SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Nissan chce bojovať v Le Mans v najvyššej triede, netradičnoou konštrukciou auta

Štandardom v triede LM P1 je motor pred zadnou nápravou a pohon zadných kolies. Nissan chce zabojovať pohonom i motorom vpredu.

(Zdroj: Nissan)

Ešte nikto sa nepokúsil o priame víťazstvo v pretekoch v Le Mans s pretekárskym vozidlom s motorom vpredu a pohonom prednej nápravy. Všeobecne prijímanou cestou k sláve je presne opačná konfigurácia.

Použitím konfigurácie s motorom vpredu a pohonom prednej nápravy vozidlo GT-R LM NISMO našlo v rámci rovnakých technických predpisov technickú slobodu.

Pod prednú kapotu Japonci uložili zážihový motor V6 prepĺňaný dvoma turbodúchadlami s mechanickým systémom rekuperácie energie. Vďaka priebehu krútiaceho momentu si konštruktéri vystačili len s päťstupňovou prevodovkou.

Nissan vyzdvihuje rýchlosť v priamom smere a vynikajúcu stabilitu za každého počasia.

Technický riaditeľ Nissanu pre vozidlá kategórie LM P1, Ben Bowlby sa vyjadril: „Prakticky neexistuje možnosť poraziť našich rivalov ich prostriedkami, takže lepšiu šancu konkurovať nám dáva inovácia."

Vyvinutie čo najväčšieho aerodynamického prítlaku je v súčasnosti sťažené aj tým, že sú obmedzené rozmery a tvar zadného krídla.

Prednú časť vozidla považuje Nissan za pomerne neobmedzenú. To mu prinieslo väčšiu slobodu v rámci pravidiel.

Prítlak vpredu je generovaný efektívnejšie, s menším aerodynamickým odporom.

Najviac práce odvádza predná časť a preto mohli konštruktéri zredukovať zadné krídlo a ušetriť ďalší odpor vzduchu.

Ben Bowlby prezradil aj niečo o výkone hnacej sústavy: „Pri dynamometrických testoch sme s prehľadom generovali výkon 1100 koní len s naším samotným systémom 8MJ KERS. V kombinácii so spaľovacím motorom to znamená, že máme k dispozícii potenciál výkonu o niečo prevyšujúci 1600 koní.“

Pre nedostatok času musel však Nissan výkon hybridného systému o niečo skrotiť. Plný potenciál ukáže vozidlo na 24 hodinových pretekoch v Le Mans až na budúci rok.

Tohtoročné preteky začínajú už 13. júna a Nissan sa ich zúčastní s troma špeciálmi Nissan GT-R LM Nismo. V kategórii LM P1 bojujú len najlepšie vozidlá: Toyota TS 040 – HYBRID, Audi R18 E-TRON Quattro alebo Porsche 919 Hybrid.

Kompletný zoznam súťažiacich nájdete v oficiálnom rozpise TU.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 103
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 298
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 483
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 300
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 865
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 807
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 300
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 223
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 094
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 961
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

21 h
Vyštudoval biológiu a robil antropologický výskum v osade pri Krupine. V súčasnosti Andrej Belák pôsobí v Ústave etnológie a sociálnej antropológie SAV a v organizácii ministerstva zdravotníctva Zdravé regióny.

Antropológ Belák dostal Bielu vranu.

14 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Takto sa to robí, do psej matere!

Zuzana Kepplová.

Ak ostatný skríning niekomu pomohol, boli to starostovia a primátori.

16 h

OĽaNO stratilo viac ako polovicu preferencií a Sme rodina by asi ani neprešli do parlamentu. Chá-chá!

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan