Koči zbieral v Poľsku viac skúsenosti ako body

Slovenský jazdec si v hlbokom piesku poľských ciest užil všetko, čo k rely patrí. Po pekných prejazdoch v prvej päťke prišli defekty aj výlety mimo trať.

(Zdroj: Rally-Mania.cz)

V našej reportáži z najrýchlejšieho podujatia v kalendári WRC sme priniesli pohľad na účinkovanie posádky Peugeot Sportu Slovakia (Martin Koči - Lukáš Kostka) na 72. Rally Poland.

Mali sme veľké šťastie a na druhej najstaršej rely sveta sme videli Martina a Lukáša práve na tých rýchlostných skúškach, ktoré im celkom vyšli.

Z laického pohľadu fanúšika automobilových rely súťaží bola pozitívna rozhodnosť v Martinovej jazde. Kým niektoré posádky vôkol nich váhali na zložitých miestach trate, Martinovu jazdu bolo možné rozoznať podľa ucha.

Možno to bol vplyv odvážneho a trochu optimistického rozpisu, ktorý posádku zrýchľoval, ale zároveň bol aj dôvodom výletov mimo trať.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Mazury v Poľsku ponúkajú dovolenku aj rely

Dokázali jazdiť medzi najlepšími

Martin dokázal ísť tempo, aké nasadil jeho konkurent Lefébvre na Citroene DS3 R5, avšak továrenskí jazdci s Fabiami R5 ukázali svetu, koľko majú najazdené v ideálnych podmienkach.

Kým také tímy ako Peugeot Sport Slovakia viac-menej testovali ostré tempo, piloti škodovky brali rely ako ostré vystúpenie, a preto nechybovali.

Sám pilot Peugeotu 208 T16 priznáva, že Poľsko sa plynule pretavilo do pozície ostrého testu. „Z Poľska odchádzame bez bodov avšak s nemalou porciou skúseností.

Výrazne sme posilnili našu dôveru v auto, ktoré bolo ozaj konkurencieschopné", povedal po súťaži Koči a ubezpečil, že majú potrebnú rýchlosť pre dobré výsledky vo WRC2.

_bmb7477-edit_r319_res.jpg

Napokon v piatok ráno zajazdil Martin Koči dva piate najrýchlejšie časy.

Znamenalo to skvelú, piatu priečku priebežného hodnotenia Majstrovstiev sveta WRC2 na Rally Poland, ktorú v nasledujúcom rýchlostnom teste Martin s Lukášom ešte upevnil štvrtým miestom.

V záverečnej časti prvého prejazdu najdlhším – 39,12 kilometrovým meraným úsekom Stanczyki-1 skončil Martinov Peugeot 208 T16 po sérii na seba nadväzujúcich horizontov mimo trať.

Tím sa rozhodol nepokračovať pre rozsah poškodenia a ušetriť auto pre ďalší deň.

Ostalo len pri zbieraní skúseností

V úvodnej sobotnej skúške Mazury začalo turbo strácať výkon v dôsledku predošlej havárie. V nasledujúcom meranom úseku Wieliczki 1 bolo už všetko v poriadku, čo dokazoval štvrtý najrýchlejší čas.

V ďalšom rýchlostnom teste Swietajno Martina opäť spomalil defekt, ktorého výmena netrvala posádke Peugeot Sport Slovakia ani dve minúty.

Dobrému výsledku v rýchlostnej skúške Paprotki, naznačovanému sľubnými medzičasmi, zabránil „optimistický rozpis“, ktorý znamenal druhé ocitnutie sa mimo trať.

_sit5253-edit--2-_r616_res.jpg

Prasknuté vedenie chladenia rozhodlo o predčasnom ukončení druhej etapy. Podobne ako v sobotu aj nedeľu využili Martin s Lukášom možnosť pokračovania v súťaži za cenu penalizácie.

Tak sa oba nedeľné prejazdy záverečnou rýchlostnou skúškou Baranowo zmenili na ostrý test nastavenia automobilu. V prvom patril Martinovi štvrtý a v druhom desiaty najrýchlejší čas.

Hoci spolujazdcovi Lukášovi Kostkovi nebolo v piatkovom servise príliš do reči, vedel pomenovať problémy, ktoré priniesli výlety mimo trať.

„Spoločným menovateľom problémov na Rally Poland sa javí rozpis. Nepremietli sme do rozpisu na jednej strane naše zrýchlenie a na strane druhej ani potenciál nášho automobilu“, uzavrel rozpravu o účinkovaní v Poľsku Lukáš Kostka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 368
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 079
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 684
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 226
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 750
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 499
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 214
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 501
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 714
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 569

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

VW Arteon: nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.

Dacia predstavila Logan MCV Stepway aj špeciálnu edíciu Outdoor

Oplastovaná verzia kombi Logan MCV sa na Slovensku začne predávať na jeseň.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop