Britský portál Autoexpress pred niekoľkými dňami informoval, že nemecká značka BMW pripravuje silnejšiu verziu špeciálneho hybridu i8.
V súčasnosti na pohon modelu BMW i8 slúži prepĺňaný trojvalcový benzínový motor s maximálnym výkonom 170 kW (231 k) a krútiacim momentom 320 Nm.
K výkonu spaľovacieho motora pridáva elektromotor výkon 96 kW a krútiaci moment 250 Nm.
BMW udáva celkový systémový výkon 266 kW (362 k), čo umožňuje vozidlu zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 4,4 sekundy.
Pri príležitosti 100. výročia vzniku automobilky chce nemecký výrobca pripraviť špeciálnu verziu modelu i8, v útrobách ktorej nebude pracovať trojvalec, ale štvorvalec s výkonom približne 300 konských síl. Ak k nemu pripočítame výkon elektromotora, mali by sme sa dostať až na hranicu výkonu okolo 450 koní.
Cieľom BMW je pokoriť štyri sekundy v zrýchlení 0 – 100 km/h. BMW to chce dosiahnuť aj odstránením zadných sedadiel a celkovým znížením váhy automobilu.
BMW tvrdí že k spojenie modelov radu "i" a športovej divízie „M“ nedôjde. Hlavným faktorom sú však zákazníci a preto podobné vyhlásenia nemôžme brať príliš vážne.
Ešte pred niekoľkými rokmi by sme si nevedeli predstaviť, že by konštruktéri vozidiel BMW M mohli pracovať na naftovom aute a ešte k tomu aj SUV. Realita je iná.