Autonómne šoférovanie je blízko, priblíži ho budúca generácia Mercedesu E

Legislatíva stále vyžaduje šoféra za volantom. Autonómny systém tak stále ostáva len asistentom vodiča.

(Zdroj: Mercedes)

Vodiči budúcej generácie Mercedesu E si budú musieť zvyknúť na samovoľné otáčanie volantu pod ich rukami. To, čo doteraz zvládali len testovacie vozidlá, sa postupne dostáva do sériovej podoby.

Inovácie v tejto oblasti prichádzajú veľmi rýchlo. Z vyjadrení člena predstavenstva Daimleru Thomasa Webera citovaného na portáli bloomberg.com vyplýva, že za volantom si ešte šoféri nepospia, ale autonómne šoférovanie je bližšie, ako si verejnosť myslí.

Stále potrebuje šoféra

Rovnako, ako v prípade doterajších autonómnych áut systém vyžaduje spoluprácu šoféra. V prípade, že vodič nedrží ruky na volante, systém ho upozorní graficky, aj akusticky a potom sa vypne, čím prinúti šoféra prevziať kontrolu nad autom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Budúca generácia Mercedesu E vďaka technológii pomáha vodičovi pri jazde na okresných cestách, či diaľnici až do rýchlosti 130 km/h. Zvládne zákruty, prejazd tunelmi a prispôsobuje rýchlosť dopravnému značeniu, či situácii na ceste.

Prekážkou autonómneho šoférovania je legislatíva

Aj keď to je technologicky možné, prejazd ostrých zákrut prenechá vozidlo podľa vyjadrení Webera na zodpovednosti vodiča. Hlavnou brzdou vo využití autonómneho šoférovania vo väčšej miere je legislatíva, ktorá stále vyžaduje aktívneho vodiča za volantom.

Budúca generácia triedy E je z pohľadu technológie autonómneho šoférovania výrazne vpredu oproti súčasnému Mercedesu S.

Ten zvláda iba pohyb v zhustenej premávke do 60 km/h. Napriek tomu si v Nemecku za balík obsahujúci túto technológiu priplatilo 2250 eur až 90 percent majiteľov triedy S. Nové “Ečko“ bude uvedené na trh v prvom štvrťroku budúceho roku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 097
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 364
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 985
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 596
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 7 522
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 364
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 5 944
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 321
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 3 532
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 036

Hlavné správy zo Sme.sk

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.

Dnes píše Elena Eleková

Aké to je hanbiť sa, že som lekárka

Hoci to svedčí o empatii, môže to nakoniec viesť k prianiu odísť zo systému.

Neprehliadnite tiež

Z Volva Citroen, z Lady Honda. Päť áut, ktoré mali vzniknúť pod inou značkou

Dôvodom bola inšpirácia aj zrecyklovanie starších projektov.