TEST: Skúšali sme nové AUDI Q7. Zmenilo sa na všestranné auto

Novinka vyniká jazdnými vlastnosťami na ceste, vnútorným priestorom a najlepším kokpitom v triede.

Nové Audi Q7 tvorí výťažok dobrých vlastností konkurentov. Najviac zaujme kombinácia priestoru a jazdných vlastností.(Zdroj: Rastislav Chvála)

Minulá generácia bola veľmi jednostranným veľkým autom, ktoré síce publikum milovalo, ale jazdné vlastnosti a automatická prevodovka zrovna neexcelovali.

Pred videom, ktoré budeme z Audi Q7 robiť, prinášame prvé pocity a skúsenosti.

Novinka na seba nechala dlho čakať a prišla v podstate ako posledná z generačnej obmeny konkurenčných áut. Okrem podstatne triezvejšieho a čistejšieho dizajnu má novinka celohliníkovú karosériu.

Ľahkosť dáva najavo vzhľadom aj správaním na ceste. Navyše interiér akoby sa zbavil vnútorných tukových vankúšov, je prísne funkčný a tým je pekný.

Audi prichádza s vertikálnym typom prístrojovky v štýle BMW. Pochopiteľne vo svojej vlastnej interpretácii, ktorá je výkladnou skriňou použitých materiálov a dielenského spracovania.

Naviac kombinácia nového virtuálneho kokpitu s veľkým displejom namiesto klasických prístrojov dovoľuje zasunúť centrálny displej do prístrojovej dosky. Vtedy vyzerá kokpit veľmi príťažlivo a bez zbytočných výstrelkov.

Porovnanie rozmerov kufra s konkurenciou

Vozidlo

Audi Q7

BMW X5

Mercedes ML

Range Rover

nakladacia hrana von (mm)

710

795

700

820

nakladacia hrana dnu (mm)

0

0-230

0

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1095/1390

1095/1250

1040/1350

1120/1295

výška kufra po roletu (mm)

380

445

470

465

nakladací otvor výška/šírka(mm)

890/755/1170

910/810/1110

910/835/1150

950/-/1120

dĺžka kufra min./max (mm)

510/1115/2040

-/1110/1750

-/995/1730

-/1050/1860

Jazdí ako sedan

Napriek rozmerom päťmetrového SUV sa vodič cíti ako šofér osobného auta a nie ako kapitán nákladnej lode.

Za volantom vôbec nevnímate obrovskú masu, lebo podvozok sa tvári, akoby nič neniesol a prevodovka tiež reaguje veľmi rýchlo.

Pri tomto automate máte pocity z jazdy, akoby tam bol manuálne zaradený stupeň, ale užívate si automat. V tomto bola minulá generácia oproti BMW citeľne pozadu.

Nová prevodovka zbytočne nepodraďuje a vychutnáva si 600 Nm krútiaceho momentu naftového šesťvalca 3,0 TDI. Jeho výkon 200 kW má okamžitú odozvu a nestráca sa niekde v hmote auta.

budiky-volam_r8637.jpg

Z Audi Q7 je dobrý výhľad vo všetkých smeroch a na sledovanie všetkých údajov stačí prístrojový panel v podobe displeja.

Podľa zvuku na voľnobehu ide o jeden z najkultivovanejších naftových motorov vôbec. Pri jazde v zákrutách nechcete uveriť, že toto auto má stále ešte cez dve tony.

Z Audi Q7 zmizol ten pocit plávania v želatíne a správaním veľmi pripomína Porsche Cayenne. Audi Q7 sme od začiatku porovnávali s dátami, ktoré máme zozbierané o konkurenčných autách a pochopiteľne sme dali aj na pocity.

Zvlášť sme si vytiahli informácie o dynamike BMW X5 s naftovým trojlitrom.

Pokiaľ ide o brzdy, v tabuľke uvádzame údaj BMW X5 na zimných pneumatikách, ale medzi dátami máme aj BMW X5 25d na letných a brzdná dráha nového Q7 a BMW X5 je zo 100 km/h na 0 prakticky rovnaká.

Každý systém zabudovaný v Audi Q7 veľmi dobre zapadá do celku bez ohľadu na to, či je to nastaviteľný pneumatický podvozok, automatická prevodovka alebo systém nočného videnia.

kokpit_r5149.jpg

Audi pridalo k tradične výbornému spracovaniu aj tvarovo dobre navrhnutý kokpit s veľkým priestorom.

V aute nabitom príplatkovou výbavou sme identifikovali chodca v tme skôr, než ho bolo zreteľne vidno vo svetlách.

Audi ponúklo vyrovnané vlastnosti antiblokovacieho systému pri panickom brzdení na štrku a zaujala tiež trakcia pohonu pri krížení náprav a zdvihnutom kolese vo vzduchu.

Toto sa nezačne panicky pretáčať, ale je systémom pribrzdené okamžite. Audi Q7 nám prišlo ako extrakt vybraných vlastností konkurentov.

Jedine volič automatickej prevodovky nedosahuje úrovne páky v BMW a Full LED svetlá predsa nie sú ako v Mercedese.

komfort_r8653.jpg

Audi Q7 so vzduchovým pružením prekonáva konkurentov v komforte pruženia na zlých cestách a to aj na 21 palcových kolesách.

Svetlá majú dobrý účinok, ale ak ich necháte na automatické prepínanie diaľkových, budú vám protiidúce autá blikať.

V podstate nejde ani o klasické prepínanie ale len clonenie priestoru, v ktorom ide protiidúce auto. V písaní na touchpade je Audi síce príkladné a dobre sa takto zadávajú údaje do navigácie, ale celkovo nám príde ovládač systému iDrive u BMW lepší.

Ak to zoberieme komplexne, tak Audi Q7 narobilo konkurentom veľké starosti a momentálne ho pokladáme za najlepšie auto v triede.

Rozmery priestoru na sedenie

Vozidlo

Audi Q7

BMW X5

Mercedes ML

Range Rover

šírka v ramenách vpredu (mm)

1510

1415

1485

1540

šírka lakte vpredu (mm)

1560

1546

1560

1650

výška na hlavu šofér max. (mm)

1065

1010

970

1000

dĺžka sedáku šofér (mm)

505 - 555

555

500

535

šírka v ramenách vzadu (mm)

1455

1365

1470

1510

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1530

1490

1535

1580

výška krajné sedadlá (mm)

985

975

960

925

výška stredné sedadlo (mm)

995

975

980

930

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

455/435

500/500

485/430

525/490

Rodinný van do terénu

V testovanej sedemmiestnej verzii boli dve sedadlá v treťom rade elektricky sklápateľné aj vysúvateľné. Obsluha je teda jednoduchá a nastupovanie tiež celkom príjemné.

Pochopiteľne ide o miesto pre deti a dorast, avšak s naozaj slušnou výškou operadiel a pomerne hlbokou podlahou. Nohy si tu nevystriete, ale pre porovnanie v Audi Q7 sa sedí v treťom rade lepšie ako vo Forde S-Max.

Na Audi Q7 zaujme zo všetkého najviac všestrannosť auta, ktoré dokáže spojiť vodičovi do jedného luxusný sedan, rodinný van a terénne auto.

kufor_r2224.jpg

Zadné sedadlá v treťom rade možno vyklápať elektricky. Majú dlhé operadlo a za nimi ostáva ešte batožinový priestor na úrovni malého auta.

V teréne dokáže Audi Q7 pomerne dosť, pretože svetlú výšku môže meniť vďaka pneumatickému pruženiu od 210 do 245 milimetrov. V závislosti od toho prebrodí vodu od 500 do 535 mm.

Rozdiel svetlej výšky medzi polohou športového podvozka a režimu pre terén je ešte väčší. Každé z konkurenčných áut v niečom vyniká, ale Audi Q7 ponúka vyvážený mix všetkých vlastností s moderným a priestranným interiérom.

Nové Audi Q7 sa automobilke naozaj vydarilo a najmä honor je popri všetkých užitočných vlastnostiach na druhej koľaji.

paka_r1514.jpg

Tvar páky voliča prevodovky je v poriadku, ale tlačidlá na nej, ich rozmiestnenie a tuhosť chodu páky nepotešili.

teren_r2510.jpg

Automatická prevodovka v teréne stačí aj bez prídavného redukčného prevodu. Audi ponúka špičkovú trakciu pri odľahčených kolesách. Pochopiteľne veľké kríženie náprav nemožno očakávať.

mapy_r649.jpg

Plastické zobrazenie terénu pripomína scifi filmy nedávnej minulosti.

strk_r1462.jpg

Antiblokovací systém celkom dobre zvládol brzdenie na štrku. Toto býva obyčajne u SUV problematické. Lepšia je záverečná fáza brzdenia ako úvod.

vzadu_r4089.jpg

Audi Q7 patrí v priestore a kvalite sedenia vzadu medzi najlepšie autá v triede. V šírke nedosahuje parametre Range Roveru, ale výškou nad sedadlom prekonáva konkurenciu.

zadok-cesta_r3122.jpg

Dizajn patrí hranám a nízkemu bočnému profilu. Svoj podiel na prijateľnej spotrebe, ktorú zvládnete udržať pod hranicou 8 l/100 km má aj aerodynamika.

zadok-kriz_r2947.jpg

Páčilo sa nám, že rozdeľovanie výkonu na kolesá príliš nepulzuje a auto má v teréne veľmi pokojný kontinuálny záber aj bez redukčnej prevodovky.

Porovnanie z testovacieho zápisníka

Značka a model

Audi Q7

BMW X5

Verzia

3,0 TDI quattro

30d xDrive

Cena modelu od / verzia v teste od (eur)

58.000 / 64.900

55.200/62.300

Motor

naftový šesťvalec V6 s priamym vstrekom common rail; objem 2967(cm3)

Naftový šesťvalec R6 s priamym vstrekom common rail; objem 2993 (cm3)

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

200 (272) / 3250 - 4250

190 (258)

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

600 / 1500 -3000

560 / 1.500 -3.000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická / 8

automatická / 8

Poháňané kolesá

všetky / quattro

všetky / xDrive

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

6,5 / 6,86

6,9 /7,15

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

36,02

42,9 (zimné pneu.)

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

2,85 na 3. stupni

3,19 na 3.stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,26 na 4. stupni

3,11 na 4. stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1250 na 8. stupni

1250 na 8. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

1750 na 8. stupni

1750 na 8. stupni

Stav tachometra (km)

6579

5700

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,2 / 8,0

6,2 / 8,5

Objem palivovej nádrže (l)

85

85

Typ a rozmer pneumatík

Pirelli Scorpion

285/40 R 21

Pirelli Scorpion Winter 255/50 R19

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

2135/805

2145 / 710

Objem batožinového priestoru (l)

295/770/1.955 (sedemmiestna verzia)

650/1870 (päťmiestna verzia)

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2994/5052/2212/1741

2933/4886/1930/1762

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  3. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  2. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  4. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  5. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  6. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  7. HubHub spája sily s Neulogy
  8. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  9. Byt alebo dom? V Novom Ružinove vyriešili dilemu za vás
  10. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 28 469
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 21 111
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 10 550
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 7 141
  5. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 7 120
  6. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 326
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 457
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 020
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 123
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 361

Téma: Audi


Článok je zaradený aj do ďalších tém Víkend

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Kaliňák ukázal jednu faktúru za Kiskov let, ostatné najskôr neexistujú

Ministerstvo vnútra ukázalo podrobnosti letov, v rámci nich jedinú faktúru, o ktorej existencii sa už aj tak vedelo.

KOMENTÁRE

Kiskova cena za rodinu sa dá vyčísliť na lety

Čo ak sa na celú vec pozrieme ako na problém zosúlaďovania práce s rodinou.

Neprehliadnite tiež

Nový Peugeot 508 sa ovláda klávesami ako na klavíri

Vlajková loď Peugeotu prináša oživí segment dramatickým vzhľadom, konkurovať chce tým najlepším.

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.