SME
Nedeľa, 29. máj, 2022 | Meniny má Vilma

Švédsky Koenigsegg si pýta za svoj megahybrid 2,1 milióna eur

Hyperauto Koenigsegg Regera – v súčasnosti zrejme najpravdepodobnejší kandidát na najrýchlejšie sériové vozidlo na svete, získalo oficiálnu cenovku.

(Zdroj: Koenigsegg)

Autosalón vo švajčiarskej Ženeve, v marci tohto roka, bol svedkom premiéry extrémneho superšportového automobilu Koenigsegg Regera. Podrobnosti o jeho parametroch sme priniesli ešte v priebehu autosalónu.

Keď by sme mali v skratke zhrnúť jeho technické vlastnosti, začali by sme spaľovacím prepĺňaným motorom V8 so zdvihovým objemom päť litrov, výkonom 820 kW (1.100 k) a maximálnym krútiacim momentom 1.280 Nm.

Zážihovému motoru sekundujú tri elektromotory. Prvý z nich, s výkonom 160 kW a krútiacim momentom 300 Nm, je uložený za motorom V8 a priamo spojený s kľukovým hriadeľom. Dva ďalšie poháňajú samostatne poloosi zadných kolies a disponujú spoločným výkonom 180 kW a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Klasickú prevodovku nepotrebuje

Výrobca deklaruje, že systémový výkon pohonného ústrojenstva prekračuje 1,11 MW (1.500 k) a vodič má k dispozícii 2.100 Nm krútiaceho momentu.

V prípade modelu Regera je špecialitou systém, akým sa krútiaci moment prenáša na poháňané zadné kolesá – bez klasickej prevodovky.

Krútiaci moment spaľovacieho motora a hlavného elektromotora prenáša „prevodovka“ Koenigsegg Direct Drive s jediným prevodom so stálym pomerom 2,85:1.

Na 400 km/h vystrelí za menej ako 20 sekúnd

V prvých okamihoch po pohnutí vozidla vydajú zo seba maximum motory uložené na poloosiach. Umožnia vozidlu prekonať rýchlosť približne 30 km/h. V tomto momente prevodovka postupne prenáša krútiaci moment spaľovacieho motora (a elektromotora) až po úplné zamknutie stáleho prevodu.

SkryťVypnúť reklamu

Otáčka spaľovacieho motora rastú po jeho maximum 8.250 ot.min., kedy už vozidlo prekračuje rýchlosť 400 km/h. Na dosiahnutie tejto rýchlosti automobilu stačí menej ako 20 sekúnd.

Informácia o štandardnom zrýchlení je nepodstatná, preto Koenigsegg prezradil, že vozidlo zrýchli z rýchlosti 150 km/h na 250 km/h za 3,2 sekundy.

Ak vám nezlomí krk preťaženie, tak to bude cena. Britský dealer ponúka nový model Koenigsegg Regera za 2,1 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  2. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  5. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Herec Karel Zima: Táto kamera do auta vám vydrží roky: MIO!
  2. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  3. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  4. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  5. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  6. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  7. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  8. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 15 079
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 7 704
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 565
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 687
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 016
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 891
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná! 1 330
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 305
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


27. máj
Naložená dodávka na prívese. Napokon sa na Ukrajinu dostala.

Slzy, smiech a sedem hodín na colnici.


27. máj
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


27. máj
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Nedeľná modlitba
  2. Lórant Kulík: Filatelia: Na inauguráciu poštovej známky Košicko-bohumínskej železnice sa prišiel pozrieť aj turistický sprievodca a spisovateľ Milan Kolcun
  3. Miroslav Kocúr: Hitler, Heydrich, Tiso - traja kamaráti a ich dnešní "kamaráti"
  4. Anna Miľanová: Nu, što ty glupaja ptica!?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  6. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  7. Anton Kaiser: Cnosť žije aj po smrti
  8. Miro Jankes: Májový výber (2022)
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 12 253
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 781
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 320
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 219
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 3 135
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 717
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 613
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 138
  1. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  6. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  7. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  8. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
SkryťZatvoriť reklamu