Jednou z najúčinnejších prekážok pre zlodejov áut ostávajú elektromechanické zabezpečenia. Fyzické a z pohľadu zlodeja neštandardné rozpojenie jednotlivých obvodov vo vozidle dokáže odradiť od krádeže auta naštartovaním.
Elektromechanické zabezpečenie nemožno rušiť pri zamknutí alebo snímať čítačkou ako tie, ktoré fungujú na bezdrôtovom princípe.
Slovák Štefan Vámoš už pred rokmi zveľadil myšlienku neštandardnej ochrany vozidla, ktorá sa zakladá na rozpojení pre zlodeja neznámych obvodov.
Kým v počiatkoch bolo treba zo sebou zobrať krabičku zapaľovania, dnes je to malá kazetka, bez ktorej nemožno naštartovať.
Majiteľ auta pred naštartovaním mechanicky spojí dovtedy rozpojené obvody, ktoré sú pre zlodeja na mieste plánovaného odcudzenia doslova neprekonateľnou prekážkou.
Nakoľko ide pri montáži systému Vam R1 o zásah do vozidla, nás i čitateľov zaujímalo, ako to môže ovplyvniť fungovanie riadiacich jednotiek v aute, dokončenie činností systémov po vypnutí motora alebo bezkľúčové štartovanie.
Tiež sme nevedeli, čo sa stane, ak bude treba vymeniť kábeláž vozidla po havárii a ako vplýva fyzický zásah do vozidla na záruku.