Autonómne šoférovanie je blízko, priblíži ho budúca generácia Mercedesu E

Legislatíva stále vyžaduje šoféra za volantom. Autonómny systém tak stále ostáva len asistentom vodiča.

(Zdroj: Mercedes)

Vodiči budúcej generácie Mercedesu E si budú musieť zvyknúť na samovoľné otáčanie volantu pod ich rukami. To, čo doteraz zvládali len testovacie vozidlá, sa postupne dostáva do sériovej podoby.

Inovácie v tejto oblasti prichádzajú veľmi rýchlo. Z vyjadrení člena predstavenstva Daimleru Thomasa Webera citovaného na portáli bloomberg.com vyplýva, že za volantom si ešte šoféri nepospia, ale autonómne šoférovanie je bližšie, ako si verejnosť myslí.

Stále potrebuje šoféra

Rovnako, ako v prípade doterajších autonómnych áut systém vyžaduje spoluprácu šoféra. V prípade, že vodič nedrží ruky na volante, systém ho upozorní graficky, aj akusticky a potom sa vypne, čím prinúti šoféra prevziať kontrolu nad autom.

Budúca generácia Mercedesu E vďaka technológii pomáha vodičovi pri jazde na okresných cestách, či diaľnici až do rýchlosti 130 km/h. Zvládne zákruty, prejazd tunelmi a prispôsobuje rýchlosť dopravnému značeniu, či situácii na ceste.

Prekážkou autonómneho šoférovania je legislatíva

Aj keď to je technologicky možné, prejazd ostrých zákrut prenechá vozidlo podľa vyjadrení Webera na zodpovednosti vodiča. Hlavnou brzdou vo využití autonómneho šoférovania vo väčšej miere je legislatíva, ktorá stále vyžaduje aktívneho vodiča za volantom.

Budúca generácia triedy E je z pohľadu technológie autonómneho šoférovania výrazne vpredu oproti súčasnému Mercedesu S.

Ten zvláda iba pohyb v zhustenej premávke do 60 km/h. Napriek tomu si v Nemecku za balík obsahujúci túto technológiu priplatilo 2250 eur až 90 percent majiteľov triedy S. Nové “Ečko“ bude uvedené na trh v prvom štvrťroku budúceho roku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 7 365
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 5 639
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 489
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 432
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 423
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 387
  7. Kam do tepla v januári? 2 339
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 097
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 988
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 196

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

ŠPORT

Rybáriková: Keby mi to niekto povedal, pošlem ho na liečenie

Slovenská tenistka postúpila už do osemfinále Australian Open.

AUTO

Nehody komplikujú dopravu v Bratislave, na D1 sa zrazilo 5 áut

Zápchy sú aj na diaľničnom obchvate.

Neprehliadnite tiež

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.