Po modeloch GLE a GLE kupé je GLC už tretím SUV predstaveným nemeckým výrobcom v tomto roku. Novinka, nahradzujúca Mercedes GLK, je postavená na rovnakej platforme ako Mercedes triedy C.
Jej hlavnými konkurentmi sú BMW X3 a Audi Q5. V porovnaní s BMW X3 je GLC kratšie, širšie a nižšie. Napriek o chlp menšej celkovej dĺžke má GLC 63 mm navrch v rázvore náprav. To by mu malo pomôcť najmä v oblasti vnútorného priestoru.
Mercedes ponúka na výber tri verzie modelu GLC. Štandardnú, športovú s označením AMG a Off Road verziu určenú pre zvládanie terénu. V prípade poslednej možnosti má šofér k dispozícii až päť rôznych režimov jazdy v teréne.
Už z prvých fotografií je jasné, že interiér má veľmi podobný dizajn s triedou C. Dominuje mu dotyková obrazovka v štýle tabletu, ovládateľná aj pomocou kolieska na stredovom tuneli.
V ponuke sú zatiaľ štyri motorizácie. Všetky s pohonom oboch náprav. Základný dieselový motor 220 d s výkonom 125 kW dopĺňa naftový agregát 250 d. Ten vyprodukuje celkový výkon 150 kW a maximálny krútiaci moment 500 Nm.
Obe pohonné jednotky spolupracujú s deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic. Rovnako je tomu aj v prípade benzínového agregátu s objemom 2,0 l.
Papierovo najsilnejšia je plug-in hybridná pohonná sústava 350 e. Okrem 155 kW vyprodukovaných benzínovým motorom, pridá elektromotor ďalších 85 kW výkonu.
V prípade hybridu výrobca stavil na sedemstupňovú automatickú prevodovku 7G-Tronic.
Maximálna rýchlosť dosiahnuteľná na čisto elektrický pohon je 140 km/h a GLC 350 e 4MATIC prejde bez využitia spaľovacieho motora 34 km.
Ceny zverejnené výrobcom začínajú na sume 44 506 eur. Na to, aká bude realita na slovenskom trhu, si ešte musíme počkať.