Nissan chce bojovať v Le Mans v najvyššej triede, netradičnoou konštrukciou auta

Štandardom v triede LM P1 je motor pred zadnou nápravou a pohon zadných kolies. Nissan chce zabojovať pohonom i motorom vpredu.

(Zdroj: Nissan)

Ešte nikto sa nepokúsil o priame víťazstvo v pretekoch v Le Mans s pretekárskym vozidlom s motorom vpredu a pohonom prednej nápravy. Všeobecne prijímanou cestou k sláve je presne opačná konfigurácia.

Použitím konfigurácie s motorom vpredu a pohonom prednej nápravy vozidlo GT-R LM NISMO našlo v rámci rovnakých technických predpisov technickú slobodu.

Pod prednú kapotu Japonci uložili zážihový motor V6 prepĺňaný dvoma turbodúchadlami s mechanickým systémom rekuperácie energie. Vďaka priebehu krútiaceho momentu si konštruktéri vystačili len s päťstupňovou prevodovkou.

Nissan vyzdvihuje rýchlosť v priamom smere a vynikajúcu stabilitu za každého počasia.

Technický riaditeľ Nissanu pre vozidlá kategórie LM P1, Ben Bowlby sa vyjadril: „Prakticky neexistuje možnosť poraziť našich rivalov ich prostriedkami, takže lepšiu šancu konkurovať nám dáva inovácia."

Vyvinutie čo najväčšieho aerodynamického prítlaku je v súčasnosti sťažené aj tým, že sú obmedzené rozmery a tvar zadného krídla.

Prednú časť vozidla považuje Nissan za pomerne neobmedzenú. To mu prinieslo väčšiu slobodu v rámci pravidiel.

Prítlak vpredu je generovaný efektívnejšie, s menším aerodynamickým odporom.

Najviac práce odvádza predná časť a preto mohli konštruktéri zredukovať zadné krídlo a ušetriť ďalší odpor vzduchu.

Ben Bowlby prezradil aj niečo o výkone hnacej sústavy: „Pri dynamometrických testoch sme s prehľadom generovali výkon 1100 koní len s naším samotným systémom 8MJ KERS. V kombinácii so spaľovacím motorom to znamená, že máme k dispozícii potenciál výkonu o niečo prevyšujúci 1600 koní.“

Pre nedostatok času musel však Nissan výkon hybridného systému o niečo skrotiť. Plný potenciál ukáže vozidlo na 24 hodinových pretekoch v Le Mans až na budúci rok.

Tohtoročné preteky začínajú už 13. júna a Nissan sa ich zúčastní s troma špeciálmi Nissan GT-R LM Nismo. V kategórii LM P1 bojujú len najlepšie vozidlá: Toyota TS 040 – HYBRID, Audi R18 E-TRON Quattro alebo Porsche 919 Hybrid.

Kompletný zoznam súťažiacich nájdete v oficiálnom rozpise TU.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 534
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 841
  3. Od septembra opäť po starom 2 239
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 838
  5. Ako sme jazdili v socializme 1 695
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 585
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 260
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 198
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 169
  10. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 1 124

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar zdržuje. Kočnerovho policajta neriešia

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

DOMOV

Košičanku pustili z letiska v Burgase po dvoch dňoch

Pas jej priviezla dobrovoľníčka, ktorá prípad zachytila v médiách.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

Neprehliadnite tiež

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najväčším výrobcom SUV na svete.

Nové BMW M5 si ako prví vyskúšajú fanúšikovia počítačových hier

Pribudol pohon všetkých kolies a výkon 600 koní.

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.