SME

Prvá jazda: Škoda spravila zo Superbu Combi kráľa priestoru

Kombi verzia je oproti liftbacku o 1200 eur drahšia a opäť láka na veľký objem kufra. Hoci je v kombi nízka hladina hluku aj na diaľnici, vybrali by sme si liftback.

V športovom režime auto veľmi ochotne počúva pokyny šoféra. Aj pri prudkom ubratí plynu doslova šklbne vozidlom.V športovom režime auto veľmi ochotne počúva pokyny šoféra. Aj pri prudkom ubratí plynu doslova šklbne vozidlom. (Zdroj: Škoda)

Českej automobilke vždy záležalo na vnútornom priestore. Hlavne, čo sa veľkosti kufra týka, jej vozidlá patria v posledných rokoch medzi tie najlepšie.

Dôraz na vnútorné rozmery kládla Škoda aj v prípade vývoja modelu Superb tretej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V porovnaní s predchodcom je ľahšie poukázať na jeho o 6 mm menší priestor pre hlavu pasažierov vpredu a nezmenený priestor pre kolená posádky sediacej vzadu.

Vyniká priestorom

V ostatných parametroch vnútorného priestoru vyhráva novinka. Subjektívne je v aute jediné zlé miesto na sedenie, vzadu v strede. Na tomto nie často využívanom mieste doplatí pasažier na rozmerný stredový tunel.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade kombi verzie nemôžeme vynechať batožinový priestor. Ten je už na prvý pohľad obrovský. Naše menšie kufre sa v ňom doslova stratili. Až sme si kládli otázku, či nie je zbytočne veľký.

Aj napriek tomu, že priestor vzadu v oblasti kolien nenarástol, jeho nedostatkom posádka trpieť nebude. Viac prekáža stredový tunel aj s výduchmi klimatizácie nad ním. Foto: Škoda

Benzínový dvojliter výborne reaguje na plyn

Viac ako pohodlie posádky a nevyužitý priestor v kufri nás zaujímali jazdné vlastnosti modelu.

Počas prvej jazdy sa nám rovnako ako v prípade liftbacku, aj v kombi verzii ušla kombinácia najsilnejšieho motora 2,0 TSI (206 kW) so šesťstupňovou DSG prevodovkou.

Na jeho zrýchlenie a náznaky športového zvuku sme si už zvykli. Po opätovnej skúsenosti s touto motorizáciou musíme vyzdvihnúť reakcie vozidla na prácu s plynom.

SkryťVypnúť reklamu

V športovom režime auto veľmi ochotne počúva pokyny šoféra. Aj pri prudkom ubratí plynu doslova šklbne vozidlom.

Napriek týmto vlastnostiam neprináša pravú športovú emóciu, ale popravde sme ju ani neočakávali. V komfortnom režime sú reakcie vozidla umiernené pre pohodlnejšiu jazdu.

Na diaľniciach je tichý

Rozdiel v nastavení podvozka v jednotlivých režimoch bol citeľný najmä pri prejazde železničných priecestí a nerovností.

Na bežnej ceste auto nie je francúzsky plavné ani v nastavení "komfort". Skôr sa na malých vlnách celé pohupuje, ale nerozkýva sa zo strany na stranu.

Možno práve vďaka tomu si udržuje dobrý kompromis komfortu vzhľadom k jazdným vlastnostiam.

Na nemeckých diaľniciach nás potešila nízka hladina aerodynamického hluku. So Superbom sa pohodlne cestuje aj v o niečo vyšších rýchlostiach, ako sú povolené u nás.

SkryťVypnúť reklamu

Diesel si pýtal nízke otáčky

Krátku prestávku sme využili na výmenu vozidla. Do rúk sa nám tak dostala na Slovensku obľúbená kombinácia karosérie typu kombi a dieselového motora, spriahnutého s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Konkrétne išlo o slabšiu verziu pohonnej jednotky 2,0 TDI s výkonom 110 kW. Prejav motora bol vo väčšine spektra otáčok kultivovaný, najmä čo sa vibrácií týka. Svojím zvukom sa hlásil do rodiny dieselov.

Ukazovateľ radenia jednotlivých prevodových stupňov nás nabádal na jazdu v nízkych otáčkach. Pri postupnej akcelerácii sa motor zhruba na úrovni 1200 otáčok na chvíľu rozvibroval.

V interiéri sa to prejavilo rezonanciou materiálov niekde v prednej časti. Tieto otáčky sú podľa nás na jazdu už trochu nízke, a preto sme ich bežne nevyužívali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Simply Clever riešenia sú niekedy terčom vtipov. Ukotvenie batožiny pomocou zábran so suchým zipsom je však naozaj praktické. Foto: Škoda

Vybrali by sme liftback a malý benzínový motor

Na základe skúsenosti z nedávnej prvej jazdy so Superbom s karosériou liftback a čerstvých zážitkov s verziou kombi by sme uprednostnili liftback.

Stále ponúka batožinový priestor, ktorý množstvo šoférov naplno využije možno raz do roka. Z motorizácií preferujeme silnejšiu verziu motora 1,4 TSI 110 (kW).

Aj keď menší objem agregátu a veľké auto typu Superb na prvý pohľad nejdú dohromady, praktická skúsenosť ukázala, že motor 1,4 TSI poskytuje dostatočnú výkonovú rezervu.

Príchod tejto pohonnej jednotky na slovenský trh však očakávame až v priebehu budúceho roka. Otázne je, ako nastaví slovenský importér jej cenu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V našom malom porovnaní by vyhrala karoséria liftback s motorom 1,4 TSI (110 kW). Foto: Škoda

Z testovacieho zápisníka

značka

Škoda

model

Superb Combi

motorizácia

2,0 TDI

objem (cm 3)/ počet valcov

1968/4

výkon (kW (k))

110(150)3500-4000

krútiaci moment (Nm)

340/1750-3000

dojmy z motora

slabšia verzia motora 2,0 TDI výkonovo Superbu postačuje; v nízkych otáčkach sa môžu vyskytnúť vibrácie, ktoré sú citeľné aj v kabíne; podľa prvých kilometrov predpokladám aj prijateľnú kombinovanú spotrebu niekde medzi 4 až 5 litrov

reakcia na plyn/štart stop

nie taká dobrá ako v prípade 2,0 TSI, ale stále prijateľná

pohotovostná hmotnosť

1505

prevodovka/ počet stupňov

manuál/6

kvalita radenia

presná kulisa radiacej páky; ukazovateľ radenia jednotlivých prevodových stupňov nás nabádal na jazdu v nízkych otáčkach

typ pohonu

pohon prednej nápravy

rozmer pneumatík

235/45 r18

riadenie a vedenie stopy

vzhľadom na schopnosti podvozka v zákrutách by sme privítali športovejší charakter posilňovača riadenia

odhlučnenie podvozka

odhlučnením nesklamal, na drsných asfaltoch bolo skôr počuť hluk pneumatík

komfort podvozka

rozdiely v jednotlivých režimoch podvozka sú citeľné - najmä komfort a šport; v režime komfort sa auto pohupuje podobne, ako keď dochádza k prepruženiu vozidla na priečnych nerovnostiach, v športovom mode podvozok citeľne stvrdne a posádku na pomery luxusne pôsobiaceho auta na nerovnostiach mierne vytrasie

asistenčné systémy

Superb ponúka množstvo asistenčných systémov; za zmienku stojí asistent pre jazdu v dopravnej zápche, ktorý prispôsobuje rýchlosť, ale aj natočenie volantu momentálnej situácii v dopravnej zápche; vďaka núdzovému asistenčnému systému vozidlo v prípade nereagovania šoféra automaticky zastaví pri kraji a spustí výstražné svetlá (presne ako VW Passat)

výhľad od vodiča

a posed za volantom

nám vyhovovala najmä možnosť nastavenia nízkeho posedu, k výhľadu nemáme výhrady

ovládacie prvky a navigácia

ovládanie pomocou multifunkčného volantu a dotykového displeja – pre Škodu tradičný systém ovládania

grafika displejov

výborná grafika, pri prvej jazde Superbu sme kritizovali nezobrazovanie spôsobu radenia do jazdných pruhov, po lepšom zoznámení s navigáciou sme v kombi túto funkciu objavili; k dokonalosti systému chýba pre ľahšie orientovanie zobrazovanie smerových návestí s názvom mesta, prípadne číslom cesty, ako doplňujúca informácia napríklad pri zjazde z diaľnice; túto informáciu si však možno nastaviť na displeji medzi otáčkomerom a tachometrom

nastupovanie dopredu a dozadu

nastupovanie je pohodlné, mierne vyššie vnútorné prahy vykompenzuje dostatok miesta; v prípade plne obsadeného auta prekáža hlavne vysoký stredový tunel vzadu

úžitková hodnota a bat. priestor

štyri malé háčiky a štyri väčšie; štyri úchytné oká; dva uzatvárateľné rozmerné boxy po stranách; plnohodnotná rezerva; plato má dve polohy rolety

celkový dojem

ideálne vozidlo na diaľničné presuny a dlhé cesty; dá sa s ním absolvovať aj športovejšia jazda, ale Superb nie je autom, ktoré by k tomu vyslovene lákalo; veľkosť batožinového a vnútorného priestoru ho predurčuje aj pre rodinné využitie

Cenník Škody Superb Combi

rozdiel v cene oproti liftbacku je pri rovnakej verzii 1200 eur

Motor

prevodovka

Active (€)

Ambition (€)

Style(€)

L&K (€)

1,4 TSI 92 kW

M/6

22 490

24 490

-

-

1,8 TSI 132 kW

M/6

25 990

28 290

30 590

34 490

1,8 TSI 132 kW

DSG/7

28 290

30 590

33 890

36 790

1,6 TDI 88 kW

M/6

24 990

27 290

-

-

1,6 TDI 88 kW

DSG/7

27 290

29 590

-

-

2,0 TDI 110 kW

M/6

25 990

28 290

30 590

34 490

2,0 TDI 110 kW

DSG/6

28 290

30 590

32 890

36 790

2,0 TDI 140 kW

M/6

-

30 890

33 190

37 090

2,0 TDI 140 kW

DSG/6

-

33 190

35 490

39 390

2,0 TSI 206 kW 4x4

DSG/6

-

36 690

38 990

42 890

2,0 TDI 110 kW 4x4

M/6

28 290

30 590

32 890

36 790

2,0 TDI 140 kW 4x4

DSG/6

-

35 490

37 790

41 690

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 192
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 592
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 197
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 570
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 385
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 206
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 855
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 833
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia
  2. Miro Jankes: Apríl 2025
  3. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo
  4. Štefan Šturdzík: Deficity a dlhy.
  5. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  6. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  7. Viktor Pamula: Branislav nemá Krála, má iba šaša
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 362
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 23 133
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 389
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 148
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 079
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 583
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 828
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 4 161
  1. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  2. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  3. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  4. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  5. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  6. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  7. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  8. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
SkryťZatvoriť reklamu