SME
Sobota, 8. máj, 2021 | Meniny má IngridaKrížovkyKrížovky

Motory s nepárnym počtom valcov opäť získali ocenenia

Celkovým víťazom International Engine of the Year 2015 je trojvalcový motor BMW. Ocenenie opäť získal aj Ford 1,0 Ecoboost a Audi 2,5 TFSI.

(Zdroj: Ford)

Hlavné ocenenie „International Engine of the Year 2015“ získal trojvalcový motor BMW so zdvihovým objemom 1,5 litra kombinovaný s hybridným systémom automobilu BMW i8.

Najmenšiu objemovú kategóriu do jedného litra objemu už po štvrtý rok po sebe vyhral prepĺňaný motor Ford EcoBoost 1.0. Porota zložená z 87 motoristických novinárov z 35 krajín ho vyhlásila za víťaza triedy pre rok 2015 na základe jazdných vlastností, výkonu, hospodárnosti, kultivovanosti a technológií.

Na druhom stupienku sa umiestnil motor koncernu General Motors (prepĺňaný trojvalec) a tretiu priečku obsadil benzínový dvojvalcový motor BMW (647 cm3) slúžiaci na predĺženie dojazdu elektromobilov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Od 1,0 do 1,4 litra

Kategóriu motorov kde vládne značný pretlak a konkurencia vyhral opäť trojvalcový benzínový motor, tentoraz s objemom 1,2 litra z dielne PSA.

Druhú a tretiu priečku obsadil Volkswagen 1,4-litrovými motormi TSI. V prvom prípade ide o motor prepĺňaný twin-turbodúchadlom, tretie miesto zabezpečila Volkswagenu kombinácia motora 1,4 TSI a hybridného systému.

Motory TSI v podstate komplet obsadili túto objemovú triedu, kde je víťaz kategórie jediným zástupcom iného výrobcu ako Volkswagen.

Od 1,4 do 1,8 litra

Podľa očakávaní, objemovú kategóriu od 1,4 do 1,8 litra vyhral celkový víťaz ankety: trojvalcový benzínový motor BMW s objemom 1,5 litra kombinovaný s hybridným systémom BMW i8.

Druhú priečku získal motor koncernu Volkswagen, 1,8 TFSI spracovaný automobilkou Audi. Bronzovú medialu si rozdelilo BMW a koncern PSA za spoločný benzínový motor známy ako 1,6 THP.

Skryť Vypnúť reklamu

Od 1,8 do dvoch litrov objemu

Kategóriu „dvojlitrov“ si rozdelili Nemci. Zlato získal Mercedes za pohonnú jednotku Mercedes-AMG 2,0 s výkonom 360 konských síl.

Aj druhá a tretia priečka poputujú do Nemecka: porota ocenila Audi za motor 2,0 TFSI a BMW za naftovú pohonnú jednotku so zdvihovým objemom dva litre.

Od 2,0 do 2,5 litra

Kategóriu stredných motorov jednoznačne obsadil päťvalcový prepĺňaný benzínový motor 2,5 TFSI spoločnosti Audi. Značka ho vyrába aj vo výkone až 367 konských síl pre Audi RS3.

Na druhej priečke sa objavil naftový motor Mazda 2,2 a tretie miesto získal Ford s motorom 2,3 EcoBoost montovaný aj do modelu Mustang.

Od 2,5 do 3,0 litra

Tejto kategórii kraľovalo BMW a obsadilo štyri z vyhlásených šiestich miest. Najvyššie ocenenie získalo BMW za motor poháňajúci BMW M3: dvakrát prepĺňaný trojlitrový šesťvalec s výkonom 431 koní.

Skryť Vypnúť reklamu

Druhú priečku obsadil jeho slabší brat, opäť benzínový trojlitrový šesťvalec BMW, avšak v bežnejších výkonových prevedeniach. Tretie miesto patrí tentoraz Porsche za motor boxer so zdvihovým objemom 2,7 litra.

Od 3,0 do 4,0 litra

V tejto objemovej kategórii boli výsledky dobre premiešané a výherci umiestnení v tesnom bodovom závese za sebou.

Svojich súperov pokoril McLaren s benzínovým motorom 3,8 TwinTurbo V8. Tesne za ním sa umiestnil benzínový motor Mercedes-AMG 4,0 V8. Tretiu priečku si odnieslo Porsche za jeden zo svojich najúspešnejších motorov, plochý šesťvalec s objemom 3,8 litra.

Od štyroch litrov vyššie

Ocenenia za najvyššiu objemovú triedu získalo Ferrari a hneď dvakrát: 1. miesto - motor Ferrari 4,5 V8, 2. miesto - motor Ferrari 6,3 V12.

Skryť Vypnúť reklamu

Bronzové ocenenie získal Mercedes za benzínový motor Mercedes-AMG 5,5 V8 turbo.

Medailu si odniesla aj Tesla

Okrem objemových kategórií porota vyhlasuje výsledky aj v troch významných triedach: „zelený“ motor, nový motor a športový motor.

Ekologickú kategóriu „Green Engine“ s obrovským náskokom získava elektrický pohonný systém Tesla Model S ponúkaný aj s výkonom 700 koní.

Kategóriu „nový motor“ obsadil celkový víťaz tohot ročníka - trojvalcový benzínový motor BMW s objemom 1,5 litra kombinovaný s hybridným systémom BMW i8.

Prestížne ocenenie „športový motor roka“ hrdo nesie Ferrari s motorom 4,5 V8 umiestňovaný do modelov Ferrari 458 Italia a 458 Speciale.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  5. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  7. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  8. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  9. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 39 065
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 265
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 673
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 14 496
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 889
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 021
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 7 557
  8. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 181
  9. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 6 929
  10. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 6 321
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nezažili SME, ale nezabudli sme.

Dnes si pripomíname, prečo je dôležité, aby sa z našej pamäti nestratili príbehy z čias vojny.

16 h
Reklama na detské kokaínové kvapky proti bolesti zubov z roku 1885.

Kokaín sa považoval za všeliek.

7. máj
Peter Sagan dnes na Giro d'Italia 2021 - 1. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 1. etapu na Giro d'Italia 2021. Sledujte ju live cez online prenos.

6 h

Pandémia si vyžiadala 11 990 obetí.

10 h

Neprehliadnite tiež

Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

5 h
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

23 h
Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

7. máj
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj