V Lubeníku nám ušlo víťazstvo o tri sekundy. Celkovo dominoval Grzyb

Opäť zaúradovalo chýbajúce nasadenie v úvode súťaže a chyba po štarte. Pozrite si rýchlostné skúšky z kokpitu pretekárskeho Peugeotu 208 R2.

(Zdroj: Tomáš Cifranič)

Skôr než prinesieme krátke video z Lubeníka a viac fotografií, ponúkame aspoň krátky súhrn prvých dojmov a onboard videá z oboch skúšok.

Tradičná letná automobilová súťaž v Lubeníku ničím nepripomínala leto, ako po minulé roky. Hoci podľa predpovedí počasia dážď nehrozil, posádky mali veľkú starosť s voľbou pneumatík.

Veľké teplo alebo dážď by situáciu zjednodušili. Dilemu s obutím spôsobila práve očakávaná teplota od 17 do 20 stupňov a zamračená obloha.

Podľa bieleho studeného asfaltu prvej rýchlostnej skúšky medzi Lubeníkom a Turčokom by prišli vhod pneumatiky strednej zmesi, ktoré sa rýchlejšie zohrejú a fungujú už pri nižších teplotách.

Tie by boli bezpečné pre tienisté úseky v lese aj štart, pretože ten bol hneď za servisom.

Michelin bojoval s Pirelli

Akurát bezprostredne za prvou rýchlostnou skúškou nasledovala druhá s dĺžkou 16 kilometrov. Rýchlostná skúška Ratková obsahovala pomerne široké úseky ciest s dlhými zákrutami.

Tu by sa zasa hodila tvrdšia zmes, aby sa pneumatiky nestihli prehriať. Napokon my sme najtvrdšiu zmes ani nemali, a tak padla voľba na Michelin a zmes 21.

V tejto kategórií skúsený Pavol Nagy obul dopredu zmes 31 a aktuálny Líder poradia Tomáš Fusko použil pneumatiky značky Pirelli.

Pre lepšiu dramatizáciu si maďarský konkurent Akos Tábori, ktorý mal premiéru s Peugeotom, obul plášte značky Hankook.

Rozhodol úvod súťaže

Podľa očakávania posádky Fusko-Slovák a Nagy-Kušnier v prvej sérii rýchlostných skúšok naozaj nasadili slušné tempo a nám ostala tretia priečka.

Do druhého kola pekných rýchlostných skúšok sme išli na treťom mieste a s poznaním, že tá dlhšia nám sedí viac. Naše pneumatiky neboli ani excelentné ani zlé a s výnimkou úplne ostrých pomalých zákrut sa nám išlo fajn.

Skôr sme zaspali na úvodnej rýchlostnej skúške, začiatok bol príliš opatrný, nehovoriac o zlom odsledovaní brzdného bodu do retardéra za štartom.

Nakoľko do retardéru bolo z tiahlej ľavej zákruty horšie vidieť, zabrzdili sme pri prvom stĺpe, a keď sa rozhľad zlepšil, bol tam ešte jeden stĺp, pri ktorom sme mali brzdiť.

Napokon to nebolo ani o pneumatkách, ani o aute, ale o zaspatom úvode súťaže a vlastných chybách.

Tesný súboj bavil

Napriek zbabranému úvodu bol súboj s Tomášom Fuskom a Pavlom Nagyom veľmi pekný a tesný.

Do tretieho kola sme nastúpili so stratou niečo vyše šesť sekúnd na prvého Tomáša Fuska. V poslednej rýchlostnej skúške sme stiahli 6,1 sekundy, ale v tej predposlednej sme predsa ostali za Tomášom o necelé tri sekundy.

Keď sme si v telefóne natiahli v aplikácii Rally4now výsledky, zistili sme rozdiel 2,9 sekundy v náš neprospech.

Napriek tomu to bola krásna súťaž a veríme, že súboje v triede 6, kde odštartovalo už päť Peugeotov 208 R2, boli ozdobou podujatia.

Trieda 6 patrila s počtom 11 štartujúcich medzi najobsadenejšie.

Pochopiteľne veľké boje sa odohrávali v každej triede, ale najmä na čele podujatia medzi vozidlami WRC, ktorých bolo na Rally Lubeník požehnane.

K priebehu rely sa vo výsledkoch ešte vrátime, zatiaľ len spomeňme, že Grzegorz Grzyb si nenechal vziať víťazstvo a Jaroslav Melichárek ostal na bezpečne druhom mieste.

Tomáš Ondrej však štart so staršou Fabiou WRC zvládol perfektne, bavil divákov a skončil tretí. Medzi špičkou však úraduje aj Tomáš Kukučka na Subaru Impreza WRC.

Majrečák vedie triedu tri

Do kategórie nedostihnuteľných, z pohľadu nás na "malých" autách, patrila špička na vozidlách niekdajšej triedy N4. Túto triedu vyhral s prehľadom Vlasto Majerčák a zložil na kolená aj Tibora Cserhalmiho, ktorý jazdil podobne ako Vlasto na Mitsubishi Evo IX.

V triede 7 sa z prvého miesta tešili Peter Šablatúra s Lukášom Antalíkom na ich Škode Felicia, v triede 8 poľská posádka Slawomir Kurdys - Michal Kasina na Honde Civic Type-R a v triede Open zvíťazili Juraj Urbaník s Vierou Urbaníkovou na Škode Fabia.

Medzi historickými vozidlami došiel do cieľa len Jozef Béreš st. s Vojtechom Bačinským na ich krásnej Mazde Savanna RX7.

1. GRZYB-HUNDLA, FORD Fiesta RS WRC 43:02.1
2. MELICHÁREK-MELICHÁREK, FORD Fiesta RS WRC +15.5
3. ONDREJ-GOMORI, ŠKODA Fabia WRC +1:20.2
4. KUKUČKA-MOZNER ML., SUBARU Impreza WRC +1:40.3
5. DROTÁR-BÁNOCI, CITROEN DS3 WRC +1:56.0
6. VALOUŠEK-HAVELKOVÁ, ŠKODA Fabia S2000 +2:06.8
7. TRNENÝ-DOERR, ŠKODA Fabia WRC +2:08.6
8. TRENCSÉNYI-VERBA, FORD Fiesta R5 +2:21.2
9. MAJERČÁK-VEJAČKOVÁ, MITSUBISHI Lancer EVO IX 3:29.3
10. ČERNÝ-ČERNOHORSKÝ, ŠKODA Fabia S2000 3:48.9

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 429
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 563
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 241
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 981
  5. Kam do tepla v januári? 1 739
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 478
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 381
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 258
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 847

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

SVET

Uvoľnený a sebavedomý. Zeman v prvej debate diskutoval sám so sebou

Jiří Drahoš do prvej debaty neprišiel.

Neprehliadnite tiež

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.