SME
Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Mercedes predal z triedy C viac ako 8 miliónov vozidiel

História triedy C siaha do osemdesiatych rokov minulého storočia k Mercedesu 190. Za viac ako tridsať rokov postretli triedu C predajné úspechy a rozšírenie ponuky o nové karosárske verzie.

(Zdroj: Mercedes)

Mercedes už viac ako 30 rokov predáva modely spadajúce do konštrukčného radu triedy C. Jeho história sa začala písať v roku 1982 s nástupom Mercedesu 190.

V tej dobe najmenšie vozidlo v ponuke nemeckej značky dostalo prezývku Baby Benz. Označenie trieda C zažilo svoju premiéru až po predstavení nástupcu modelu 190 v roku 1993.

O tri roky na to automobilka rozšírila ponuku karosérií v tejto triede o kombi verziu. V roku 2000 zase pribudlo športové kupé.

S príchodom štvrtej generácie v roku 2007 automobilka prvýkrát odlíšila línie výbavy tvarmi vozidla. Kým línia výbavy Elegance niesla hviezdu klasicky na kapote chladiča, pri línii Avantgarde bola umiestnená v maske chladiča ako centrálna hviezda.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najnovšia, v poradí piata generácia je dostupná na trhu od roku 2014 a predalo sa z nej 250tisíc kusov. Prispela tak k celkovému počtu 8 miliónov predaných vozidiel Mercedes v danej triede od roku 1982.

V súčasnosti najpredávanejším modelom triedy C je sedan C 300 4MATIC, ktorý bol nadpriemerne žiadaný predovšetkým v USA.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  6. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  7. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  8. Appka, ktorá hľadá predražené platby, je už v slovenskej verzii
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 372
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 466
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 881
  4. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 4 856
  5. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 841
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 766
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 3 032
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 604
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Šéf rodinnej firmy Unipas Maroš Kara

Rodinná firma Unipas z Hornej Nitry má tridsaťročnú tradíciu a klientov od protinožcov.


23. jún
Michal Kaščák

Festival Pohoda oslavuje 25 rokov od svojho vzniku.


23. jún
Igor Matovič na tlačovej konferencii.

Ani Heger si nemyslí, že sa Matovič zmení, vraví politológ Baboš.


6 h
Ilustračná fotografia.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

Ford Focus Kombi Active

Posledný kus zíde z linky v roku 2025.


23. jún
Podcast Klik.

Kľúčová výhoda je ľahká škálovateľnosť.


a 2 ďalší 23. jún
BMW M1 Group 4 Andy Warhol

Na dielo minul šesť kíl farby.


22. jún
Peugeot 408

Naftový motor sa v ponuke neobjaví.


22. jún

Blogy SME

  1. Lubomir Zahora: Reforma zdravotníctva po rakúsky
  2. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu
  3. Jozef Černek: Deň prvý, hotel
  4. Robert Puk: Keď sa poskok Šípoš pletie do Bratislavy
  5. Věra Tepličková: Já jsem duhová víla,
  6. Věra Tepličková: My pracujeme i v sobotě, soudružko
  7. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam
  8. Elena Antalová: Medvede a diviaky sa dohodnú
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 219
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 155
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 847
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 793
  5. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 708
  6. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 5 346
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 5 311
  8. Lórant Kulík: Letecká záhada: Neznáme lietadlo preniklo do vzdušného priestoru Slovenska, Maďarska a ďalších krajín aliancie NATO 3 114
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  5. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu