Ešte nikto sa nepokúsil o priame víťazstvo v pretekoch v Le Mans s pretekárskym vozidlom s motorom vpredu a pohonom prednej nápravy. Všeobecne prijímanou cestou k sláve je presne opačná konfigurácia.
Použitím konfigurácie s motorom vpredu a pohonom prednej nápravy vozidlo GT-R LM NISMO našlo v rámci rovnakých technických predpisov technickú slobodu.
Pod prednú kapotu Japonci uložili zážihový motor V6 prepĺňaný dvoma turbodúchadlami s mechanickým systémom rekuperácie energie. Vďaka priebehu krútiaceho momentu si konštruktéri vystačili len s päťstupňovou prevodovkou.
Nissan vyzdvihuje rýchlosť v priamom smere a vynikajúcu stabilitu za každého počasia.
Technický riaditeľ Nissanu pre vozidlá kategórie LM P1, Ben Bowlby sa vyjadril: „Prakticky neexistuje možnosť poraziť našich rivalov ich prostriedkami, takže lepšiu šancu konkurovať nám dáva inovácia."
Vyvinutie čo najväčšieho aerodynamického prítlaku je v súčasnosti sťažené aj tým, že sú obmedzené rozmery a tvar zadného krídla.
Prednú časť vozidla považuje Nissan za pomerne neobmedzenú. To mu prinieslo väčšiu slobodu v rámci pravidiel.
Prítlak vpredu je generovaný efektívnejšie, s menším aerodynamickým odporom.
Najviac práce odvádza predná časť a preto mohli konštruktéri zredukovať zadné krídlo a ušetriť ďalší odpor vzduchu.
Ben Bowlby prezradil aj niečo o výkone hnacej sústavy: „Pri dynamometrických testoch sme s prehľadom generovali výkon 1100 koní len s naším samotným systémom 8MJ KERS. V kombinácii so spaľovacím motorom to znamená, že máme k dispozícii potenciál výkonu o niečo prevyšujúci 1600 koní.“
Pre nedostatok času musel však Nissan výkon hybridného systému o niečo skrotiť. Plný potenciál ukáže vozidlo na 24 hodinových pretekoch v Le Mans až na budúci rok.
Tohtoročné preteky začínajú už 13. júna a Nissan sa ich zúčastní s troma špeciálmi Nissan GT-R LM Nismo. V kategórii LM P1 bojujú len najlepšie vozidlá: Toyota TS 040 – HYBRID, Audi R18 E-TRON Quattro alebo Porsche 919 Hybrid.
Kompletný zoznam súťažiacich nájdete v oficiálnom rozpise TU.