Fiat 500 prinesie nový interiér aj s digitálnym "budíkom"

Dizajnové zmeny zovňajšku sú minimálne, no kruhové LED svetlá tvoria nový svetelný podpis Fiatu 500. Taliani pripravia aj verziu zameranú na spotrebu.

(Zdroj: Fiat)

Mestský Fiat 500 bol po ôsmich rokoch prvýkrát zásadne modernizovaný a Taliani vozidlo označujú ako „nové“.

Fiat sa rozhodol, že tvary novej „päťstovky“ zásadne nezmení. Hlavný dôvod je jeho predajnosť, ktorá od roku 2007 prekročila 3,8 milióna predaných kusov.

Napriek tomu, že Fiat na modeli 500 údajne zmenil až 1.800 prvkov, všetky by sme hľadali asi len ťažko. Najvýraznejšou zmenou prešiel predný nárazník s novými svetlami a LED denným svietením v tvare dvoch dvojíc polkruhov, tvoriace lem svetlometov.

Aj v zadnej časti sa zásadnejšej zmeny dočkali len svetlá, tiež s technológiou LED a mierne upraveným tvarom.

Viac zmien dopriali dizajnéri kabíne nového modelu 500. Za povšimnutie stojí 5-palcový displej navigačného a multimediálneho systému. Príplatkové verzie získajú miesto klasického ručičkového hlavného panela okrúhly displej s priemerom sedem palcov.

Interiér by mal profitovať z kvalitnejších materiálov a nových typov poťahov. Fiat sa venoval aj izolácii interiéru a tak by pasažieri mali cestovať v tichšom vozidle.

Pohonné jednotky, uložené pod prednou kapotou Fiatu 500, sa zásadnejšej zmeny nedočkali.

Najmenším agregátom je prepĺňaný 0,9 litrový dvojvalcový motor Twinair s výkonom 63 kW (85 k) alebo 77 kW (105 k), ktorému alternuje štvorvalcový atmosférický motor 1,2 s výkonom 51 kW (69 k). Štvorvalcový motor predstaví Fiat neskôr aj v špeciálnej verzii modelu 500 zameranej na nízku spotrebu paliva.

Jediným naftovým motorom ostáva agregát 1,3 MultiJet s výkonom 70 kW (95 k).

Silnejší z dvojice dvojvalcov je vybavený manuálnou prevodovkou zo šiestimi stupňami. Alternatívou voči štandardnej päťstupňovej prevodovke je robotizované prevodové ústrojenstvo Dualogic, ktoré získalo možnosť manuálneho radenia pádlami pod volantom.

Fiat spomína aj vylepšenia podvozka bez bližšej špecifikácie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 237
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 463
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 162
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 078
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 421
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 283
  7. Kam do tepla v januári? 2 294
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 000
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 162

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.