Koči zbieral v Poľsku viac skúsenosti ako body

Slovenský jazdec si v hlbokom piesku poľských ciest užil všetko, čo k rely patrí. Po pekných prejazdoch v prvej päťke prišli defekty aj výlety mimo trať.

(Zdroj: Rally-Mania.cz)

V našej reportáži z najrýchlejšieho podujatia v kalendári WRC sme priniesli pohľad na účinkovanie posádky Peugeot Sportu Slovakia (Martin Koči - Lukáš Kostka) na 72. Rally Poland.

Mali sme veľké šťastie a na druhej najstaršej rely sveta sme videli Martina a Lukáša práve na tých rýchlostných skúškach, ktoré im celkom vyšli.

Z laického pohľadu fanúšika automobilových rely súťaží bola pozitívna rozhodnosť v Martinovej jazde. Kým niektoré posádky vôkol nich váhali na zložitých miestach trate, Martinovu jazdu bolo možné rozoznať podľa ucha.

Článok pokračuje pod video reklamou

Možno to bol vplyv odvážneho a trochu optimistického rozpisu, ktorý posádku zrýchľoval, ale zároveň bol aj dôvodom výletov mimo trať.

Prečítajte si tiež:Mazury v Poľsku ponúkajú dovolenku aj rely

Dokázali jazdiť medzi najlepšími

Martin dokázal ísť tempo, aké nasadil jeho konkurent Lefébvre na Citroene DS3 R5, avšak továrenskí jazdci s Fabiami R5 ukázali svetu, koľko majú najazdené v ideálnych podmienkach.

Kým také tímy ako Peugeot Sport Slovakia viac-menej testovali ostré tempo, piloti škodovky brali rely ako ostré vystúpenie, a preto nechybovali.

Sám pilot Peugeotu 208 T16 priznáva, že Poľsko sa plynule pretavilo do pozície ostrého testu. „Z Poľska odchádzame bez bodov avšak s nemalou porciou skúseností.

Výrazne sme posilnili našu dôveru v auto, ktoré bolo ozaj konkurencieschopné", povedal po súťaži Koči a ubezpečil, že majú potrebnú rýchlosť pre dobré výsledky vo WRC2.

_bmb7477-edit_r319_res.jpg

Napokon v piatok ráno zajazdil Martin Koči dva piate najrýchlejšie časy.

Znamenalo to skvelú, piatu priečku priebežného hodnotenia Majstrovstiev sveta WRC2 na Rally Poland, ktorú v nasledujúcom rýchlostnom teste Martin s Lukášom ešte upevnil štvrtým miestom.

V záverečnej časti prvého prejazdu najdlhším – 39,12 kilometrovým meraným úsekom Stanczyki-1 skončil Martinov Peugeot 208 T16 po sérii na seba nadväzujúcich horizontov mimo trať.

Tím sa rozhodol nepokračovať pre rozsah poškodenia a ušetriť auto pre ďalší deň.

Ostalo len pri zbieraní skúseností

V úvodnej sobotnej skúške Mazury začalo turbo strácať výkon v dôsledku predošlej havárie. V nasledujúcom meranom úseku Wieliczki 1 bolo už všetko v poriadku, čo dokazoval štvrtý najrýchlejší čas.

V ďalšom rýchlostnom teste Swietajno Martina opäť spomalil defekt, ktorého výmena netrvala posádke Peugeot Sport Slovakia ani dve minúty.

Dobrému výsledku v rýchlostnej skúške Paprotki, naznačovanému sľubnými medzičasmi, zabránil „optimistický rozpis“, ktorý znamenal druhé ocitnutie sa mimo trať.

_sit5253-edit--2-_r616_res.jpg

Prasknuté vedenie chladenia rozhodlo o predčasnom ukončení druhej etapy. Podobne ako v sobotu aj nedeľu využili Martin s Lukášom možnosť pokračovania v súťaži za cenu penalizácie.

Tak sa oba nedeľné prejazdy záverečnou rýchlostnou skúškou Baranowo zmenili na ostrý test nastavenia automobilu. V prvom patril Martinovi štvrtý a v druhom desiaty najrýchlejší čas.

Hoci spolujazdcovi Lukášovi Kostkovi nebolo v piatkovom servise príliš do reči, vedel pomenovať problémy, ktoré priniesli výlety mimo trať.

„Spoločným menovateľom problémov na Rally Poland sa javí rozpis. Nepremietli sme do rozpisu na jednej strane naše zrýchlenie a na strane druhej ani potenciál nášho automobilu“, uzavrel rozpravu o účinkovaní v Poľsku Lukáš Kostka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 530
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 945
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 216
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 382
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 935
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 931
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 690
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 494
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 289
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 790