Dizajnéri nového modelu Renault Talisman stavili na sedan s oddeleným priestorom pre batožinu s celkovým objemom 608 dm3 (VDA). Renault pripravil automobil stojaci na rázvore náprav 2,81 metra s celkovou dĺžkou 4,85 m, šírkou 1,87 m a výškou 1,46 metra.
Nový Talisman získal veľmi elegantnú prednú masku, ktorá stavia na úzkych linkách tiahnucich sa popod masku chladiča do spodnej časti svetlometov. Tvar predĺžených písmen „L“ a „C“ sa objavuje na viacerých miestach karosérie.
Po dizajnovej stránke tvorí vozidlo jeden neagresívny, príjemný celok. Eleganciu by malo podčiarknuť deväť metalických lakov a päť typov zliatinových diskov kolies do rozmeru 19-palcov.
Kabína je vizuálne rozdelená do troch horizontálnych rovín a mala by zabezpečiť pohodlie vodiča aj cestujúcich. Podľa slov Renaultu patrí medzi najpriestrannejšie vo svojej triede.
Cestujúci by mali profitovať z množstva odkladacích priestorov v kabíne s celkovým objemom 25 litrov.
Sedadlá zohrejú aj pomasírujú
Reanult Talisman získal nový typ elektricky ovládaných sedadiel s automatickým posuvom pri nastupovaní, nastavovaním v 10 smeroch, vyhrievaním, masážou a pamäťou na šesť polôh.
Zadnú trojmiestnu lavicu tvorí výplň rôznej hustoty, delená v pomere 60:40, vybavená otvorom na prepravu lyží. Dve vonkajšie sedadlá ponúkajú otočnú hlavovú opierku, ktoré po zatiahnutí a otočení zlepšujú výhľad vodiča.
V interiéri nového Talismanu sa objaví kvalitná koža, palubná doska s prešívaním, vrstvené bočné okná pre vyšší akustický komfort, luxusné koberčeky a ďalšie prvky luxusu.
Renault si od nového sedanu veľa sľubuje a vo svojich showroomoch mu vyčlení samostatné oddelenie a špeciálnu 24h asistenčnú službu.
Francúzi pripravili Talisman v troch výbavových stupňoch. Najvyšší z nich počíta napríklad aj s dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 22 palcov a navigáciou s 3D režimom.
O dostatočný hudobný zážitok sa môže starať sada 13 reproduktorov Bose s viackanálovým zvukom.
Pre lepší prejazd zákrutou natočí aj zadné kolesá
Nový automobil disponuje celým radom elektronických asistentov vrátane adaptívneho tempomatu, núdzového brzdenia, varovaním pred opustením jazdného pruhu, detekciou dopravných značiek, aktívnym parkovacím asistentom, automatickými diaľkovými svetlami, head-up displejom a napríklad aj bezdotykovým otváraním veka batožinového priestoru.
Špecialitou nového Talismanu má byť systém natáčania všetkých štyroch kolies 4Control spojený s elektronickým riadením tuhosti pruženia. Systém nastavenia Multi-Sense ovláda a koordinuje funkciu 4Control, aktívne pruženie, riadenie, motor a automatické prevodovky EDC.
Individuálne je možné nastaviť odozvu motora, rýchlosť radenia prevodovky, systém 4Control a nastavenie tuhosti podvozka. Zmeniť možno farbu vnútorného osvetlenia alebo farebný motív digitálnych zobrazovacích prvkov.
Stavebnicová konštrukcia by mala priniesť spoľahlivosť
Pre Talisman bude k dispozícii kompletný rad motorov, vrátane benzínového Energy TCe 200 a dieselových Energy dCi 160 a Energy dCi 130, ktoré Renault montuje aj do nového Espace.
Motory Energy TCe 150 a Energy TCe 200 budú kombinované so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC.
Naftové agregáty môžu spolupracovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo šesťstupňovým dvojspojkovým automatom EDC.
Všetky dieselové motory budú vybavené bezúdržbovými katalyzátormi NOx Trap a filtrami pevných častíc.
Renault Talisman ťaží z architektúry CMF. Stavebnicová konštrukcia využíva viaceré modelové rady aliancie Renault-Nissan.
Kľúčom je použitie veľkých modulov, ktoré tvoria niektorú z častí vozidla: predné a zadné pomocné rámy, kokpit, motorový priestor, elektrická inštalácia a elektronika.
K dispozícii sú dve alebo tri verzie týchto modulov, majú však zhodnú štandardnú architektúru komponentov. Následne sa podľa potreby môžu kombinovať do sedanu, SUV alebo športového modelu.
Renault je s novým modelom pripravený konkurovať napríklad Fordu Mondeo, Mazde 6, Volkswagenu Passat a lebo novej Škode Superb.