Koči zbieral v Poľsku viac skúsenosti ako body

Slovenský jazdec si v hlbokom piesku poľských ciest užil všetko, čo k rely patrí. Po pekných prejazdoch v prvej päťke prišli defekty aj výlety mimo trať.

(Zdroj: Rally-Mania.cz)

V našej reportáži z najrýchlejšieho podujatia v kalendári WRC sme priniesli pohľad na účinkovanie posádky Peugeot Sportu Slovakia (Martin Koči - Lukáš Kostka) na 72. Rally Poland.

Mali sme veľké šťastie a na druhej najstaršej rely sveta sme videli Martina a Lukáša práve na tých rýchlostných skúškach, ktoré im celkom vyšli.

Z laického pohľadu fanúšika automobilových rely súťaží bola pozitívna rozhodnosť v Martinovej jazde. Kým niektoré posádky vôkol nich váhali na zložitých miestach trate, Martinovu jazdu bolo možné rozoznať podľa ucha.

Možno to bol vplyv odvážneho a trochu optimistického rozpisu, ktorý posádku zrýchľoval, ale zároveň bol aj dôvodom výletov mimo trať.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Mazury v Poľsku ponúkajú dovolenku aj rely

Dokázali jazdiť medzi najlepšími

Martin dokázal ísť tempo, aké nasadil jeho konkurent Lefébvre na Citroene DS3 R5, avšak továrenskí jazdci s Fabiami R5 ukázali svetu, koľko majú najazdené v ideálnych podmienkach.

Kým také tímy ako Peugeot Sport Slovakia viac-menej testovali ostré tempo, piloti škodovky brali rely ako ostré vystúpenie, a preto nechybovali.

Sám pilot Peugeotu 208 T16 priznáva, že Poľsko sa plynule pretavilo do pozície ostrého testu. „Z Poľska odchádzame bez bodov avšak s nemalou porciou skúseností.

Výrazne sme posilnili našu dôveru v auto, ktoré bolo ozaj konkurencieschopné", povedal po súťaži Koči a ubezpečil, že majú potrebnú rýchlosť pre dobré výsledky vo WRC2.

_bmb7477-edit_r319_res.jpg

Napokon v piatok ráno zajazdil Martin Koči dva piate najrýchlejšie časy.

Znamenalo to skvelú, piatu priečku priebežného hodnotenia Majstrovstiev sveta WRC2 na Rally Poland, ktorú v nasledujúcom rýchlostnom teste Martin s Lukášom ešte upevnil štvrtým miestom.

V záverečnej časti prvého prejazdu najdlhším – 39,12 kilometrovým meraným úsekom Stanczyki-1 skončil Martinov Peugeot 208 T16 po sérii na seba nadväzujúcich horizontov mimo trať.

Tím sa rozhodol nepokračovať pre rozsah poškodenia a ušetriť auto pre ďalší deň.

Ostalo len pri zbieraní skúseností

V úvodnej sobotnej skúške Mazury začalo turbo strácať výkon v dôsledku predošlej havárie. V nasledujúcom meranom úseku Wieliczki 1 bolo už všetko v poriadku, čo dokazoval štvrtý najrýchlejší čas.

V ďalšom rýchlostnom teste Swietajno Martina opäť spomalil defekt, ktorého výmena netrvala posádke Peugeot Sport Slovakia ani dve minúty.

Dobrému výsledku v rýchlostnej skúške Paprotki, naznačovanému sľubnými medzičasmi, zabránil „optimistický rozpis“, ktorý znamenal druhé ocitnutie sa mimo trať.

_sit5253-edit--2-_r616_res.jpg

Prasknuté vedenie chladenia rozhodlo o predčasnom ukončení druhej etapy. Podobne ako v sobotu aj nedeľu využili Martin s Lukášom možnosť pokračovania v súťaži za cenu penalizácie.

Tak sa oba nedeľné prejazdy záverečnou rýchlostnou skúškou Baranowo zmenili na ostrý test nastavenia automobilu. V prvom patril Martinovi štvrtý a v druhom desiaty najrýchlejší čas.

Hoci spolujazdcovi Lukášovi Kostkovi nebolo v piatkovom servise príliš do reči, vedel pomenovať problémy, ktoré priniesli výlety mimo trať.

„Spoločným menovateľom problémov na Rally Poland sa javí rozpis. Nepremietli sme do rozpisu na jednej strane naše zrýchlenie a na strane druhej ani potenciál nášho automobilu“, uzavrel rozpravu o účinkovaní v Poľsku Lukáš Kostka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 246
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 933
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 068
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 723
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 489
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 699
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 469
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 419
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 718
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 2 711

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ani vyšetrovanie Dúhu nepripraví o verejné zákazky. Pozrite sa, čo stavia

Zmluva na výstavbu tunela za 500 miliónov eur rieši korupciu, vyšetrovanie daní nie.

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi.

SVET

Američania pokračujú vo vývoji elektromagnetického dela

Častým mýtom spojeným s EM delami je krátka životnosť.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce Sweptail je historicky najdrahšie nové auto

Vyrobený je len jeden kus a jeho cena sa vyšplhala až na 13 miliónov dolárov.

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.