Z BMW i8 vznikne silnejšia verzia so štvorvalcovým motorom

Oddelenie „i“ a športové „M“ by sa nemali nikdy stretnúť. Začínajú si však „liezť do kapusty“.

(Zdroj: BMW)

Britský portál Autoexpress pred niekoľkými dňami informoval, že nemecká značka BMW pripravuje silnejšiu verziu špeciálneho hybridu i8.

V súčasnosti na pohon modelu BMW i8 slúži prepĺňaný trojvalcový benzínový motor s maximálnym výkonom 170 kW (231 k) a krútiacim momentom 320 Nm.

K výkonu spaľovacieho motora pridáva elektromotor výkon 96 kW a krútiaci moment 250 Nm.

BMW udáva celkový systémový výkon 266 kW (362 k), čo umožňuje vozidlu zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 4,4 sekundy.

Pri príležitosti 100. výročia vzniku automobilky chce nemecký výrobca pripraviť špeciálnu verziu modelu i8, v útrobách ktorej nebude pracovať trojvalec, ale štvorvalec s výkonom približne 300 konských síl. Ak k nemu pripočítame výkon elektromotora, mali by sme sa dostať až na hranicu výkonu okolo 450 koní.

Cieľom BMW je pokoriť štyri sekundy v zrýchlení 0 – 100 km/h. BMW to chce dosiahnuť aj odstránením zadných sedadiel a celkovým znížením váhy automobilu.

BMW tvrdí že k spojenie modelov radu "i" a športovej divízie „M“ nedôjde. Hlavným faktorom sú však zákazníci a preto podobné vyhlásenia nemôžme brať príliš vážne.

Ešte pred niekoľkými rokmi by sme si nevedeli predstaviť, že by konštruktéri vozidiel BMW M mohli pracovať na naftovom aute a ešte k tomu aj SUV. Realita je iná.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 470
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 181
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 016
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 776
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 282
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 141
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 486

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.