Prvá jazda: Toyota Avensis s motorom od BMW predviedla radosť z jazdy

Toyota si požičala od BMW dva motory a zamerala sa aj na komfort a pocit z jazdy.

V zákrutách je Avensis až prekvapivo suverénny.(Zdroj: Toyota)

O pár mesiacov to bude 18 rokov, čo Toyota Avensis brázdi európske cesty. Za ten čas sa ich na starom kontinente predalo viac ako 1,7 milióna.

V súčasnosti prichádza japonský výrobca s jeho modernizovanou verziou. V prípade zmeny vzhľadu nejde len o kozmetické úpravy, typické pre facelift. Avensis má výrazne prepracovaný predok, ale úpravám sa nevyhla ani zadná časť vozidla.

Novinkou je dvojica dieselových motorov 1,6 D-4D a 2,0 D-4D z dielne BMW. Práve kombinácia diesela a karoséria typu kombi patrí na Slovensku medzi obľúbenú kombináciu.

Multimediálny systém pracuje pomalšie. Logo Toyoty sa pri jeho zapnutí zjaví na dlhé sekundy. Foto: Toyota

Motor si vyberte podľa štýlu jazdy

Prvú časť trasy sme absolvovali so slabším agregátom, ktorý nahradil pod kapotou Toyoty predchádzajúci diesel s objemom 2,0 l.

Menšia pohonná jednotka spriahnutá so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou si bez problémov poradila s predbiehaním, aj s jazdou do kopca.

S týmto agregátom máme skúsenosti z modelu Verso, kde ho Toyota využíva už nejaký čas. Jeho výhodou je schopnosť výrazne sa priblížiť k papierovej spotrebe. Je na to však potrebná plynulá jazda a vyhýbanie sa diaľniciam.

Pri podobnej jazde je na tom o niečo horšie objemnejší motor 2,0 D-4D, ktorý nahradil doteraz používanú dieselovú pohonnú jednotku s objemom 2,2 l.

Spotreby oboch skúšaných agregátov sa ale vyrovnávajú s narastajúcou záťažou. Podľa očakávania sa rozdiel v úspore znižuje s príchodom kopcovitého terénu, jazdy po diaľnici, či menšej snahe šoféra o jazdu na spotrebu.

Dvojliter, rovnako spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, je tak ideálnym riešením pre služobné auto.

Predná časť auta je na pomery faceliftu výrazne prepracovaná. Foto: Toyota

Výkonom za špičkou zaostáva

Z hľadiska výkonu zaostáva najsilnejšia dieselová verzia za konkurenciou. Motor bez problémov splní očakávania bežného motoristu, ale s výkonom 105 kW sa určite nepasuje do pozície kráľa triedy. Nevýhodou oboch motorov je dlhé štartovanie pri využívaní Stop Start systému.

Rovnako, ako v prípade nedávno predstaveného Aurisu, aj v Avensise sa Toyota sústredila na zníženie hluku a vibrácií v kabíne. Využila na to nové a hrubšie izolačné materiály.

Z hľadiska podvozku najviac zaujala jeho schopnosť zvládať dynamické prejazdy zákrut. Komfort tým však výraznejšie neutrpel, hluk od podvozka sme začuli až pri prejazde hlbšej jamy, prípadne sérii nerovností v jednej chvíli.

Okrem nového volantu sú pre Avensis novinkou aj ukazovatele rýchlosti a otáčok s vystupujúcimi krajmi do priestoru. Foto: Toyota

Avensis číta značky na jednotku

Z asistenčných systémov dostupných v Toyote musíme jednoznačne vypichnúť asistenta pre rozpoznávanie dopravných značiek.

Systém síce číta len značky, týkajúce sa najvyššej povolenej rýchlosti a nezobrazuje dodatkové tabule, ale aj tak mu dávame jednotku. Jeho pozornosti totiž neušla žiadna značka obmedzujúca rýchlosť.

Na 100 percent to platilo aj v prípade neštandardne umiestnených značiek pred tunelom a pri rekonštrukcii cesty. Palubný počítač zobrazuje rozpoznanú dopravnú značku, zatiaľ čo navigácia čerpá zo svojej databázy.

Tento systém je výhodný pre kontrolu, keďže palubný počítač neberie do úvahy skončenie platnosti obmedzení po prejazde križovatky, prípadne po výjazde z obce. Rozpozná však značky rušiace platnosť zníženej rýchlosti.

Pri nastupovaní dozadu poteší absencia stredového tunela. Naopak pri vystupovaní, rovnako ako v Aurise, prekáža malá vzdialenosť medzi B stĺpikom a zadnými sedadlami. Foto: Toyota

Predviedol radosť z jazdy

Jednou z vecí, ktoré predstavitelia Toyoty zdôrazňovali počas tlačovej konferencie pri príležitosti dynamickej prezentácie Avensisu, bola radosť zo šoférovania.

Slová nápadne pripomínajúce slogan bavorskej automobilky nie sú iba marketingovým táraním do vetra. Šoférovanie nového Avensisu je minimálne príjemné.

Za volantom sme bez únavy zvládli dlhšie diaľničné presuny za zlého počasia. Najviac radosti priniesol Avensis pri stúpaní v serpentínach, kde sme ho netlačili na hranicu možností.

Málokedy sa nám nechce, po dni strávenom na letisku a za volantom, večer vystúpiť z auta. Možno k tomu prispeli kvalitné cesty, ale určite aj vynovený Avensis.

Cenník

Výbava

Motor

Výkon (kW)

Prevodovka

Sedan (eur)

Touring Sports (eur)

Live

1,6 Valvametic

97

6 M/T

22 970

23 670

1,6 D-4D S&S

82

6 M/T

23 500

24 200

Active

1,8 Valvametic

108

6 M/T

25 900

26 600

1,8 Valvametic

108

Multidrive S

27 300

28 000

2,0 Valvametic

112

Multidrive S

28 200*

28 900*

1,6 D-4D S&S

82

6 M/T

26 000

26 700

2,0 D-4D S&S

105

6 M/T

27 200

27 900

Executive

2,0 Valvametic

112

Multidrive S

31 900

33 200

2,0 D-4D S&S

105

6 M/T

30 00

32 000

*Pre motor 2,0 Valvametic Multidrive S nie je možné objednať samostatne výbavu Active, ale iba v kombinácii s paketom Trend a Trend+

Z testovacieho zápisníka

značka

Toyota

model

Avensis

motorizácia

2,0 D-4D

objem (cm 3)/ počet valcov

1995

výkon (kW (k))

105(143)/4000

krútiaci moment (Nm)

320/1750-2250

dojmy z motora

Avensis si vystačí aj so slabším dieselovým motorom 1,6 D-4D; od silnejšieho agregátu 2,0 D-4D by sme čakali vyšší výkon na papieri aj v praxi; jeho výhodou je lepšia spotreba pri dynamickej jazde v porovnaní s 1,6 D-4D; na hladkom asfalte švajčiarskej diaľnice bol Avensis tichý

reakcia na plyn/štart stop

dobrá reakcia na plyn/dlhé štartovanie

pohotovostná hmotnosť

sedan: 1365-1550*; kombi: 1400-1610*

(* v závislosti od motorizácie a výbavy)

prevodovka/ počet stupňov

manuál/6

kvalita radenia

so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sme boli spokojní vo Verse, Aurise a rovnako aj v Avensise

typ pohonu

predný

rozmer pneumatík

225/45 r18

riadenie a vedenie stopy

výborné vedenie stopy, v zákrutách znesie veľa

odhlučnenie podvozka

s odhlučnením podvozku sme spokojní; až pri prejazde série nerovností, prípadne prejazde hlbšej jamy sa podvozok ozval

komfort podvozka

vzhľadom na suverénne správanie Avensisu v zákrutách komfort utrpel minimálne; kombináciu horšej cesty a vysokej rýchlosti však už cítiť

asistenčné systémy

balík Toyota Safety Sense: predkolízny systém, upozornenie na nechcené opustenie jazdného pruhu, automatické diaľkové svetlá, čítanie dopravných značiek – funguje výborne, dokáže prečítať aj neštandardne umiestnené značky na opravovanej ceste; automatické prepínanie diaľkových svetiel

posed vodiča a výhľad

posed nám vyhovoval a výhľadu nemáme čo vyčítať

ovládacie prvky a navigácia

ovládanie z multifunkčného volantu je bezproblémové; dotykový displej má pomalšie reakcie najmä pri preklikávaní rôznych “obrazoviek“; jeho kombinácia s klasickými tlačidlami nám vyhovovala

grafika displejov

grafikou nezaostáva za dnešnými štandardmi

nastupovanie dopredu a dozadu

dobré nastupovanie dopredu aj dozadu; vzadu potešila rovná podlaha; vystupovanie vzadu sťažuje poloha B stĺpika blízko pri zadných sedadlách

úžitková hodnota a bat. priestor

dvojité dno; dva široké boxy po stranách; kotviaci systém; možnosť oddelenia batožinového priestoru sieťkou

celkový dojem

Avensis považujeme za dobrého spoločníka na dlhé trasy; v disciplíne “hltania“ kilometrov ho zaraďujeme za Mondeo, ktoré v tomto ohľade považujeme za etalón

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 761
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 245
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 663
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 957
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 760
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 089
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 497
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 111
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 340
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 185

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop