SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

V Lubeníku nám ušlo víťazstvo o tri sekundy. Celkovo dominoval Grzyb

Opäť zaúradovalo chýbajúce nasadenie v úvode súťaže a chyba po štarte. Pozrite si rýchlostné skúšky z kokpitu pretekárskeho Peugeotu 208 R2.

(Zdroj: Tomáš Cifranič)

Skôr než prinesieme krátke video z Lubeníka a viac fotografií, ponúkame aspoň krátky súhrn prvých dojmov a onboard videá z oboch skúšok.

Tradičná letná automobilová súťaž v Lubeníku ničím nepripomínala leto, ako po minulé roky. Hoci podľa predpovedí počasia dážď nehrozil, posádky mali veľkú starosť s voľbou pneumatík.

Veľké teplo alebo dážď by situáciu zjednodušili. Dilemu s obutím spôsobila práve očakávaná teplota od 17 do 20 stupňov a zamračená obloha.

Podľa bieleho studeného asfaltu prvej rýchlostnej skúšky medzi Lubeníkom a Turčokom by prišli vhod pneumatiky strednej zmesi, ktoré sa rýchlejšie zohrejú a fungujú už pri nižších teplotách.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Tie by boli bezpečné pre tienisté úseky v lese aj štart, pretože ten bol hneď za servisom.

Michelin bojoval s Pirelli

Akurát bezprostredne za prvou rýchlostnou skúškou nasledovala druhá s dĺžkou 16 kilometrov. Rýchlostná skúška Ratková obsahovala pomerne široké úseky ciest s dlhými zákrutami.

Tu by sa zasa hodila tvrdšia zmes, aby sa pneumatiky nestihli prehriať. Napokon my sme najtvrdšiu zmes ani nemali, a tak padla voľba na Michelin a zmes 21.

V tejto kategórií skúsený Pavol Nagy obul dopredu zmes 31 a aktuálny Líder poradia Tomáš Fusko použil pneumatiky značky Pirelli.

Pre lepšiu dramatizáciu si maďarský konkurent Akos Tábori, ktorý mal premiéru s Peugeotom, obul plášte značky Hankook.

Rozhodol úvod súťaže

Podľa očakávania posádky Fusko-Slovák a Nagy-Kušnier v prvej sérii rýchlostných skúšok naozaj nasadili slušné tempo a nám ostala tretia priečka.

Skryť Vypnúť reklamu

Do druhého kola pekných rýchlostných skúšok sme išli na treťom mieste a s poznaním, že tá dlhšia nám sedí viac. Naše pneumatiky neboli ani excelentné ani zlé a s výnimkou úplne ostrých pomalých zákrut sa nám išlo fajn.

Skôr sme zaspali na úvodnej rýchlostnej skúške, začiatok bol príliš opatrný, nehovoriac o zlom odsledovaní brzdného bodu do retardéra za štartom.

Načítavam video...

Nakoľko do retardéru bolo z tiahlej ľavej zákruty horšie vidieť, zabrzdili sme pri prvom stĺpe, a keď sa rozhľad zlepšil, bol tam ešte jeden stĺp, pri ktorom sme mali brzdiť.

Napokon to nebolo ani o pneumatkách, ani o aute, ale o zaspatom úvode súťaže a vlastných chybách.

Tesný súboj bavil

Napriek zbabranému úvodu bol súboj s Tomášom Fuskom a Pavlom Nagyom veľmi pekný a tesný.

Skryť Vypnúť reklamu

Do tretieho kola sme nastúpili so stratou niečo vyše šesť sekúnd na prvého Tomáša Fuska. V poslednej rýchlostnej skúške sme stiahli 6,1 sekundy, ale v tej predposlednej sme predsa ostali za Tomášom o necelé tri sekundy.

Keď sme si v telefóne natiahli v aplikácii Rally4now výsledky, zistili sme rozdiel 2,9 sekundy v náš neprospech.

Napriek tomu to bola krásna súťaž a veríme, že súboje v triede 6, kde odštartovalo už päť Peugeotov 208 R2, boli ozdobou podujatia.

Načítavam video...

Trieda 6 patrila s počtom 11 štartujúcich medzi najobsadenejšie.

Pochopiteľne veľké boje sa odohrávali v každej triede, ale najmä na čele podujatia medzi vozidlami WRC, ktorých bolo na Rally Lubeník požehnane.

K priebehu rely sa vo výsledkoch ešte vrátime, zatiaľ len spomeňme, že Grzegorz Grzyb si nenechal vziať víťazstvo a Jaroslav Melichárek ostal na bezpečne druhom mieste.

Skryť Vypnúť reklamu

Tomáš Ondrej však štart so staršou Fabiou WRC zvládol perfektne, bavil divákov a skončil tretí. Medzi špičkou však úraduje aj Tomáš Kukučka na Subaru Impreza WRC.

Majrečák vedie triedu tri

Do kategórie nedostihnuteľných, z pohľadu nás na "malých" autách, patrila špička na vozidlách niekdajšej triedy N4. Túto triedu vyhral s prehľadom Vlasto Majerčák a zložil na kolená aj Tibora Cserhalmiho, ktorý jazdil podobne ako Vlasto na Mitsubishi Evo IX.

V triede 7 sa z prvého miesta tešili Peter Šablatúra s Lukášom Antalíkom na ich Škode Felicia, v triede 8 poľská posádka Slawomir Kurdys - Michal Kasina na Honde Civic Type-R a v triede Open zvíťazili Juraj Urbaník s Vierou Urbaníkovou na Škode Fabia.

Medzi historickými vozidlami došiel do cieľa len Jozef Béreš st. s Vojtechom Bačinským na ich krásnej Mazde Savanna RX7.

Skryť Vypnúť reklamu

1. GRZYB-HUNDLA, FORD Fiesta RS WRC 43:02.1
2. MELICHÁREK-MELICHÁREK, FORD Fiesta RS WRC +15.5
3. ONDREJ-GOMORI, ŠKODA Fabia WRC +1:20.2
4. KUKUČKA-MOZNER ML., SUBARU Impreza WRC +1:40.3
5. DROTÁR-BÁNOCI, CITROEN DS3 WRC +1:56.0
6. VALOUŠEK-HAVELKOVÁ, ŠKODA Fabia S2000 +2:06.8
7. TRNENÝ-DOERR, ŠKODA Fabia WRC +2:08.6
8. TRENCSÉNYI-VERBA, FORD Fiesta R5 +2:21.2
9. MAJERČÁK-VEJAČKOVÁ, MITSUBISHI Lancer EVO IX 3:29.3
10. ČERNÝ-ČERNOHORSKÝ, ŠKODA Fabia S2000 3:48.9

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 493
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 623
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 408
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 745
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 216
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 982
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 822
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 503
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 236
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 025
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obyvatelia v meste Stará Turá pred budovou Domu kultúry Javorina počas operácie Spoločná zodpovednosť, ktorá by mala zabezpečiť celoplošné testovanie obyvateľov Slovenska, antigénovým testom na COVID-19.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L