Volkswagen Touran ostal zameraný na priestor - doplnený cenník

Vnútorný priestor má byť silnou stránkou tretej generácie Volkswagenu Touran. Výrobca zdôrazňuje hlavne variabilné sedadlá.

(Zdroj: VW)

Od uvedenia Volkswagenu Touran uplynulo 12 rokov a automobilka zaznamenala 1,9 milióna objednávok tohoto vozidla. Príchod už jeho tretej generácie na trh sa pomaly, ale isto blíži.

Nemecký výrobca pri navrhovaní najnovšej verzie tohto MPV stavil na praktickú stránku auta. Nerozhodol sa ísť cestou Renaultu a jeho modelu Espace.

Zatiaľ, čo Francúzi uprednostnili vzhľad dnes populárnej kategórie crossoverov, Nemci ostali verní konceptu MPV zameranému na vnútorný priestor.

Z pohľadu vonkajších rozmerov narástol Touran do dĺžky až o 130 mm (celkovo 4 527 mm) a do šírky o 41 mm (1 628 mm).

Na vnútornom priestore sa odráža hlavne o 113 mm dlhší rázvor náprav. Jedine celková výška auta klesla v porovnaní s jeho druhou generáciou o 6 mm. Napriek väčším vonkajším rozmerom je novinka o 62 kg ľahšia.

Naša jediná praktická skúsenosť s Touranom sa spája s jeho oficiálnym predstavením na tohtoročnom autosalóne v Ženeve.

Počas krátkeho zoznámenia s vystaveným modelom tesne pred zatvorením autosalónu sme vyskúšali hlavne sedenie v treťom rade sedadiel. Zo zadných sedadiel sedemmiestnej verzie sa vystupuje a nastupuje výrazne pohodlnejšie, ako sme očakávali.

Foto: Tomáš Kelement

Samotná automobilka vyzdvihuje hlavne nové variabilné sedadlá. Aj v druhom aj v treťom rade ide o samostatné sedadlá, ktoré je možné sklopiť do jednej roviny.

V prípade príplatkovej výbavy možno do jednej roviny sklopiť aj sedadlo spolujazdca. Vonkajšie rozmery sa v interiéri prejavili nárastom jeho dĺžky o 63 mm a rovnako aj o niečo objemnejším batožinovým priestorom.

Výrobca zdôrazňuje aj množstvo odkladacích priestorov v kabíne. Posádka tak môže využívať až 47 boxov a priehradiek. Ako sú využiteľné v praxi, a či hľadanie kľúčov v toľkých odkladacích priestoroch nebude skôr na škodu, vyskúšame až v teste vozidla po jeho uvedení na trh.

Novinkou je trojzónová automatická klimatizácia Pure Air Climatronic. Jej súčasťou je senzor pre kontrolu kvality vzduchu a antialergénny filter.

Tretia generácia Touranu dostala do výbavy aj LED svetlomety. Za príplatok sa natáčajú do zákruty a automaticky stmavujú svoje časti tak, aby neoslňovali ostatné vozidlá.

V dnešných autách sa nachádza množstvo rôznych pomocníkov a rovnako je to aj v prípade Touranu.

Jedným z nich je asistent pre cúvanie s prívesným vozíkom. Po jeho zapnutí treba nastaviť požadovaný uhol medzi vozidlom a prívesom pomocou otočného ovládača.

Vozidlo následne samočinne natáča volant do potrebnej polohy tak, aby pri cúvaní dosiahlo požadovaný uhol voči prívesu. Vodič len pridáva plyn a podľa potreby ďalej nastavuje veľkosť uhla medzi vozidlom a prívesom.

Rovnaký systém sme vyskúšali počas prvej jazdy s novým Passatom. Aj keď je Trailer Assist výrazná pomôcka, stále vyžaduje istú úroveň odhadu a skúseností od šoféra. Systém vyhodnocuje uhol natočenia prívesného vozíka na základe výstupu z cúvacej kamery.

Na ilustračnej fotke je zobrazený displej Volkswagenu Passat so zapnutou funkciou Trailer Assist.

Foto: Volkswagen

O pohon sa stará jeden zo šiestich motorov štandardne vybavený systémom Štart-Stop a režimom rekuperácie.

K dispozícii sú tri benzínové pohonné jednotky TSI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k), ako aj tri turbodiesle TDI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k).

S výnimkou najslabšej benzínovej motorizácie 1,2 TSI, môžu byť všetky agregáty spriahnuté so šesťstupňovou, prípadne sedemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Cenník

Motor a prevodovka

výkon kw/k

Trendline (eur)

Comfortline (eur)

Highline (eur)

1.2 TSI 6st.

81/110

17 990*

20 410

-

1.4 TSI 6st.

110/150

-

21 860

24 410

1.4 TSI 7st. DSG

110/150

-

24 140

26 690

1.8 TSI 7st. DSG

132/180

-

-

27 950

1.6 TDI 6st.

81/110

21 150

22 730

-

1.6 TDI 7st. DSG

81/110

-

25 010

-

2.0 TDI 6st.

110/150

-

25 180

27 730

2.0 TDI 6st.

110/150

-

27 460

30 010

2.0 TDI 6st.

140/190

-

-

31 400

* uvádzacia cena platí na limitovaný počet 20 ks.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  3. Company´s autumn in the High Tatras
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. Dva rekordy na druhý pokus
  8. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  9. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  10. Virtuálne sídlo v Bratislave
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 680
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 797
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 000
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 779
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 627
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 098
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 529

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

DOMOV

Návrat do čias mečiarizmu. Reakcie redakcií na sledovanie novinárov

Reagujú Aktuality.sk i týždenník .týždeň.

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.