SME
Pondelok, 28. september, 2020 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Škoda spravila zo Superbu Combi kráľa priestoru

Kombi verzia je oproti liftbacku o 1200 eur drahšia a opäť láka na veľký objem kufra. Hoci je v kombi nízka hladina hluku aj na diaľnici, vybrali by sme si liftback.

V športovom režime auto veľmi ochotne počúva pokyny šoféra. Aj pri prudkom ubratí plynu doslova šklbne vozidlom.V športovom režime auto veľmi ochotne počúva pokyny šoféra. Aj pri prudkom ubratí plynu doslova šklbne vozidlom. (Zdroj: Škoda)

Českej automobilke vždy záležalo na vnútornom priestore. Hlavne, čo sa veľkosti kufra týka, jej vozidlá patria v posledných rokoch medzi tie najlepšie.

Dôraz na vnútorné rozmery kládla Škoda aj v prípade vývoja modelu Superb tretej generácie.

V porovnaní s predchodcom je ľahšie poukázať na jeho o 6 mm menší priestor pre hlavu pasažierov vpredu a nezmenený priestor pre kolená posádky sediacej vzadu.

Vyniká priestorom

V ostatných parametroch vnútorného priestoru vyhráva novinka. Subjektívne je v aute jediné zlé miesto na sedenie, vzadu v strede. Na tomto nie často využívanom mieste doplatí pasažier na rozmerný stredový tunel.

V prípade kombi verzie nemôžeme vynechať batožinový priestor. Ten je už na prvý pohľad obrovský. Naše menšie kufre sa v ňom doslova stratili. Až sme si kládli otázku, či nie je zbytočne veľký.

Aj napriek tomu, že priestor vzadu v oblasti kolien nenarástol, jeho nedostatkom posádka trpieť nebude. Viac prekáža stredový tunel aj s výduchmi klimatizácie nad ním. Foto: Škoda

Benzínový dvojliter výborne reaguje na plyn

Viac ako pohodlie posádky a nevyužitý priestor v kufri nás zaujímali jazdné vlastnosti modelu.

Počas prvej jazdy sa nám rovnako ako v prípade liftbacku, aj v kombi verzii ušla kombinácia najsilnejšieho motora 2,0 TSI (206 kW) so šesťstupňovou DSG prevodovkou.

Na jeho zrýchlenie a náznaky športového zvuku sme si už zvykli. Po opätovnej skúsenosti s touto motorizáciou musíme vyzdvihnúť reakcie vozidla na prácu s plynom.

V športovom režime auto veľmi ochotne počúva pokyny šoféra. Aj pri prudkom ubratí plynu doslova šklbne vozidlom.

Napriek týmto vlastnostiam neprináša pravú športovú emóciu, ale popravde sme ju ani neočakávali. V komfortnom režime sú reakcie vozidla umiernené pre pohodlnejšiu jazdu.

Na diaľniciach je tichý

Rozdiel v nastavení podvozka v jednotlivých režimoch bol citeľný najmä pri prejazde železničných priecestí a nerovností.

Na bežnej ceste auto nie je francúzsky plavné ani v nastavení "komfort". Skôr sa na malých vlnách celé pohupuje, ale nerozkýva sa zo strany na stranu.

Možno práve vďaka tomu si udržuje dobrý kompromis komfortu vzhľadom k jazdným vlastnostiam.

Na nemeckých diaľniciach nás potešila nízka hladina aerodynamického hluku. So Superbom sa pohodlne cestuje aj v o niečo vyšších rýchlostiach, ako sú povolené u nás.

Diesel si pýtal nízke otáčky

Krátku prestávku sme využili na výmenu vozidla. Do rúk sa nám tak dostala na Slovensku obľúbená kombinácia karosérie typu kombi a dieselového motora, spriahnutého s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Konkrétne išlo o slabšiu verziu pohonnej jednotky 2,0 TDI s výkonom 110 kW. Prejav motora bol vo väčšine spektra otáčok kultivovaný, najmä čo sa vibrácií týka. Svojím zvukom sa hlásil do rodiny dieselov.

Ukazovateľ radenia jednotlivých prevodových stupňov nás nabádal na jazdu v nízkych otáčkach. Pri postupnej akcelerácii sa motor zhruba na úrovni 1200 otáčok na chvíľu rozvibroval.

V interiéri sa to prejavilo rezonanciou materiálov niekde v prednej časti. Tieto otáčky sú podľa nás na jazdu už trochu nízke, a preto sme ich bežne nevyužívali.

Simply Clever riešenia sú niekedy terčom vtipov. Ukotvenie batožiny pomocou zábran so suchým zipsom je však naozaj praktické. Foto: Škoda

Vybrali by sme liftback a malý benzínový motor

Na základe skúsenosti z nedávnej prvej jazdy so Superbom s karosériou liftback a čerstvých zážitkov s verziou kombi by sme uprednostnili liftback.

Stále ponúka batožinový priestor, ktorý množstvo šoférov naplno využije možno raz do roka. Z motorizácií preferujeme silnejšiu verziu motora 1,4 TSI 110 (kW).

Aj keď menší objem agregátu a veľké auto typu Superb na prvý pohľad nejdú dohromady, praktická skúsenosť ukázala, že motor 1,4 TSI poskytuje dostatočnú výkonovú rezervu.

Príchod tejto pohonnej jednotky na slovenský trh však očakávame až v priebehu budúceho roka. Otázne je, ako nastaví slovenský importér jej cenu.

V našom malom porovnaní by vyhrala karoséria liftback s motorom 1,4 TSI (110 kW). Foto: Škoda

Z testovacieho zápisníka

značka

Škoda

model

Superb Combi

motorizácia

2,0 TDI

objem (cm 3)/ počet valcov

1968/4

výkon (kW (k))

110(150)3500-4000

krútiaci moment (Nm)

340/1750-3000

dojmy z motora

slabšia verzia motora 2,0 TDI výkonovo Superbu postačuje; v nízkych otáčkach sa môžu vyskytnúť vibrácie, ktoré sú citeľné aj v kabíne; podľa prvých kilometrov predpokladám aj prijateľnú kombinovanú spotrebu niekde medzi 4 až 5 litrov

reakcia na plyn/štart stop

nie taká dobrá ako v prípade 2,0 TSI, ale stále prijateľná

pohotovostná hmotnosť

1505

prevodovka/ počet stupňov

manuál/6

kvalita radenia

presná kulisa radiacej páky; ukazovateľ radenia jednotlivých prevodových stupňov nás nabádal na jazdu v nízkych otáčkach

typ pohonu

pohon prednej nápravy

rozmer pneumatík

235/45 r18

riadenie a vedenie stopy

vzhľadom na schopnosti podvozka v zákrutách by sme privítali športovejší charakter posilňovača riadenia

odhlučnenie podvozka

odhlučnením nesklamal, na drsných asfaltoch bolo skôr počuť hluk pneumatík

komfort podvozka

rozdiely v jednotlivých režimoch podvozka sú citeľné - najmä komfort a šport; v režime komfort sa auto pohupuje podobne, ako keď dochádza k prepruženiu vozidla na priečnych nerovnostiach, v športovom mode podvozok citeľne stvrdne a posádku na pomery luxusne pôsobiaceho auta na nerovnostiach mierne vytrasie

asistenčné systémy

Superb ponúka množstvo asistenčných systémov; za zmienku stojí asistent pre jazdu v dopravnej zápche, ktorý prispôsobuje rýchlosť, ale aj natočenie volantu momentálnej situácii v dopravnej zápche; vďaka núdzovému asistenčnému systému vozidlo v prípade nereagovania šoféra automaticky zastaví pri kraji a spustí výstražné svetlá (presne ako VW Passat)

výhľad od vodiča

a posed za volantom

nám vyhovovala najmä možnosť nastavenia nízkeho posedu, k výhľadu nemáme výhrady

ovládacie prvky a navigácia

ovládanie pomocou multifunkčného volantu a dotykového displeja – pre Škodu tradičný systém ovládania

grafika displejov

výborná grafika, pri prvej jazde Superbu sme kritizovali nezobrazovanie spôsobu radenia do jazdných pruhov, po lepšom zoznámení s navigáciou sme v kombi túto funkciu objavili; k dokonalosti systému chýba pre ľahšie orientovanie zobrazovanie smerových návestí s názvom mesta, prípadne číslom cesty, ako doplňujúca informácia napríklad pri zjazde z diaľnice; túto informáciu si však možno nastaviť na displeji medzi otáčkomerom a tachometrom

nastupovanie dopredu a dozadu

nastupovanie je pohodlné, mierne vyššie vnútorné prahy vykompenzuje dostatok miesta; v prípade plne obsadeného auta prekáža hlavne vysoký stredový tunel vzadu

úžitková hodnota a bat. priestor

štyri malé háčiky a štyri väčšie; štyri úchytné oká; dva uzatvárateľné rozmerné boxy po stranách; plnohodnotná rezerva; plato má dve polohy rolety

celkový dojem

ideálne vozidlo na diaľničné presuny a dlhé cesty; dá sa s ním absolvovať aj športovejšia jazda, ale Superb nie je autom, ktoré by k tomu vyslovene lákalo; veľkosť batožinového a vnútorného priestoru ho predurčuje aj pre rodinné využitie

Cenník Škody Superb Combi

rozdiel v cene oproti liftbacku je pri rovnakej verzii 1200 eur

Motor

prevodovka

Active (€)

Ambition (€)

Style(€)

L&K (€)

1,4 TSI 92 kW

M/6

22 490

24 490

-

-

1,8 TSI 132 kW

M/6

25 990

28 290

30 590

34 490

1,8 TSI 132 kW

DSG/7

28 290

30 590

33 890

36 790

1,6 TDI 88 kW

M/6

24 990

27 290

-

-

1,6 TDI 88 kW

DSG/7

27 290

29 590

-

-

2,0 TDI 110 kW

M/6

25 990

28 290

30 590

34 490

2,0 TDI 110 kW

DSG/6

28 290

30 590

32 890

36 790

2,0 TDI 140 kW

M/6

-

30 890

33 190

37 090

2,0 TDI 140 kW

DSG/6

-

33 190

35 490

39 390

2,0 TSI 206 kW 4x4

DSG/6

-

36 690

38 990

42 890

2,0 TDI 110 kW 4x4

M/6

28 290

30 590

32 890

36 790

2,0 TDI 140 kW 4x4

DSG/6

-

35 490

37 790

41 690

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  2. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  3. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  4. Päť najlepších doplnkov výživy na naberanie svalovej hmoty.
  5. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  6. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  7. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  8. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  9. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  10. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  1. Tu sú najčastejšie signály nesprávneho zateplenia. Vyhnite sa im
  2. Digitalizácia prinesie zmeny v doručovaní dobierok
  3. Silnú imunitu bez týchto troch látok nedosiahnete
  4. Každý komín potrebuje svoj domov!
  5. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  6. Jeseň je ideálny čas pre začatie diéty
  7. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  8. Mobilný zdvihák pre pacienta
  9. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  10. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 22 127
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 17 448
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 17 242
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 12 288
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 11 431
  6. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 9 732
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 413
  8. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy 9 284
  9. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 277
  10. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 246
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Škoda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vysokoškoláci Prešovskej univerzity nastúpili na štúdium akademického roka 2020/2021. Univerzity v Bratislave prechádzajú na dištančné štúdium.
Autorská strana Samuela Marca

Pán premiér, ľudia to nepokazili. Pokazili ste to vy (píše Samo Marec)

Mali ste jednu úlohu, tak nekričte.

Premiér Igor Matovič
Premiér Igor Matovič.
Cynická obluda

Nenúťte Kotlebovi rúško!

Kotleba, inak takto bytosť s dvoma titulmi, verí že používanie rúška by mu odkysličilo mozog.

Neprehliadnite tiež

Najpredávanejším malým SUV bol v auguste Peugeot 2008.

Audi A3 Sportback je len také dobré, ako si ho spravíte (test)

Auto vodiča nenúti ovládať všetko cez obrazovky.

Audi A3 Sportback
Peugeot 508 PSE
DS3 Crossback E-Tense