Vodiči budúcej generácie Mercedesu E si budú musieť zvyknúť na samovoľné otáčanie volantu pod ich rukami. To, čo doteraz zvládali len testovacie vozidlá, sa postupne dostáva do sériovej podoby.
Inovácie v tejto oblasti prichádzajú veľmi rýchlo. Z vyjadrení člena predstavenstva Daimleru Thomasa Webera citovaného na portáli bloomberg.com vyplýva, že za volantom si ešte šoféri nepospia, ale autonómne šoférovanie je bližšie, ako si verejnosť myslí.
Stále potrebuje šoféra
Rovnako, ako v prípade doterajších autonómnych áut systém vyžaduje spoluprácu šoféra. V prípade, že vodič nedrží ruky na volante, systém ho upozorní graficky, aj akusticky a potom sa vypne, čím prinúti šoféra prevziať kontrolu nad autom.
Budúca generácia Mercedesu E vďaka technológii pomáha vodičovi pri jazde na okresných cestách, či diaľnici až do rýchlosti 130 km/h. Zvládne zákruty, prejazd tunelmi a prispôsobuje rýchlosť dopravnému značeniu, či situácii na ceste.
Prekážkou autonómneho šoférovania je legislatíva
Aj keď to je technologicky možné, prejazd ostrých zákrut prenechá vozidlo podľa vyjadrení Webera na zodpovednosti vodiča. Hlavnou brzdou vo využití autonómneho šoférovania vo väčšej miere je legislatíva, ktorá stále vyžaduje aktívneho vodiča za volantom.
Budúca generácia triedy E je z pohľadu technológie autonómneho šoférovania výrazne vpredu oproti súčasnému Mercedesu S.
Ten zvláda iba pohyb v zhustenej premávke do 60 km/h. Napriek tomu si v Nemecku za balík obsahujúci túto technológiu priplatilo 2250 eur až 90 percent majiteľov triedy S. Nové “Ečko“ bude uvedené na trh v prvom štvrťroku budúceho roku.