Autosalón vo švajčiarskej Ženeve, v marci tohto roka, bol svedkom premiéry extrémneho superšportového automobilu Koenigsegg Regera. Podrobnosti o jeho parametroch sme priniesli ešte v priebehu autosalónu.
Keď by sme mali v skratke zhrnúť jeho technické vlastnosti, začali by sme spaľovacím prepĺňaným motorom V8 so zdvihovým objemom päť litrov, výkonom 820 kW (1.100 k) a maximálnym krútiacim momentom 1.280 Nm.
Zážihovému motoru sekundujú tri elektromotory. Prvý z nich, s výkonom 160 kW a krútiacim momentom 300 Nm, je uložený za motorom V8 a priamo spojený s kľukovým hriadeľom. Dva ďalšie poháňajú samostatne poloosi zadných kolies a disponujú spoločným výkonom 180 kW a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm.
Klasickú prevodovku nepotrebuje
Výrobca deklaruje, že systémový výkon pohonného ústrojenstva prekračuje 1,11 MW (1.500 k) a vodič má k dispozícii 2.100 Nm krútiaceho momentu.
V prípade modelu Regera je špecialitou systém, akým sa krútiaci moment prenáša na poháňané zadné kolesá – bez klasickej prevodovky.
Krútiaci moment spaľovacieho motora a hlavného elektromotora prenáša „prevodovka“ Koenigsegg Direct Drive s jediným prevodom so stálym pomerom 2,85:1.
Na 400 km/h vystrelí za menej ako 20 sekúnd
V prvých okamihoch po pohnutí vozidla vydajú zo seba maximum motory uložené na poloosiach. Umožnia vozidlu prekonať rýchlosť približne 30 km/h. V tomto momente prevodovka postupne prenáša krútiaci moment spaľovacieho motora (a elektromotora) až po úplné zamknutie stáleho prevodu.
Otáčka spaľovacieho motora rastú po jeho maximum 8.250 ot.min., kedy už vozidlo prekračuje rýchlosť 400 km/h. Na dosiahnutie tejto rýchlosti automobilu stačí menej ako 20 sekúnd.
Informácia o štandardnom zrýchlení je nepodstatná, preto Koenigsegg prezradil, že vozidlo zrýchli z rýchlosti 150 km/h na 250 km/h za 3,2 sekundy.
Ak vám nezlomí krk preťaženie, tak to bude cena. Britský dealer ponúka nový model Koenigsegg Regera za 2,1 milióna eur.