SME
Sobota, 28. máj, 2022 | Meniny má Viliam

Volkswagen Touran ostal zameraný na priestor - doplnený cenník

Vnútorný priestor má byť silnou stránkou tretej generácie Volkswagenu Touran. Výrobca zdôrazňuje hlavne variabilné sedadlá.

(Zdroj: VW)

Od uvedenia Volkswagenu Touran uplynulo 12 rokov a automobilka zaznamenala 1,9 milióna objednávok tohoto vozidla. Príchod už jeho tretej generácie na trh sa pomaly, ale isto blíži.

Nemecký výrobca pri navrhovaní najnovšej verzie tohto MPV stavil na praktickú stránku auta. Nerozhodol sa ísť cestou Renaultu a jeho modelu Espace.

Zatiaľ, čo Francúzi uprednostnili vzhľad dnes populárnej kategórie crossoverov, Nemci ostali verní konceptu MPV zameranému na vnútorný priestor.

Z pohľadu vonkajších rozmerov narástol Touran do dĺžky až o 130 mm (celkovo 4 527 mm) a do šírky o 41 mm (1 628 mm).

Na vnútornom priestore sa odráža hlavne o 113 mm dlhší rázvor náprav. Jedine celková výška auta klesla v porovnaní s jeho druhou generáciou o 6 mm. Napriek väčším vonkajším rozmerom je novinka o 62 kg ľahšia.

Naša jediná praktická skúsenosť s Touranom sa spája s jeho oficiálnym predstavením na tohtoročnom autosalóne v Ženeve.

Počas krátkeho zoznámenia s vystaveným modelom tesne pred zatvorením autosalónu sme vyskúšali hlavne sedenie v treťom rade sedadiel. Zo zadných sedadiel sedemmiestnej verzie sa vystupuje a nastupuje výrazne pohodlnejšie, ako sme očakávali.

Foto: Tomáš Kelement

Samotná automobilka vyzdvihuje hlavne nové variabilné sedadlá. Aj v druhom aj v treťom rade ide o samostatné sedadlá, ktoré je možné sklopiť do jednej roviny.

V prípade príplatkovej výbavy možno do jednej roviny sklopiť aj sedadlo spolujazdca. Vonkajšie rozmery sa v interiéri prejavili nárastom jeho dĺžky o 63 mm a rovnako aj o niečo objemnejším batožinovým priestorom.

Výrobca zdôrazňuje aj množstvo odkladacích priestorov v kabíne. Posádka tak môže využívať až 47 boxov a priehradiek. Ako sú využiteľné v praxi, a či hľadanie kľúčov v toľkých odkladacích priestoroch nebude skôr na škodu, vyskúšame až v teste vozidla po jeho uvedení na trh.

Novinkou je trojzónová automatická klimatizácia Pure Air Climatronic. Jej súčasťou je senzor pre kontrolu kvality vzduchu a antialergénny filter.

Tretia generácia Touranu dostala do výbavy aj LED svetlomety. Za príplatok sa natáčajú do zákruty a automaticky stmavujú svoje časti tak, aby neoslňovali ostatné vozidlá.

V dnešných autách sa nachádza množstvo rôznych pomocníkov a rovnako je to aj v prípade Touranu.

Jedným z nich je asistent pre cúvanie s prívesným vozíkom. Po jeho zapnutí treba nastaviť požadovaný uhol medzi vozidlom a prívesom pomocou otočného ovládača.

Vozidlo následne samočinne natáča volant do potrebnej polohy tak, aby pri cúvaní dosiahlo požadovaný uhol voči prívesu. Vodič len pridáva plyn a podľa potreby ďalej nastavuje veľkosť uhla medzi vozidlom a prívesom.

Rovnaký systém sme vyskúšali počas prvej jazdy s novým Passatom. Aj keď je Trailer Assist výrazná pomôcka, stále vyžaduje istú úroveň odhadu a skúseností od šoféra. Systém vyhodnocuje uhol natočenia prívesného vozíka na základe výstupu z cúvacej kamery.

Na ilustračnej fotke je zobrazený displej Volkswagenu Passat so zapnutou funkciou Trailer Assist.

Foto: Volkswagen

O pohon sa stará jeden zo šiestich motorov štandardne vybavený systémom Štart-Stop a režimom rekuperácie.

K dispozícii sú tri benzínové pohonné jednotky TSI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k), ako aj tri turbodiesle TDI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k).

S výnimkou najslabšej benzínovej motorizácie 1,2 TSI, môžu byť všetky agregáty spriahnuté so šesťstupňovou, prípadne sedemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Cenník

Motor a prevodovka

výkon kw/k

Trendline (eur)

Comfortline (eur)

Highline (eur)

1.2 TSI 6st.

81/110

17 990*

20 410

-

1.4 TSI 6st.

110/150

-

21 860

24 410

1.4 TSI 7st. DSG

110/150

-

24 140

26 690

1.8 TSI 7st. DSG

132/180

-

-

27 950

1.6 TDI 6st.

81/110

21 150

22 730

-

1.6 TDI 7st. DSG

81/110

-

25 010

-

2.0 TDI 6st.

110/150

-

25 180

27 730

2.0 TDI 6st.

110/150

-

27 460

30 010

2.0 TDI 6st.

140/190

-

-

31 400

* uvádzacia cena platí na limitovaný počet 20 ks.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  5. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  2. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  3. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  4. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  5. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  6. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  7. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  8. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 14 311
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 285
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 502
  4. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 4 815
  5. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 580
  6. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 006
  7. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 739
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 303
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ivan Korčok.

Maďarsko nás pri šiestom balíku sankcií zablokovalo, hovorí minister.


26. máj
Alex Molčan.

Spoluprácu s Mariánom Vajdom si Molčan pochvaľuje.


2 h
Vojtech Kavečanský na okresnom súde pri rozhodovaní o väzbe po podaní obžaloby.

Jeho trestné stíhanie pokračuje.


11 h
Ukrajinské armádne vozidlá prechádzajú okolo vraku ruského tanku na severe Charkova.

Vojna na Ukrajine pokračuje 94. deň.


a 3 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Prvé elektrické M kombinuje absurdné zrýchlenie s tichým komfortom.


12 h
Ford Tourneo Connect

Novinka je dvojčaťom Volkswagenu Caddy.


19 h
Škoda Afriq

Pretekárske auto postavili za štyri mesiace.


25. máj
Kia Niro EV

Dizajn sa kompletne zmenil, technológia ostala pôvodná.


24. máj

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Mimochodom, rasizmus ...7. Operácia Zebra.
  2. Pavol Návrat: Kliatba Tisovej voľby
  3. Anna Miľanová: Pre radosť 1,2... 2022
  4. Marián Kozák: Moje pozitívne zážitky s hipoterapiou
  5. Robert Štepaník: diel 69 - rubrika: moje najhranejšie v apríli 2022 - časť 1
  6. Marian Stefanovsky: Zmätený deň, alebo pokus byť. 6časť
  7. Aliancia NIE RAKOVINE: Spájame sa, aby sme porazili rakovinu
  8. Roman Kebísek: Slovenské rozprávky sú plné zverstiev a krvi - prenášali skúsenosť pokolení
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 454
  2. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 6 689
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 782
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 132
  5. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 3 575
  6. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 827
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 808
  8. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 693
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu