SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Koči zbieral v Poľsku viac skúsenosti ako body

Slovenský jazdec si v hlbokom piesku poľských ciest užil všetko, čo k rely patrí. Po pekných prejazdoch v prvej päťke prišli defekty aj výlety mimo trať.

(Zdroj: Rally-Mania.cz)

V našej reportáži z najrýchlejšieho podujatia v kalendári WRC sme priniesli pohľad na účinkovanie posádky Peugeot Sportu Slovakia (Martin Koči - Lukáš Kostka) na 72. Rally Poland.

Mali sme veľké šťastie a na druhej najstaršej rely sveta sme videli Martina a Lukáša práve na tých rýchlostných skúškach, ktoré im celkom vyšli.

Z laického pohľadu fanúšika automobilových rely súťaží bola pozitívna rozhodnosť v Martinovej jazde. Kým niektoré posádky vôkol nich váhali na zložitých miestach trate, Martinovu jazdu bolo možné rozoznať podľa ucha.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Možno to bol vplyv odvážneho a trochu optimistického rozpisu, ktorý posádku zrýchľoval, ale zároveň bol aj dôvodom výletov mimo trať.

Prečítajte si tiež:Mazury v Poľsku ponúkajú dovolenku aj relyČítajte 

Dokázali jazdiť medzi najlepšími

Martin dokázal ísť tempo, aké nasadil jeho konkurent Lefébvre na Citroene DS3 R5, avšak továrenskí jazdci s Fabiami R5 ukázali svetu, koľko majú najazdené v ideálnych podmienkach.

Kým také tímy ako Peugeot Sport Slovakia viac-menej testovali ostré tempo, piloti škodovky brali rely ako ostré vystúpenie, a preto nechybovali.

Sám pilot Peugeotu 208 T16 priznáva, že Poľsko sa plynule pretavilo do pozície ostrého testu. „Z Poľska odchádzame bez bodov avšak s nemalou porciou skúseností.

Výrazne sme posilnili našu dôveru v auto, ktoré bolo ozaj konkurencieschopné", povedal po súťaži Koči a ubezpečil, že majú potrebnú rýchlosť pre dobré výsledky vo WRC2.

Skryť Vypnúť reklamu

_bmb7477-edit_r319_res.jpg

Napokon v piatok ráno zajazdil Martin Koči dva piate najrýchlejšie časy.

Znamenalo to skvelú, piatu priečku priebežného hodnotenia Majstrovstiev sveta WRC2 na Rally Poland, ktorú v nasledujúcom rýchlostnom teste Martin s Lukášom ešte upevnil štvrtým miestom.

V záverečnej časti prvého prejazdu najdlhším – 39,12 kilometrovým meraným úsekom Stanczyki-1 skončil Martinov Peugeot 208 T16 po sérii na seba nadväzujúcich horizontov mimo trať.

Tím sa rozhodol nepokračovať pre rozsah poškodenia a ušetriť auto pre ďalší deň.

Ostalo len pri zbieraní skúseností

V úvodnej sobotnej skúške Mazury začalo turbo strácať výkon v dôsledku predošlej havárie. V nasledujúcom meranom úseku Wieliczki 1 bolo už všetko v poriadku, čo dokazoval štvrtý najrýchlejší čas.

Skryť Vypnúť reklamu

V ďalšom rýchlostnom teste Swietajno Martina opäť spomalil defekt, ktorého výmena netrvala posádke Peugeot Sport Slovakia ani dve minúty.

Dobrému výsledku v rýchlostnej skúške Paprotki, naznačovanému sľubnými medzičasmi, zabránil „optimistický rozpis“, ktorý znamenal druhé ocitnutie sa mimo trať.

_sit5253-edit--2-_r616_res.jpg

Prasknuté vedenie chladenia rozhodlo o predčasnom ukončení druhej etapy. Podobne ako v sobotu aj nedeľu využili Martin s Lukášom možnosť pokračovania v súťaži za cenu penalizácie.

Tak sa oba nedeľné prejazdy záverečnou rýchlostnou skúškou Baranowo zmenili na ostrý test nastavenia automobilu. V prvom patril Martinovi štvrtý a v druhom desiaty najrýchlejší čas.

Hoci spolujazdcovi Lukášovi Kostkovi nebolo v piatkovom servise príliš do reči, vedel pomenovať problémy, ktoré priniesli výlety mimo trať.

Skryť Vypnúť reklamu

„Spoločným menovateľom problémov na Rally Poland sa javí rozpis. Nepremietli sme do rozpisu na jednej strane naše zrýchlenie a na strane druhej ani potenciál nášho automobilu“, uzavrel rozpravu o účinkovaní v Poľsku Lukáš Kostka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 049
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 881
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 030
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 015
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 880
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 10 763
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 401
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 670
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 572
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 539
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hrozby zabrali, ľudia prišli. Oravčania stáli v radoch už pred testovaním

Tri a pol percentu doteraz testovaných odhalili nákazu.

Čakanie na testovanie na Orave.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.

Život na Slovensku sa opäť obmedzuje, začína sa miernejší lockdown (prehľad)

Zákaz vychádzania sa netýka cesty do práce, na Orave a v Bardejove treba aj test.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.