SME
Nedeľa, 2. apríl, 2023 | Meniny má Zita
reklama

TEST: Skúšali sme nové AUDI Q7. Zmenilo sa na všestranné auto

Novinka vyniká jazdnými vlastnosťami na ceste, vnútorným priestorom a najlepším kokpitom v triede.

Nové Audi Q7 tvorí výťažok dobrých vlastností konkurentov. Najviac zaujme kombinácia priestoru a jazdných vlastností.Nové Audi Q7 tvorí výťažok dobrých vlastností konkurentov. Najviac zaujme kombinácia priestoru a jazdných vlastností. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Minulá generácia bola veľmi jednostranným veľkým autom, ktoré síce publikum milovalo, ale jazdné vlastnosti a automatická prevodovka zrovna neexcelovali.

Pred videom, ktoré budeme z Audi Q7 robiť, prinášame prvé pocity a skúsenosti.

Novinka na seba nechala dlho čakať a prišla v podstate ako posledná z generačnej obmeny konkurenčných áut. Okrem podstatne triezvejšieho a čistejšieho dizajnu má novinka celohliníkovú karosériu.

Ľahkosť dáva najavo vzhľadom aj správaním na ceste. Navyše interiér akoby sa zbavil vnútorných tukových vankúšov, je prísne funkčný a tým je pekný.

Audi prichádza s vertikálnym typom prístrojovky v štýle BMW. Pochopiteľne vo svojej vlastnej interpretácii, ktorá je výkladnou skriňou použitých materiálov a dielenského spracovania.

Naviac kombinácia nového virtuálneho kokpitu s veľkým displejom namiesto klasických prístrojov dovoľuje zasunúť centrálny displej do prístrojovej dosky. Vtedy vyzerá kokpit veľmi príťažlivo a bez zbytočných výstrelkov.

Porovnanie rozmerov kufra s konkurenciou

Vozidlo

Audi Q7

BMW X5

Mercedes ML

Range Rover

nakladacia hrana von (mm)

710

795

700

820

nakladacia hrana dnu (mm)

0

0-230

0

0

šírka kufra min./maximálna (mm)

1095/1390

1095/1250

1040/1350

1120/1295

výška kufra po roletu (mm)

380

445

470

465

nakladací otvor výška/šírka(mm)

890/755/1170

910/810/1110

910/835/1150

950/-/1120

dĺžka kufra min./max (mm)

510/1115/2040

-/1110/1750

-/995/1730

-/1050/1860

Jazdí ako sedan

Napriek rozmerom päťmetrového SUV sa vodič cíti ako šofér osobného auta a nie ako kapitán nákladnej lode.

Za volantom vôbec nevnímate obrovskú masu, lebo podvozok sa tvári, akoby nič neniesol a prevodovka tiež reaguje veľmi rýchlo.

Pri tomto automate máte pocity z jazdy, akoby tam bol manuálne zaradený stupeň, ale užívate si automat. V tomto bola minulá generácia oproti BMW citeľne pozadu.

Nová prevodovka zbytočne nepodraďuje a vychutnáva si 600 Nm krútiaceho momentu naftového šesťvalca 3,0 TDI. Jeho výkon 200 kW má okamžitú odozvu a nestráca sa niekde v hmote auta.

budiky-volam_r8637.jpg

Z Audi Q7 je dobrý výhľad vo všetkých smeroch a na sledovanie všetkých údajov stačí prístrojový panel v podobe displeja.

Podľa zvuku na voľnobehu ide o jeden z najkultivovanejších naftových motorov vôbec. Pri jazde v zákrutách nechcete uveriť, že toto auto má stále ešte cez dve tony.

Z Audi Q7 zmizol ten pocit plávania v želatíne a správaním veľmi pripomína Porsche Cayenne. Audi Q7 sme od začiatku porovnávali s dátami, ktoré máme zozbierané o konkurenčných autách a pochopiteľne sme dali aj na pocity.

Zvlášť sme si vytiahli informácie o dynamike BMW X5 s naftovým trojlitrom.

Pokiaľ ide o brzdy, v tabuľke uvádzame údaj BMW X5 na zimných pneumatikách, ale medzi dátami máme aj BMW X5 25d na letných a brzdná dráha nového Q7 a BMW X5 je zo 100 km/h na 0 prakticky rovnaká.

Každý systém zabudovaný v Audi Q7 veľmi dobre zapadá do celku bez ohľadu na to, či je to nastaviteľný pneumatický podvozok, automatická prevodovka alebo systém nočného videnia.

kokpit_r5149.jpg

Audi pridalo k tradične výbornému spracovaniu aj tvarovo dobre navrhnutý kokpit s veľkým priestorom.

V aute nabitom príplatkovou výbavou sme identifikovali chodca v tme skôr, než ho bolo zreteľne vidno vo svetlách.

Audi ponúklo vyrovnané vlastnosti antiblokovacieho systému pri panickom brzdení na štrku a zaujala tiež trakcia pohonu pri krížení náprav a zdvihnutom kolese vo vzduchu.

Toto sa nezačne panicky pretáčať, ale je systémom pribrzdené okamžite. Audi Q7 nám prišlo ako extrakt vybraných vlastností konkurentov.

Jedine volič automatickej prevodovky nedosahuje úrovne páky v BMW a Full LED svetlá predsa nie sú ako v Mercedese.

komfort_r8653.jpg

Audi Q7 so vzduchovým pružením prekonáva konkurentov v komforte pruženia na zlých cestách a to aj na 21 palcových kolesách.

Svetlá majú dobrý účinok, ale ak ich necháte na automatické prepínanie diaľkových, budú vám protiidúce autá blikať.

V podstate nejde ani o klasické prepínanie ale len clonenie priestoru, v ktorom ide protiidúce auto. V písaní na touchpade je Audi síce príkladné a dobre sa takto zadávajú údaje do navigácie, ale celkovo nám príde ovládač systému iDrive u BMW lepší.

Ak to zoberieme komplexne, tak Audi Q7 narobilo konkurentom veľké starosti a momentálne ho pokladáme za najlepšie auto v triede.

Rozmery priestoru na sedenie

Vozidlo

Audi Q7

BMW X5

Mercedes ML

Range Rover

šírka v ramenách vpredu (mm)

1510

1415

1485

1540

šírka lakte vpredu (mm)

1560

1546

1560

1650

výška na hlavu šofér max. (mm)

1065

1010

970

1000

dĺžka sedáku šofér (mm)

505 - 555

555

500

535

šírka v ramenách vzadu (mm)

1455

1365

1470

1510

šírka v lakťoch vzadu(mm)

1530

1490

1535

1580

výška krajné sedadlá (mm)

985

975

960

925

výška stredné sedadlo (mm)

995

975

980

930

dĺžka sedáku kraj/stred (mm)

455/435

500/500

485/430

525/490

Rodinný van do terénu

V testovanej sedemmiestnej verzii boli dve sedadlá v treťom rade elektricky sklápateľné aj vysúvateľné. Obsluha je teda jednoduchá a nastupovanie tiež celkom príjemné.

Pochopiteľne ide o miesto pre deti a dorast, avšak s naozaj slušnou výškou operadiel a pomerne hlbokou podlahou. Nohy si tu nevystriete, ale pre porovnanie v Audi Q7 sa sedí v treťom rade lepšie ako vo Forde S-Max.

Na Audi Q7 zaujme zo všetkého najviac všestrannosť auta, ktoré dokáže spojiť vodičovi do jedného luxusný sedan, rodinný van a terénne auto.

kufor_r2224.jpg

Zadné sedadlá v treťom rade možno vyklápať elektricky. Majú dlhé operadlo a za nimi ostáva ešte batožinový priestor na úrovni malého auta.

V teréne dokáže Audi Q7 pomerne dosť, pretože svetlú výšku môže meniť vďaka pneumatickému pruženiu od 210 do 245 milimetrov. V závislosti od toho prebrodí vodu od 500 do 535 mm.

Rozdiel svetlej výšky medzi polohou športového podvozka a režimu pre terén je ešte väčší. Každé z konkurenčných áut v niečom vyniká, ale Audi Q7 ponúka vyvážený mix všetkých vlastností s moderným a priestranným interiérom.

Nové Audi Q7 sa automobilke naozaj vydarilo a najmä honor je popri všetkých užitočných vlastnostiach na druhej koľaji.

paka_r1514.jpg

Tvar páky voliča prevodovky je v poriadku, ale tlačidlá na nej, ich rozmiestnenie a tuhosť chodu páky nepotešili.

teren_r2510.jpg

Automatická prevodovka v teréne stačí aj bez prídavného redukčného prevodu. Audi ponúka špičkovú trakciu pri odľahčených kolesách. Pochopiteľne veľké kríženie náprav nemožno očakávať.

mapy_r649.jpg

Plastické zobrazenie terénu pripomína scifi filmy nedávnej minulosti.

strk_r1462.jpg

Antiblokovací systém celkom dobre zvládol brzdenie na štrku. Toto býva obyčajne u SUV problematické. Lepšia je záverečná fáza brzdenia ako úvod.

vzadu_r4089.jpg

Audi Q7 patrí v priestore a kvalite sedenia vzadu medzi najlepšie autá v triede. V šírke nedosahuje parametre Range Roveru, ale výškou nad sedadlom prekonáva konkurenciu.

zadok-cesta_r3122.jpg

Dizajn patrí hranám a nízkemu bočnému profilu. Svoj podiel na prijateľnej spotrebe, ktorú zvládnete udržať pod hranicou 8 l/100 km má aj aerodynamika.

zadok-kriz_r2947.jpg

Páčilo sa nám, že rozdeľovanie výkonu na kolesá príliš nepulzuje a auto má v teréne veľmi pokojný kontinuálny záber aj bez redukčnej prevodovky.

Porovnanie z testovacieho zápisníka

Značka a model

Audi Q7

BMW X5

Verzia

3,0 TDI quattro

30d xDrive

Cena modelu od / verzia v teste od (eur)

58.000 / 64.900

55.200/62.300

Motor

naftový šesťvalec V6 s priamym vstrekom common rail; objem 2967(cm3)

Naftový šesťvalec R6 s priamym vstrekom common rail; objem 2993 (cm3)

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

200 (272) / 3250 - 4250

190 (258)

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

600 / 1500 -3000

560 / 1.500 -3.000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická / 8

automatická / 8

Poháňané kolesá

všetky / quattro

všetky / xDrive

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

6,5 / 6,86

6,9 /7,15

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

36,02

42,9 (zimné pneu.)

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

2,85 na 3. stupni

3,19 na 3.stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,26 na 4. stupni

3,11 na 4. stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1250 na 8. stupni

1250 na 8. stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

1750 na 8. stupni

1750 na 8. stupni

Stav tachometra (km)

6579

5700

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,2 / 8,0

6,2 / 8,5

Objem palivovej nádrže (l)

85

85

Typ a rozmer pneumatík

Pirelli Scorpion

285/40 R 21

Pirelli Scorpion Winter 255/50 R19

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

2135/805

2145 / 710

Objem batožinového priestoru (l)

295/770/1.955 (sedemmiestna verzia)

650/1870 (päťmiestna verzia)

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2994/5052/2212/1741

2933/4886/1930/1762

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Oficiálny rebríček top 10 ciest Slovákov do exotiky 2023
  2. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  3. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  4. Vyberáme si najkrajšiu obnovenú pamiatku, hlasuje sa online
  5. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  6. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO?
  7. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov
  8. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  1. Oficiálny rebríček top 10 ciest Slovákov do exotiky 2023
  2. Deti v letných táboroch budú pomáhať strážiť roboty
  3. MetLife prináša novinky v skupinovom poistení pre zamestnancov
  4. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  5. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  6. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  7. Unilabs Slovensko otvára v Boroch najmodernejšie laboratórium
  8. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  1. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte 35 454
  2. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO? 22 527
  3. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur. 14 952
  4. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 11 403
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 6 414
  6. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať? 5 791
  7. Oficiálny rebríček top 10 ciest Slovákov do exotiky 2023 5 086
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 4 755
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Rastislav Puchala: Som ja vôbec vlastenec?
  2. Štefan Vidlár: Nedeľná min úvaha
  3. Peter Kubica: Kniha o vytrvalom seniorovi
  4. Jozef Sitko: Šíritelia lží a chaosu hrozbou štátu
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Blanka Ulaherová: Marcový víkend v Aténach
  7. Silvia Valkovič: Na svitaní
  8. Anton Lisinovič: Recenzia: Kybernemoc (kniha)
  1. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy. 46 701
  2. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 20 746
  3. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 9 684
  4. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 872
  5. Ján Šeďo: Medveď s telemetrickým obojkom trhá človeka ohľaduplne ! 4 752
  6. Radko Mačuha: Ulica bez duše (cyklus Bratislavská krutosť) 4 319
  7. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 4 237
  8. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 3 793
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  2. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  4. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  5. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  6. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  7. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
SkryťZatvoriť reklamu