SME

Bavorská automobilka ukázala luxus na kolesách, nové BMW 7

BMW radu sedem schudlo, dostalo plug-in hybridnú jednotku a jeho multimediálny systém možno ovládať gestami ruky. Novinkou je aj automatické parkovanie na diaľku.

(Zdroj: BMW)

BMW radu 7 reprezentuje to, čo bavorská automobilka v oblasti technológie a luxusu dokáže. Aj preto sprevádzajú predstavenie novej generácie veľké očakávania.

Aj v prípade šiestej generácie pripravil výrobca dva varianty karosérie so štandardným a predĺženým rázvorom. V porovnaní s predchodcom schudla nová “sedmička“ až o 130 kg. Podľa vyjadrenia člena predstavenstva BMW AG Klausa Fröhlicha je novinka najľahším luxusným sedanom vo svojej triede.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri pohľade zvonku je jasné, že v prípade dizajnu stavilo BMW na istotu a výrazných, či prekvapujúcich zmien sme sa nedočkali.

SkryťVypnúť reklamu

Pribudlo ovládanie pomocou gest

Interiér má podľa tlačovej správy vynikať priestorom. Zdôraznené sú horizontálne línie a konštrukcia prispôsobená potrebám vodiča. K operačnému systému iDrive pribudol dotykový displej pre obsluhu mnohých funkcií.

Prostredníctvom dotykového panela sa ovláda doplnková automatická klimatizácia s 4-zónovou reguláciou. V BMW po prvýkrát nájdeme ovládanie informačno-zábavného systému pomocou gest. Vopred definované pohyby ruky sleduje 3D senzor. Inováciou prešiel Head-Up displej, ktorý má o 75 percent väčšiu projekčnú plochu na čelnom skle.

Šofér a spolujazdec majú k dispozícii aktívnu ventiláciu masážnych sedadiel. Pasažieri vzadu môžu využívať funkciu Vitality Programme, ktorá umožňuje formou fyzického cvičenia produkovať energiu za účelom jej rekuperácie.

SkryťVypnúť reklamu

Zmodernizovaný prepínač systému Driving Experience Control je súčasťou štandardnej výbavy a ponúka aj režim Adaptive, umožňujúci prispôsobiť nastavenie vozidla požiadavkám aktuálneho štýlu jazdy a charakteru vozovky.

Novinkou v prípade BMW radu 7 je systém na kontrolu podvozku Executive Drive Pro, ktorý znižuje vychýlenie karosérie pri zatáčaní za pomoci elektrických stabilizátorov. Zároveň prispôsobuje nastavenie tlmičov zaznamenaným nerovnostiam na vozovke.

Z množstva asistentov stojí za zmienku systém parkovania na diaľku pomocou kľúča BMW Display Key.

Rovnako ako BMW i8 aj rad 7 dostane príplatkové svetlomety BMW Laserlight. Laserové svetlomety produkujú mimoriadne jasné, čisto biele svetlo a pri diaľkovom nastavení zároveň ponúkajú dosah až 600 metrov. V štandardnej výbave ponúka BMW LED svetlá.

SkryťVypnúť reklamu

Nové BMW radu 7 poháňajú prepracované osemvalcové vidlicové a šesťvalcové radové motory. Prenos výkonu motora zabezpečuje osemstupňová prevodovka Steptronic, využívajúca pre výber správneho prevodového stupňa údaje z navigácie.

Novinkou v luxusnom sedane je plug-in hybridná pohonná jednotka v modeli 740e, dostupná aj vo verzii s predĺženým rázvorom 740Le. Sústava, pozostávajúca zo štvorvalcového benzínového agregátu a elektromotora, produkuje celkový výkon 240 kW. K priemernej papierovej spotrebe benzínu 2,1 l treba prirátať spotrebu elektrickej energie 12,5 kWh. Pri využití čisto elektrického pohonu vozidlo teoreticky prejde vzdialenosť 40 km a dosiahne maximálnu rýchlosť 120 km/h.

Načítavam video...

Model

objem (cm3)

počet valcov

výkon (kw/min-1)

krútiaci moment (Nm/min-1)

zrýchlenie 0-100 km/h (s)

kombinovaná spotreba (l)

BMW 750i xDrive

4395

8

330/5500-6000

650/1800-4500

4,4

8,3

BMW 740i

2998

6

240/5500-6500

450/1380-5000

5,5

7,0

BMW 730d

2993

6

195/4000

620/2000-2500

6,1

4,9

BMW 730 xDrive

2993

6

195/4000

620/2000-2500

5,8

5,2

BMW 740e

1997

4

190/5000-6500

400/1250-4800

5,6

2,1*

*K spotrebe benzínového štvorvalcu treba prirátať energiu spotrebovanú synchrónnym elektrickým motorom (12,5 kWh/100 km).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 79 352
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 410
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 117
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 928
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 236
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 206
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 299
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  5. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 651
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 565
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 50 109
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 103
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 375
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 958
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 697
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 476
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu