SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Toyota Avensis s motorom od BMW predviedla radosť z jazdy

Toyota si požičala od BMW dva motory a zamerala sa aj na komfort a pocit z jazdy.

V zákrutách je Avensis až prekvapivo suverénny.V zákrutách je Avensis až prekvapivo suverénny. (Zdroj: Toyota)

O pár mesiacov to bude 18 rokov, čo Toyota Avensis brázdi európske cesty. Za ten čas sa ich na starom kontinente predalo viac ako 1,7 milióna.

V súčasnosti prichádza japonský výrobca s jeho modernizovanou verziou. V prípade zmeny vzhľadu nejde len o kozmetické úpravy, typické pre facelift. Avensis má výrazne prepracovaný predok, ale úpravám sa nevyhla ani zadná časť vozidla.

Novinkou je dvojica dieselových motorov 1,6 D-4D a 2,0 D-4D z dielne BMW. Práve kombinácia diesela a karoséria typu kombi patrí na Slovensku medzi obľúbenú kombináciu.

Multimediálny systém pracuje pomalšie. Logo Toyoty sa pri jeho zapnutí zjaví na dlhé sekundy. Foto: Toyota

Motor si vyberte podľa štýlu jazdy

Prvú časť trasy sme absolvovali so slabším agregátom, ktorý nahradil pod kapotou Toyoty predchádzajúci diesel s objemom 2,0 l.

Menšia pohonná jednotka spriahnutá so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou si bez problémov poradila s predbiehaním, aj s jazdou do kopca.

S týmto agregátom máme skúsenosti z modelu Verso, kde ho Toyota využíva už nejaký čas. Jeho výhodou je schopnosť výrazne sa priblížiť k papierovej spotrebe. Je na to však potrebná plynulá jazda a vyhýbanie sa diaľniciam.

Pri podobnej jazde je na tom o niečo horšie objemnejší motor 2,0 D-4D, ktorý nahradil doteraz používanú dieselovú pohonnú jednotku s objemom 2,2 l.

Spotreby oboch skúšaných agregátov sa ale vyrovnávajú s narastajúcou záťažou. Podľa očakávania sa rozdiel v úspore znižuje s príchodom kopcovitého terénu, jazdy po diaľnici, či menšej snahe šoféra o jazdu na spotrebu.

Dvojliter, rovnako spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, je tak ideálnym riešením pre služobné auto.

Predná časť auta je na pomery faceliftu výrazne prepracovaná. Foto: Toyota

Výkonom za špičkou zaostáva

Z hľadiska výkonu zaostáva najsilnejšia dieselová verzia za konkurenciou. Motor bez problémov splní očakávania bežného motoristu, ale s výkonom 105 kW sa určite nepasuje do pozície kráľa triedy. Nevýhodou oboch motorov je dlhé štartovanie pri využívaní Stop Start systému.

Rovnako, ako v prípade nedávno predstaveného Aurisu, aj v Avensise sa Toyota sústredila na zníženie hluku a vibrácií v kabíne. Využila na to nové a hrubšie izolačné materiály.

Z hľadiska podvozku najviac zaujala jeho schopnosť zvládať dynamické prejazdy zákrut. Komfort tým však výraznejšie neutrpel, hluk od podvozka sme začuli až pri prejazde hlbšej jamy, prípadne sérii nerovností v jednej chvíli.

Okrem nového volantu sú pre Avensis novinkou aj ukazovatele rýchlosti a otáčok s vystupujúcimi krajmi do priestoru. Foto: Toyota

Avensis číta značky na jednotku

Z asistenčných systémov dostupných v Toyote musíme jednoznačne vypichnúť asistenta pre rozpoznávanie dopravných značiek.

Systém síce číta len značky, týkajúce sa najvyššej povolenej rýchlosti a nezobrazuje dodatkové tabule, ale aj tak mu dávame jednotku. Jeho pozornosti totiž neušla žiadna značka obmedzujúca rýchlosť.

Na 100 percent to platilo aj v prípade neštandardne umiestnených značiek pred tunelom a pri rekonštrukcii cesty. Palubný počítač zobrazuje rozpoznanú dopravnú značku, zatiaľ čo navigácia čerpá zo svojej databázy.

Tento systém je výhodný pre kontrolu, keďže palubný počítač neberie do úvahy skončenie platnosti obmedzení po prejazde križovatky, prípadne po výjazde z obce. Rozpozná však značky rušiace platnosť zníženej rýchlosti.

Pri nastupovaní dozadu poteší absencia stredového tunela. Naopak pri vystupovaní, rovnako ako v Aurise, prekáža malá vzdialenosť medzi B stĺpikom a zadnými sedadlami. Foto: Toyota

Predviedol radosť z jazdy

Jednou z vecí, ktoré predstavitelia Toyoty zdôrazňovali počas tlačovej konferencie pri príležitosti dynamickej prezentácie Avensisu, bola radosť zo šoférovania.

Slová nápadne pripomínajúce slogan bavorskej automobilky nie sú iba marketingovým táraním do vetra. Šoférovanie nového Avensisu je minimálne príjemné.

Za volantom sme bez únavy zvládli dlhšie diaľničné presuny za zlého počasia. Najviac radosti priniesol Avensis pri stúpaní v serpentínach, kde sme ho netlačili na hranicu možností.

Málokedy sa nám nechce, po dni strávenom na letisku a za volantom, večer vystúpiť z auta. Možno k tomu prispeli kvalitné cesty, ale určite aj vynovený Avensis.

Cenník

Výbava

Motor

Výkon (kW)

Prevodovka

Sedan (eur)

Touring Sports (eur)

Live

1,6 Valvametic

97

6 M/T

22 970

23 670

1,6 D-4D S&S

82

6 M/T

23 500

24 200

Active

1,8 Valvametic

108

6 M/T

25 900

26 600

1,8 Valvametic

108

Multidrive S

27 300

28 000

2,0 Valvametic

112

Multidrive S

28 200*

28 900*

1,6 D-4D S&S

82

6 M/T

26 000

26 700

2,0 D-4D S&S

105

6 M/T

27 200

27 900

Executive

2,0 Valvametic

112

Multidrive S

31 900

33 200

2,0 D-4D S&S

105

6 M/T

30 00

32 000

*Pre motor 2,0 Valvametic Multidrive S nie je možné objednať samostatne výbavu Active, ale iba v kombinácii s paketom Trend a Trend+

Z testovacieho zápisníka

značka

Toyota

model

Avensis

motorizácia

2,0 D-4D

objem (cm 3)/ počet valcov

1995

výkon (kW (k))

105(143)/4000

krútiaci moment (Nm)

320/1750-2250

dojmy z motora

Avensis si vystačí aj so slabším dieselovým motorom 1,6 D-4D; od silnejšieho agregátu 2,0 D-4D by sme čakali vyšší výkon na papieri aj v praxi; jeho výhodou je lepšia spotreba pri dynamickej jazde v porovnaní s 1,6 D-4D; na hladkom asfalte švajčiarskej diaľnice bol Avensis tichý

reakcia na plyn/štart stop

dobrá reakcia na plyn/dlhé štartovanie

pohotovostná hmotnosť

sedan: 1365-1550*; kombi: 1400-1610*

(* v závislosti od motorizácie a výbavy)

prevodovka/ počet stupňov

manuál/6

kvalita radenia

so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sme boli spokojní vo Verse, Aurise a rovnako aj v Avensise

typ pohonu

predný

rozmer pneumatík

225/45 r18

riadenie a vedenie stopy

výborné vedenie stopy, v zákrutách znesie veľa

odhlučnenie podvozka

s odhlučnením podvozku sme spokojní; až pri prejazde série nerovností, prípadne prejazde hlbšej jamy sa podvozok ozval

komfort podvozka

vzhľadom na suverénne správanie Avensisu v zákrutách komfort utrpel minimálne; kombináciu horšej cesty a vysokej rýchlosti však už cítiť

asistenčné systémy

balík Toyota Safety Sense: predkolízny systém, upozornenie na nechcené opustenie jazdného pruhu, automatické diaľkové svetlá, čítanie dopravných značiek – funguje výborne, dokáže prečítať aj neštandardne umiestnené značky na opravovanej ceste; automatické prepínanie diaľkových svetiel

posed vodiča a výhľad

posed nám vyhovoval a výhľadu nemáme čo vyčítať

ovládacie prvky a navigácia

ovládanie z multifunkčného volantu je bezproblémové; dotykový displej má pomalšie reakcie najmä pri preklikávaní rôznych “obrazoviek“; jeho kombinácia s klasickými tlačidlami nám vyhovovala

grafika displejov

grafikou nezaostáva za dnešnými štandardmi

nastupovanie dopredu a dozadu

dobré nastupovanie dopredu aj dozadu; vzadu potešila rovná podlaha; vystupovanie vzadu sťažuje poloha B stĺpika blízko pri zadných sedadlách

úžitková hodnota a bat. priestor

dvojité dno; dva široké boxy po stranách; kotviaci systém; možnosť oddelenia batožinového priestoru sieťkou

celkový dojem

Avensis považujeme za dobrého spoločníka na dlhé trasy; v disciplíne “hltania“ kilometrov ho zaraďujeme za Mondeo, ktoré v tomto ohľade považujeme za etalón

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 461
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 595
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 378
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 740
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 250
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 047
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 779
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 501
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 238
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 033
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obyvatelia v meste Stará Turá pred budovou Domu kultúry Javorina počas operácie Spoločná zodpovednosť, ktorá by mala zabezpečiť celoplošné testovanie obyvateľov Slovenska, antigénovým testom na COVID-19.

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L