SME
Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa
reklama

Nissan chce bojovať v Le Mans v najvyššej triede, netradičnoou konštrukciou auta

Štandardom v triede LM P1 je motor pred zadnou nápravou a pohon zadných kolies. Nissan chce zabojovať pohonom i motorom vpredu.

(Zdroj: Nissan)

Ešte nikto sa nepokúsil o priame víťazstvo v pretekoch v Le Mans s pretekárskym vozidlom s motorom vpredu a pohonom prednej nápravy. Všeobecne prijímanou cestou k sláve je presne opačná konfigurácia.

Použitím konfigurácie s motorom vpredu a pohonom prednej nápravy vozidlo GT-R LM NISMO našlo v rámci rovnakých technických predpisov technickú slobodu.

Pod prednú kapotu Japonci uložili zážihový motor V6 prepĺňaný dvoma turbodúchadlami s mechanickým systémom rekuperácie energie. Vďaka priebehu krútiaceho momentu si konštruktéri vystačili len s päťstupňovou prevodovkou.

Nissan vyzdvihuje rýchlosť v priamom smere a vynikajúcu stabilitu za každého počasia.

Technický riaditeľ Nissanu pre vozidlá kategórie LM P1, Ben Bowlby sa vyjadril: „Prakticky neexistuje možnosť poraziť našich rivalov ich prostriedkami, takže lepšiu šancu konkurovať nám dáva inovácia."

Vyvinutie čo najväčšieho aerodynamického prítlaku je v súčasnosti sťažené aj tým, že sú obmedzené rozmery a tvar zadného krídla.

Prednú časť vozidla považuje Nissan za pomerne neobmedzenú. To mu prinieslo väčšiu slobodu v rámci pravidiel.

Prítlak vpredu je generovaný efektívnejšie, s menším aerodynamickým odporom.

Najviac práce odvádza predná časť a preto mohli konštruktéri zredukovať zadné krídlo a ušetriť ďalší odpor vzduchu.

Ben Bowlby prezradil aj niečo o výkone hnacej sústavy: „Pri dynamometrických testoch sme s prehľadom generovali výkon 1100 koní len s naším samotným systémom 8MJ KERS. V kombinácii so spaľovacím motorom to znamená, že máme k dispozícii potenciál výkonu o niečo prevyšujúci 1600 koní.“

Pre nedostatok času musel však Nissan výkon hybridného systému o niečo skrotiť. Plný potenciál ukáže vozidlo na 24 hodinových pretekoch v Le Mans až na budúci rok.

Tohtoročné preteky začínajú už 13. júna a Nissan sa ich zúčastní s troma špeciálmi Nissan GT-R LM Nismo. V kategórii LM P1 bojujú len najlepšie vozidlá: Toyota TS 040 – HYBRID, Audi R18 E-TRON Quattro alebo Porsche 919 Hybrid.

Kompletný zoznam súťažiacich nájdete v oficiálnom rozpise TU.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  6. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  1. Ako poraziť vysokú infláciu? Napríklad výnosom 24 % za 3 roky
  2. 8 vecí, na ktoré záhradkári pravidelne zabúdajú
  3. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  4. 7 rýchlych tipov, ako lepšie hospodáriť v domácnosti
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. BILLA Žampa Cup – jedinečný záver zimnej sezóny
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 598
  2. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 6 133
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 719
  4. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 3 195
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 2 754
  6. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 599
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 580
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 2 528
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Náučný chodník obcou Rybník
  2. Vladimír Hatara: Mizme tu páni!
  3. Ľubomír Maretta: Sto krát
  4. Martina Paulenová: Veľké pocity malých detí
  5. Roman Kebísek: Slovenské povstanie r. 1848 trvalo 10 dní, bolo len v okolí Myjavy
  6. Ľubomír Maretta: Pena
  7. Adriana Boysová: Drahá poézia
  8. Radovan Čipka: Ako KDH nespadlo do pasce Kresťanskej únie
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 22 572
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 603
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 639
  4. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 7 033
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 270
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 838
  7. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy 2 762
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 2 653
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťZatvoriť reklamu