Príchod prvej generácie najmenšieho SUV nemeckej značky BMW prijala novinárska verejnosť pred rokmi trochu s rozpakmi. Relatívne lacné SUV prémiovej automobilky, nepôsobilo tak prémiovo ako sme čakali.
Verejnosť však privítala BMW X1 pozitívne a automobilke sa podarilo predať viac ako 730-tisíc vozidiel tohto modelu.
Nová generácia BMW X1 zavíta na trh v októbri tohto roka so vzhľadom dospelejších SUV značky BMW.
Základom pohonu je predná náprava
Zásadnou zmenou je premena pohonného ústrojenstva. Miesto primárne zadného pohonu sa z BMW X1 stáva vozidlo s predným pohon a sekundárne s možnosťou pohonu všetkých štyroch kolies. Automobilka si od tohto riešenia sľubuje nižšie výrobné náklady, ale napríklad aj viac priestoru pre pasažierov v kabíne.
Daná koncepcia umožňuje aj využitie trojvalcových pohonných jednotiek. V súvislosti s novou generáciou BMW X1 automobilka zatiaľ takéto spojenie nespomína.
Konštruktéri skrátili rázvor náprav až o 9 cm. Práve nová koncepcia ponúkne, napriek menšiemu rázvoru a celkovo kratšiemu automobilu o 38 mm, pasažierom viac miesta.
Posádka sedí vyššie a pohodlnejšie, s väčším priestorom pre nohy. Nové BMW X1 odvezie o 85 litrov batožiny viac ako jej predchádzajúca generácia. Celkový objem kufra sa vyšvihol na 505 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel môže narásť na 1.550 litrov.
Elektronické prvky z väčších modelov značky
Automobil dlhý 4.439 mm, široký 1.821 mm a vysoký 1.612 mm ukrýva prepracovaný priestor pre vodiča i posádku, stále si však zachováva typické tvary interiérov BMW.
Novinkou v tomto modelovom rade je príplatkový HeadUp displej. Nechýba adaptívny tempomat, varovanie pred nechceným opustením jazdného pruhu, asistent pre jazdu v kolóne a autonómne brzdenie v meste.
Aj najmenšie SUV od BMW môže byť vybavené Full LED svetlometmi a podvozkom s adaptívnym tlmením.
Do ponuky sa dostanú verzie s pohonom predných kolies, označené malým písmenkom „s“. Systém pohonu všetkých štyroch kolies xDrive zabezpečuje elektro-hydraulická medzinápravová spojka.
Základom sa stáva model X1 sDrive20i s prepĺňaným dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom s výkonom 141 kW (192 k) a krútiacim momentom 280 Nm.
Alternatívou je verzie X1 xDrive20i, silnejší motor s rovnakým obsahom xDrive25i s výkonom 170 kW (231 k) a krútiacim momentom 250 Nm.
Do ponuky naftových pohonných jednotiek sa dostal štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1.995 cm3 v troch výkonových stupňoch: 110 kW (150 k), 140 kW (190 k) a až 170 kW (231 k) s krútiacim momentom od 330 do 450 Nm.
Najslabší naftový motor – verzia sDrive18d poháňa predné kolesá. Alternatívou k prepracovanej osemstupňovej automatickej prevodovke Steptronic je manuálna prevodovka so šiestimi stupňami.
BMW sľubuje zníženie priemernej spotreby modelového radu X1 o približne 17 %.
Okrem štandardných výbavových stupňov, BMW pripravilo série Advantage, Sport Line, xLine a paket M Sport, zamerané najmä na individualizáciu vozidla.