Ford je v poslednom čase známy aj pre svoje prepĺňané pohonné jednotky EcoBoost. Najmä malý trojvalcový agregát už získal mnoho ocenení a medzi motormi s troma valcami stále exceluje.
Dnes ostalo len málo automobiliek, ktoré sa ďalej venujú cielenému vývoju výkonných atmosférických športových motorov. Medzi inými aj talianska stajňa Lamborghini, ale práve aj Ford.
Na pohon nového Fordu Mustang s prívlastkom Shelby by totiž mal slúžiť atmosférický motor V8 so zdvihovým objemom 5,2 litra. Maximálny výkon pohonnej jednotky sa vyšplhá na 392 kW (533 k) a ponúkne 580 Nm krútiaceho momentu.
Až 90 % maximálneho krútiaceho momentu bude dostupný v rozsahu otáčok od 3.450 do 7.000 za minútu. Motor však môže točiť ešte ďalej - až po hranicu 8.250 ot. min.
Novú pohonnú jednotku Ford namontuje do Fordu (Mustang) Shelby GT350 a GT350 R. s agregátom s plochým kľukovým hriadeľom by mala spolupracovať šesťstupňová manuálna prevodovka Tremec 3160.