SME

Nová Toyota Avensis výrazne opeknela

Modernizácia sa netýka len dizajnu, ale vo veľkej miere aj techniky. Na pohon môžu slúžiť naftové motory BMW.

(Zdroj: Toyota)

Japonská značka prepracovala vzhľad modelu Avensis a na dôkaz vypustila do sveta sadu fotografií. Dizajnéri dopriali vozidlu prvky súčasného dizajnového jazyka a tak pekne zapadne do rodiny Toyota, najmä k modelu Auris.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Komplexná prestavba zahŕňa nové predné svetlomety uložené v nárazníku s novými tvarmi. Prahy pod dverami sa pýšia výrazným klenutí a pod blatníkmi si svoje miesto našli nové disky kolies z ľahkej zliatiny.

Nové diesele sú ľahšie a úspornejšie

Pod prednou kapotou môžu pracovať aj dva nové dieselové motory z dielne BMW. Menší z nich, 1,6 litrový motor s výkonom 82 kW (112 k) a krútiacim momentom 270 Nm, nahrádza pôvodný motor Toyota 2.0.

SkryťVypnúť reklamu

Voči predchodcovi je ľahší o približne 20 kg a mal by spotrebovať o približne 9 % menej paliva. Spojený bude so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, s ktorou vozidlo zrýchli z pokoja na 100 km/h za 11,4 sekundy.

Ako náhradu motora 2.2 D-4D Japonci zvolili štvorvalcovú pohonnú jednotku BMW so zdvihovým objemom dva litre. Agregát vyvinie výkon 105 kW (143 k) a krútiaci moment 320 Nm. So silnejším motorom porazí Avensis „stovku“ za 9,5 sekundy a môže uháňať rýchlosťou 200 km/h.

V ponuke benzínových agregátov sa objavia tri pohonné jednotky odstupňované po 0,2 litra. Najmenšou je atmosférický štvorvalec 1,6 Valvematic s výkonom 97 kW (132 k), za ním stojí 1,8 Valvematic s výkonom 108 kW (147 k) a vrchol obsadí 2.0 Valvematic s výkonom 112 kW (152 k).

SkryťVypnúť reklamu

Posádku čaká prívetivý interiér

Popri dizajnových zmenách získa modernizovaný Avensis aj sadu elektronických asistentov, medzi ktorými nechýba prednárazový systém, ani systém neželaného opustenia jazdného pruhu.

Interiér modernizované Avensisu chce osloviť novým volantom, prepracovanými výduchmi klimatizácie, „budíkmi“ uloženými v tubusoch, osempalcovým displejom multimediálneho a navigačného systému a novým informačným displejom pred vodičom.

Toyota sľubuje komfortnejší a najmä tichší interiér s výrazne redukovanými vibráciami. Popri manuálnych prevodovkách bude možné vybrané motorizácie spriahnuť aj s prepracovanou prevodovkou typu CVT.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 256
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 049
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 820
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 532
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 878
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 704
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 323
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 061
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  2. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  3. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  4. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  5. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  6. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  7. Dušan Piršel: Zdravotníctvo sa má dobre – len zdravie občanov je na tom horšie.
  8. Jozef Drahovský: Novela zákona o cestnej premávke, legislatívny proces lp/2025/282 - analýza
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 241
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 12 950
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 916
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 892
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 903
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 979
  7. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 5 691
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 702
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu