Zomrel patriarcha Fiatu Giovanni Agnelli

Turín 24. januára (TASR) - Vo veku 81 rokov zomrel v piatok v kruhu svojej rodiny čestný prezident talianskeho automobilového koncernu Fiat Giovanni ...

Turín 24. januára (TASR) - Vo veku 81 rokov zomrel v piatok v kruhu svojej rodiny čestný prezident talianskeho automobilového koncernu Fiat Giovanni Agnelli. Dlhoročný prezident Fiatu pravdepodobne skonal na následky rakoviny prostaty, pre ktorú podstúpil liečbu v USA.

"Giovanni Agnelli zomrel vo svojom dome v Turíne po niekoľkých mesiacoch boja s ťažkou chorobou," uviedla vo vyhlásení rodina zosnulého. Jeho úmrtie vyvolalo vlnu sústrastných vyjadrení aj v radoch politikov, Agnelliho vplyv totiž zasiahol takmer každú sféru života v Taliansku, od obchodu, cez politiku, až po šport. "Zomrel skvelý Talian. Bol hlavou najväčšieho talianskeho koncernu a človekom, ktorý zohrával obrovskú úlohu v našom hospodárstve," povedal taliansky minister informácií Maurizio Gasparri.

Agnelli, ktorého starý otec založil spoločnosť Fiat v roku 1899, sa stal jej vedúcim riaditeľom v roku 1963 a prezidentom v roku 1966. Tento post zastával 30 rokov, napokon sa stal čestným prezidentom koncernu. Pod jeho vedením Fiat značne rozšíril svoj vplyv, keď kúpil automobilky Lancia, Maserati, Alfa Romeo a Ferrari.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 072
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 830
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 765
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 795
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 204
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 071
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 840
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 504
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 428
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 357

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Róbert Bezák: Radi počúvame, ako niekto vyrieši naše problémy

Možno je to taká diagnóza spoločnosti, že je schopná si kohokoľvek zvoliť. Som z toho smutný.

DOMOV

Dobré ráno: Trump obišiel spojencov, uznal Jeruzalem

USA môžu zničiť mierové snahy.

KOŠICE KORZÁR

Raši: Pre EEI nie som župan. Treba s ňou skončiť

Z ničoho sa urobila megakauza, sťažoval sa primátor.

Neprehliadnite tiež

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stoja v kolónach

Pri ceste do práce treba počítať s polhodinovým zdržaním.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.