Autonómne šoférovanie je blízko, priblíži ho budúca generácia Mercedesu E

Legislatíva stále vyžaduje šoféra za volantom. Autonómny systém tak stále ostáva len asistentom vodiča.

(Zdroj: Mercedes)

Vodiči budúcej generácie Mercedesu E si budú musieť zvyknúť na samovoľné otáčanie volantu pod ich rukami. To, čo doteraz zvládali len testovacie vozidlá, sa postupne dostáva do sériovej podoby.

Inovácie v tejto oblasti prichádzajú veľmi rýchlo. Z vyjadrení člena predstavenstva Daimleru Thomasa Webera citovaného na portáli bloomberg.com vyplýva, že za volantom si ešte šoféri nepospia, ale autonómne šoférovanie je bližšie, ako si verejnosť myslí.

Stále potrebuje šoféra

Rovnako, ako v prípade doterajších autonómnych áut systém vyžaduje spoluprácu šoféra. V prípade, že vodič nedrží ruky na volante, systém ho upozorní graficky, aj akusticky a potom sa vypne, čím prinúti šoféra prevziať kontrolu nad autom.

Budúca generácia Mercedesu E vďaka technológii pomáha vodičovi pri jazde na okresných cestách, či diaľnici až do rýchlosti 130 km/h. Zvládne zákruty, prejazd tunelmi a prispôsobuje rýchlosť dopravnému značeniu, či situácii na ceste.

Prekážkou autonómneho šoférovania je legislatíva

Aj keď to je technologicky možné, prejazd ostrých zákrut prenechá vozidlo podľa vyjadrení Webera na zodpovednosti vodiča. Hlavnou brzdou vo využití autonómneho šoférovania vo väčšej miere je legislatíva, ktorá stále vyžaduje aktívneho vodiča za volantom.

Budúca generácia triedy E je z pohľadu technológie autonómneho šoférovania výrazne vpredu oproti súčasnému Mercedesu S.

Ten zvláda iba pohyb v zhustenej premávke do 60 km/h. Napriek tomu si v Nemecku za balík obsahujúci túto technológiu priplatilo 2250 eur až 90 percent majiteľov triedy S. Nové “Ečko“ bude uvedené na trh v prvom štvrťroku budúceho roku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 122
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 484
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 008
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 836
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 892
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 057
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 644
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 576
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 085
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 654

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

KULTÚRA

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Štefan Nosáľ ostane navždy s nami, odkazujú členovia Lúčnice.

Neprehliadnite tiež

Porovnali sme masážne sedačky v BMW za 200-tisíc a Suzuki za 13-tisíc

Lacné autá dostávajú výbavu tých drahších.

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.