SME

Švédsky Koenigsegg si pýta za svoj megahybrid 2,1 milióna eur

Hyperauto Koenigsegg Regera – v súčasnosti zrejme najpravdepodobnejší kandidát na najrýchlejšie sériové vozidlo na svete, získalo oficiálnu cenovku.

(Zdroj: Koenigsegg)

Autosalón vo švajčiarskej Ženeve, v marci tohto roka, bol svedkom premiéry extrémneho superšportového automobilu Koenigsegg Regera. Podrobnosti o jeho parametroch sme priniesli ešte v priebehu autosalónu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď by sme mali v skratke zhrnúť jeho technické vlastnosti, začali by sme spaľovacím prepĺňaným motorom V8 so zdvihovým objemom päť litrov, výkonom 820 kW (1.100 k) a maximálnym krútiacim momentom 1.280 Nm.

Zážihovému motoru sekundujú tri elektromotory. Prvý z nich, s výkonom 160 kW a krútiacim momentom 300 Nm, je uložený za motorom V8 a priamo spojený s kľukovým hriadeľom. Dva ďalšie poháňajú samostatne poloosi zadných kolies a disponujú spoločným výkonom 180 kW a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Klasickú prevodovku nepotrebuje

Výrobca deklaruje, že systémový výkon pohonného ústrojenstva prekračuje 1,11 MW (1.500 k) a vodič má k dispozícii 2.100 Nm krútiaceho momentu.

V prípade modelu Regera je špecialitou systém, akým sa krútiaci moment prenáša na poháňané zadné kolesá – bez klasickej prevodovky.

Krútiaci moment spaľovacieho motora a hlavného elektromotora prenáša „prevodovka“ Koenigsegg Direct Drive s jediným prevodom so stálym pomerom 2,85:1.

Na 400 km/h vystrelí za menej ako 20 sekúnd

V prvých okamihoch po pohnutí vozidla vydajú zo seba maximum motory uložené na poloosiach. Umožnia vozidlu prekonať rýchlosť približne 30 km/h. V tomto momente prevodovka postupne prenáša krútiaci moment spaľovacieho motora (a elektromotora) až po úplné zamknutie stáleho prevodu.

SkryťVypnúť reklamu

Otáčka spaľovacieho motora rastú po jeho maximum 8.250 ot.min., kedy už vozidlo prekračuje rýchlosť 400 km/h. Na dosiahnutie tejto rýchlosti automobilu stačí menej ako 20 sekúnd.

Informácia o štandardnom zrýchlení je nepodstatná, preto Koenigsegg prezradil, že vozidlo zrýchli z rýchlosti 150 km/h na 250 km/h za 3,2 sekundy.

Ak vám nezlomí krk preťaženie, tak to bude cena. Britský dealer ponúka nový model Koenigsegg Regera za 2,1 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 78 744
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 399
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 112
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 974
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 222
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 205
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 289
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 629
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 466
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 203
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 350
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 956
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 666
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 925
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Tupou Ceruzou: Businessman
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu