Litrový motor vo Fieste dosiahne výkon 140 koní

Ford uviedol na trh športovo ladenú Fiestu Red Edition a Black Edition s poriadne zdvihnutým výkonom trojvalca.

Novú verziu výkonného litrového motora budú mať len verzie Black Edition a Red Edition.(Zdroj: Ford)

Premiéru trojvalcového motora EcoBoost s výkonom 125 koní sprevádzali obavy verejnosti o jeho výdrž a spoľahlivosť.

Medzičasom získal turbodúchadlom prepĺňaný litrový agregát tri tituly Motora roka a najnovšie jeho výkon ešte vzrástol na 103 kW (140 koní).

Litrový výkon prevyšuje mnohé športové autá a zaujímavo vyzerá aj krútiaci moment 180 Nm od 1400 otáčok za minútu.

Fiesta pokorí s novým motorom stokilometrovú rýchlosť za 9 sekúnd a dosiahne maximálku rýchlosť 201 km/h.

Turbo má neuveriteľné otáčky

Spomedzi všetkých parametrov, ktoré o novom motore zverejnili, asi najviac zaujmú otáčky turbodúchadla. Rotačná časť s lopatkami sa otočí až 248 000 krát za minútu, čo je vyše 4000 krát za sekundu.

Automobilka veľmi názorne prirovnáva tlak, ktorý pôsobí na piesty pri zapálení zmesi, k šliapnutiu slona na plechovku od nápoja.

Nárast tlaku vo valcoch si vyžiadal aj mechanickú úpravu v podobe hrubšieho tesnenia medzi hlavnou valcov a blokom motora.

fiesty_r3081.jpg

Ladili aj drobnosti

Spotreba vychádza na papieri na neuveriteľných 4,5 l/ 100 km.

Pripomeňme, že trojvalec 1,0 EcoBoost má hlavu motora z hliníkovej zliatiny a v nej integrovanú časť výfukového potrubia. Konštruktéri pracovali na znížení trenia prostredníctvom lepšej povrchovej úpravy piestov.

Na čo najnižšej spotrebe paliva má podiel aj variabilné olejové čerpadlo, ktoré prispôsobuje tlak oleja aktuálnym požiadavkám.

K zmenám došlo na konštrukcii olejom mazaného rozvodového remeňa a pribudli nové tesnenia kľukového hriadeľa s nižším trením.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Equadiff 2017 – svetová konferencia o diferenciálnych rovniciach
  2. Priemerné ceny bytov v júni boli vyššie ako pred rokom
  3. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  4. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  5. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  6. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  7. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  8. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  9. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  10. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 615
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 778
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 411
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 099
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 831
  6. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku 2 829
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 644
  8. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 530
  9. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 143
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 104

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan s novým imidžom opäť pobavil. Poľsko bola jasná voľba, tvrdí

Peter Sagan sa po predčasnom odchode z Tour de France vracia do pelotónu

KOMENTÁRE

Ľutujem, že som vám zabil brata

Aké ponaučenia sa dajú odniesť zo straty blízkeho?

KOŠICE KORZÁR

Vodárne predali pozemky developerovi. Ich šéf tam kúpil 24 bytov

Hreha: Byty sú moja súkromná vec.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce predstavil nový Phantom, najtichšie auto na svete

Ôsma generácia vlajkovej lode je tichšia, silnejšia, pohodlnejšia a drahšia. Palubná doska je vyrobená zo skla.

O Ford B-Max nie je záujem. Končí bez nástupcu

Na výrobnej linke ho nahradí crossover EcoSport.