SME

Nissan chce bojovať v Le Mans v najvyššej triede, netradičnoou konštrukciou auta

Štandardom v triede LM P1 je motor pred zadnou nápravou a pohon zadných kolies. Nissan chce zabojovať pohonom i motorom vpredu.

(Zdroj: Nissan)

Ešte nikto sa nepokúsil o priame víťazstvo v pretekoch v Le Mans s pretekárskym vozidlom s motorom vpredu a pohonom prednej nápravy. Všeobecne prijímanou cestou k sláve je presne opačná konfigurácia.

Použitím konfigurácie s motorom vpredu a pohonom prednej nápravy vozidlo GT-R LM NISMO našlo v rámci rovnakých technických predpisov technickú slobodu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pod prednú kapotu Japonci uložili zážihový motor V6 prepĺňaný dvoma turbodúchadlami s mechanickým systémom rekuperácie energie. Vďaka priebehu krútiaceho momentu si konštruktéri vystačili len s päťstupňovou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Nissan vyzdvihuje rýchlosť v priamom smere a vynikajúcu stabilitu za každého počasia.

Technický riaditeľ Nissanu pre vozidlá kategórie LM P1, Ben Bowlby sa vyjadril: „Prakticky neexistuje možnosť poraziť našich rivalov ich prostriedkami, takže lepšiu šancu konkurovať nám dáva inovácia."

Vyvinutie čo najväčšieho aerodynamického prítlaku je v súčasnosti sťažené aj tým, že sú obmedzené rozmery a tvar zadného krídla.

Prednú časť vozidla považuje Nissan za pomerne neobmedzenú. To mu prinieslo väčšiu slobodu v rámci pravidiel.

Prítlak vpredu je generovaný efektívnejšie, s menším aerodynamickým odporom.

Najviac práce odvádza predná časť a preto mohli konštruktéri zredukovať zadné krídlo a ušetriť ďalší odpor vzduchu.

Ben Bowlby prezradil aj niečo o výkone hnacej sústavy: „Pri dynamometrických testoch sme s prehľadom generovali výkon 1100 koní len s naším samotným systémom 8MJ KERS. V kombinácii so spaľovacím motorom to znamená, že máme k dispozícii potenciál výkonu o niečo prevyšujúci 1600 koní.“

SkryťVypnúť reklamu

Pre nedostatok času musel však Nissan výkon hybridného systému o niečo skrotiť. Plný potenciál ukáže vozidlo na 24 hodinových pretekoch v Le Mans až na budúci rok.

Tohtoročné preteky začínajú už 13. júna a Nissan sa ich zúčastní s troma špeciálmi Nissan GT-R LM Nismo. V kategórii LM P1 bojujú len najlepšie vozidlá: Toyota TS 040 – HYBRID, Audi R18 E-TRON Quattro alebo Porsche 919 Hybrid.

Kompletný zoznam súťažiacich nájdete v oficiálnom rozpise TU.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 76 781
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 364
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 064
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 115
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 198
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 197
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 256
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  4. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  5. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  6. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  7. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  8. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 582
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 550
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 55 484
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 485
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 332
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 941
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 593
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 105
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu