Nemecká značka BMW je údajne prvá automobilka v Európe, ktoré na prevoz komponentov na výrobu vozidiel využíva plne elektrický nákladný automobil.
Ťahač s návesom vyrobila dánska firma Terber. Do nákladného priestoru je možné naložiť štandardných 40 ton podobne, ako v prípade ťahačov so spaľovacím motorom.
Prioritnou úlohou elektrickej nákladnej súpravy je prevoz tlmičov, pružín a systémov riadenia z logistického centra Scherm do továrne BMW v Mníchove – v rámci mesta.
Na dosiahnutie nulových alebo čo najnižších emisií pripravilo BMW nabíjacie stanice, poskytujúce elektrickú energiu pochádzajúcu výhradne z obnoviteľných zdrojov.
Podľa informácií spoločnosti BMW, elektrický kamión ušetrí ročne 11,8 ton CO2. Podstatnou výhodou je mimoriadne nízka produkcia hluku.
Kamión disponuje dojazdom približne 60 km, čo mu umožní pracovať celý pracovný deň bez nabíjania. Automobil prevezie súčiastky z logistického centra do továrne deväťkrát za deň a po jej zatvorení ostane štyri hodiny na nabíjacej stanici.