Vynovený Mercedes A dostal nové motory

Novinkou je systém Dynamic Select na prepínanie jednotlivých režimov vozidla. Na vrchole ponuky stojí AMG A 45 4MATIC.

(Zdroj: Mercedes)

Tretia generácia Mercedesu triedy A prišla na trh v roku 2012. Po troch rokoch prišlo k jej modernizácii, v rámci ktorej sa "Áčko" nevyhlo miernym úpravám zovňajšku.

Pod najvýraznejšiu zmenu sa podpísala nová “diamantová“ predná maska. Nový dizajn dostali zadné svetlá a koncovky výfuku sú po novom integrované do nárazníka.

Štandardným krokom, spájajúcim sa s osviežením vozidla po niekoľkých rokoch na trhu, je doplnenie výbavy o nové farby a materiály.

Podstatnou zmenou je v prípade Mercedesu rozšírenie ponuky pohonných jednotiek. Novou základnou motorizáciou sa stal benzínový agregát s označením A 160 s výkonom 72 kW.

O päť kW výkonu viac má dieselový agregát A 180 d BlueEfficiency Edition, ktorý vyniká najmenšou papierovou spotrebou 3,5 l.

Došlo aj k úprave existujúcich motorov. Päť kW navyše získala pohonná jednotka A 220 d (130 kW) a rovnako aj A 250 Sport (160 kW).

Novinkou v triede A je systém Dynamic Select, umožňujúci prepínanie charakteristiky vozidla do režimov Comfort, Sport a Eco.

Táto funkcia je dostupná vo všetkých verziách s výnimkou dvoch modelov BlueEfficiency Edition. V prípade prítomnosti príplatkových adaptívnych tlmičov môže šofér meniť aj charakter podvozka.

Vozidlá vybavené automatickou dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT sú odteraz vybavené aj systémom Launch Assist pre lepšiu akceleráciu z miesta.

Na vrchole ponuky sa nachádza športová verzia modelu s označením Mercedes-AMG A 45 4MATIC. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h zvládne za 4,2 s, čo je o 0,4 s rýchlejšie v porovnaní s predchodcom.

Motor s objemom 2,0 l dosahuje výkon 280 kW a maximálny krútiaci moment 475 Nm. Oproti minulosti Mercedes zmenil v prípade modelu s označením AMG prevodové pomery.

Podľa výrobcu patrí papierová spotreba 6,9 l v rámci výkonných automobilov tejto triedy medzi najlepšie. Objednávky na novinku prijíma automobilka od 3. júla.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 627
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 594
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 254
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 986
  5. Kam do tepla v januári? 1 739
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 444
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 387
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 287
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 858

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

KOMENTÁRE

Najväčším úspechom Trumpa je rok bez impeachmentu

Trumpa zdobí plejáda charakterových necností, ktoré ho zrádzajú.

Neprehliadnite tiež

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.