V našej reportáži z najrýchlejšieho podujatia v kalendári WRC sme priniesli pohľad na účinkovanie posádky Peugeot Sportu Slovakia (Martin Koči - Lukáš Kostka) na 72. Rally Poland.
Mali sme veľké šťastie a na druhej najstaršej rely sveta sme videli Martina a Lukáša práve na tých rýchlostných skúškach, ktoré im celkom vyšli.
Z laického pohľadu fanúšika automobilových rely súťaží bola pozitívna rozhodnosť v Martinovej jazde. Kým niektoré posádky vôkol nich váhali na zložitých miestach trate, Martinovu jazdu bolo možné rozoznať podľa ucha.
Možno to bol vplyv odvážneho a trochu optimistického rozpisu, ktorý posádku zrýchľoval, ale zároveň bol aj dôvodom výletov mimo trať.
Mazury v Poľsku ponúkajú dovolenku aj relyČítajte
Dokázali jazdiť medzi najlepšími
Martin dokázal ísť tempo, aké nasadil jeho konkurent Lefébvre na Citroene DS3 R5, avšak továrenskí jazdci s Fabiami R5 ukázali svetu, koľko majú najazdené v ideálnych podmienkach.
Kým také tímy ako Peugeot Sport Slovakia viac-menej testovali ostré tempo, piloti škodovky brali rely ako ostré vystúpenie, a preto nechybovali.
Sám pilot Peugeotu 208 T16 priznáva, že Poľsko sa plynule pretavilo do pozície ostrého testu. „Z Poľska odchádzame bez bodov avšak s nemalou porciou skúseností.
Výrazne sme posilnili našu dôveru v auto, ktoré bolo ozaj konkurencieschopné", povedal po súťaži Koči a ubezpečil, že majú potrebnú rýchlosť pre dobré výsledky vo WRC2.
Napokon v piatok ráno zajazdil Martin Koči dva piate najrýchlejšie časy.
Znamenalo to skvelú, piatu priečku priebežného hodnotenia Majstrovstiev sveta WRC2 na Rally Poland, ktorú v nasledujúcom rýchlostnom teste Martin s Lukášom ešte upevnil štvrtým miestom.
V záverečnej časti prvého prejazdu najdlhším – 39,12 kilometrovým meraným úsekom Stanczyki-1 skončil Martinov Peugeot 208 T16 po sérii na seba nadväzujúcich horizontov mimo trať.
Tím sa rozhodol nepokračovať pre rozsah poškodenia a ušetriť auto pre ďalší deň.
Ostalo len pri zbieraní skúseností
V úvodnej sobotnej skúške Mazury začalo turbo strácať výkon v dôsledku predošlej havárie. V nasledujúcom meranom úseku Wieliczki 1 bolo už všetko v poriadku, čo dokazoval štvrtý najrýchlejší čas.
V ďalšom rýchlostnom teste Swietajno Martina opäť spomalil defekt, ktorého výmena netrvala posádke Peugeot Sport Slovakia ani dve minúty.
Dobrému výsledku v rýchlostnej skúške Paprotki, naznačovanému sľubnými medzičasmi, zabránil „optimistický rozpis“, ktorý znamenal druhé ocitnutie sa mimo trať.
Prasknuté vedenie chladenia rozhodlo o predčasnom ukončení druhej etapy. Podobne ako v sobotu aj nedeľu využili Martin s Lukášom možnosť pokračovania v súťaži za cenu penalizácie.
Tak sa oba nedeľné prejazdy záverečnou rýchlostnou skúškou Baranowo zmenili na ostrý test nastavenia automobilu. V prvom patril Martinovi štvrtý a v druhom desiaty najrýchlejší čas.
Hoci spolujazdcovi Lukášovi Kostkovi nebolo v piatkovom servise príliš do reči, vedel pomenovať problémy, ktoré priniesli výlety mimo trať.
„Spoločným menovateľom problémov na Rally Poland sa javí rozpis. Nepremietli sme do rozpisu na jednej strane naše zrýchlenie a na strane druhej ani potenciál nášho automobilu“, uzavrel rozpravu o účinkovaní v Poľsku Lukáš Kostka.