V letných horúčavách prinášame na schladenie test Volkswagenu Amarok

Pickup z dielne Volkswagenu vyniká nad konkurenciou šírkou vnútorného priestoru a rovnako aj veľkosťou ložnej plochy.

Na snehu a mimo cesty sme si jazdu a schopnosti auta skutočne užívali.(Zdroj: Rasťo Chvála)

V dnešných horúčavách začneme test, ktorým spomíname na zimu a na vskutku veľký interiér pick-upu. Amarok dokazuje, že aj takéto vyslovene praktické vozidlo môže mať interiér na úrovni.

Prvý pohľad na plasty v okolí vodiča to možno neprezrádza, ale ovládaním základných funkcií prostredníctvom multifunkčného volantu, či dotykového displeja sa Amarok vyrovná vyššej výbave bežných áut.

Za jediné ozdobné časti interiéru možno považovať chrómové lemy výduchov klimatizácie a niektorých ďalších prvkov.

Nám by v tejto kategórii nechýbali ani tie. Za príplatok si možno objednať nezávislé kúrenie, či Bi-xenóny. Po sadnutí za volant potešil výhľad na cestu z vyhrievaných sedadiel.

Kabína Amaroku a jej komfort je základný odlišovací prvok od konkurenčných pick-upov.

Vyčnieva šírkou interiéru

Amarok vyčnieva nad konkurenciou aj v šírke vnútorného priestoru päťmiestnej kabíny. Rovnako je to aj v prípade nákladného priestoru s plochou 2,5 m2, na ktorú sa vďaka šírke 1222 mm zmestí europaleta aj pozdĺžne.

Najvyššia užitočná hmotnosť v závislosti od verzie a výbavy atakuje jednu tonu.

Celková šírka a rozchod kolies umožnil umiestniť listové pružiny vedľa rámu podvozka, čim výrobca dosiahol zníženie ťažiska na zadnej náprave.

Nižšie ťažisko sa citeľne prejavuje v zlepšení jazdných vlastností, hlavne v prípade vyšších vozidiel. Napokon odhlučnenie podvozka a komfort na asfaltových cestách opäť prevyšuje konkurenciu.

Amarok ani bez nákladu neposkakuje na ceste, ako väčšina áut tohto typu a predstavuje výborný prienik medzi úžitkovým autom do terénu a osobným autom.

Je to akoby "najcestnejší" pick-up.

Interiér na prvý pohľad nepôsobí luxusne. Výbavou však pickup mieri poriadne vysoko. Foto: Rasťo Chvála

Pri výjazde na kopec pomôže hrubá sila

Výhoda veľkého vozidla sa ukázala paradoxne aj pri parkovaní v zime. Roztlačiť množstvo snehu a vypluhovať si vlastné parkovacie miesto nie je žiadny problém.

Pocit istoty, ktorý má šofér počas kalamity na cestách, môže byť až prehnaný ale pri prispôsobení jazdy podmienkam v čase, keď všetci jazdia krokom, sa môže bez strachu pohybovať nielen ulicami mesta.

Správanie podvozka a pohonu sme samozrejme preskúmali na miestach mimo bežnej premávky. S množstvom ťažkého snehu si Amarok najlepšie poradil pri použití hrubej sily.

Pokiaľ to terénne nerovnosti dovoľujú, stačí pridať plyn na podlahu a bez väčšieho umenia prejde tento pickup pri výjazde do strmého kopca naozaj dosť.

Stály pohon všetkých kolies s diferenciálom Torsen môže spôsobiť jemné krútenie vozidla do strán. Jednoducho snahu zadnej nápravy tlačiť auto dopredu cítiť, hlavne keď predkom rozrážate hlbokú vrstvu snehu.

S plochou 2,52 m2 Amarok prevyšuje konkurenciu. V rámci originálnych doplnkov si možno objednať aj odnímateľný kryt úložného priestoru. Je uzamykateľný ale na odomknutie potrebujete vždy dve ruky. Foto: Rasťo Chvála

V limitnej situácii sa predné kolesá netočili

Po stlačení tlačidla off road vedľa radiacej páky sa zapne asistent pre zjazd z kopca. Ten prerušuje funkciu ABS v krátkych intervaloch tak, aby kolesá nahrnuli pred sebou malé kopy snehu (prípadne hliny alebo piesku).

Tieto umelo vytvorené prekážky následne spomalia vozidlo pri ich prejazde. Skúsili sme to a veľmi dobre to funguje.

Akurát si treba dať pozor pri strmom zjazde a veľmi hlbokom snehu.

Po asi dvoch metroch vyhrnulo auto pred sebou množstvo snehu, siahajúceho po evidenčné číslo. Ostali sme bezradne stáť na mieste, keďže Amarok sa nedokázal pohnúť ani jedným smerom.

Predné kolesá sa v mokrom utlačenom snehu nedokázali pretočiť aj napriek tomu, že vozidlo má permanentný pohon všetkých kolies.

Pomohlo až krátke odhrabávanie a zaťaženie ložnej plochy pre lepšiu trakciu zadných kolies.

Pri prejazde väčších terénnych nerovností sa osvedčila osemstupňová automatická prevodovka. Krátky prvý prevodový stupeň pôsobil, akoby sme mali zapnutú redukciu a náročnejšie prekážky sme mohli zdolávať prakticky krokom.

Praktickým doplnkom je svetlo nad nákladným priestorom. Foto: Rasťo Chvála

Pohon Amaroku má na starosti BiTurbom prepĺňaný štvorvalcový diesel s objemom 2,0 l a maximálnym výkonom 132 kW.

Vzhľadom na hmotnosť Amarok svižne zrýchľuje, nemali sme však možnosť otestovať jeho správanie pri zaťažení nákladom. Na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h točí vcelku príjemných 2150 otáčok.

Amarok sa pri plnej výbave môže triafať aj do vkusu skupiny zákazníkov, zameraných na životný štýl. V prvom rade je to však pracant, ktorý veľa odvezie, nestratí sa v teréne a pritom ostáva komfortný aj na bežných cestách.

V prípade rozmerného auta netreba podceniť zimnú výbavu. Očistiť množstvo snehu iba pomocou malej škrabky, by nebolo jednoduché. Foto: Rasťo Chvála

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Volkswagen Amarok

Verzia

DC Highline

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

20 685/37 333/45 425

Motor

diesel; štvorvalec; objem 1968 cm3; priame vstrekovanie Common-Rail

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

135(180)/4 000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400/1500-2500

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/8

Zrýchlenie z 0-100 km/h - test (s)

11,56

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

45,37

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,42 na štvrtom prevodovom stupni

5,93 na piatom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1 500 na ôsmom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2 150 na ôsmom prevodovom stupni

Stav tachometra (km)

300

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

8,0/9,8

Typ a rozmer pneumatík

Bridgestone Blizzak LM-80 245/70 R16

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1857-2051/963-769

Ložná plocha (m2)

2,52

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

3095; 5254; 1954; 1834

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 870
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 840
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 974
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 582
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 7 064
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 344
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 6 006
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 5 038
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 059
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 2 810