenu jazdného pruhu.
Nemecká značka chce vyzdvihnúť aj nové sedadlá. To vodičove je možné nastaviť v 18 parametroch a obe predné kreslá môžu mať aj masážnu funkciu, ventiláciu a elektropneumatické nastavovanie bočných častí sedáka a operadla.
Aj pasažierom vzadu dopriali konštruktéri viac pohodlia: okrem sľubovaného väčšieho priestoru môžu byť na želanie obidve vonkajšie miesta vzadu vyhrievané.