SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Na tohtoročnej Rallye Tatry sa predstavia aj legendy

Súčasťou 42. ročníka Rallye Tatry, ktorý sa uskutoční 24. a 25. júla v Poprade, bude aj Rally Legend.

(Zdroj: Tibor Szabosi)

S myšlienkou pripomenúť si legendárnu tatranskú rely od jej začiatkov prišiel motoristický nadšenec Martin Koiš.

"Touto myšlienkou by som chcel osloviť všetkých, ktorí s úctou a rešpektom spomínajú na rely súťaže v bývalom Československu a nezanevreli na tento krásny šport ani po desiatkach rokov. Chcel by som osloviť jazdcov a majiteľov už legendárnych vozidiel, ktorí by spĺňali podmienky zúčastniť sa premiérovo na súťaži pod názvom Rally Legend," uviedol Koiš, ktorého zámer podporila rely komisia Slovenskej asociácie motoristického športu (SAMŠ) a dala projektu zelenú.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Prvá tatranská rely štartovala v auguste 1969

SAMŠ zaradila Rally Legend do aktuálnej rely sezóny a práve na 42. ročníku Rallye Tatry v Poprade sa uskutoční prvé kolo pretekov legiend.

"Každý, kto má odvahu a jeho štvorkolesový miláčik je schopný zvládnuť celú trať Rallye Tatry, ešte stále sa môže prihlásiť," upozornil riaditeľ pretekov Stanislav Hanzeli. Každá zúčastnená posádka bude od organizátorov podujatia ocenená účastníckym pohárom.

Úplne na začiatku histórie najstaršej slovenskej rely pod Tatrami stála známa motocyklová Popradská valaška, avšak divácky záujem a oduševnenie domácich funkcionárov volali po väčšom podujatí.

Tak sa v auguste 1969 zrodila prvá tatranská rely, na ktorej štartovalo 15 posádok. Súčasťou majstrovstiev republiky sa táto súťaž stala pri jej druhom pokračovaní v septembri 1971, štvrtý ročník v roku 1972 sa išiel po prvý raz aj ako Pohár mieru a priateľstva.

Skryť Vypnúť reklamu

Organizátori sa zamerali na české posádky

Piaty ročník Rallye Tatry bol už malým medzníkom v jej ďalšej histórii, pretože ozdobou štartovej listiny bol poľský pretekár, štartujúci s manželkou na Porsche Carrera a trať mala dve etapy dennú i nočnú.

"Veľmi sľubný bol rok 1979 a 11. ročník, keď po prvý raz prišiel pod Tatry zástupca FIA Wulf Biebinger z Nemecka a jeho verdikt znel - trať i organizácia spĺňa predpoklady na majstrovstvá Európy.

To bol úvodný impulz na éru tzv. veľkých Tatier, aj keď po prvý raz sa toto podujatie konalo ako majstrovstvá Európy až v 25. ročníku v roku 1982," doplnil Hanzeli.

Ďalšou novinkou usporiadateľov tohtoročnej Rallye Tatry je samostatné vyhodnotenie českých posádok. Tie, okrem poradia v absolútnom poradí a v jednotlivých triedach, zabojujú o Pohár pre najlepšiu českú posádku.

Skryť Vypnúť reklamu

"Vieme o kvalite českých jazdcov a tímov a bolo by pre nás organizátorov, ako i pre našich fanúšikov veľkým potešením privítať pod Vysokými Tatrami posádky spoza rieky Moravy. Prvé kroky sme uskutočnili už na jar počas Valašskej rally 2015, na ktorej nám bolo umožnené odprezentovať legendárnu Rallye Tatry, začo patrí veľká vďaka organizátorom. Na Morave sme oslovili aj poľské tímy, ktoré našu pozvánku do Tatier prijali, čoho výsledkom je doposiaľ prihlásenie, okrem majstrovskej dvojice Grzyb-Hundla, ďalších šiestich posádok. Uvedomujeme si, že v termíne konania Rallye Tatry 2015 sa v Česku koná Rally Vyškov, no i naďalej sa budeme, nielen v aktuálnom ročníku snažiť prilákať do Popradu čo najviac vozidiel z Českej republiky," konštatoval Hanzeli.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 829
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 083
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 236
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 616
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 865
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 855
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 001
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 786
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 300
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rallye

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Motorizmus
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.