TEST: Citroen C4 radšej s benzínom ako s dieselom

Porovnali sme rokmi osvedčený naftový štvorvalec s novým benzínovým trojvalcom.

Nový benzínový motor má dobrý pomer spotreby a výkonu, preto vyhráva.(Zdroj: Rasťo Chvála)

Presvedčiť niektorých motoristov na benzínový motor v nižšej strednej triede nebýva ľahké. Hlavné slovo pri rozhodovaní, možno ešte dôležitejšie ako účel, má cena.

Kto nemá na diesel, ten si často kúpi benzín. V porovnávacom teste sme však proti sebe postavili dve navlas rovnako drahé Citroeny C4.

Motorizácie 100 BlueHDi a 130 PureTech si môžete kúpiť v rovnakej výbave od 14.990 eur. Za tie isté peniaze diesel ponúkne výkon 100 koní a benzín až 130.

Navyše podľa našich meraní, v teste je rozdiel v dynamike ešte priepastnejší ako kone na papieri. Najmä v často využívanom zrýchlení zo 70 na 100 km/h.

Jasný náskok benzínového motora stúpa so zvyšujúcou sa rýchlosťou. Napriek trojvalcovej konštrukcii je benzínový motor tichší a kultivovanejší.

Benzín dáva autu život

Ak zoberieme do úvahy reakciu na plynový pedál a pocity z jazdy, tak diesel nemôže v žiadnom prípade konkurovať motoru PureTech.

Karta sa obracia iba pri hodnotení priemernej spotreby, pretože motor 100 BlueHDi kráča aj po zmene na normu Euro 6 v šlapajách svojho úsporného predchodcu.

Rozdiel v spotrebe principiálne rastie najviac na diaľnici a pri dynamickej jazde. Tam diesel neveľmi mení spotrebu ale ostáva rovnako komótny.

Z benzínového trojvalca srší temperament a celková spotreba v teste 6,3 l/100km celkom poteší. Diesel mal síce spotrebu 4,7 l/100 km ale benzín vyhráva pomerom dynamiky auta a spotreby.

Treba dopĺňať močovinu do diesela

Obe verzie majú rovnaký servisný interval a to každých 25.000 kilometrov alebo jeden rok. Pri normálnej údržbe a pravidelných servisných prehliadkach si menej prác vyžaduje benzínový trojvalec.

Vyžiadali sme si zoznam servisných úkonov mimo výmeny oleja. Zásadné rozdiely sú najmä pri vyššom počte najazdených kilometrov.

Benzínový motor potrebuje po 50.000 kilometroch nové sviečky a presne v tom čase aj nový vzduchový filter.

Majiteľa čaká výmena remeňa pohonu príslušenstva po 125.000 kilometroch a po 175.000 treba vymeniť hnací remeň.

Rozvody vymenia po 175.000 kilometroch. Pri naftovom motore výrobca naviac oproti benzínovej verzii odporúča kontrolu filtra pevných častíc po 150.000 km, dopĺňanie močoviny AdBlue pri každej prehliadke a výmenu palivového filtra po 50.000 km.

Po praktickej skúsenosti z redakčného testu by sme si vybrali benzínový motor 1,2 130 PureTech.

Z testovacieho zápisníka k porovnávaciemu testu

Značka a model

Citroen C4

Citroen C4

Verzia

100 BlueHDi Shine

130 PureTech Shine

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

12.590/14.990/16.040

12590/ 14.990/16.520

Motor

naftový štvorvalec BlueHDi, Euro6, 1560(cm3); jedno turbodúchadlo

benzínový trojvalec PureTech, 1199 (cm3), turbodúchadlo, priame vstrekovanie benzínu

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

73(99)/3750

96(130)/5500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

254/1750

230/1750

Typ prevodovky/počet stupňov

manuálna/5

manuálna/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

11,5 / 13,37

10,8 / 11,42

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

37,77

36,98

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

6,08 na 3. stupni

5,05 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

8,23 na 4. stupni

6,22 na 4. stupni

Pružnosť 100 – 130 km/h (s)

16,43 na 5.stupni

10,54 na 6. stupni

Dráha 100 – 130 km/h (m)

528

337

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1250 na 5. stupni

1750 na 6. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

2000 na 5. stupni

2500 na 6. stupni

Skutočná rýchlosť pri 50/90/130 (km/h)

47/87/127

47/87/127

Stav tachometra (km)

10.459

9.115

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,6/4,7

4,7/6,3

Objem palivovej nádrže (l)

60

60

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Energy Saver 205/55/R16

Michelin Primacy HP 225/45/R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1355/475

1280/510

Objem batožinového priestoru (l)

380

380

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2608/4329/1789/1502

2608/4329/1789/1502

Motor

veľmi slušne odhlučnený diesel, vie jazdiť úsporne, má oneskorenú reakciu na plynový pedál, nástup výkonu je podriadený dosiahnutiu nízkej spotreby, prednosťou motora je úspora paliva,

jeden z najlepších v triede, nie je tak odhlučnený ako v Peugeote 308 alebo ako EcoBoost vo Forde, má však príjemný ťah

Prevodovka

dlhé prevody a tomu odpovedajúca dobrá spotreba a slabá dynamika, radenie neohuruje presnosťou ani krátkymi dráhami

dobre navrhnutý kompromis pre jazdu v meste aj na diaľnici, šiesty prevod využíva najmä charakter turbomotora a na pomery malých benzínových motorov točí len 2500 otáčok za minútu

Podvozok

podvozok má toľko odtieňov správania ako maliarska paleta farieb, na dobrom asfalte vynikajúci komforty a také držanie stopy v zákrute o ako sa pri pohľade na toto auto nikomu ani len nesníva, veľké nerovnosti zvláda dobre a na tých malých záplatách a priečnych nerovnostiach sa doslova zatrasie celé auto

Interiér

pedantne spracovaný, má nápad a teraz už aj lepší displej a bezkľúčový vstup

Posed vodiča a výhľad

slušný vyšší posed s dobrým výhľadom, vhodné aj pre staršie osoby

Ovládanie palubného systému/navigácie

reakcia na dotykový displej je už podstatne rýchlejšia, v princípe prehľadné ovládanie všetkých prvkov, navigácia má pekné zobrazenie, zadávanie adresy písmenkami menej presné, ale pri stojacom vozidle s tým nie je problém

Jazyk auta/navigácie

český / český

Grafika displejov a zobrazovanie

Príjemná a prehľadná, na priamom stráca čitateľnosť

Predné svetlá technika a účinok

nové LED hlavné svetlá sú

verzia s halogénovými svetlami využíva H7 a poskytuje celkom slušné osvetlenie cesty v stretávacom režime

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový vstup, odomykanie uchopením kľučky, zamykanie dotykom prsta na kľučku dverí

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

celkom príjemné nastupovanie, bude vyhovovať aj starším osobám

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne, výškové aj u spolujazdca, nastaviteľná bedrová opierka chrbta u obidvoch predných sedadiel

Sklápanie operadiel v druhom rade

sklápanie len z kabíny a nie do jednej roviny s dnom kufra

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

len plastové háčiky na tašky s nákupom a praktický vyberateľný lampáš

Rezervné koleso - prístup

dojazdové rezervné koleso s dobrým prístupom

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

celkom dobre chránené prahy pred špinou, konečne netreba kľúč k otváraniu nádrže lebo je bezuzáverová, dobre umiestnený ostrekovač so širokým hrdlom

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Malé knedličky, veľké dojmy
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  5. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  6. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  9. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  10. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 630
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 622
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 570
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 613
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 170
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 823
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 869
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 278
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 962
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 2 507

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov, kriminality.

Neprehliadnite tiež

Dacia predstavila Logan MCV Stepway aj špeciálnu edíciu Outdoor

Oplastovaná verzia kombi Logan MCV sa na Slovensku začne predávať na jeseň.

Spoznali sme slovenské ceny modelu Kia Rio

Novú Kiu Rio predstavili už aj na Slovensku.

Cestu pod Strečnom cez víkend uzavrú

Zákaz využívania cesty I/18 pod hradom Strečno platí i pre chodcov a cyklistov.

Jawa vsádza na retro vzhľad a čínsku techniku

Ponuku tradičnej českej značky obohatili modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop