SME
Piatok, 22. september, 2023 | Meniny má Móric
reklama

Medzi najluxusnejšie Renaulty bude patriť nový Talisman

Francúzska značka dnes svetu oficiálne ukázala ako si predstavuje eleganciu a luxus. Je pripravená konkurovať najlepším v triede.

(Zdroj: Renault)

Dizajnéri nového modelu Renault Talisman stavili na sedan s oddeleným priestorom pre batožinu s celkovým objemom 608 dm3 (VDA). Renault pripravil automobil stojaci na rázvore náprav 2,81 metra s celkovou dĺžkou 4,85 m, šírkou 1,87 m a výškou 1,46 metra.

Nový Talisman získal veľmi elegantnú prednú masku, ktorá stavia na úzkych linkách tiahnucich sa popod masku chladiča do spodnej časti svetlometov. Tvar predĺžených písmen „L“ a „C“ sa objavuje na viacerých miestach karosérie.

Po dizajnovej stránke tvorí vozidlo jeden neagresívny, príjemný celok. Eleganciu by malo podčiarknuť deväť metalických lakov a päť typov zliatinových diskov kolies do rozmeru 19-palcov.

Kabína je vizuálne rozdelená do troch horizontálnych rovín a mala by zabezpečiť pohodlie vodiča aj cestujúcich. Podľa slov Renaultu patrí medzi najpriestrannejšie vo svojej triede.

Cestujúci by mali profitovať z množstva odkladacích priestorov v kabíne s celkovým objemom 25 litrov.

Sedadlá zohrejú aj pomasírujú

Reanult Talisman získal nový typ elektricky ovládaných sedadiel s automatickým posuvom pri nastupovaní, nastavovaním v 10 smeroch, vyhrievaním, masážou a pamäťou na šesť polôh.

Zadnú trojmiestnu lavicu tvorí výplň rôznej hustoty, delená v pomere 60:40, vybavená otvorom na prepravu lyží. Dve vonkajšie sedadlá ponúkajú otočnú hlavovú opierku, ktoré po zatiahnutí a otočení zlepšujú výhľad vodiča.

V interiéri nového Talismanu sa objaví kvalitná koža, palubná doska s prešívaním, vrstvené bočné okná pre vyšší akustický komfort, luxusné koberčeky a ďalšie prvky luxusu.

Renault si od nového sedanu veľa sľubuje a vo svojich showroomoch mu vyčlení samostatné oddelenie a špeciálnu 24h asistenčnú službu.

Francúzi pripravili Talisman v troch výbavových stupňoch. Najvyšší z nich počíta napríklad aj s dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 22 palcov a navigáciou s 3D režimom.

O dostatočný hudobný zážitok sa môže starať sada 13 reproduktorov Bose s viackanálovým zvukom.

Pre lepší prejazd zákrutou natočí aj zadné kolesá

Nový automobil disponuje celým radom elektronických asistentov vrátane adaptívneho tempomatu, núdzového brzdenia, varovaním pred opustením jazdného pruhu, detekciou dopravných značiek, aktívnym parkovacím asistentom, automatickými diaľkovými svetlami, head-up displejom a napríklad aj bezdotykovým otváraním veka batožinového priestoru.

Špecialitou nového Talismanu má byť systém natáčania všetkých štyroch kolies 4Control spojený s elektronickým riadením tuhosti pruženia. Systém nastavenia Multi-Sense ovláda a koordinuje funkciu 4Control, aktívne pruženie, riadenie, motor a automatické prevodovky EDC.

Individuálne je možné nastaviť odozvu motora, rýchlosť radenia prevodovky, systém 4Control a nastavenie tuhosti podvozka. Zmeniť možno farbu vnútorného osvetlenia alebo farebný motív digitálnych zobrazovacích prvkov.

Stavebnicová konštrukcia by mala priniesť spoľahlivosť

Pre Talisman bude k dispozícii kompletný rad motorov, vrátane benzínového Energy TCe 200 a dieselových Energy dCi 160 a Energy dCi 130, ktoré Renault montuje aj do nového Espace.

Motory Energy TCe 150 a Energy TCe 200 budú kombinované so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC.

Naftové agregáty môžu spolupracovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo šesťstupňovým dvojspojkovým automatom EDC.

Všetky dieselové motory budú vybavené bezúdržbovými katalyzátormi NOx Trap a filtrami pevných častíc.

Renault Talisman ťaží z architektúry CMF. Stavebnicová konštrukcia využíva viaceré modelové rady aliancie Renault-Nissan.

Kľúčom je použitie veľkých modulov, ktoré tvoria niektorú z častí vozidla: predné a zadné pomocné rámy, kokpit, motorový priestor, elektrická inštalácia a elektronika.

K dispozícii sú dve alebo tri verzie týchto modulov, majú však zhodnú štandardnú architektúru komponentov. Následne sa podľa potreby môžu kombinovať do sedanu, SUV alebo športového modelu.

Renault je s novým modelom pripravený konkurovať napríklad Fordu Mondeo, Mazde 6, Volkswagenu Passat a lebo novej Škode Superb.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  2. Prišli na to, že odpad je cenný
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  5. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty
  7. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Katolícka univerzita vykročila na ďalšiu misiu
  2. Prišli na to, že odpad je cenný
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  5. Autocentrá AURES Holdings obslúžili už 3 milióny zákazníkov
  6. Príďte ochutnať ocenené destiláty
  7. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  8. Politici dobrovoľne posielajú slovenské ženy pod nôž
  1. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 806
  2. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 9 127
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 8 280
  4. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 5 656
  5. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 217
  6. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 178
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 608
  8. Veľké Karlovice: wellness oáza kúsok od hraníc 2 249
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Slovácký statek z Luhačovického Zálesí
  2. Ivan Lukšík: Koho bude voliť moja sedliacka duša
  3. Pavol Gabaj: Voľby 2023: Slovenská Cirkev sa pripája k fašistickým a mafiánskym politickým stranám
  4. Ondrej Valentín: Posledná báseň pred smrťou
  5. Anna Miľanová: Možno Perníková chalúpka... 2023
  6. Erika Telekyová : Mýliť sa je ľudské, odpúšťať svätské a priznať si chybu geniálne.
  7. Lukáš Čelinák: Eurofondy, zlodeji a “wanna ne podnikatelia”
  8. Pavel Nechala: Etická infrašturktúra
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 62 734
  2. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 38 523
  3. Ján Šeďo: Mestskí policajti to pokašľali na celej čiare. 16 447
  4. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 12 269
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 10 173
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 9 083
  7. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 245
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 7 053
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu