SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Motory s nepárnym počtom valcov opäť získali ocenenia

Celkovým víťazom International Engine of the Year 2015 je trojvalcový motor BMW. Ocenenie opäť získal aj Ford 1,0 Ecoboost a Audi 2,5 TFSI.

(Zdroj: Ford)

Hlavné ocenenie „International Engine of the Year 2015“ získal trojvalcový motor BMW so zdvihovým objemom 1,5 litra kombinovaný s hybridným systémom automobilu BMW i8.

Najmenšiu objemovú kategóriu do jedného litra objemu už po štvrtý rok po sebe vyhral prepĺňaný motor Ford EcoBoost 1.0. Porota zložená z 87 motoristických novinárov z 35 krajín ho vyhlásila za víťaza triedy pre rok 2015 na základe jazdných vlastností, výkonu, hospodárnosti, kultivovanosti a technológií.

Na druhom stupienku sa umiestnil motor koncernu General Motors (prepĺňaný trojvalec) a tretiu priečku obsadil benzínový dvojvalcový motor BMW (647 cm3) slúžiaci na predĺženie dojazdu elektromobilov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Od 1,0 do 1,4 litra

Kategóriu motorov kde vládne značný pretlak a konkurencia vyhral opäť trojvalcový benzínový motor, tentoraz s objemom 1,2 litra z dielne PSA.

Druhú a tretiu priečku obsadil Volkswagen 1,4-litrovými motormi TSI. V prvom prípade ide o motor prepĺňaný twin-turbodúchadlom, tretie miesto zabezpečila Volkswagenu kombinácia motora 1,4 TSI a hybridného systému.

Motory TSI v podstate komplet obsadili túto objemovú triedu, kde je víťaz kategórie jediným zástupcom iného výrobcu ako Volkswagen.

Od 1,4 do 1,8 litra

Podľa očakávaní, objemovú kategóriu od 1,4 do 1,8 litra vyhral celkový víťaz ankety: trojvalcový benzínový motor BMW s objemom 1,5 litra kombinovaný s hybridným systémom BMW i8.

Druhú priečku získal motor koncernu Volkswagen, 1,8 TFSI spracovaný automobilkou Audi. Bronzovú medialu si rozdelilo BMW a koncern PSA za spoločný benzínový motor známy ako 1,6 THP.

SkryťVypnúť reklamu

Od 1,8 do dvoch litrov objemu

Kategóriu „dvojlitrov“ si rozdelili Nemci. Zlato získal Mercedes za pohonnú jednotku Mercedes-AMG 2,0 s výkonom 360 konských síl.

Aj druhá a tretia priečka poputujú do Nemecka: porota ocenila Audi za motor 2,0 TFSI a BMW za naftovú pohonnú jednotku so zdvihovým objemom dva litre.

Od 2,0 do 2,5 litra

Kategóriu stredných motorov jednoznačne obsadil päťvalcový prepĺňaný benzínový motor 2,5 TFSI spoločnosti Audi. Značka ho vyrába aj vo výkone až 367 konských síl pre Audi RS3.

Na druhej priečke sa objavil naftový motor Mazda 2,2 a tretie miesto získal Ford s motorom 2,3 EcoBoost montovaný aj do modelu Mustang.

Od 2,5 do 3,0 litra

Tejto kategórii kraľovalo BMW a obsadilo štyri z vyhlásených šiestich miest. Najvyššie ocenenie získalo BMW za motor poháňajúci BMW M3: dvakrát prepĺňaný trojlitrový šesťvalec s výkonom 431 koní.

SkryťVypnúť reklamu

Druhú priečku obsadil jeho slabší brat, opäť benzínový trojlitrový šesťvalec BMW, avšak v bežnejších výkonových prevedeniach. Tretie miesto patrí tentoraz Porsche za motor boxer so zdvihovým objemom 2,7 litra.

Od 3,0 do 4,0 litra

V tejto objemovej kategórii boli výsledky dobre premiešané a výherci umiestnení v tesnom bodovom závese za sebou.

Svojich súperov pokoril McLaren s benzínovým motorom 3,8 TwinTurbo V8. Tesne za ním sa umiestnil benzínový motor Mercedes-AMG 4,0 V8. Tretiu priečku si odnieslo Porsche za jeden zo svojich najúspešnejších motorov, plochý šesťvalec s objemom 3,8 litra.

Od štyroch litrov vyššie

Ocenenia za najvyššiu objemovú triedu získalo Ferrari a hneď dvakrát: 1. miesto - motor Ferrari 4,5 V8, 2. miesto - motor Ferrari 6,3 V12.

SkryťVypnúť reklamu

Bronzové ocenenie získal Mercedes za benzínový motor Mercedes-AMG 5,5 V8 turbo.

Medailu si odniesla aj Tesla

Okrem objemových kategórií porota vyhlasuje výsledky aj v troch významných triedach: „zelený“ motor, nový motor a športový motor.

Ekologickú kategóriu „Green Engine“ s obrovským náskokom získava elektrický pohonný systém Tesla Model S ponúkaný aj s výkonom 700 koní.

Kategóriu „nový motor“ obsadil celkový víťaz tohot ročníka - trojvalcový benzínový motor BMW s objemom 1,5 litra kombinovaný s hybridným systémom BMW i8.

Prestížne ocenenie „športový motor roka“ hrdo nesie Ferrari s motorom 4,5 V8 umiestňovaný do modelov Ferrari 458 Italia a 458 Speciale.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 704
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 483
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 133
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 781
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 054
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 398
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Režisér a producent Bez servítky Tomáš Eibner.

Vysielateľom chýba odvaha, hovorí Tomáš Eibner pre TV OKO/TV SVET.


18. máj
Opičie kiahne sa prejavuje vyrážkami.

O víruse bude mimoriadne hovoriť WHO.


5 h
Daniil Medvedev.

Za Wimbledon nebudú udeľovať body, Rusi a Bielorusi nemôžu hrať.


2 h
Ruskí vojaci prehľadávajú ukrajinských vojakov z oceliarni Azovstaľ po tom, čo dostali príkaz, aby prestali klásť odpor.

Vojna na Ukrajine pokračuje 88. deň.


a 4 ďalší 17 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Marián Kozák: Stretnutie s terapeutickými psíkmi počas Župních dní 2022 v Košiciach
  2. Soňa Bulbeck: Na Východe, kde nič nie je...
  3. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 8.časť
  4. Tomáš Dérer: Len neeskalovať napätie?
  5. Ján Škerko: Úvahy o Ukrajine
  6. Peter Biščo: Strana Smer zameraná na premiestňovanie obsahu štátnej kasy a eurofondov do svojich vreciek nemá virtuálnu adresu.
  7. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Špaldová varená kysnutá knedľa
  8. Anna Miľanová: Potreba odluky cirkví od štatu.
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 245
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 352
  3. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 800
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 634
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 055
  6. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 082
  7. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 044
  8. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel! 1 912
  1. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  6. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  7. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu