V Lubeníku nám ušlo víťazstvo o tri sekundy. Celkovo dominoval Grzyb

Opäť zaúradovalo chýbajúce nasadenie v úvode súťaže a chyba po štarte. Pozrite si rýchlostné skúšky z kokpitu pretekárskeho Peugeotu 208 R2.

(Zdroj: Tomáš Cifranič)

Skôr než prinesieme krátke video z Lubeníka a viac fotografií, ponúkame aspoň krátky súhrn prvých dojmov a onboard videá z oboch skúšok.

Tradičná letná automobilová súťaž v Lubeníku ničím nepripomínala leto, ako po minulé roky. Hoci podľa predpovedí počasia dážď nehrozil, posádky mali veľkú starosť s voľbou pneumatík.

Veľké teplo alebo dážď by situáciu zjednodušili. Dilemu s obutím spôsobila práve očakávaná teplota od 17 do 20 stupňov a zamračená obloha.

Podľa bieleho studeného asfaltu prvej rýchlostnej skúšky medzi Lubeníkom a Turčokom by prišli vhod pneumatiky strednej zmesi, ktoré sa rýchlejšie zohrejú a fungujú už pri nižších teplotách.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tie by boli bezpečné pre tienisté úseky v lese aj štart, pretože ten bol hneď za servisom.

Michelin bojoval s Pirelli

Akurát bezprostredne za prvou rýchlostnou skúškou nasledovala druhá s dĺžkou 16 kilometrov. Rýchlostná skúška Ratková obsahovala pomerne široké úseky ciest s dlhými zákrutami.

Tu by sa zasa hodila tvrdšia zmes, aby sa pneumatiky nestihli prehriať. Napokon my sme najtvrdšiu zmes ani nemali, a tak padla voľba na Michelin a zmes 21.

V tejto kategórií skúsený Pavol Nagy obul dopredu zmes 31 a aktuálny Líder poradia Tomáš Fusko použil pneumatiky značky Pirelli.

Pre lepšiu dramatizáciu si maďarský konkurent Akos Tábori, ktorý mal premiéru s Peugeotom, obul plášte značky Hankook.

Rozhodol úvod súťaže

Podľa očakávania posádky Fusko-Slovák a Nagy-Kušnier v prvej sérii rýchlostných skúšok naozaj nasadili slušné tempo a nám ostala tretia priečka.

Do druhého kola pekných rýchlostných skúšok sme išli na treťom mieste a s poznaním, že tá dlhšia nám sedí viac. Naše pneumatiky neboli ani excelentné ani zlé a s výnimkou úplne ostrých pomalých zákrut sa nám išlo fajn.

Skôr sme zaspali na úvodnej rýchlostnej skúške, začiatok bol príliš opatrný, nehovoriac o zlom odsledovaní brzdného bodu do retardéra za štartom.

Nakoľko do retardéru bolo z tiahlej ľavej zákruty horšie vidieť, zabrzdili sme pri prvom stĺpe, a keď sa rozhľad zlepšil, bol tam ešte jeden stĺp, pri ktorom sme mali brzdiť.

Napokon to nebolo ani o pneumatkách, ani o aute, ale o zaspatom úvode súťaže a vlastných chybách.

Tesný súboj bavil

Napriek zbabranému úvodu bol súboj s Tomášom Fuskom a Pavlom Nagyom veľmi pekný a tesný.

Do tretieho kola sme nastúpili so stratou niečo vyše šesť sekúnd na prvého Tomáša Fuska. V poslednej rýchlostnej skúške sme stiahli 6,1 sekundy, ale v tej predposlednej sme predsa ostali za Tomášom o necelé tri sekundy.

Keď sme si v telefóne natiahli v aplikácii Rally4now výsledky, zistili sme rozdiel 2,9 sekundy v náš neprospech.

Napriek tomu to bola krásna súťaž a veríme, že súboje v triede 6, kde odštartovalo už päť Peugeotov 208 R2, boli ozdobou podujatia.

Trieda 6 patrila s počtom 11 štartujúcich medzi najobsadenejšie.

Pochopiteľne veľké boje sa odohrávali v každej triede, ale najmä na čele podujatia medzi vozidlami WRC, ktorých bolo na Rally Lubeník požehnane.

K priebehu rely sa vo výsledkoch ešte vrátime, zatiaľ len spomeňme, že Grzegorz Grzyb si nenechal vziať víťazstvo a Jaroslav Melichárek ostal na bezpečne druhom mieste.

Tomáš Ondrej však štart so staršou Fabiou WRC zvládol perfektne, bavil divákov a skončil tretí. Medzi špičkou však úraduje aj Tomáš Kukučka na Subaru Impreza WRC.

Majrečák vedie triedu tri

Do kategórie nedostihnuteľných, z pohľadu nás na "malých" autách, patrila špička na vozidlách niekdajšej triedy N4. Túto triedu vyhral s prehľadom Vlasto Majerčák a zložil na kolená aj Tibora Cserhalmiho, ktorý jazdil podobne ako Vlasto na Mitsubishi Evo IX.

V triede 7 sa z prvého miesta tešili Peter Šablatúra s Lukášom Antalíkom na ich Škode Felicia, v triede 8 poľská posádka Slawomir Kurdys - Michal Kasina na Honde Civic Type-R a v triede Open zvíťazili Juraj Urbaník s Vierou Urbaníkovou na Škode Fabia.

Medzi historickými vozidlami došiel do cieľa len Jozef Béreš st. s Vojtechom Bačinským na ich krásnej Mazde Savanna RX7.

1. GRZYB-HUNDLA, FORD Fiesta RS WRC 43:02.1
2. MELICHÁREK-MELICHÁREK, FORD Fiesta RS WRC +15.5
3. ONDREJ-GOMORI, ŠKODA Fabia WRC +1:20.2
4. KUKUČKA-MOZNER ML., SUBARU Impreza WRC +1:40.3
5. DROTÁR-BÁNOCI, CITROEN DS3 WRC +1:56.0
6. VALOUŠEK-HAVELKOVÁ, ŠKODA Fabia S2000 +2:06.8
7. TRNENÝ-DOERR, ŠKODA Fabia WRC +2:08.6
8. TRENCSÉNYI-VERBA, FORD Fiesta R5 +2:21.2
9. MAJERČÁK-VEJAČKOVÁ, MITSUBISHI Lancer EVO IX 3:29.3
10. ČERNÝ-ČERNOHORSKÝ, ŠKODA Fabia S2000 3:48.9

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 097
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 364
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 985
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 596
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 7 522
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 364
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 5 944
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 321
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 3 532
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 036

Hlavné správy zo Sme.sk

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.

Dnes píše Elena Eleková

Aké to je hanbiť sa, že som lekárka

Hoci to svedčí o empatii, môže to nakoniec viesť k prianiu odísť zo systému.

Neprehliadnite tiež

Z Volva Citroen, z Lady Honda. Päť áut, ktoré mali vzniknúť pod inou značkou

Dôvodom bola inšpirácia aj zrecyklovanie starších projektov.