V Lubeníku nám ušlo víťazstvo o tri sekundy. Celkovo dominoval Grzyb

Opäť zaúradovalo chýbajúce nasadenie v úvode súťaže a chyba po štarte. Pozrite si rýchlostné skúšky z kokpitu pretekárskeho Peugeotu 208 R2.

(Zdroj: Tomáš Cifranič)

Skôr než prinesieme krátke video z Lubeníka a viac fotografií, ponúkame aspoň krátky súhrn prvých dojmov a onboard videá z oboch skúšok.

Tradičná letná automobilová súťaž v Lubeníku ničím nepripomínala leto, ako po minulé roky. Hoci podľa predpovedí počasia dážď nehrozil, posádky mali veľkú starosť s voľbou pneumatík.

Veľké teplo alebo dážď by situáciu zjednodušili. Dilemu s obutím spôsobila práve očakávaná teplota od 17 do 20 stupňov a zamračená obloha.

Podľa bieleho studeného asfaltu prvej rýchlostnej skúšky medzi Lubeníkom a Turčokom by prišli vhod pneumatiky strednej zmesi, ktoré sa rýchlejšie zohrejú a fungujú už pri nižších teplotách.

Tie by boli bezpečné pre tienisté úseky v lese aj štart, pretože ten bol hneď za servisom.

Michelin bojoval s Pirelli

Akurát bezprostredne za prvou rýchlostnou skúškou nasledovala druhá s dĺžkou 16 kilometrov. Rýchlostná skúška Ratková obsahovala pomerne široké úseky ciest s dlhými zákrutami.

Tu by sa zasa hodila tvrdšia zmes, aby sa pneumatiky nestihli prehriať. Napokon my sme najtvrdšiu zmes ani nemali, a tak padla voľba na Michelin a zmes 21.

V tejto kategórií skúsený Pavol Nagy obul dopredu zmes 31 a aktuálny Líder poradia Tomáš Fusko použil pneumatiky značky Pirelli.

Pre lepšiu dramatizáciu si maďarský konkurent Akos Tábori, ktorý mal premiéru s Peugeotom, obul plášte značky Hankook.

Rozhodol úvod súťaže

Podľa očakávania posádky Fusko-Slovák a Nagy-Kušnier v prvej sérii rýchlostných skúšok naozaj nasadili slušné tempo a nám ostala tretia priečka.

Do druhého kola pekných rýchlostných skúšok sme išli na treťom mieste a s poznaním, že tá dlhšia nám sedí viac. Naše pneumatiky neboli ani excelentné ani zlé a s výnimkou úplne ostrých pomalých zákrut sa nám išlo fajn.

Skôr sme zaspali na úvodnej rýchlostnej skúške, začiatok bol príliš opatrný, nehovoriac o zlom odsledovaní brzdného bodu do retardéra za štartom.

Načítavám video...

Nakoľko do retardéru bolo z tiahlej ľavej zákruty horšie vidieť, zabrzdili sme pri prvom stĺpe, a keď sa rozhľad zlepšil, bol tam ešte jeden stĺp, pri ktorom sme mali brzdiť.

Napokon to nebolo ani o pneumatkách, ani o aute, ale o zaspatom úvode súťaže a vlastných chybách.

Tesný súboj bavil

Napriek zbabranému úvodu bol súboj s Tomášom Fuskom a Pavlom Nagyom veľmi pekný a tesný.

Do tretieho kola sme nastúpili so stratou niečo vyše šesť sekúnd na prvého Tomáša Fuska. V poslednej rýchlostnej skúške sme stiahli 6,1 sekundy, ale v tej predposlednej sme predsa ostali za Tomášom o necelé tri sekundy.

Keď sme si v telefóne natiahli v aplikácii Rally4now výsledky, zistili sme rozdiel 2,9 sekundy v náš neprospech.

Napriek tomu to bola krásna súťaž a veríme, že súboje v triede 6, kde odštartovalo už päť Peugeotov 208 R2, boli ozdobou podujatia.

Načítavám video...

Trieda 6 patrila s počtom 11 štartujúcich medzi najobsadenejšie.

Pochopiteľne veľké boje sa odohrávali v každej triede, ale najmä na čele podujatia medzi vozidlami WRC, ktorých bolo na Rally Lubeník požehnane.

K priebehu rely sa vo výsledkoch ešte vrátime, zatiaľ len spomeňme, že Grzegorz Grzyb si nenechal vziať víťazstvo a Jaroslav Melichárek ostal na bezpečne druhom mieste.

Tomáš Ondrej však štart so staršou Fabiou WRC zvládol perfektne, bavil divákov a skončil tretí. Medzi špičkou však úraduje aj Tomáš Kukučka na Subaru Impreza WRC.

Majrečák vedie triedu tri

Do kategórie nedostihnuteľných, z pohľadu nás na "malých" autách, patrila špička na vozidlách niekdajšej triedy N4. Túto triedu vyhral s prehľadom Vlasto Majerčák a zložil na kolená aj Tibora Cserhalmiho, ktorý jazdil podobne ako Vlasto na Mitsubishi Evo IX.

V triede 7 sa z prvého miesta tešili Peter Šablatúra s Lukášom Antalíkom na ich Škode Felicia, v triede 8 poľská posádka Slawomir Kurdys - Michal Kasina na Honde Civic Type-R a v triede Open zvíťazili Juraj Urbaník s Vierou Urbaníkovou na Škode Fabia.

Medzi historickými vozidlami došiel do cieľa len Jozef Béreš st. s Vojtechom Bačinským na ich krásnej Mazde Savanna RX7.

1. GRZYB-HUNDLA, FORD Fiesta RS WRC 43:02.1
2. MELICHÁREK-MELICHÁREK, FORD Fiesta RS WRC +15.5
3. ONDREJ-GOMORI, ŠKODA Fabia WRC +1:20.2
4. KUKUČKA-MOZNER ML., SUBARU Impreza WRC +1:40.3
5. DROTÁR-BÁNOCI, CITROEN DS3 WRC +1:56.0
6. VALOUŠEK-HAVELKOVÁ, ŠKODA Fabia S2000 +2:06.8
7. TRNENÝ-DOERR, ŠKODA Fabia WRC +2:08.6
8. TRENCSÉNYI-VERBA, FORD Fiesta R5 +2:21.2
9. MAJERČÁK-VEJAČKOVÁ, MITSUBISHI Lancer EVO IX 3:29.3
10. ČERNÝ-ČERNOHORSKÝ, ŠKODA Fabia S2000 3:48.9

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  3. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  4. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  5. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  6. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  8. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  10. Nákupná cena dlhopisov bude čoskoro najnižšia v roku
  1. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  3. Move in immediately, if you feel like it
  4. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  5. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  9. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  10. Mio Spirit 7700 - autonavigace překvapuje super výbavou
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 744
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 442
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 12 982
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 10 499
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 8 452
  6. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 7 386
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 609
  8. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 6 529
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 543
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 383

Hlavné správy zo Sme.sk

PREŠOV KORZÁR

Obvineného kanadského profesora sa zastávali aj matky dievčat (fotogaléria)

Mušinka: Tento prípad nie je detská pornografia.

Autorská strana Beaty Balogovej

Hovorme ešte o vražde, nie o Ficovej mediálnej tyranii

Prečo Fico a Danko opisujú novinárov ako agresívnu brigádu.

AUTORSKÁ STRANA TOMA NICHOLSONA

Čo nám prinesie nahrávka Gorily

Nové dôkazy budú dôležité, aj keď sa nedostanú pred súd.

DOMOV

Zastupoval šéfa polície, teraz nesmie vidieť jej tajomstvá

Policajný prezident obmedzil Málikovi prístup k utajovaným materiálom.

Neprehliadnite tiež

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.

Volkswagen čaká plodný rok 2019. Čo prinesie

Najočakávanejší je príchod nového radu elektromobilov.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa bude dariť autopriemyslu na Slovensku?

Svoj moderný závod nedávno otvoril Jaguar Land Rover.

Fiat Panda aj Jeep Wrangler v testoch Euro NCAP prepadli

Panda a Punto sú najhoršie hodnotenými autami v histórii testov.