Nové BMW X1 je viac SUV ako v minulosti

Dizajnéri prispôsobili vzhľad nového BMW X1 väčším modelom značky, auto zmenšili zvonku a zväčšili zvnútra.

(Zdroj: BMW)

Príchod prvej generácie najmenšieho SUV nemeckej značky BMW prijala novinárska verejnosť pred rokmi trochu s rozpakmi. Relatívne lacné SUV prémiovej automobilky, nepôsobilo tak prémiovo ako sme čakali.

Verejnosť však privítala BMW X1 pozitívne a automobilke sa podarilo predať viac ako 730-tisíc vozidiel tohto modelu.

Nová generácia BMW X1 zavíta na trh v októbri tohto roka so vzhľadom dospelejších SUV značky BMW.

Základom pohonu je predná náprava

Zásadnou zmenou je premena pohonného ústrojenstva. Miesto primárne zadného pohonu sa z BMW X1 stáva vozidlo s predným pohon a sekundárne s možnosťou pohonu všetkých štyroch kolies. Automobilka si od tohto riešenia sľubuje nižšie výrobné náklady, ale napríklad aj viac priestoru pre pasažierov v kabíne.

Daná koncepcia umožňuje aj využitie trojvalcových pohonných jednotiek. V súvislosti s novou generáciou BMW X1 automobilka zatiaľ takéto spojenie nespomína.

Konštruktéri skrátili rázvor náprav až o 9 cm. Práve nová koncepcia ponúkne, napriek menšiemu rázvoru a celkovo kratšiemu automobilu o 38 mm, pasažierom viac miesta.

Posádka sedí vyššie a pohodlnejšie, s väčším priestorom pre nohy. Nové BMW X1 odvezie o 85 litrov batožiny viac ako jej predchádzajúca generácia. Celkový objem kufra sa vyšvihol na 505 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel môže narásť na 1.550 litrov.

Elektronické prvky z väčších modelov značky

Automobil dlhý 4.439 mm, široký 1.821 mm a vysoký 1.612 mm ukrýva prepracovaný priestor pre vodiča i posádku, stále si však zachováva typické tvary interiérov BMW.

Novinkou v tomto modelovom rade je príplatkový HeadUp displej. Nechýba adaptívny tempomat, varovanie pred nechceným opustením jazdného pruhu, asistent pre jazdu v kolóne a autonómne brzdenie v meste.

Aj najmenšie SUV od BMW môže byť vybavené Full LED svetlometmi a podvozkom s adaptívnym tlmením.

Do ponuky sa dostanú verzie s pohonom predných kolies, označené malým písmenkom „s“. Systém pohonu všetkých štyroch kolies xDrive zabezpečuje elektro-hydraulická medzinápravová spojka.

Základom sa stáva model X1 sDrive20i s prepĺňaným dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom s výkonom 141 kW (192 k) a krútiacim momentom 280 Nm.

Alternatívou je verzie X1 xDrive20i, silnejší motor s rovnakým obsahom xDrive25i s výkonom 170 kW (231 k) a krútiacim momentom 250 Nm.

Do ponuky naftových pohonných jednotiek sa dostal štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1.995 cm3 v troch výkonových stupňoch: 110 kW (150 k), 140 kW (190 k) a až 170 kW (231 k) s krútiacim momentom od 330 do 450 Nm.

Najslabší naftový motor – verzia sDrive18d poháňa predné kolesá. Alternatívou k prepracovanej osemstupňovej automatickej prevodovke Steptronic je manuálna prevodovka so šiestimi stupňami.

BMW sľubuje zníženie priemernej spotreby modelového radu X1 o približne 17 %.

Okrem štandardných výbavových stupňov, BMW pripravilo série Advantage, Sport Line, xLine a paket M Sport, zamerané najmä na individualizáciu vozidla.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  2. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  3. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  4. Nestíhate nakupovať darčeky?
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  7. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  8. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  9. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  10. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  1. Na štedrovečernom stole sa miešajú tradície so štipkou odvahy
  2. Nový kancelársky koncept myhive už aj v Bratislave
  3. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  5. HC Košice podporí „štefanskym“ zápasom košickú detskú onkológiu
  6. ZSSK posilňuje pred sviatkami vlaky InterCity
  7. Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 hodín
  8. 4 body úspechu realizácie stavby
  9. BIT arbitration within the context of recent CJEU decision
  10. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 77 175
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 14 479
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 12 043
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME 9 487
  5. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach 7 187
  6. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo? 4 156
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 3 582
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 2 753
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 600
  10. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou 2 581