BMW sa snaží zlepšiť možnosti konvenčných benzínových turbom prepĺňaných motorov pomocou priameho vstrekovania vody do valcov.
Kontrolované vstrekovanie vody vyvoláva chladiaci efekt, ktorý podľa BMW zvyšuje výkon a krútiaci moment, hlavne pri jazde na plný plyn.
Zároveň má citeľne znižovať spotrebu a emisie. Táto technológia nie je len hudbou budúcnosti. Bavorská automobilka ju už úspešne otestovala.
Oficiálne tak po prvýkrát učinila pod kapotou BMW M4, pôsobiaceho ako Safety Car počas pretekov MotoGP.
Vstrekovaná voda zníži teplotu pri spaľovaní o približne 25 °C. Podľa výrobcu novinka prináša až osem percentné zníženie spotreby pri jazde v reálnej premávke.
V prípade spomínaného BMW M4 konštruktéri umiestnili do batožinového priestoru prídavnú päťlitrovú nádrž na vodu. Tá bola dopĺňaná pri každom tankovaní.
V prototype, vychádzajúceho zo súčasného päťdverového BMW 1 nie je pravidelné dopĺňanie nádrže potrebné. Systém vstrekovania vody ju totiž v tomto prípade získava priebežne, zachytávaním kondenzovanej vody z klimatizácie.
Po vypnutí motora voda zo systému stečie do nádrže, aby sa zabránilo jej zamŕzaniu v mínusových teplotách. Nádrž je izolovaná a umiestnená tak, aby v nej voda nezamŕzala.