Expedíciu naprieč Tichomorím opäť spomaľujú pády a poruchy

Nový kľukový hriadeľ doručený z Prahy za päť dní do zapadákova Laverton nám zachránil expedíciu a oživil Trabanta po 5-tich hodinách intenzívnej práce.

(Zdroj: Vojtech Duchoslav)

Na nový kľukový hriadeľ doručený z Prahy do zapadákova Laverton sme čakali päť dní. Po jej výmene a následnej skúške nám na Trabante všetko ide ako hodinky, okrem spojky, ktorá preklzuje, takže opäť vyťahujeme motor a s rýchlosťou mechanikov F1 ju meníme.

Konečne po ďalšom stratenom týždni vyrážame zas na cestu. Počasie nám nepraje a okrem zimy, ktorá nám najmä v noci nedá spať, stále prší.

Great Central Road je dokonca uzavretá na niektorých úsekoch. Dôvodom uzávery je, aby nedošlo k jej nadmernému poškodeniu. Prvú noc spíme 100 kilometrov za Lavertonom a cesta nevyzerá až tak zle, ako sme si mysleli, dokonca už ani tak neprší, no našu radosť rozplynul obrovský čierny mrak plný vody na obzore.

Ráno je tak zlé počasie, že premýšľame či vôbec ísť ďalej. Jawa to rozhodla za nás a prestala fungovať. Našťastie to bolo len vo sviečke. Porucha sa však neustále opakuje a myslím si, že mám niečo so zapaľovaním.

Každopádne nielen Trabant, ale aj Jawa je ako žena, lebo všetko je v pohode, nič sa nedeje a zrazu sa niečo pokašle. Človek ani nevie prečo a hlavne nevie čo.

Blato, dážď a ani pokazená Jawa, ktorá každých 50 km prestáva fungovať nás neodradila a ideme ďalej. Dominika prenecháva ČZ-tu Radkovi pretože ten na rozdiel od nej nemá žiaden pud sebazáchovy a nevadí mu ísť na motorke za akéhokoľvek počasia a podmienok.

Všetko ide ako po masle a to doslova. Bláznivo sa šmýka a cez zasvinenú prilbu nevidím viac ako na 10 metrov.

Tri pády za jeden deň

Nemyslel som, že sa to stane, no po 30 000 km v sedle Jawy padám na zem. Síce som išiel tak 80 km/h, no bol to len taký jemný šmyk a okrem toho, že som celý od blata, sa nič zlé nestalo.

No to sa nedá povedať o druhom páde, ktorý nasledoval po ďalších 20 kilometroch. To ma motorka pekne katapultovala a zo seba očesala všetko, čo bolo na nej navyše.

Našťastie sa mi nič nestalo a keďže motorka je výzva a žiadny pád poriadneho motorkára nemôže odradiť, idem na polorozmlátenej Jawe ďalej.

Náš deň končí mojím tretím a posledným pádom, keď som sa zvrtol o 180 stupňov a dobrých 5 metrov som na Jawe cúval. Fakt už toho mám dosť a celý mokrý a zablatený zaspávam v chladnom spacáku.

Trabant opäť štrajkuje

Ráno rovnáme moje krivé riadidlá a vyrážame na cestu. Tá je tak premočená, že všetky autá ostávajú visieť v blate. Vytiahol nás náhodný okoloidúci a vtedy sa na jednom Trabante stalo niečo nečakané.

V Južnej Amerike sme zlomili zadné rameno na náprave a táto porucha vyzerala podobne. Našťastie to bola len vypadnutá skrutka z ramena, ktorú sme už v blate nemali šancu nájsť.

V samom strede rozbahnenej Great Central Road rozmýšľame, ako túto poruchu opraviť, keď okrem skrutky nám chýba aj podložka, ktorá celé toto rameno drží.

Radek prišiel na super nápad a z našej gola sady za pomoci orechov vytvára podložku. Navyše nám zas praje šťastie v nešťastí, keď listové pero nahadzujeme asi 5 metrov dlhou tyčou, ktorú sme náhodou našli pohodenú pri ceste, no bez nej by sa naša oprava nedala dokončiť...

Po 3 náročných dňoch sa dostávame do road house Tjukayirla, kde musíme dať všetko znovu do poriadku. Ja osobne dávam najprv seba, čistím všetko čo sa dá a na ďalší deň sa venujem iba Jawe.

Na miestnom šrotovisku áut, ktoré podľahli náročnosti rozbahnenej Great Central Road je veľa náhradných dielov nielen na Jawu, ale aj na Trabanta. Po jednom dni strávenom v dielni so zváračkou môžeme pokračovať ďalej a dúfať, že táto cesta nebude len o zlom počasí a neustálom odstraňovaní porúch techniky....

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  3. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  4. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  1. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  2. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  3. Slovensko spieva koledy
  4. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  5. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  6. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  7. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  8. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  9. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  10. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 50 556
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 562
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 068
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 8 660
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 005
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 785
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 813
  8. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 747
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 598
  10. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 5 490

Téma: Expedícia naprieč Tichomorím


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vlani hrozil pádom vlády, teraz Ficovi rozmrazenie platov neprekáža

Bugár kritizoval Smer a SNS, že neprišli s vlastnými riešením.

Dobré ráno

Dobré ráno: Falošný hlas podobný Ficovi by znalci odhalili

Je Robert Fico naozaj na nahrávke?

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Platy politikov sú dobrá príležitosť odhaliť populistov

Nekonečné zmrazovanie je neúnosné.

Neprehliadnite tiež

Jaguar s novou kolekciou predvádza psie kusy

Doplnky uľahčia život psovi aj jeho majiteľovi.

Prvá jazda: Seat Tarraco kombinuje nemecké gény so španielskym temperamentom

Môže byť zaujímavou alternatívou k Seatu Alhambra.

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.