Jaguar a Land Rover predstavil technológie nachádzajúce sa vo fáze prototypu súvisiace s autonómnym šoférovaním.
Prvou novinkou je diaľkové ovládanie, ktoré pomôže vodičovi v rôznych situáciách. Pre väčšinu majiteľov je diaľkové ovládanie asi najpraktickejšou pomôckou pri vychádzaní z parkovacieho miesta. Vyhnú sa tak problematickému nastupovaniu do rozmerného vozidla zaparkovaného v úzkom priestore.
Diaľkové ovládanie svoje opodstatnenie nájde aj v teréne. Šofér, ovládajúci vozidlo zvonku, si tak môže detailne skontrolovať správny nájazdový uhol, či lepšie odhadnúť svetlú výšku vozidla vzhľadom k prekážke.
Diaľkové ovládanie funguje do vzdialenosti 10 m. V prípade, že sa šofér vzdiali, prípadne priblíži nebezpečne blízko, vozidlo automaticky zastane.
Auto sa na diaľku ovláda prostredníctvom aplikácie inteligentného telefónu. Šofér môže vďaka nej akcelerovať, brzdiť a samozrejme otáčať volantom.
Maximálna rýchlosť vozidla je v tomto prípade obmedzená na 6,5 km/h. V budúcnosti sa predpokladá vylepšenie tejto technológie a auto po zadaní príslušného príkazu vďaka autonómnemu systému vyparkuje, alebo obíde prekážku samé.
Ďalšou pomôckou pre vodiča je autonómne otočenie vozidla o 180 stupňov. V slepých uliciach často využívaný manéver môže byť pre neskúseného šoféra zložitý.
V stiesnenom priestore, kde je nutné otočiť sa na dva, či tri razy, sa môže plne spoľahnúť na jednu z funkcií autonómneho šoférovania. Auto samé otáča volantom, pridáva, brzdí a podľa potreby mení prevodové stupne.