Nové BMW X1 je viac SUV ako v minulosti

Dizajnéri prispôsobili vzhľad nového BMW X1 väčším modelom značky, auto zmenšili zvonku a zväčšili zvnútra.

(Zdroj: BMW)

Príchod prvej generácie najmenšieho SUV nemeckej značky BMW prijala novinárska verejnosť pred rokmi trochu s rozpakmi. Relatívne lacné SUV prémiovej automobilky, nepôsobilo tak prémiovo ako sme čakali.

Verejnosť však privítala BMW X1 pozitívne a automobilke sa podarilo predať viac ako 730-tisíc vozidiel tohto modelu.

Nová generácia BMW X1 zavíta na trh v októbri tohto roka so vzhľadom dospelejších SUV značky BMW.

Základom pohonu je predná náprava

Zásadnou zmenou je premena pohonného ústrojenstva. Miesto primárne zadného pohonu sa z BMW X1 stáva vozidlo s predným pohon a sekundárne s možnosťou pohonu všetkých štyroch kolies. Automobilka si od tohto riešenia sľubuje nižšie výrobné náklady, ale napríklad aj viac priestoru pre pasažierov v kabíne.

Daná koncepcia umožňuje aj využitie trojvalcových pohonných jednotiek. V súvislosti s novou generáciou BMW X1 automobilka zatiaľ takéto spojenie nespomína.

Konštruktéri skrátili rázvor náprav až o 9 cm. Práve nová koncepcia ponúkne, napriek menšiemu rázvoru a celkovo kratšiemu automobilu o 38 mm, pasažierom viac miesta.

Posádka sedí vyššie a pohodlnejšie, s väčším priestorom pre nohy. Nové BMW X1 odvezie o 85 litrov batožiny viac ako jej predchádzajúca generácia. Celkový objem kufra sa vyšvihol na 505 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel môže narásť na 1.550 litrov.

Elektronické prvky z väčších modelov značky

Automobil dlhý 4.439 mm, široký 1.821 mm a vysoký 1.612 mm ukrýva prepracovaný priestor pre vodiča i posádku, stále si však zachováva typické tvary interiérov BMW.

Novinkou v tomto modelovom rade je príplatkový HeadUp displej. Nechýba adaptívny tempomat, varovanie pred nechceným opustením jazdného pruhu, asistent pre jazdu v kolóne a autonómne brzdenie v meste.

Aj najmenšie SUV od BMW môže byť vybavené Full LED svetlometmi a podvozkom s adaptívnym tlmením.

Do ponuky sa dostanú verzie s pohonom predných kolies, označené malým písmenkom „s“. Systém pohonu všetkých štyroch kolies xDrive zabezpečuje elektro-hydraulická medzinápravová spojka.

Základom sa stáva model X1 sDrive20i s prepĺňaným dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom s výkonom 141 kW (192 k) a krútiacim momentom 280 Nm.

Alternatívou je verzie X1 xDrive20i, silnejší motor s rovnakým obsahom xDrive25i s výkonom 170 kW (231 k) a krútiacim momentom 250 Nm.

Do ponuky naftových pohonných jednotiek sa dostal štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1.995 cm3 v troch výkonových stupňoch: 110 kW (150 k), 140 kW (190 k) a až 170 kW (231 k) s krútiacim momentom od 330 do 450 Nm.

Najslabší naftový motor – verzia sDrive18d poháňa predné kolesá. Alternatívou k prepracovanej osemstupňovej automatickej prevodovke Steptronic je manuálna prevodovka so šiestimi stupňami.

BMW sľubuje zníženie priemernej spotreby modelového radu X1 o približne 17 %.

Okrem štandardných výbavových stupňov, BMW pripravilo série Advantage, Sport Line, xLine a paket M Sport, zamerané najmä na individualizáciu vozidla.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 751
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 553
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 279
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 042
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 716
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 574
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 323
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 872
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 619
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 993

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Koľko stojí liter batožinového priestoru?

Objem kufra je dôležitý pre marketing auta, no čísla hovoria len polovicu pravdy.

Skupina PSA prisľúbila spolkovej vláde, že zachová nemecké závody Opelu

Automobilka PSA Group prisľúbila, že v prípade prevzatia európskych operácií General Motors bude naďalej prevádzkovať všetky nemecké závody.

Sauber predstavil nový monopost, s ktorým chce potrápiť konkurenciu

Stajňa formuly 1 Sauber predstavila v pondelok nový monopost C36-Ferrari.

Spolupráca Peugeot-Citroen-Toyota priniesla praktické dodávky (test)

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop