SME

Fiat 500 prinesie nový interiér aj s digitálnym "budíkom"

Dizajnové zmeny zovňajšku sú minimálne, no kruhové LED svetlá tvoria nový svetelný podpis Fiatu 500. Taliani pripravia aj verziu zameranú na spotrebu.

(Zdroj: Fiat)

Mestský Fiat 500 bol po ôsmich rokoch prvýkrát zásadne modernizovaný a Taliani vozidlo označujú ako „nové“.

Fiat sa rozhodol, že tvary novej „päťstovky“ zásadne nezmení. Hlavný dôvod je jeho predajnosť, ktorá od roku 2007 prekročila 3,8 milióna predaných kusov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu, že Fiat na modeli 500 údajne zmenil až 1.800 prvkov, všetky by sme hľadali asi len ťažko. Najvýraznejšou zmenou prešiel predný nárazník s novými svetlami a LED denným svietením v tvare dvoch dvojíc polkruhov, tvoriace lem svetlometov.

SkryťVypnúť reklamu

Aj v zadnej časti sa zásadnejšej zmeny dočkali len svetlá, tiež s technológiou LED a mierne upraveným tvarom.

Viac zmien dopriali dizajnéri kabíne nového modelu 500. Za povšimnutie stojí 5-palcový displej navigačného a multimediálneho systému. Príplatkové verzie získajú miesto klasického ručičkového hlavného panela okrúhly displej s priemerom sedem palcov.

Interiér by mal profitovať z kvalitnejších materiálov a nových typov poťahov. Fiat sa venoval aj izolácii interiéru a tak by pasažieri mali cestovať v tichšom vozidle.

Pohonné jednotky, uložené pod prednou kapotou Fiatu 500, sa zásadnejšej zmeny nedočkali.

Najmenším agregátom je prepĺňaný 0,9 litrový dvojvalcový motor Twinair s výkonom 63 kW (85 k) alebo 77 kW (105 k), ktorému alternuje štvorvalcový atmosférický motor 1,2 s výkonom 51 kW (69 k). Štvorvalcový motor predstaví Fiat neskôr aj v špeciálnej verzii modelu 500 zameranej na nízku spotrebu paliva.

SkryťVypnúť reklamu

Jediným naftovým motorom ostáva agregát 1,3 MultiJet s výkonom 70 kW (95 k).

Silnejší z dvojice dvojvalcov je vybavený manuálnou prevodovkou zo šiestimi stupňami. Alternatívou voči štandardnej päťstupňovej prevodovke je robotizované prevodové ústrojenstvo Dualogic, ktoré získalo možnosť manuálneho radenia pádlami pod volantom.

Fiat spomína aj vylepšenia podvozka bez bližšej špecifikácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 307
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 909
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 863
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 774
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 792
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 185
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 983
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 919
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 028
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu