Tím okolo Maťa Homolu využíva vrcholné podujatie automobilového športu na Slovakia Ringu na premiérový štart vo WTCC.
Úvod vôbec nevyzeral dobre, lebo Chevrolet od tímu Campos Racing nefungoval podľa predstáv, dokonca nefungoval vôbec.
Prvé vyjadrenia od Maťa Homolu neboli vôbec lichotivé: „Som sklamaný, lebo auto RML TC1 od Campos Racingu mám už druhý deň úplne nefunkčné a nepripravené. Nie som s ním absolútne spokojný", sťažoval si Homola.
Priešiel rozprávkový koniec
V priebehu sobotného poludnia však auto začalo fungovať a večer po vydarených kvalifikáciách vo WTCC a najmä ETCC už Homola húdol úplne inú pesničku:
„Som neskutočne šťastný, že mi v kvalifikácii auto fungovalo vynikajúco", uviedol po jedenástom mieste v kvalifikácii.
Napokon možno povedať, že Campos Racing splnil to, čo sľúbil a identifikoval poruchu pred kvalifikáciou.
V nej dominovali Citroeny a najmä Yvan Muller, ktorý odštartuje z prvého miesta pred zatiaľ vedúcim jazdcom priebežného podujatia Lopézom.
V kvalifikácii tretí Sebastien Loeb presnie vie, kde urobil chybu a hovoril aj o nedotáčavom šmyku vo výjazde niektorých zákrut.
Deväťnásobný majster sveta v rely postupne bojuje s nedotáčavým správaním auta a snaží sa priblížiť k svojim kolegom.
Prvé nedeľné preteky WTCC štartujú o 12:45 a druhé o 14:00.
Seat funguje na jednotku
Hlavným pretekom WTCC však budú dopoludnia o 10.05 a o 11:10 predchádzať dve súťažné jazdy seriálu ETCC, kde Maťo Homola pilotuje Seat Leon Cup Racer.
Seat má podľa Homolu optimálne nastavenie a funguje excelentne. Napokon dôkazom je druhé miesto v kvalifikácii so stratou len 0.08 sekundy na vedúceho jazdca.
Prvá päťka jazdcov ETCC je natlačená v jednej sekunde, čo predznamenáva slušné súboje vrámci ETCC.
Veľkú základňu fanúšikov má na Slovakia Ringu aj maďarský pretekár Norbert Michelisz, ktorý tu mal vzvlášť tlačovú konferenciu.
Po boku Michelisza stál náš motocyklový reprezentant Števo Svitko. S okruhovým pretekárom ho spája spoločný sponzor a teda aj komerčné aktivity.