SME
Streda, 20. október, 2021 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Nové BMW X1 je viac SUV ako v minulosti

Dizajnéri prispôsobili vzhľad nového BMW X1 väčším modelom značky, auto zmenšili zvonku a zväčšili zvnútra.

(Zdroj: BMW)

Príchod prvej generácie najmenšieho SUV nemeckej značky BMW prijala novinárska verejnosť pred rokmi trochu s rozpakmi. Relatívne lacné SUV prémiovej automobilky, nepôsobilo tak prémiovo ako sme čakali.

Verejnosť však privítala BMW X1 pozitívne a automobilke sa podarilo predať viac ako 730-tisíc vozidiel tohto modelu.

Nová generácia BMW X1 zavíta na trh v októbri tohto roka so vzhľadom dospelejších SUV značky BMW.

Základom pohonu je predná náprava

Zásadnou zmenou je premena pohonného ústrojenstva. Miesto primárne zadného pohonu sa z BMW X1 stáva vozidlo s predným pohon a sekundárne s možnosťou pohonu všetkých štyroch kolies. Automobilka si od tohto riešenia sľubuje nižšie výrobné náklady, ale napríklad aj viac priestoru pre pasažierov v kabíne.

Daná koncepcia umožňuje aj využitie trojvalcových pohonných jednotiek. V súvislosti s novou generáciou BMW X1 automobilka zatiaľ takéto spojenie nespomína.

Konštruktéri skrátili rázvor náprav až o 9 cm. Práve nová koncepcia ponúkne, napriek menšiemu rázvoru a celkovo kratšiemu automobilu o 38 mm, pasažierom viac miesta.

Posádka sedí vyššie a pohodlnejšie, s väčším priestorom pre nohy. Nové BMW X1 odvezie o 85 litrov batožiny viac ako jej predchádzajúca generácia. Celkový objem kufra sa vyšvihol na 505 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel môže narásť na 1.550 litrov.

Elektronické prvky z väčších modelov značky

Automobil dlhý 4.439 mm, široký 1.821 mm a vysoký 1.612 mm ukrýva prepracovaný priestor pre vodiča i posádku, stále si však zachováva typické tvary interiérov BMW.

Novinkou v tomto modelovom rade je príplatkový HeadUp displej. Nechýba adaptívny tempomat, varovanie pred nechceným opustením jazdného pruhu, asistent pre jazdu v kolóne a autonómne brzdenie v meste.

Aj najmenšie SUV od BMW môže byť vybavené Full LED svetlometmi a podvozkom s adaptívnym tlmením.

Do ponuky sa dostanú verzie s pohonom predných kolies, označené malým písmenkom „s“. Systém pohonu všetkých štyroch kolies xDrive zabezpečuje elektro-hydraulická medzinápravová spojka.

Základom sa stáva model X1 sDrive20i s prepĺňaným dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom s výkonom 141 kW (192 k) a krútiacim momentom 280 Nm.

Alternatívou je verzie X1 xDrive20i, silnejší motor s rovnakým obsahom xDrive25i s výkonom 170 kW (231 k) a krútiacim momentom 250 Nm.

Do ponuky naftových pohonných jednotiek sa dostal štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1.995 cm3 v troch výkonových stupňoch: 110 kW (150 k), 140 kW (190 k) a až 170 kW (231 k) s krútiacim momentom od 330 do 450 Nm.

Najslabší naftový motor – verzia sDrive18d poháňa predné kolesá. Alternatívou k prepracovanej osemstupňovej automatickej prevodovke Steptronic je manuálna prevodovka so šiestimi stupňami.

BMW sľubuje zníženie priemernej spotreby modelového radu X1 o približne 17 %.

Okrem štandardných výbavových stupňov, BMW pripravilo série Advantage, Sport Line, xLine a paket M Sport, zamerané najmä na individualizáciu vozidla.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  3. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  4. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  5. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  6. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  7. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  8. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  1. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  2. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  3. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  5. QSI International School of Bratislava
  6. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  7. Pestovateľské workshopy pre deti v Šamoríne
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  10. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 551
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 13 693
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 155
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 431
  5. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 4 638
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 795
  7. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 454
  8. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 250
  9. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 232
  10. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 3 198
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: Štefan Hamran.

Štefan Hamran prevzal vedenie polície po Kovaříkovi, ktorý bol v úrade len rok.


a 1 ďalší 1 h
Minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 443-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 872 obetí.


a 4 ďalší 16 h

Poslanec Taraba sa zrazu tvári, že netuší ako sa používajú slová v jazyku. Nie je prvý prípad z tejto jaskyne.


Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


23 h
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt

Blogy SME

  1. Matej Hrabovský: Toxická pozitivita vs. vďačnosť – čo rozvíjaš ty?
  2. Anna Milanová: Kytice vo váze... 2021
  3. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Ústav verejnej politiky žne úrodu - októbrové novinky!
  4. Marek Šmid: Ak chceme pomôcť, žime v realite
  5. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ???
  6. Štefan Vidlár: Moja pekná spomienka
  7. Matúš Lazúr: Úspechy na východnom fronte. Jednotky Delta Force nezadržateľne postupujú smerom na západ.
  8. Miroslav Makyta: Ako Taraba podliezol čiaru
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 28 294
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 7 941
  3. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 5 985
  4. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 876
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 614
  6. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 4 475
  7. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 4 028
  8. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 726
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu