Kamerový systém predného osvetlenia, vyvíjaný spoločnosťou Ford, využíva možnosti adaptívnych predných svetiel a systému rozpoznávania dopravných značiek, aby mohol lepšie osvetliť priestor pred vozidlom po zaregistrovaní dopravnej značky „kruhový objazd“, „daj prednosť v jazde” alebo „stoj, daj prednosť v jazde“.
Systém využíva aj údaje GPS na zlepšenie osvetlenia zákrut a zmien sklonu cesty na zvolenej trase. Tam, kde údaje GPS nie sú k dispozícii, systém na základe obrazu z dopredu namierenej kamery, umiestnenej na držiaku spätného zrkadla, sleduje vodorovné značenie a predpovedá zakrivenie cesty, aby mohol efektívnejšie osvetľovať priestor pred vozidlom.
V ďalšej vývojovej etape bude kamerový systém v takýchto prípadoch ukladať informácie do navigačného systému. Keď potom vodič znova pôjde po tej istej ceste, svetlomety sa budú v záujme lepšieho osvetlenia automaticky prispôsobovať tvaru cesty.
Systém bodového osvetlenia, ktorý sa nachádza vo fáze vývoja, pomocou infračervenej kamery v prednej maske vozidla môže sledovať a lokalizovať osem osôb alebo zvierat, od veľkosti väčšieho psa, v dosahu do 120 metrov.
Systém dokáže zvýrazniť dva nebezpečné objekty pomocou bodového svetla a svetelného pruhu na povrchu cesty, pričom ako zdroj svetla využíva dve špeciálne LED lampy pri hmlových svetlách.
Zvýraznené objekty sa zároveň objavia na obrazovke vo vozidle, označené červeným alebo žltým rámčekom, podľa vzdialenosti a nebezpečnosti daného objektu.
Nový systém svetiel doplní existujúcich elektronických asistentov: prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel a systém dynamického prispôsobovania svetelného lúča spoločnosti Ford.