BMW radu 7 reprezentuje to, čo bavorská automobilka v oblasti technológie a luxusu dokáže. Aj preto sprevádzajú predstavenie novej generácie veľké očakávania.
Aj v prípade šiestej generácie pripravil výrobca dva varianty karosérie so štandardným a predĺženým rázvorom. V porovnaní s predchodcom schudla nová “sedmička“ až o 130 kg. Podľa vyjadrenia člena predstavenstva BMW AG Klausa Fröhlicha je novinka najľahším luxusným sedanom vo svojej triede.
Pri pohľade zvonku je jasné, že v prípade dizajnu stavilo BMW na istotu a výrazných, či prekvapujúcich zmien sme sa nedočkali.
Pribudlo ovládanie pomocou gest
Interiér má podľa tlačovej správy vynikať priestorom. Zdôraznené sú horizontálne línie a konštrukcia prispôsobená potrebám vodiča. K operačnému systému iDrive pribudol dotykový displej pre obsluhu mnohých funkcií.
Prostredníctvom dotykového panela sa ovláda doplnková automatická klimatizácia s 4-zónovou reguláciou. V BMW po prvýkrát nájdeme ovládanie informačno-zábavného systému pomocou gest. Vopred definované pohyby ruky sleduje 3D senzor. Inováciou prešiel Head-Up displej, ktorý má o 75 percent väčšiu projekčnú plochu na čelnom skle.
Šofér a spolujazdec majú k dispozícii aktívnu ventiláciu masážnych sedadiel. Pasažieri vzadu môžu využívať funkciu Vitality Programme, ktorá umožňuje formou fyzického cvičenia produkovať energiu za účelom jej rekuperácie.
Zmodernizovaný prepínač systému Driving Experience Control je súčasťou štandardnej výbavy a ponúka aj režim Adaptive, umožňujúci prispôsobiť nastavenie vozidla požiadavkám aktuálneho štýlu jazdy a charakteru vozovky.
Novinkou v prípade BMW radu 7 je systém na kontrolu podvozku Executive Drive Pro, ktorý znižuje vychýlenie karosérie pri zatáčaní za pomoci elektrických stabilizátorov. Zároveň prispôsobuje nastavenie tlmičov zaznamenaným nerovnostiam na vozovke.
Z množstva asistentov stojí za zmienku systém parkovania na diaľku pomocou kľúča BMW Display Key.
Rovnako ako BMW i8 aj rad 7 dostane príplatkové svetlomety BMW Laserlight. Laserové svetlomety produkujú mimoriadne jasné, čisto biele svetlo a pri diaľkovom nastavení zároveň ponúkajú dosah až 600 metrov. V štandardnej výbave ponúka BMW LED svetlá.
Nové BMW radu 7 poháňajú prepracované osemvalcové vidlicové a šesťvalcové radové motory. Prenos výkonu motora zabezpečuje osemstupňová prevodovka Steptronic, využívajúca pre výber správneho prevodového stupňa údaje z navigácie.
Novinkou v luxusnom sedane je plug-in hybridná pohonná jednotka v modeli 740e, dostupná aj vo verzii s predĺženým rázvorom 740Le. Sústava, pozostávajúca zo štvorvalcového benzínového agregátu a elektromotora, produkuje celkový výkon 240 kW. K priemernej papierovej spotrebe benzínu 2,1 l treba prirátať spotrebu elektrickej energie 12,5 kWh. Pri využití čisto elektrického pohonu vozidlo teoreticky prejde vzdialenosť 40 km a dosiahne maximálnu rýchlosť 120 km/h.
Model | objem (cm3) | počet valcov | výkon (kw/min-1) | krútiaci moment (Nm/min-1) | zrýchlenie 0-100 km/h (s) | kombinovaná spotreba (l) |
BMW 750i xDrive | 4395 | 8 | 330/5500-6000 | 650/1800-4500 | 4,4 | 8,3 |
BMW 740i | 2998 | 6 | 240/5500-6500 | 450/1380-5000 | 5,5 | 7,0 |
BMW 730d | 2993 | 6 | 195/4000 | 620/2000-2500 | 6,1 | 4,9 |
BMW 730 xDrive | 2993 | 6 | 195/4000 | 620/2000-2500 | 5,8 | 5,2 |
BMW 740e | 1997 | 4 | 190/5000-6500 | 400/1250-4800 | 5,6 | 2,1* |
*K spotrebe benzínového štvorvalcu treba prirátať energiu spotrebovanú synchrónnym elektrickým motorom (12,5 kWh/100 km).