SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Nové BMW X1 je viac SUV ako v minulosti

Dizajnéri prispôsobili vzhľad nového BMW X1 väčším modelom značky, auto zmenšili zvonku a zväčšili zvnútra.

(Zdroj: BMW)

Príchod prvej generácie najmenšieho SUV nemeckej značky BMW prijala novinárska verejnosť pred rokmi trochu s rozpakmi. Relatívne lacné SUV prémiovej automobilky, nepôsobilo tak prémiovo ako sme čakali.

Verejnosť však privítala BMW X1 pozitívne a automobilke sa podarilo predať viac ako 730-tisíc vozidiel tohto modelu.

Nová generácia BMW X1 zavíta na trh v októbri tohto roka so vzhľadom dospelejších SUV značky BMW.

Základom pohonu je predná náprava

Zásadnou zmenou je premena pohonného ústrojenstva. Miesto primárne zadného pohonu sa z BMW X1 stáva vozidlo s predným pohon a sekundárne s možnosťou pohonu všetkých štyroch kolies. Automobilka si od tohto riešenia sľubuje nižšie výrobné náklady, ale napríklad aj viac priestoru pre pasažierov v kabíne.

Daná koncepcia umožňuje aj využitie trojvalcových pohonných jednotiek. V súvislosti s novou generáciou BMW X1 automobilka zatiaľ takéto spojenie nespomína.

Konštruktéri skrátili rázvor náprav až o 9 cm. Práve nová koncepcia ponúkne, napriek menšiemu rázvoru a celkovo kratšiemu automobilu o 38 mm, pasažierom viac miesta.

Posádka sedí vyššie a pohodlnejšie, s väčším priestorom pre nohy. Nové BMW X1 odvezie o 85 litrov batožiny viac ako jej predchádzajúca generácia. Celkový objem kufra sa vyšvihol na 505 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel môže narásť na 1.550 litrov.

Elektronické prvky z väčších modelov značky

Automobil dlhý 4.439 mm, široký 1.821 mm a vysoký 1.612 mm ukrýva prepracovaný priestor pre vodiča i posádku, stále si však zachováva typické tvary interiérov BMW.

Novinkou v tomto modelovom rade je príplatkový HeadUp displej. Nechýba adaptívny tempomat, varovanie pred nechceným opustením jazdného pruhu, asistent pre jazdu v kolóne a autonómne brzdenie v meste.

Aj najmenšie SUV od BMW môže byť vybavené Full LED svetlometmi a podvozkom s adaptívnym tlmením.

Do ponuky sa dostanú verzie s pohonom predných kolies, označené malým písmenkom „s“. Systém pohonu všetkých štyroch kolies xDrive zabezpečuje elektro-hydraulická medzinápravová spojka.

Základom sa stáva model X1 sDrive20i s prepĺňaným dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom s výkonom 141 kW (192 k) a krútiacim momentom 280 Nm.

Alternatívou je verzie X1 xDrive20i, silnejší motor s rovnakým obsahom xDrive25i s výkonom 170 kW (231 k) a krútiacim momentom 250 Nm.

Do ponuky naftových pohonných jednotiek sa dostal štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1.995 cm3 v troch výkonových stupňoch: 110 kW (150 k), 140 kW (190 k) a až 170 kW (231 k) s krútiacim momentom od 330 do 450 Nm.

Najslabší naftový motor – verzia sDrive18d poháňa predné kolesá. Alternatívou k prepracovanej osemstupňovej automatickej prevodovke Steptronic je manuálna prevodovka so šiestimi stupňami.

BMW sľubuje zníženie priemernej spotreby modelového radu X1 o približne 17 %.

Okrem štandardných výbavových stupňov, BMW pripravilo série Advantage, Sport Line, xLine a paket M Sport, zamerané najmä na individualizáciu vozidla.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 726
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 017
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 895
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 306
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 752
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 123
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 594
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 500
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 350
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson