venstva Asociácie lízingových spoločností SR Miloša Randáka žiadne dramatické zmeny v ich predaji.
Zároveň upozornil, že reálna zmena, ktorá nastane v cene automobilu, bude predstavovať len jej 4- až 5-% pokles. Nakoľko sa však táto colná preferencia nebude vzťahovať na automobily napríklad z Japonska, Kórey, Ameriky či Kanady, dovoz z týchto krajín bude zaťažený 17,1-% zmluvným clom. M. Randák v tomto smere uviedol, že dochádza k znevýhodňovaniu spomenutých výrobcov, a to aj z titulu častokrát vyššej kvality ich produkcie.
Zmluvné clo vo výške 17,1 % vychádza z Marakéšskeho protokolu spadajúceho pod Svetovú obchodnú organizáciu (WTO), ktorý vstúpil do platnosti 1. januára 1995. Oproti minulému roku toto clo zaznamenalo pokles o 0,5 %. Podľa slov Jozefa Macha z tlačového oddelenia Ministerstva financií SR jeho budúca výška či prípadné zníženie závisia od toho, či bude iniciované nové kolo rokovaní v rámci WTO.
V minulom roku bolo na Slovensku predaných 60 414 osobných a malých nákladných vozidiel, čo znamenalo 2,8-% pokles, pričom najpredávanejšími boli značky Škoda, Daewoo a Volkswagen.