SME

Volkswagen Touran ostal zameraný na priestor - doplnený cenník

Vnútorný priestor má byť silnou stránkou tretej generácie Volkswagenu Touran. Výrobca zdôrazňuje hlavne variabilné sedadlá.

(Zdroj: VW)

Od uvedenia Volkswagenu Touran uplynulo 12 rokov a automobilka zaznamenala 1,9 milióna objednávok tohoto vozidla. Príchod už jeho tretej generácie na trh sa pomaly, ale isto blíži.

Nemecký výrobca pri navrhovaní najnovšej verzie tohto MPV stavil na praktickú stránku auta. Nerozhodol sa ísť cestou Renaultu a jeho modelu Espace.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ, čo Francúzi uprednostnili vzhľad dnes populárnej kategórie crossoverov, Nemci ostali verní konceptu MPV zameranému na vnútorný priestor.

Z pohľadu vonkajších rozmerov narástol Touran do dĺžky až o 130 mm (celkovo 4 527 mm) a do šírky o 41 mm (1 628 mm).

SkryťVypnúť reklamu

Na vnútornom priestore sa odráža hlavne o 113 mm dlhší rázvor náprav. Jedine celková výška auta klesla v porovnaní s jeho druhou generáciou o 6 mm. Napriek väčším vonkajším rozmerom je novinka o 62 kg ľahšia.

Naša jediná praktická skúsenosť s Touranom sa spája s jeho oficiálnym predstavením na tohtoročnom autosalóne v Ženeve.

Počas krátkeho zoznámenia s vystaveným modelom tesne pred zatvorením autosalónu sme vyskúšali hlavne sedenie v treťom rade sedadiel. Zo zadných sedadiel sedemmiestnej verzie sa vystupuje a nastupuje výrazne pohodlnejšie, ako sme očakávali.

Foto: Tomáš Kelement

Samotná automobilka vyzdvihuje hlavne nové variabilné sedadlá. Aj v druhom aj v treťom rade ide o samostatné sedadlá, ktoré je možné sklopiť do jednej roviny.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade príplatkovej výbavy možno do jednej roviny sklopiť aj sedadlo spolujazdca. Vonkajšie rozmery sa v interiéri prejavili nárastom jeho dĺžky o 63 mm a rovnako aj o niečo objemnejším batožinovým priestorom.

Výrobca zdôrazňuje aj množstvo odkladacích priestorov v kabíne. Posádka tak môže využívať až 47 boxov a priehradiek. Ako sú využiteľné v praxi, a či hľadanie kľúčov v toľkých odkladacích priestoroch nebude skôr na škodu, vyskúšame až v teste vozidla po jeho uvedení na trh.

Novinkou je trojzónová automatická klimatizácia Pure Air Climatronic. Jej súčasťou je senzor pre kontrolu kvality vzduchu a antialergénny filter.

Tretia generácia Touranu dostala do výbavy aj LED svetlomety. Za príplatok sa natáčajú do zákruty a automaticky stmavujú svoje časti tak, aby neoslňovali ostatné vozidlá.

SkryťVypnúť reklamu

V dnešných autách sa nachádza množstvo rôznych pomocníkov a rovnako je to aj v prípade Touranu.

Jedným z nich je asistent pre cúvanie s prívesným vozíkom. Po jeho zapnutí treba nastaviť požadovaný uhol medzi vozidlom a prívesom pomocou otočného ovládača.

Vozidlo následne samočinne natáča volant do potrebnej polohy tak, aby pri cúvaní dosiahlo požadovaný uhol voči prívesu. Vodič len pridáva plyn a podľa potreby ďalej nastavuje veľkosť uhla medzi vozidlom a prívesom.

Rovnaký systém sme vyskúšali počas prvej jazdy s novým Passatom. Aj keď je Trailer Assist výrazná pomôcka, stále vyžaduje istú úroveň odhadu a skúseností od šoféra. Systém vyhodnocuje uhol natočenia prívesného vozíka na základe výstupu z cúvacej kamery.

Na ilustračnej fotke je zobrazený displej Volkswagenu Passat so zapnutou funkciou Trailer Assist.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Foto: Volkswagen

O pohon sa stará jeden zo šiestich motorov štandardne vybavený systémom Štart-Stop a režimom rekuperácie.

K dispozícii sú tri benzínové pohonné jednotky TSI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k), ako aj tri turbodiesle TDI s výkonmi 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k).

S výnimkou najslabšej benzínovej motorizácie 1,2 TSI, môžu byť všetky agregáty spriahnuté so šesťstupňovou, prípadne sedemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Cenník

Motor a prevodovka

výkon kw/k

Trendline (eur)

Comfortline (eur)

Highline (eur)

1.2 TSI 6st.

81/110

17 990*

20 410

-

1.4 TSI 6st.

110/150

-

21 860

24 410

1.4 TSI 7st. DSG

110/150

-

24 140

26 690

1.8 TSI 7st. DSG

132/180

-

-

27 950

1.6 TDI 6st.

81/110

21 150

22 730

-

1.6 TDI 7st. DSG

81/110

-

25 010

-

2.0 TDI 6st.

110/150

-

25 180

27 730

2.0 TDI 6st.

110/150

-

27 460

30 010

2.0 TDI 6st.

140/190

-

-

31 400

* uvádzacia cena platí na limitovaný počet 20 ks.

Autá Volkswagen

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Prvý mobil: míľnik dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  2. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  3. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  6. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  7. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  8. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 6 807
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 231
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 865
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 4 974
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 861
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 501
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 3 484
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 998
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Hatara: 1+1=3
  2. Ján Šeďo: Stalina nahnali do vojny židia, Putina kapitalisti zo "Západu".
  3. Ján Valchár: Kauza slovenských sviatkov a nezmyselnosť ľavice a pravice
  4. Martin Balajty: Cherry picking v článku na portály Closer.
  5. Simona Šramová: Hodnoty v AI: Technológia s dušou svojich tvorcov
  6. Štefan Šturdzík: Vtip roka - štát na sebe ušetrí 1,3 miliardy eur. Pre socialistov fikcia.
  7. Ján Valchár: Cui bono Kirk? Cui bono poľské drony?
  8. Marek Tocimák: Zrkadlo Stáda
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 65 417
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 301
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 527
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 500
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 248
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 5 961
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 5 027
  8. Rudolfa Vallová: Hrmelo už dávno, no Booking.com sa neobával 4 376
  1. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  2. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  3. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  4. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  5. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  6. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  7. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  8. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
SkryťZatvoriť reklamu