SME

Motory s nepárnym počtom valcov opäť získali ocenenia

Celkovým víťazom International Engine of the Year 2015 je trojvalcový motor BMW. Ocenenie opäť získal aj Ford 1,0 Ecoboost a Audi 2,5 TFSI.

(Zdroj: Ford)

Hlavné ocenenie „International Engine of the Year 2015“ získal trojvalcový motor BMW so zdvihovým objemom 1,5 litra kombinovaný s hybridným systémom automobilu BMW i8.

Najmenšiu objemovú kategóriu do jedného litra objemu už po štvrtý rok po sebe vyhral prepĺňaný motor Ford EcoBoost 1.0. Porota zložená z 87 motoristických novinárov z 35 krajín ho vyhlásila za víťaza triedy pre rok 2015 na základe jazdných vlastností, výkonu, hospodárnosti, kultivovanosti a technológií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na druhom stupienku sa umiestnil motor koncernu General Motors (prepĺňaný trojvalec) a tretiu priečku obsadil benzínový dvojvalcový motor BMW (647 cm3) slúžiaci na predĺženie dojazdu elektromobilov.

SkryťVypnúť reklamu

Od 1,0 do 1,4 litra

Kategóriu motorov kde vládne značný pretlak a konkurencia vyhral opäť trojvalcový benzínový motor, tentoraz s objemom 1,2 litra z dielne PSA.

Druhú a tretiu priečku obsadil Volkswagen 1,4-litrovými motormi TSI. V prvom prípade ide o motor prepĺňaný twin-turbodúchadlom, tretie miesto zabezpečila Volkswagenu kombinácia motora 1,4 TSI a hybridného systému.

Motory TSI v podstate komplet obsadili túto objemovú triedu, kde je víťaz kategórie jediným zástupcom iného výrobcu ako Volkswagen.

Od 1,4 do 1,8 litra

Podľa očakávaní, objemovú kategóriu od 1,4 do 1,8 litra vyhral celkový víťaz ankety: trojvalcový benzínový motor BMW s objemom 1,5 litra kombinovaný s hybridným systémom BMW i8.

Druhú priečku získal motor koncernu Volkswagen, 1,8 TFSI spracovaný automobilkou Audi. Bronzovú medialu si rozdelilo BMW a koncern PSA za spoločný benzínový motor známy ako 1,6 THP.

SkryťVypnúť reklamu

Od 1,8 do dvoch litrov objemu

Kategóriu „dvojlitrov“ si rozdelili Nemci. Zlato získal Mercedes za pohonnú jednotku Mercedes-AMG 2,0 s výkonom 360 konských síl.

Aj druhá a tretia priečka poputujú do Nemecka: porota ocenila Audi za motor 2,0 TFSI a BMW za naftovú pohonnú jednotku so zdvihovým objemom dva litre.

Od 2,0 do 2,5 litra

Kategóriu stredných motorov jednoznačne obsadil päťvalcový prepĺňaný benzínový motor 2,5 TFSI spoločnosti Audi. Značka ho vyrába aj vo výkone až 367 konských síl pre Audi RS3.

Na druhej priečke sa objavil naftový motor Mazda 2,2 a tretie miesto získal Ford s motorom 2,3 EcoBoost montovaný aj do modelu Mustang.

Od 2,5 do 3,0 litra

Tejto kategórii kraľovalo BMW a obsadilo štyri z vyhlásených šiestich miest. Najvyššie ocenenie získalo BMW za motor poháňajúci BMW M3: dvakrát prepĺňaný trojlitrový šesťvalec s výkonom 431 koní.

SkryťVypnúť reklamu

Druhú priečku obsadil jeho slabší brat, opäť benzínový trojlitrový šesťvalec BMW, avšak v bežnejších výkonových prevedeniach. Tretie miesto patrí tentoraz Porsche za motor boxer so zdvihovým objemom 2,7 litra.

Od 3,0 do 4,0 litra

V tejto objemovej kategórii boli výsledky dobre premiešané a výherci umiestnení v tesnom bodovom závese za sebou.

Svojich súperov pokoril McLaren s benzínovým motorom 3,8 TwinTurbo V8. Tesne za ním sa umiestnil benzínový motor Mercedes-AMG 4,0 V8. Tretiu priečku si odnieslo Porsche za jeden zo svojich najúspešnejších motorov, plochý šesťvalec s objemom 3,8 litra.

Od štyroch litrov vyššie

Ocenenia za najvyššiu objemovú triedu získalo Ferrari a hneď dvakrát: 1. miesto - motor Ferrari 4,5 V8, 2. miesto - motor Ferrari 6,3 V12.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bronzové ocenenie získal Mercedes za benzínový motor Mercedes-AMG 5,5 V8 turbo.

Medailu si odniesla aj Tesla

Okrem objemových kategórií porota vyhlasuje výsledky aj v troch významných triedach: „zelený“ motor, nový motor a športový motor.

Ekologickú kategóriu „Green Engine“ s obrovským náskokom získava elektrický pohonný systém Tesla Model S ponúkaný aj s výkonom 700 koní.

Kategóriu „nový motor“ obsadil celkový víťaz tohot ročníka - trojvalcový benzínový motor BMW s objemom 1,5 litra kombinovaný s hybridným systémom BMW i8.

Prestížne ocenenie „športový motor roka“ hrdo nesie Ferrari s motorom 4,5 V8 umiestňovaný do modelov Ferrari 458 Italia a 458 Speciale.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 080
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 415
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 614
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 534
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 922
  6. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 865
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 501
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 419
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 479
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 554
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 439
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 630
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 797
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 680
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 627
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 562
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu